Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Åpenbart steril??

Skulle nok stå «fertil».

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt, TS! Jeg hadde heller ikke likt om min mann kom flere år inn i forholdet og fortalte at han kanskje har noen barn der ute, at en annen kvinne tidligere har båret fram min mann sitt biologiske barn! Som ung var jeg fast bestemt på at jeg ikke ville ha barn med en mann som har barn fra før. Og slik ble det. Man kan si det er en god gjerning, men som en tidligere sa- dette bør man vente med å gjøre til man har fått de barna man selv vil ha- og ta avgjørelsen sammen med partneren. Det vil jo potensielt være noe som også partner må forholde seg til i framtiden- om det kommer flere barn på døra. Bruk litt tid på å kjenne på hva du kan stå i. Men jeg skjønner deg, absolutt!!

Anonymkode: 5f118...78e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjest Queen19 skrev (På 6.7.2024 den 21.12):

Det positive: 
Han er åpenbart steril og har god kvalitet.
Det finnes familier der ute som kan ha fått realisert sin drøm om barn, takket være din mann.

Han er steril faktisk…. 

Anonymkode: 697f0...9c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår deg godt, TS! Jeg hadde heller ikke likt om min mann kom flere år inn i forholdet og fortalte at han kanskje har noen barn der ute, at en annen kvinne tidligere har båret fram min mann sitt biologiske barn! Som ung var jeg fast bestemt på at jeg ikke ville ha barn med en mann som har barn fra før. Og slik ble det. Man kan si det er en god gjerning, men som en tidligere sa- dette bør man vente med å gjøre til man har fått de barna man selv vil ha- og ta avgjørelsen sammen med partneren. Det vil jo potensielt være noe som også partner må forholde seg til i framtiden- om det kommer flere barn på døra. Bruk litt tid på å kjenne på hva du kan stå i. Men jeg skjønner deg, absolutt!!

Anonymkode: 5f118...78e

Jeg skjønner også TS veldig godt 

Anonymkode: 697f0...9c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir enda vanskeligere i neste generasjon, og generasjonene etter det når likhetstrekk begynner å viskes vekk. Man ønsker vel ikke barn med biologiske søskenbarn eller tremeninger heller?

Anonymkode: 98913...9ae

Det er riktig.

For å være helt ærlig så hadde jeg testet min eks før vi fikk barn om han var født og oppvokst i Norge eller hadde tilhørighet her, rett og slett fordi den ene siden av min familie er rett og slett "løse". Mine onkler har flere barn som vi ikke har kontroll på og damene har ligget rundt mens de har vært i forhold så nå når vi er voksne så er det et par av mine søskenbarn som har funnet ut at den de trodde var far var en helt annen.

Har jo en venninne som var sammen med sin halvbror uten å vite det, de fikk to barn og så fant de tilfeldigvis utav slektskapet på grunn av en i familien tok en test og fikk utslag på begge sidene... Det godt forholdet ble ødelagt og forholdet tok slutt for spesielt hun ble kvalm av hele greia. I ettertid har hun vært over gjennomsnittet paranoid på hva de kan har gitt videre til barna for det er jo en kjent sak at det hvis det blir noe grums av slektskapet så kan det like gjerne vise seg når barna deres og får barn.

Anonymkode: f5921...52c

• Liker 1
Gjest HjelpJegrISammeSit
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 11.27):

Tenk positivt. Kanskje er det 60 barn, og dine fremtidige barn vil være i en stor flokk med noe felles - samme far. 

Anonymkode: c6006...eae

Hvis du tenker slikt, kunne du tenkt deg å donere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 21.07):

Kryp ut av din egen navle, det er en fin ting han har gjort!

De er ikke dine fremtidige barns søsken. De oppdras av sine egne familier, av sine egne forelder. De har ingenting med deg eller mannen din å gjøre. 

Anonymkode: 179dd...5fc

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/forsker-advarer-en-utfordring-vi-bare-ser-begynnelsen-pa/17671619/ Oisann, biologi har visst noe å si. Hvem hadde trodd det? 

Anonymkode: 03524...62c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 21.00):

Jeg har vært sammen med min mann i 6 år nå, og gift i 2 av dem. Vi er i midten av 30 årene og holder på å tenke på om vi skal ha barn.

I disse samtalene kom det frem at mannen min var sæddonor da han var i midten av 20-åra, og at han kan ha minst 6 biologiske barn. Han gjorde det etter å ha sett et TV-program om homofile kvinner som ikke kunne få barn, og fordi han hadde homofile venner som var avhengige av donor og derfor ville hjelpe andre med å kunne få barn.

Jeg er helt knust av dette og føler meg holdt for narr gjennom disse 6 årene. Tanken på at mine barn vil gå rundt med masse ukjente eldre halvsøsken, og at det er andre familier som oppdrar søsknene til mine barn, er bare så usannsynlig ekkel. Jeg er så overrasket, for han er egentlig verdens beste mann. Og det å donere sæd er jo egentlig en fin ting... men jeg klarer bare ikke tanken på at MIN mann og faren til MINE barn gjør det.

Anonymkode: b7885...5b0

Kjæresten min har også vært spermdonor. Til eksen sin. Ulempen her er at han faktisk har omsorg foe barna og må møte heksa også. 

Du er heldig. Han har ikke barn han har omsorg for med andre.

Anonymkode: ee56e...369

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Altså. Det er en fin ting han gjorde. Men jeg ville også syntes det hadde vært vanskelig å vite at det fantes halvsøsken der ute, uten at vi visste hvem og hvor. Mine barn ville hatt brødre og søstre de aldri ville blitt kjent med. Jeg synes det hadde vært en vanskelig tanke. 

Anonymkode: e6a45...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt. Altså. Det er en fin ting han gjorde. Men jeg ville også syntes det hadde vært vanskelig å vite at det fantes halvsøsken der ute, uten at vi visste hvem og hvor. Mine barn ville hatt brødre og søstre de aldri ville blitt kjent med. Jeg synes det hadde vært en vanskelig tanke. 

Anonymkode: e6a45...e04

Man vet jo ikke det. At sæd er donert betyr ikke at den blir brukt. 

Anonymkode: 68730...2d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter deg i at dette er vanskelig, ts. Jeg unner alle gode voksne å bli foreldre, men det betyr ikke at donasjon er bare flott og fint.

Han har splittet biologisk farskap fra ansvaret med å følge opp barna, gi dem omsorg, holde dem trygge,.la dem speile seg likheten med ham i sinn og skinn. Han har overlatt dem til fremmede han ikke kjenner, og som.ikle kjenner barna ut fra sine egne typer/personligheter. Det kan gå veldig fint, og det kan gå dårlig, og alt imellom. Men han er ikke der og bidrar i deres oppvekst. 

Den biologiske tilhørigheten er viktig. Vi vet ikke hvordan den blir for de konkrete barna, på godt og vondt. Jeg ville aldri valgt en donorbarntiomlværelse for mine barn når jeg ser hva biologisk tilhørighet betyr i livene våre. Partner vokste opp uten dette, og fant det sent i livet.

En vet heller aldri hvordan barna vil forholde seg når de får vite. De blir sannsynligvis flotte og pålitelige mennesker, men de kan også få psykiske helseproblemer, rusavhengighet osv og utgjøre en påkjenning på familiens trygghet om de vil involvere seg med donorfar. 

Anonymkode: 50018...63b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 21.00):

Jeg har vært sammen med min mann i 6 år nå, og gift i 2 av dem. Vi er i midten av 30 årene og holder på å tenke på om vi skal ha barn.

I disse samtalene kom det frem at mannen min var sæddonor da han var i midten av 20-åra, og at han kan ha minst 6 biologiske barn. Han gjorde det etter å ha sett et TV-program om homofile kvinner som ikke kunne få barn, og fordi han hadde homofile venner som var avhengige av donor og derfor ville hjelpe andre med å kunne få barn.

Jeg er helt knust av dette og føler meg holdt for narr gjennom disse 6 årene. Tanken på at mine barn vil gå rundt med masse ukjente eldre halvsøsken, og at det er andre familier som oppdrar søsknene til mine barn, er bare så usannsynlig ekkel. Jeg er så overrasket, for han er egentlig verdens beste mann. Og det å donere sæd er jo egentlig en fin ting... men jeg klarer bare ikke tanken på at MIN mann og faren til MINE barn gjør det.

Anonymkode: b7885...5b0

Han er egentlig verdens beste mann? Han høres jo ut som en fantastisk person som ønsker å bidra og hjelpe andre. 
Han er jo ikke far til disse barna og vil aldri bli det heller. 

han kunne jo like godt ha fått 6 barn med flere ekser og vært helgepappa.. jeg tenker dette med å være donor er bedre alternativ.

vær glad du har en så uselvisk mann.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er fra 2024.......

Anonymkode: 0da4b...107

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjæresten min har også vært spermdonor. Til eksen sin. Ulempen her er at han faktisk har omsorg foe barna og må møte heksa også. 

Beklager å måtte rive deg ut av illusjonene her, men han var faktisk så forelsket i/glad i denne «heksa» at han ble sammen med henne, elsket med henne, fulgte henne gjennom minst ett svangerskap og fødsel, og fikk et barn til. Det må jo ha tatt MINST et par år. Hvor heksete kan hun ha vært? At mor og far må prøve å ha et godt forhold til hverandre synes visst ikke du, som beklager deg over at han i det hele tatt må møte henne….

Hva slags bullshit har han foret deg med?

Hilsen en som ble kjent med partners eks/barnemor og fikk et hyggelig forhold til henne…

Han valgte henne og han valgte meg, HAN hadde god smak :) Men ble en eks, jeg burde lært av henne.

Anonymkode: bad99...22a

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt her, ts. Og så er det helt vilt at han ikke har fortalt deg dette før nå. Jeg ville heller ikke fått barn med en som kan være biologisk far til 6 andre barn - med 6 andre kvinner. Folk sier "nei, det blir jo ikke søsken til dine barn" - jo - såklart blir de søsken til ts sine barn dersom hun velger å få barn med han?! 

Jeg hadde ikke likt dette, og jeg hadde blitt sint dersom min mann holdt noe sånt skjult for meg. 

Gjest HjelpJegrISammeSit
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ulempen for min del er at med hemmelighold i Norge så vet man ikke hvor mange barn det er før de barna evt. tar kontakt som 15 åringer.

AnonymBruker
Skrevet
kikio skrev (36 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt her, ts. Og så er det helt vilt at han ikke har fortalt deg dette før nå. Jeg ville heller ikke fått barn med en som kan være biologisk far til 6 andre barn - med 6 andre kvinner. Folk sier "nei, det blir jo ikke søsken til dine barn" - jo - såklart blir de søsken til ts sine barn dersom hun velger å få barn med han?! 

Jeg hadde ikke likt dette, og jeg hadde blitt sint dersom min mann holdt noe sånt skjult for meg. 

Hvordan hadde det vært hvis du fikk vite om det fra start da. Jeg er i den situasjonen nå, men vi har ikke barn. 

prøver å roe meg med tanken, men lettere sagt enn gjort.

Anonymkode: 98913...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 21.07):

Kryp ut av din egen navle, det er en fin ting han har gjort!

De er ikke dine fremtidige barns søsken. De oppdras av sine egne familier, av sine egne forelder. De har ingenting med deg eller mannen din å gjøre. 

Anonymkode: 179dd...5fc

Helt til de tar en DNA test....

https://duin.no/min-historie-del-1/

Anonymkode: 48578...4d8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...