Gå til innhold

Kake til dåpen-lei meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja da,men var liksom selve dåpskake.Blir litt rart med 2 stk av den😅🙈

Anonymkode: d0b22...a2e

Neida, det er ikke rart! Ingen grunn til å lage drama.

Anonymkode: 73bbf...b15

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei ok, aldri sett den ene kaka som er bedre enn de andre, feks fra bakeri eller andre med peiling? Med bilde av dåpsbarn eller tekst feks? Ikke vært i bursdag og sett bursdagkake eller bryllup heller?

Anonymkode: cb2ff...db8

Nei, helt ærlig, i dåp og konfirmasjon er jeg vant med at det er mange kaker som kan være blant de "bedre enn de andre". Kun i bryllup jeg har opplevd ÉN hovedkake. I bursdag er jo ikke nødvendigvis den fineste kaka den som får lys en gang, ofte putter vi lysene på en muffin av hygieniske årsaker. 😅

Folk lager de kakene de vil. Ikke lag kaker til selskap hvis du er av typen som blir fornærmet fordi noen plutselig har laget en finere kake enn deg, for det kan FORT skje i dåp og konfirmasjon. 

Jeg er helt enig i at hjemmelaget kake ofte er bedre enn de fra konditori, det er bare noen få konditorier som lager kaker som er bedre enn hjemmelagede, men erfaringsmessig er det sjelden folk kjøper den type kake til fest. De pene kakene er ofte finere enn de smaker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strawberry88 skrev (6 timer siden):

Til mine barn har jeg alltid bestilt en kake fra baker med bilde på. Også har vi hatt flere andre kaker, bakt av familie og faddere. Aldri noen som har blitt fornærmet over at jeg også har bestilt

Må bare legge til at min mor har de siste 10-15 årene bakt samme kake i alle anledninger, der hun skal ha med kake (bursdag, dåp, bryllup etc) og den ser veldig alminnelig og nesten kjedelig ut. Men den er så utrolig god! Alltid en av de første kakene som ryker. Og eldste barnet mitt sitter med stjerner i øynene og vann i munnen ved alle selskaper der hun innser at bestemor kommer med sin kake 🤩.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den kaken hun har bestilt, er den likedan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bryter ikke noe,bare det jeg trodde skulle vært hovedkaka,er begrensa hvor mange kaker man trenger til 15 stk å da😅

Anonymkode: d0b22...a2e

1 kake til 15 stk...

Anonymkode: e1929...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja det hadde vi💖Og jeg sa hun måtte si fra om hu heller ville bestille.Tenkte gjøre det billigere siden dem ikke har så god råd,men bedre en trodde da😊Viste bilde,pynt,fyll osv.

Anonymkode: d0b22...a2e

Så her skulle du være barmhjertig samaritan. Lage lekker kake og få masse skryt, både fordi du er så snill, men og flink. Og så gikk det i vasken og alt fokuset er tilbake på dåpsbarnet. Skitt altså. 

Anonymkode: 274dc...a93

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bor på Sunnmøre, har kanskje noe med saken å gjøre  men jeg har sett mange kaker som må dele oppmerksomheten med hverandre.. og bryllup med flere bryllupskake faktisk.  

Anonymkode: fe37c...772

huff da. Hva mener kakene om dette?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bryter ikke noe,bare det jeg trodde skulle vært hovedkaka,er begrensa hvor mange kaker man trenger til 15 stk å da😅

Anonymkode: d0b22...a2e

Det er helt vanlig å ha flere kakker...

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (10 timer siden):

Om man kan kalle en marsipankake med navnet og dåps datoen på «hovedkake» (ja, i hermetegn) så javel.

Men i utgangspunktet, nei det er ikke vanlig med hovedkake nei.

Var avtalen deres at du skulle bake det du kaller hovedkake eller var avtalen at du skulle bake en kake?

Men helt ærlig? Du overreagerer en smule og bryter avtale om å bake kake.

Det er ganske vanlig mange steder jo.

Likevel helt enig i at ts overreagerer. 

Anonymkode: 051e2...6d6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hatt konfirmasjon, vi hadde ikke noen hovedkake, selv jeg bestilte to. Vi hadde ikke noen kake med bilde da konfirmanten ikke liker marsipan. Naboen bakte den fineste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I alle dåpsselskap jeg har vært i har det vært mange skikkelig flotte kaker. Ikke EN som er «hovedkaken». Det er jo i bryllup..

Anonymkode: 60d4f...00e

Det er ikke bare i bryllup, det er ganske vanlig i dåp også.  Bare Google  hovedkake dåp så får du opp masse om det. 

Anonymkode: 051e2...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 timer siden):

Hva er en dåpskake? 

Google hovedkake dåp / dåpskake så får du opp ganske masse

Anonymkode: 051e2...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at vertene bestiller en kake og nærmeste familie baker resten. Det bør jo være mer enn en kake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle lage kake selv til div bursdager og en dåp, det ee syyykt vanskelig å få til fint og at det smaker godt, ja til baker!!!!

ikke uten grunn at dette er et fagbrev/svennebrev 🎂🍰🥮🧁

Anonymkode: 9e308...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Google hovedkake dåp / dåpskake så får du opp ganske masse

Anonymkode: 051e2...6d6

Slike kaker er alltid de vondeste. Masse ekkelt kunstig i de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Kvinneguiden på sitt beste/verste eller trollemor det her.. Kjempeteit å lage en sak ut av dette uansett. Voks opp og skjerp deg.

Anonymkode: dbb7b...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle lage kake selv til div bursdager og en dåp, det ee syyykt vanskelig å få til fint og at det smaker godt, ja til baker!!!!

ikke uten grunn at dette er et fagbrev/svennebrev 🎂🍰🥮🧁

Anonymkode: 9e308...15e

Kødder du? Samlebåndsproduserte kaker fra baker er alltid den vondeste kaka. De eneste kjøpekakene som er gode er de fra Pascal eller lignende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg og skjønner at du ble skuffet og lei deg. Men snakk med henne og si det, før du kaster alt. 

Har du laget kaker før, slik at hun vet at du kan?

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hæ? Dette er bare i ditt hode. Kan ha flere

Og sorry, jeg hadde heller ikke satset alle penger på en uerfaren hobbybaker. Vis meg en ferdig kake, så stoler jeg på evnene dine. Nok av katastrofale kaker der ute 

Anonymkode: e80ae...7a6

Hvordan vet du at hun er uerfaren?

Anonymkode: 4d891...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja det hadde vi💖Og jeg sa hun måtte si fra om hu heller ville bestille.Tenkte gjøre det billigere siden dem ikke har så god råd,men bedre en trodde da😊Viste bilde,pynt,fyll osv.

Anonymkode: d0b22...a2e

Det har ikke oppstått en misforståelse da? 

Hvis det ikke babyen er så gammel, kanskje hun er i ammetåka og glemt hva hun har avtalt? 

Anonymkode: 18ebe...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (17 timer siden):

Om man kan kalle en marsipankake med navnet og dåps datoen på «hovedkake» (ja, i hermetegn) så javel.

Men i utgangspunktet, nei det er ikke vanlig med hovedkake nei.

Var avtalen deres at du skulle bake det du kaller hovedkake eller var avtalen at du skulle bake en kake?

Men helt ærlig? Du overreagerer en smule og bryter avtale om å bake kake.

Hvis man kan kalle en fleretasjes kake med bryllupspynt på toppen, jeg vet ikke jeg. Er jo mange kaker i bryllup også, er det så farlig med denne bryllupskake... 

Anonymkode: 18ebe...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...