Fremmed fugl Skrevet 7. juli 2024 #21 Skrevet 7. juli 2024 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Men er egentlig målet at brukerne skal finne seg en kjæreste? Folk i gode stabile forhold er ikke på tinder, med en gang kunden finner dette mister i tinder kunden. Så jeg er litt usiker på i hvor stor grad tinder ønsker at brukerne skal lykkes, det er jo ikke noe økonomisk gevinst i at kundene finner kjæreste. AnonymBruker skrev (1 time siden): Den økonomiske gevinsten av at kunden finner kjæreste er at produkten oppleves som nyttig i markedet. Hvis du leser intervjuer med adm dir hos Tinder, så ser du at dem anerkjenner problem med akkurat det. Ikke minst at kvinnelige brukere ikke er særlig fornøyde. Men hvor sannsynlig er det at en produkt som Tinder, som har inntekter på ca 20 milliarder kroner per år, har drevet på i alle år med en kriminell virksomhet, uten at noen fra konsernet har gått til media eller rettspleien. Forrige adm dir, halvt norske Renate, tenker du at hun var med på å drive en krimell virksomhet? Hvilke beviser ligger til grunn for en slik tro?
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2024 #22 Skrevet 7. juli 2024 Fremmed fugl skrev (2 minutter siden): Den økonomiske gevinsten av at kunden finner kjæreste er at produkten oppleves som nyttig i markedet. Hvis du leser intervjuer med adm dir hos Tinder, så ser du at dem anerkjenner problem med akkurat det. Ikke minst at kvinnelige brukere ikke er særlig fornøyde. Men hvor sannsynlig er det at en produkt som Tinder, som har inntekter på ca 20 milliarder kroner per år, har drevet på i alle år med en kriminell virksomhet, uten at noen fra konsernet har gått til media eller rettspleien. Forrige adm dir, halvt norske Renate, tenker du at hun var med på å drive en krimell virksomhet? Hvilke beviser ligger til grunn for en slik tro? Men det er da ikke kriminelt og ønske å beholde kundene sine? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #23 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå er jeg profesjonell fotograf selv, og dersom det er oppstilte bilder, f.eks i studio, så gir jeg deg rett i det. Men det er veldig mange måter man kan ha profesjonelle bilder på, som bare ser veldig bra ut, uten at de har den følelsen du beskriver. Det er nettopp i den settingen jeg har proffe bilder, fordi kolleger fotograferer i sosiale situasjoner m.m. Anonymkode: cb4af...75a Det er helt sikkert fine bilder, men likevel enkelt å spotte når de er tatt av fotograf og er oppstilt på en eller annen måte. Anonymkode: 5ab1b...fc2
Fremmed fugl Skrevet 7. juli 2024 #24 Skrevet 7. juli 2024 Pippi Lotta skrev (13 minutter siden): Men det er da ikke kriminelt og ønske å beholde kundene sine? Det er ulovlig å selge en produkt på falske premisser. Ingen hadde brukt Tinder hvis det ble presentert som "garanti for å være evig singel". Fun fact, tidligere adm dir i Tinder, halvnorske Renate, var fan av appen innen hun fikk jobb der. Hvorfor, hun fant sin ektefelle ved bruk av appen.
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2024 #25 Skrevet 7. juli 2024 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Det er ulovlig å selge en produkt på falske premisser. Ingen hadde brukt Tinder hvis det ble presentert som "garanti for å være evig singel". Fun fact, tidligere adm dir i Tinder, halvnorske Renate, var fan av appen innen hun fikk jobb der. Hvorfor, hun fant sin ektefelle ved bruk av appen. Det er ekstremt vanlig og selge ting som ikke virker, politiet bryr seg ikke. Det er naivt og tro et firma som tjener 20 milioner, gjør det med å kvite seg med kunder så fort som mulig. 2
Fremmed fugl Skrevet 7. juli 2024 #26 Skrevet 7. juli 2024 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Det er ekstremt vanlig og selge ting som ikke virker, politiet bryr seg ikke. Det er naivt og tro et firma som tjener 20 milioner, gjør det med å kvite seg med kunder så fort som mulig. 20 milliarder. Men hvilke bevis finnes det for at Match.com driver ulovlig. Så hvorfor har ikke noen sladret. Er for øvrig en stor forskjell å selge en dårlig produkt, og bevist selge en produkt som ikke har de egenskaper som man markedsfører.
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2024 #27 Skrevet 7. juli 2024 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): 20 milliarder. Men hvilke bevis finnes det for at Match.com driver ulovlig. Så hvorfor har ikke noen sladret. Er for øvrig en stor forskjell å selge en dårlig produkt, og bevist selge en produkt som ikke har de egenskaper som man markedsfører. Et bra produkt har jo de egenskapene som blir markedsført, et dårlig produkt har det ikke. Det blir tullete og diskutere. Jeg ser ingen grun til å tro at bedrifter ønsker å bli kvitt kundene sine i det minste. Du har lov til å tro noe annet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #28 Skrevet 7. juli 2024 Bra bilder og å være kjekk er ikke nok. Har du ingen tekst som fenger, blir du sveipet vekk Anonymkode: 880f9...999
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #29 Skrevet 7. juli 2024 Du har blitt for gammel. Jenter på 20 vil ikke ha mann på 30+ Anonymkode: 446b9...161 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #30 Skrevet 7. juli 2024 Hvor mange slike tråder skal vi ha!?? 😫 "Kvinner er kresne. Alle skylder meg sex". Slutt! Anonymkode: b6bfb...bc7 2
Hermann Skrevet 7. juli 2024 #31 Skrevet 7. juli 2024 Jeg tror kanskje tinder har begynt å selektere bort et større antall menn enn bare for en stund siden. Slik tror jeg det er på hinge og happn også. De eneste stedene jeg har hatt en positiv brukeropplevelse er egentlig på facebook dating og badoo. Norge er et forferdelig land når det kommer til dating. De har importert enorme mengder utenlandske menn, som har totalt ødelagt kjønnsbalansen i landet. Kvinnene har i større grad flyttet til storbyene, særlig Oslo. Slik at mennene som er igjen i en kvinneørken må belage seg på å forbli enslige. Så kanskje verst av alt, så har kvinnene høy selvfølelse grunnet amerikansk media og skoleverket, slik at det er veldig vanskelig å bli akseptert av ei ordinær kvinne. Samfunnet vårt blir veldig skadet av dette.
Hermann Skrevet 7. juli 2024 #32 Skrevet 7. juli 2024 (endret) Fremmed fugl skrev (1 time siden): Det er ulovlig å selge en produkt på falske premisser. Ingen hadde brukt Tinder hvis det ble presentert som "garanti for å være evig singel". Fun fact, tidligere adm dir i Tinder, halvnorske Renate, var fan av appen innen hun fikk jobb der. Hvorfor, hun fant sin ektefelle ved bruk av appen. Tinder er en dating app. Det er ikke en app som sier, du er garantert kjæreste. Det er ingen ting kriminelt med å designe appen for å tjene mest mulig penger og unngå at folk finner hverandre. Det er helt fritt frem, så lenge det er en app der brukerne potensielt kan matche. Happn og hinge er like ille som tinder. Ingen forskjell. Endret 7. juli 2024 av Hermann
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #33 Skrevet 7. juli 2024 Anonymbruker*** skrev (3 timer siden): Jeg har alltid tenkt på det som ugreit å ha bilder av andre på dating profilen min. Hadde ikke selv likt så godt at noen brukte bilder av mitt ansikt på sin profil. Nå skrev jeg jo ikke at han skal ha bilde av andre? Jeg anbefalte bilder fra sosiale settinger, altså bilder man forstår er tatt av noen andre, mens man har det hyggelig, ikke drøssevis med selfier eller poserte og perfeksjonerte bilder. Samboeren min hadde feks en god blanding av selfier og candid bilder fra julebord, fotballkamp osv. Anonymkode: 473e4...448 1
Anonymbruker*** Skrevet 7. juli 2024 #34 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå skrev jeg jo ikke at han skal ha bilde av andre? Jeg anbefalte bilder fra sosiale settinger, altså bilder man forstår er tatt av noen andre, mens man har det hyggelig, ikke drøssevis med selfier eller poserte og perfeksjonerte bilder. Samboeren min hadde feks en god blanding av selfier og candid bilder fra julebord, fotballkamp osv. Anonymkode: 473e4...448 Tenker bare som så at det ikke er så vanlig å ha bilder med bare seg selv i fokus i sosiale settinger. Omtrent alle bilder som blir tatt av meg i sosialt lag er ihvertfall gruppebilder.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #35 Skrevet 7. juli 2024 Anonymbruker*** skrev (11 minutter siden): Tenker bare som så at det ikke er så vanlig å ha bilder med bare seg selv i fokus i sosiale settinger. Omtrent alle bilder som blir tatt av meg i sosialt lag er ihvertfall gruppebilder. Da ville jeg klistret emojis over de andre, og bedt om et bilde eller to i neste sosiale setting. I gjengen «vår» tar vi både oppstilte bilder, men også candids, både av par, venner og bare en person. Anonymkode: 473e4...448 1
Fremmed fugl Skrevet 7. juli 2024 #36 Skrevet 7. juli 2024 Hermann skrev (55 minutter siden): Tinder er en dating app. Det er ikke en app som sier, du er garantert kjæreste. Det er ingen ting kriminelt med å designe appen for å tjene mest mulig penger og unngå at folk finner hverandre. Det er helt fritt frem, så lenge det er en app der brukerne potensielt kan matche. Happn og hinge er like ille som tinder. Ingen forskjell. Nei det er ulovlig i alle siviliserte land. Inklusive USA. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 Her har du relevant norsk lovgivning. En produkt som skal gjøre deg til evig singel er ikke en produkt som hjelper deg å få en kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #37 Skrevet 7. juli 2024 Jeg tror du har rett i en ting at det er vanskeligere å få gode matcher fordi endel av oss kvinner er blitt mer kresne, og ikke nødvendigvis på en dårlig måte. Vi har fått lei endel av tullet til menn, vi forventer at man legger litt innsats i profilen sin, har en fornuftig tekst, uten flåsing, forventer tydelighet i hva man søker enten det er forhold eller fuckfriend, forventer at til tross for at man søker sex, så hopper man ikke på første matchen så fort som mulig etter match.... Osv... Anonymkode: 92580...fa3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #38 Skrevet 7. juli 2024 Har du bikka fra 39 til 41 så har du svaret ditt, de du vil ha ser ikke på gamlinger. Anonymkode: 09408...c54
Idunn Skrevet 7. juli 2024 #39 Skrevet 7. juli 2024 Jeg sveiper ikke høyre på de kjekkeste mennene. Mye fordi jeg ikke er en 8-10'er selv, men også fordi mange av profilene ser falske ut. Jeg sveiper heller ikke høyre på bilder i bar overkropp, bilder med våpen eller negativt ladet tekst.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #40 Skrevet 7. juli 2024 Tinder eies av Match Group, som står bak disse merkevarene: Tinder, Hinge, Match, Meetic, OkCupid, Pairs, Plenty Of Fish, Azar, BLK, Hakuna med flere. De må gjøre stadig nye grep for å tjene penger, da aksjonærene ikke er fornøyd med utviklingen (aksjen har halvert seg siste fem år), og det tror jeg går ut over brukerne. Anonymkode: 8f98b...aaf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå