Gå til innhold

Dere som bare har gutter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere av og til på et savn etter ei jente? Har to gutter. I helgen har vi hatt besøk av mange kompiser av dem. Høy guttastemning og koselig, men jeg kjenner på savnet på ei datter. Litt sårt. 

Håper jeg ikke blir lynsjet her inne nå. Noen som har kjent på det samme? 

Anonymkode: 962cd...97b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt og nei jeg gjør ikke det. 

Men så har jeg alltid delt kjemi og interesser med den gutten jeg fikk. Han er ikke noe typisk traktor og fotball gutt.

Han har litt mer spennende og interessante interesser som dyr, natur, mat, bade, lese bøker, turer, snakke og reflektere. Klarer ikke se for meg at prinsesser og barbiedukker hadde vært noe mer gøy enn det. 

Anonymkode: 5f921...2fe

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men så har jeg alltid delt kjemi og interesser med den gutten jeg fikk. Han er ikke noe typisk traktor og fotball gutt.

Han har litt mer spennende og interessante interesser som dyr, natur, mat, bade, lese bøker, turer, snakke og reflektere. Klarer ikke se for meg at prinsesser og barbiedukker hadde vært noe mer gøy enn det. 

Du hørtes veldig dømmende ut- som om din gutt er bedre og smartere fordi han ikke er interessert i fotball og traktor?

Har selv 2 jenter, så nei, følte meg ikke truffet. Men er lærer og kan da virkelig si at de av gutta som elsker fotball og/eller kjøretøy er en variert flokk😅 De kan da vel reflektere like bra som de med andre interesser? Klassenes beste leser er f.eks "fotballgal".

Anonymkode: 8e949...f77

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre gutter og jeg har aldri hatt et ønske om en jente, jeg er nok en «guttejente» selv og synes både humoren og interessene til gutter er morsommere. Jeg har to nieser, og er veldig glad i dem, men jeg er glad jeg slipper enhjørninger, glitter og dukker. 

Anonymkode: 8d863...04c

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to gutter. Enormt lyst på jente. Vil ha ei med langt hår jeg kan flette hver dag,som jeg kan sitte å tegne med i timesvis. Men tipper enten hadde nummer tre og blitt gutt, eller så hadde det blitt en jente som er like gæren som sine brødre og null downtime. Så trur kanskje ikke det blir en nummer tre 😅

Anonymkode: 45f2c...c86

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du hørtes veldig dømmende ut- som om din gutt er bedre og smartere fordi han ikke er interessert i fotball og traktor?

Har selv 2 jenter, så nei, følte meg ikke truffet. Men er lærer og kan da virkelig si at de av gutta som elsker fotball og/eller kjøretøy er en variert flokk😅 De kan da vel reflektere like bra som de med andre interesser? Klassenes beste leser er f.eks "fotballgal".

Da misforstod du. Mente bare at vi deler interesser og jeg er overhodet ikke interessert i fotball eller traktorer. Så det er vel en medvirkende årsak til at jeg ikke savner jenter, hva skulle jeg savnet ved det liksom? Jeg deler som nevnt kjemi og interesser med min sønn. Kunne ikke ønsket mer enn den nydelige, empatiske, gode og intelligente gutten min❤️

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 gutter. Veldig,veldig fornøyd med det. Jeg vet at folk føler synd på meg (?) men jeg har virkelig alltid ønsket meg gutter. Skjønner ikke helt de spydige kommentarer som f eks ja,dere har nok ønsket dere ei jente så derfor prøvde dere en gang til. Det har vi virkelig ikke. Alle 3 er helt forskjellige fra hverandre,og det er så spennende å følge med. 

Anonymkode: 82f38...c0d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjenner dere av og til på et savn etter ei jente? Har to gutter. I helgen har vi hatt besøk av mange kompiser av dem. Høy guttastemning og koselig, men jeg kjenner på savnet på ei datter. Litt sårt. 

Håper jeg ikke blir lynsjet her inne nå. Noen som har kjent på det samme? 

Anonymkode: 962cd...97b

Hva skulle vært annerledes med å ha ei jente enn flere gutter? I min erfaring så kan de ha samme interesser og væremåte uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 7dc2f...d44

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har har 3 gutter og håper på jente neste gang. Venninden min har 2 jenter og ønsker seg veldig en gutt. Tror det er ganske så normalt å ønske. Men veldig tabu tema tror jeg. At det automatisk betyr du ikke er gla i barna du har eller ikke er takknemlig over å ha friske barn lissom. 

Anonymkode: e55ec...156

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er så takknemlig for at jeg kun har gutter. Er ikke jentete og det å måte styre med hår og det hele byr meg i mot ,med min flaks så hadde jeg nok fått en skikkelig jentete prinsessejente og ikke en guttejente heller.

Anonymkode: 928b8...967

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har tre gutter og jeg har aldri hatt et ønske om en jente, jeg er nok en «guttejente» selv og synes både humoren og interessene til gutter er morsommere. Jeg har to nieser, og er veldig glad i dem, men jeg er glad jeg slipper enhjørninger, glitter og dukker. 

Anonymkode: 8d863...04c

Komisk at i alle tråder som dette så skal guttemødre legge ut om hvor glade de er for å slippe klassiske jenteting. Dere tror visst at vi jentemødre alltid drukner i ehjørninger, glitter og dukker. 

Har to jenter, og ingen av de har noe særlig interesse for dukker. De liker å samle på steiner, legge puslespill, tegne osv... 

Anonymkode: 2a551...4d1

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette er vel interesser de aller fleste gutter har? Er jo ikke slik at gutter kun liker traktor og bil...

Anonymkode: 905f9...7fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Komisk at i alle tråder som dette så skal guttemødre legge ut om hvor glade de er for å slippe klassiske jenteting. Dere tror visst at vi jentemødre alltid drukner i ehjørninger, glitter og dukker. 

Har to jenter, og ingen av de har noe særlig interesse for dukker. De liker å samle på steiner, legge puslespill, tegne osv... 

Anonymkode: 2a551...4d1

Dette.. 

Har ei som er litt typisk jente, men som fortsatt velger klatring og svømming over håndball, og ei jente som i en alder av 4 er helt bestemt på at hun skal jobbe med gravemaskiner når hun blir stor.. 

Folk putter alltid barn i båser. Jenter MÅ være rosa, glitter og baksnakking. 

Jeg er lærer. De verste baksnakkerene er guttene, ironisk nok. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine to eldste er gutter. Jeg syns det var svært velkomment at nr 3 var ei jente. Nå begynner alle å bli store og det er hyggelig å ha noen å dele "jenteting" med også.

Anonymkode: a4b06...d0d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire gutter, som er fire nokså forskjellige individer. Jeg ønsket var, men har aldri ønsket jente (eller gutt). Det hadde sikkert vært like hyggelig med ei jente, men ikke noe jeg savner.

Anonymkode: 278c6...d64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette.. 

Har ei som er litt typisk jente, men som fortsatt velger klatring og svømming over håndball, og ei jente som i en alder av 4 er helt bestemt på at hun skal jobbe med gravemaskiner når hun blir stor.. 

Folk putter alltid barn i båser. Jenter MÅ være rosa, glitter og baksnakking. 

Jeg er lærer. De verste baksnakkerene er guttene, ironisk nok. 

Jeg har jobbet en årrekke i skolen og jeg er absolutt ikke enig i det, jeg har ingen ting i mot jenter, men dette stemmer ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har to gutter og er så takknemlig for at jeg er guttemamma ❤️ Er ganske ofte takknemlig for at jeg ikke har ei jente. Eldstemann har veldig mange venninner på besøk ofte, og jeg blir enda mer takknemlig for at jeg ikke har jenter 😅

Anonymkode: 34f0d...87c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Vi ønsker en til og jeg tar meg i å håpe at det også blir gutt.

Anonymkode: 14241...5fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvaaaaaa!?? Ikke meg du siterer, men som mamma til en gutt med samme interesser som den du siterer, så mener hun overhodet ikke at han er bedre og smartere!? Hun sikter til TS, som lengter etter en jente - så forklarer hun hvorfor hun selv ikke lengter etter ei jente, fordi hun føler seg ikke så fjern fra gutten sin.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har to gutter. Enormt lyst på jente. Vil ha ei med langt hår jeg kan flette hver dag,som jeg kan sitte å tegne med i timesvis. Men tipper enten hadde nummer tre og blitt gutt, eller så hadde det blitt en jente som er like gæren som sine brødre og null downtime. Så trur kanskje ikke det blir en nummer tre 😅

Anonymkode: 45f2c...c86

Jeg har en gutt med langt hår som jeg kan flette og vi sitter og tegner i timesvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...