Gå til innhold

Dere som bare har gutter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjønn er SÅ UVIKTIG.

Anonymkode: 3277e...ffa

Man ønsker seg et friskt barn, og så formes man etter barnet :hjerte:

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Breivik hadde en helt forferdelig barndom. Han ble utsatt for grov omsorgssvikt. 

Anonymkode: 3277e...ffa

Nettopp - her i Norge er det såvidt jeg vet kun Manhaus i moderne tid som har hatt en tilsynelatende normal oppvekst og likevel blitt voldelig.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ikke tilgang uten abonnement, men har lest boka om han. I boka virker det som han hadde en fin oppvekst, sett bort i fra moras selvmord selvfølgelig. Men stemora og faren virket som oppegående foreldre, gutten selv virket empatisk som barn, osv. 

Anonymkode: edc1d...249

Jeg har ikke lest boken, og Manshaus er en såkalt outlier. Det er veldig sjelden at normale gutter blir så ekstreme som ham.

Anonymkode: a317a...1ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner dere av og til på et savn etter ei jente? Har to gutter. I helgen har vi hatt besøk av mange kompiser av dem. Høy guttastemning og koselig, men jeg kjenner på savnet på ei datter. Litt sårt. 

Håper jeg ikke blir lynsjet her inne nå. Noen som har kjent på det samme? 

Anonymkode: 962cd...97b

Neo! Aldri vært opptatt av kjønn 

Anonymkode: f2e5e...d5f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bare en jente. Hun vil ikke ha langt hår. Vil bare ha det skulderlangt. Og får jeg noensinne flette det? Neida, får så vidt satt en spenne i det så hun ikke får det i ansiktet. Når hun kommer hjem fra skolen er spenna long gone. Hun har stort sett bare lekt med dinosaurer og drager. Aldri vært  "jentete" og er helst med gutter.  Men hun kan  like å ha på en kjole i bursdager. Ellers er det cargo pants og hettegenser. Men hun liker å tegne da, men det liker jo mange gutter også💕

Anonymkode: 8ee6b...057

Dette beskriver meg og et par av mine nieser veldig godt. To av dem har alltid vært mer uvørne og praktiske, en av dem er mer prinsesse.

Jeg har som tidligere nevnt bare gutter, og en av dem er veldig "feminin". Han er opptatt av hudpleie og klær, og så lenge det er bærekraftig så støtter jeg det. Som en tidligere i tråden påpekte - friske barn er en velsignelse uansett. Om det er "maskuline" jenter eller "feminine" gutter - bare de er fysisk friske, og at vi som foreldre har gjort jobben vår, så går det helt fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette beskriver meg og et par av mine nieser veldig godt. To av dem har alltid vært mer uvørne og praktiske, en av dem er mer prinsesse.

Jeg har som tidligere nevnt bare gutter, og en av dem er veldig "feminin". Han er opptatt av hudpleie og klær, og så lenge det er bærekraftig så støtter jeg det. Som en tidligere i tråden påpekte - friske barn er en velsignelse uansett. Om det er "maskuline" jenter eller "feminine" gutter - bare de er fysisk friske, og at vi som foreldre har gjort jobben vår, så går det helt fint.

Helt sant. Jeg er veldig fornøyd med "guttejenta" mi💜Og som du sier;  friske barn er en velsignelse, kjønn betyr absolutt nada. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt høyt- og lavt-jente, som har hatt mye til felles med gutta. Men, nå som jenta begynner å bli voksen, ser jeg mer forskjell på kjønnene. Jentene er jo ofte limet i familien. 

Anonymkode: eca2e...a71

Det med limet ser eg og. Har tre gutter og ei jente .Rundt 20 år alle, Jenta som styrer med felles middager , treff ol. Og selv om alle 4 er gode venner vil kvar og ein av guttene foretrekke å henge med ho framfor kvarandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har intet mindre enn fem gutter, ganske tett i alder. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har følt savn etter en datter. 

Anonymkode: 73a6a...b5c

• Liker 1
Skrevet

Når man ser på alle negative statistikker rundt gutter- er det så rart å ønske seg jenter?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du hørtes veldig dømmende ut- som om din gutt er bedre og smartere fordi han ikke er interessert i fotball og traktor?

Har selv 2 jenter, så nei, følte meg ikke truffet. Men er lærer og kan da virkelig si at de av gutta som elsker fotball og/eller kjøretøy er en variert flokk😅 De kan da vel reflektere like bra som de med andre interesser? Klassenes beste leser er f.eks "fotballgal".

Anonymkode: 8e949...f77

Det er da ikke dømmende å være glad for å ha felles interesser med gutten sin. Jeg hadde vært veldig glad om jeg fikk en sønn som ikke brydde seg om fotball, biler eller traktorer. Eller en jente som ikke brydde seg om sminke, dukker, barbie og influensere.

Det er jo mest hyggelig å ha felles interesser! Og jeg synes dinosaurer, drager, sverdkamp, natur, dyr, bøker og mat er mye mer interessant en motorsport og dukker.

Anonymkode: 9787a...93a

AnonymBruker
Skrevet

Har fire jenter, og har helt ærlig alltid ønsket meg jenter. Ikke kjent noe savn etter en gutt, selv om det sikkert hadde føltes flott det også. Barn er jo tross alt personligheter i større grad enn kjønn.

Så ja, jentene mine er veldig forskjellige typer alle fire, det er absolutt ikke bare glitter og prinsesser, kjoler og fletter her i hus.

Men jeg kjenner på et sterkt mor-datter bånd, vi er veldig close, på en helt annen måte enn far-datter. I tillegg gleder jeg meg til å bli mormor, og sannsynligheten er vel størst for at døtrene holder seg nærmere sin familie når de selv får barn, enn sønner i forhold til sin familie. 

Anonymkode: 8131b...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har 3 gutter. Veldig,veldig fornøyd med det. Jeg vet at folk føler synd på meg (?) men jeg har virkelig alltid ønsket meg gutter. Skjønner ikke helt de spydige kommentarer som f eks ja,dere har nok ønsket dere ei jente så derfor prøvde dere en gang til. Det har vi virkelig ikke. Alle 3 er helt forskjellige fra hverandre,og det er så spennende å følge med. 

Anonymkode: 82f38...c0d

Jeg har også 3 gutter, og er veldig tilfreds med det. Føler ingen lengsel/savn etter ei jente i flokken.

Men etter siste fødsel har jeg fått høre, (startet allerede da jeg lå på føden, blant annet kommentar fra hun som vasket rommet), at "Det blir sikkert ei jente neste gang!" .... som om det var litt "bom" å få "enda en gutt".........

Hvordan tenker noen mennesker?? ...det lurer jeg på.......

Anonymkode: 985c2...53d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har to gutter og er så takknemlig for at jeg er guttemamma ❤️ Er ganske ofte takknemlig for at jeg ikke har ei jente. Eldstemann har veldig mange venninner på besøk ofte, og jeg blir enda mer takknemlig for at jeg ikke har jenter 😅

Anonymkode: 34f0d...87c

Haha samme her, har 2 gutter og min ene sønn har masse jentevenner, og jeg er helt ferdig når de drar hjem. De styrer noe helt vilt! 😅 følger etter meg rundt i huset, tusen spm, alt er kjedelig, skal aktiviseres, sutrer, styrer med telefonene, vil ikke leke (det er for barnslig) de er 8 år!! Frekk og freidig. Himler med øynene, roter rundt i skuffene mine på badet. Når han har gutter på besøk merker jeg dem knapt, de er ute på trampoline,  eller sitter rolig med pokemonfigurer på rommet. 

Anonymkode: f7a31...722

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 gutter og 1 jente. Om alle hadde vært gutter, eller alle jenter for den saks skyld, hadde aldri spilt noen rolle for meg hvertfall. Å ønske en jente fordi da har jeg noen å flette håret på osv, kan slå helt feil. Vår datter var overhodet ikke interessert i slike ting, og jeg selv bryr meg ikke heller. Her har sport og aktivitet vært like mye i høysetet både for jente og gutt! Har nesten ikke merket forskjell. 

Anonymkode: e423f...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to gutter og er så takknemlig for at jeg er guttemamma ❤️ Er ganske ofte takknemlig for at jeg ikke har ei jente. Eldstemann har veldig mange venninner på besøk ofte, og jeg blir enda mer takknemlig for at jeg ikke har jenter 😅

Anonymkode: 34f0d...87c

Men er det ikke rart at det er helt ok å si? Hvis noen sier de ønsker seg jente eller er så takknemlig for at de har en jente og ikke en gutt så blir det ramaskrik? Alltid syns det er så merkelig....

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 2 gutter (11 år og 18 år) og er så fornøyde med de som jeg kunne blitt. De er utrolig snille og omtenksomme, har alltid oppført seg fint på skolen og aldri noe tull med noe som helst. Aldri savnet jente. 

Anonymkode: 98737...c9a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

To gutter, 9 og 13. Helt supert!

Anonymkode: a114b...147

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gutter og kan ikke tenke meg noe annet. Jeg har nieser og svigerdatter, så har jo litt jenter. 
en ting som er sikkert er tenåringsjenta min sønn er sammen med. Det er ikke bare å vekke, spise og komme seg av gårde. Det er sminking, vipper og retting av hår som tar fryktelig lang tid. Uvant for meg. Hadde absolutt kunne tenkt meg en datter, men skal ikke ha flere barn 

Anonymkode: 9a75a...a58

AnonymBruker
Skrevet

Har fire barn - fjerde ble jente. Det er veldig stas, og ble akkurat slikt jeg håpte på. Hun er nå 11 år og vi skal på T. Swift konsert med glitter og stas 😆🥰 

Anonymkode: 875b4...7ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så… når ✨💖jenta 💖✨ kom var gutten din helt glemt? Stakkar liten :( 

Anonymkode: 3750b...a28

Neida, han er like fantastisk heldigvis 😍 Poenget var mer at jeg som nevnt ønsket meg en gutt til, men så viste det seg å være en jente. Og det var også helt fantastisk! Kunne skrevet like masse fint om gutten min, men poenget her var at om man får det motsatte kjønnet av hva man ønsket seg, så kan det også bli helt fantastisk!

Anonymkode: d09c0...aec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenkte akkurat det samme. Dette har jeg også sett selv; mor prøve ikke følge opp sønn for det gjør far. Man splitter seg litt. Det kan slå tilbake, just dating. Har sett det også.. skuffet mor som ikke får kontakt med sønnen i voksen alder

Anonymkode: ab8e0...28c

Neida, heldigvis ikke sånn 😬 Poenget var at jeg ønsket gutt som nummer to, og da det viste seg å være jente, så gikk det også helt fint, faktisk helt fantastisk 😍 Jeg har et fantastisk bånd til gutten min, og vi har masse god kvalitetstid bare jeg og han 🤩 Aldersforskjellen er også stor, så han hadde mange år alene med meg, og har også mye alenetid med meg siden lillesøster legger seg tidligere enn han. Vi har egne kvelder hvor vi gjør våre ting, koser oss med gaming/brettspill/serie/film og mat han velger (sushi, take out fra burger King etc). Og har også barnevakt for lillesøsteren innimellom, så vi kan gjøre egne ting som er passende for hans alder og interesser! Gutten min er like viktig som før heldigvis, og koser meg så mye med han fortsatt! Vi har faktisk vært på både shopping og spa også 😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Kan også nevne at han ønsker å bo hos meg, fremfor far, fordi jeg følger opp mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...