Gå til innhold

Herregud som Tinder har endret seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Nei det er ulovlig i alle siviliserte land. Inklusive USA.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2

Her har du relevant norsk lovgivning. En produkt som skal gjøre deg til evig singel er ikke en produkt som hjelper deg å få en kjæreste.

 

Det er så mye løgn og triks i industri at det at det finnes en lov betyr ikke de ikke praktiserer noe, og manipulerer seg til at de ikke begår noe svindel greier. Advokater får jo til å krangle vekk det meste. Vi kan ikke engang bedømme om egg er sunnt eller ikke, folk går så langt at de skaper sin egen forskning for å holde på videre med sitt. Ikke at jeg prøver å stoppe egg, bare et eksempel på noe som er tvetydig.

Så noe et sted. At bumble(?) prøver å manipulere kvinner til å ligge rundt med plakater og reklamer som sier at de ikke må være cølebat, fordi ferre har sex eller noe i USA. Å da bruker ikke like mange appen deres.

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så mye løgn og triks i industri at det at det finnes en lov betyr ikke de ikke praktiserer noe, og manipulerer seg til at de ikke begår noe svindel greier. Advokater får jo til å krangle vekk det meste. Vi kan ikke engang bedømme om egg er sunnt eller ikke, folk går så langt at de skaper sin egen forskning for å holde på videre med sitt. Ikke at jeg prøver å stoppe egg, bare et eksempel på noe som er tvetydig.

Så noe et sted. At bumble(?) prøver å manipulere kvinner til å ligge rundt med plakater og reklamer som sier at de ikke må være cølebat, fordi ferre har sex eller noe i USA. Å da bruker ikke like mange appen deres.

Anonymkode: db990...7a2

You know full well that a oat of celibacy is not the answer. Thou shall not give up dating and become a nun. 

Søkte det, de sier noe sånnt og har fått kritikk. 

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er mann, og har hatt en pause fra Tinder på 2-3 år. Forrige gang jeg var på Tinder så regelrett rant matchene inn, både der hvor jeg bor, og når jeg var ute på reise. Siden den gang har jeg også tatt av noen kilo som var greie å få bort, er bedre trent og har nå av tilfeldige grunner flere bilder som er tatt av profesjonell og dyktig fotograf. Likevel - så på noen uker på Tinder, så har jeg fått en match, og to som jeg kan få seg om jeg skaffer meg Tinder Gull. 

Denne opplevelsen samt det jeg har hørt om andre menns opplevelser gjør at jeg føler meg sikker på at Tinder er både rigget, og rett og slett dårlig. Ja, det er jo en faktor at kvinner sies å bli stadig mer kresne på Tinder, og at det stadig blir større andel menn på Tinder - men mener jo det skinner ganske godt igjennom at Tinder styrer slik at du må kjøpe gull for å få flere matcher. Selvfølgelig gjør de det vil mange si - enig - men Tinder har blitt mer grådige, kyniske og kommersialiserte. Det skumle er at Tinder styrer skjebnen til mye mental helse hos mennesker der ute. 

Så jeg vil egentlig bare si det til andre menn: Det er ikke noe feil med dere. Verden har bare blitt veldig kapitalistisk, og vet å utnytte oss. Ta dere en tur ut blant folk i helgene i stede, på en konsert, en pub eller noe annet sosialt. Der er det ikke veldig ulikt som det var for både fem, ti og femten år siden. 

Anonymkode: cb4af...75a

Selvfølgelig er tinder rigget, og utnytter oss menn. 

Vi er i kraftig overtall, og det er kvinnens marked. 

Kan gjette meg til at 9/10 abonnenter er er menn. Kvinner har ikke behov for å betale for å gjøre seg synlig og aktiv på markedet. 

Det blir mer og mer useriøst, og faktisk taper begge parter. Den gjennomsnittlige kvinnen tror at alle som vil ligge med henne utenfor hennes liga egentlig vil ha henne i et forhold, og blir oppgitt av menn. Majoriteten av menn får ikke noe aktivitet, og blir også frustrert. De skylder på hverandre. Det er den lille topp 10% minoriteten på tvers av kjønn som egentlig kan velge og vrake, som vinner. 

For folk flest er tinder en frustrerende opplevelse. 

Anonymkode: 171e6...e04

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig er tinder rigget, og utnytter oss menn. 

Vi er i kraftig overtall, og det er kvinnens marked. 

Kan gjette meg til at 9/10 abonnenter er er menn. Kvinner har ikke behov for å betale for å gjøre seg synlig og aktiv på markedet. 

Det blir mer og mer useriøst, og faktisk taper begge parter. Den gjennomsnittlige kvinnen tror at alle som vil ligge med henne utenfor hennes liga egentlig vil ha henne i et forhold, og blir oppgitt av menn. Majoriteten av menn får ikke noe aktivitet, og blir også frustrert. De skylder på hverandre. Det er den lille topp 10% minoriteten på tvers av kjønn som egentlig kan velge og vrake, som vinner. 

For folk flest er tinder en frustrerende opplevelse. 

Anonymkode: 171e6...e04

Kvinner er ikke bestandig så dumme. Men om en mann lyver om at han bryr seg om ei, bør vi heller anklage han for å lyve enn for henne å falle for en løgn. Om vi aldri tror på menn, vil vi aldri bli kjennt eller nær han som mener det han sier heller. 

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en business i å fotografere single menn til tinderprofilene deres, det er utrolig lett å se hvem som har slike bilder og «leid seg fotograf» for anledningen/tinderprofilen, jeg og mine venninner sveiper konsekvent vekk menn med slike bilder.

i tillegg er det utrolig mange som bruker AI bilder og tror det ikke syns. Det gjør det, og også disse havner rett i nei-bunken her.

støtter mye heller AB som råder deg til å ha bilder i sosiale settinger framfor fotograf-bilder. Jeg sveiper på de som har et sosialt liv og ikke må leie inn fotograf for tinderprofilen sin (er klar over at du sier det ikke var tilfelle i profilen din, men det kan likevel se sånn ut)

i tillegg hjelper det om du skriver tekst i profilen, hva du jobber med og fyller ut høyde (ja jeg vet å be om høyde blir sett på som veldig kontroversielt blant norske menn 🙄). Du kan også med fordel la være å posere med døde dyr/fisk og evt skjule store tatoveringer (ofte på halsen?) og skriv for gudsskyld ikke at du har gått «livets harde skole». Og ikke legg ut bare selfies, speilsefie i baris med et bomba rotehus i bakgrunnen. 
og helt til slutt vil jeg legge til at det hjelper å ha bilder hvor man ser hvordan personen på bildene faktisk ser ut. Det er så mange menn som har bilder med ryggen til, bilder tatt mange titalls meter unna, gjerne iført både caps og solbriller og bilder av natur og hobbyer i steden for seg selv. Skal jeg bruke tid på å chatte med noen og møtes vil jeg vite hvordan vedkommende ser ut, ikke se et bilde av en kano feks.

jeg mener ikke å si at du gjør alle disse tingene TS, dette er mer generelle råd til alle menn på tinder som mener damer i dag er så kresne at «ingen liker dem».

lykke til !

Anonymkode: 00ebb...e81

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner er ikke bestandig så dumme. Men om en mann lyver om at han bryr seg om ei, bør vi heller anklage han for å lyve enn for henne å falle for en løgn. Om vi aldri tror på menn, vil vi aldri bli kjennt eller nær han som mener det han sier heller. 

Anonymkode: db990...7a2

Nei, heldigvis er ikke kvinner  bestandig så dumme. 

Nå tok jeg meg friheten til noen grove generaliseringer for å illustrere poenget til TS med utfordringer på tinder og i datinggamet, og hvorfor det er slik. 

Anonymkode: 171e6...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, heldigvis er ikke kvinner  bestandig så dumme. 

Nå tok jeg meg friheten til noen grove generaliseringer for å illustrere poenget til TS med utfordringer på tinder og i datinggamet, og hvorfor det er slik. 

Anonymkode: 171e6...e04

Du er ikke alene. Så nå har vi en pandemi av generaliserende mennesker som sprer usikkerhet som ild i tørs gress og påvirker folk(spesielt de unge og autister(beklager med jeg ser det så ofte at det må nevnes) verden over til å misslike hverandre basert på cherry picking og narsisistiske/maktsyke/bitre/penge søkende folk.

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke alene. Så nå har vi en pandemi av generaliserende mennesker som sprer usikkerhet som ild i tørs gress og påvirker folk(spesielt de unge og autister(beklager med jeg ser det så ofte at det må nevnes) verden over til å misslike hverandre basert på cherry picking og narsisistiske/maktsyke/bitre/penge søkende folk.

Anonymkode: db990...7a2

Ja, slik har det vært en stund, og ikke noe tyder på at trenden vil bli annerledes med det første. 

Jeg vil også legge skylden på sosiale media og populærkulturen med konstant oppmerksomhet og bekreftelse. Det er definitivt en faktor som er med å bidra til en usunn datingkultur med behov for bekreftelse, utålmodighet, rastløshet, kjappe avgjørelser, og en generell gresset er grønnere mentalitet. 

Anonymkode: 171e6...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, slik har det vært en stund, og ikke noe tyder på at trenden vil bli annerledes med det første. 

Jeg vil også legge skylden på sosiale media og populærkulturen med konstant oppmerksomhet og bekreftelse. Det er definitivt en faktor som er med å bidra til en usunn datingkultur med behov for bekreftelse, utålmodighet, rastløshet, kjappe avgjørelser, og en generell gresset er grønnere mentalitet. 

Anonymkode: 171e6...e04

Veldig sannt og at folk ikke stoler så mye på andre(men det forstår jeg for det er jo mye å være obs på) 

Noen ganger er jeg lei meg for å ikke være en sånn person hvor jeg følte for å laste ned tinder og styre rundt med en mann i sommer(eller 2 min om han ikke hadde hatt tålmodighet til mer) 

Men det høres ut som et styr og det føles så mye tryggere å skulle møte noen i vår egen lille boble. Et bekjtskap som får ta sin tid mellom oss fordi vi fant hverandre attraktive ansikt til ansikt, ble kjennt og det klikket. Men så tenker jeg jo at mange menn er jo på tinder selv om jeg møter dem på ekte. (Mener ikke at jeg tror at første møte med noen resulterer i kjærlighet, men at jeg ønsker en hyggeligere mer personlig prosess enn det jeg hører andre har uansett om det fungerer eller ikke. Vil ha noe naturlig og spennende) Føler en større og større trygghet og ro over tanken å koble ut nettet og ikke la det få plass i livet mitt, føler så mange folk har innpass inn i min hjerne, uten at de hører til der. Savner stillheten av livet før Internett ble så alt oppslukende. 

Blir dere slitne av all informasjonen? 

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Veldig sannt og at folk ikke stoler så mye på andre(men det forstår jeg for det er jo mye å være obs på) 

Noen ganger er jeg lei meg for å ikke være en sånn person hvor jeg følte for å laste ned tinder og styre rundt med en mann i sommer(eller 2 min om han ikke hadde hatt tålmodighet til mer) 

Men det høres ut som et styr og det føles så mye tryggere å skulle møte noen i vår egen lille boble. Et bekjtskap som får ta sin tid mellom oss fordi vi fant hverandre attraktive ansikt til ansikt, ble kjennt og det klikket. Men så tenker jeg jo at mange menn er jo på tinder selv om jeg møter dem på ekte. (Mener ikke at jeg tror at første møte med noen resulterer i kjærlighet, men at jeg ønsker en hyggeligere mer personlig prosess enn det jeg hører andre har uansett om det fungerer eller ikke. Vil ha noe naturlig og spennende) Føler en større og større trygghet og ro over tanken å koble ut nettet og ikke la det få plass i livet mitt, føler så mange folk har innpass inn i min hjerne, uten at de hører til der. Savner stillheten av livet før Internett ble så alt oppslukende. 

Blir dere slitne av all informasjonen? 

Anonymkode: db990...7a2

Ja, jeg forstår godt hvorfor mange er skeptisk til moderne dating. Det er en jungel der ute. 

Det ideelle er selvføglelig å treffe noen i en mer naturlig setting, men det er ikke så lett det heller. På et tidspunkt er det ikke så mange å treffe gjennom venner. Jobb er heller ikke optimalt. Det beste er nok å treffe noen gjennom en hobby, eller aktivitet om mulig:) 

Anonymkode: 171e6...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (10 timer siden):

Jeg tror kanskje tinder har begynt å selektere bort et større antall menn enn bare for en stund siden. Slik tror jeg det er på hinge og happn også. De eneste stedene jeg har hatt en positiv brukeropplevelse er egentlig på facebook dating og badoo. 

Norge er et forferdelig land når det kommer til dating. De har importert enorme mengder utenlandske menn, som har totalt ødelagt kjønnsbalansen i landet. Kvinnene har i større grad flyttet til storbyene, særlig Oslo. Slik at mennene som er igjen i en kvinneørken må belage seg på å forbli enslige. Så kanskje verst av alt, så har kvinnene høy selvfølelse grunnet amerikansk media og skoleverket, slik at det er veldig vanskelig å bli akseptert av ei ordinær kvinne. 

Samfunnet vårt blir veldig skadet av dette.

Herman, se på alle trådene skrevet av kvinner her på forumet. Et kjapt blikk på "familie" og "kjærlighet og relasjoner"-subforumet viser at svært mange kvinner tar til takke med det absolutte bånnslevet av menn.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg forstår godt hvorfor mange er skeptisk til moderne dating. Det er en jungel der ute. 

Det ideelle er selvføglelig å treffe noen i en mer naturlig setting, men det er ikke så lett det heller. På et tidspunkt er det ikke så mange å treffe gjennom venner. Jobb er heller ikke optimalt. Det beste er nok å treffe noen gjennom en hobby, eller aktivitet om mulig:) 

Anonymkode: 171e6...e04

Om du har noen du liker på jobb, gå for det selv om det kan bli drama. Om de føler det samme. Serriøst, livet er for kort, mange fine par som møtes som det. 

Jeg håper å treffe noen på stranda, å det skal skje på magisk vis ved at jeg bare eksisterer der og møter en jeg har kjennskap til fra før for å gjøre det litt mer realiatisk og anti trakkasering av bikikledde damer 😅

Anonymkode: db990...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi gjette at hvis TS hadde fått flere matcher nå som han (ifølge seg selv) ser bedre ut, så hadde tråden handlet om hvor overfladiske kvinner er som bare går etter utseendet? 

Anonymkode: 1538a...0b0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har blitt for gammel. Jenter på 20 vil ikke ha mann på 30+

Anonymkode: 446b9...161

Akkurat det skal du ikke være for sikker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (13 minutter siden):

Akkurat det skal du ikke være for sikker på.

Nå er jo problematikken at han ikke får seg dame.

Noen skriver at han kanskje er for kjekk, det tviler jeg egentlig på. Det er mange damer som selv har et bra utseende, og som ikke kvier seg for å ta kontakt. Det kan nok heller være at han virker litt glatt, har bilder tatt av profesjonelle. Det kan også ha mye å gjøre med hvordan han presenterer seg og fremstår. Om man er for selvsikker og høy på seg selv, er det ikke noe kvinner generelt tiltrekkes av. Ingen liker skryt.

Det er også en kjensgjerning at urealistiske krav og ønsker lett fører til at man forblir single.

Anonymkode: ef1f5...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 0.34):

Jeg prøvde Tinder en gang for kanskje 10 år siden eller noe, så jeg vet ikke hvordan det funker nå, men jeg tror du har rett i at Tinder gjør det de kan for å tjene penger og derfor får ikke noen noe særlig med treff dersom de ikke betaler. 

Kanskje du ikke får match fordi du er for kjekk? Damer tør ikke matche fordi de har "lært" at kjekke menn bare er ute etter å ligge og at de ikke må finne på å sikte over sin egen liga, men sikte nedover hvis de skal få seg noe. (Vet ikke, bare inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest X antall tråder her på KG)

Anonymkode: d1097...eb5

Jeg er ikke kjekk og skriver at jeg er seriøs. Får heller ingen matcher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/7/2024 at 6:29 AM, AnonymBruker said:

Er mann, og har hatt en pause fra Tinder på 2-3 år. Forrige gang jeg var på Tinder så regelrett rant matchene inn, både der hvor jeg bor, og når jeg var ute på reise. Siden den gang har jeg også tatt av noen kilo som var greie å få bort, er bedre trent og har nå av tilfeldige grunner flere bilder som er tatt av profesjonell og dyktig fotograf. Likevel - så på noen uker på Tinder, så har jeg fått en match, og to som jeg kan få seg om jeg skaffer meg Tinder Gull. 

Denne opplevelsen samt det jeg har hørt om andre menns opplevelser gjør at jeg føler meg sikker på at Tinder er både rigget, og rett og slett dårlig. Ja, det er jo en faktor at kvinner sies å bli stadig mer kresne på Tinder, og at det stadig blir større andel menn på Tinder - men mener jo det skinner ganske godt igjennom at Tinder styrer slik at du må kjøpe gull for å få flere matcher. Selvfølgelig gjør de det vil mange si - enig - men Tinder har blitt mer grådige, kyniske og kommersialiserte. Det skumle er at Tinder styrer skjebnen til mye mental helse hos mennesker der ute. 

Så jeg vil egentlig bare si det til andre menn: Det er ikke noe feil med dere. Verden har bare blitt veldig kapitalistisk, og vet å utnytte oss. Ta dere en tur ut blant folk i helgene i stede, på en konsert, en pub eller noe annet sosialt. Der er det ikke veldig ulikt som det var for både fem, ti og femten år siden. 

Anonymkode: cb4af...75a

Du virker jo i grunn bare veldig bitter på at nå som du har slitt med og jogge av deg noen kilo,så skal matchene triple seg,eller damene skal renne inn døra di. Meda ndre ord,her har du tenkt som den jevne mannen. Alt dreier seg om utseendet ditt.

Nå er ikke jeg på Tinder,så kan ikke se forskjeller fra nå og da. Mulig det er noe i det altså Men du fremstår uheldig fra mitt syn. Verden faller ikke for dine føtter,selv om du opplever deg selv som penere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder var grusomt. Møtte min på Happn👀

Anonymkode: eec46...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 2.32):

Prøv med litt mer naturlige bilder først. For jeg er enig med andre her, du kan være for perfekt/kjekk til å få match. Men så er det sommer og det er ikke sikkert folk orker tinder lengre etter som det er mer og mer drama mellom folk og mer usikkerhet. Mange er lei, om jeg har forstått det riktig.

Anonymkode: db990...7a2

Lei av hva da? 

Anonymkode: f532e...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 7.7.2024 den 5.13):

Tinder er et kommersielt selskap som er en del av et stort online dating konsern. Dem jobber hardt med å bedre brukeropplevelsen for å kunne fortsette å ha lønnsomhet. Noe av det er premium tjenester. Annet er kunstig intelligens i algoritmer. 

Målet med produkten at folk skal finne seg noe dem er fornøyd med som fremfor alt kjæreste, men som jeg skjønner det så ønsker også Tinder bli mer en type nettsamfunn/vennskapsprodukt. 

Nei, målet til Tinder er at flest mulig skal bli værende/komme tilbake til appen. Det er sånn de tjener penger. Få folk til å lure på om de kan finne noen bedre rundt neste sveip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...