Anonysoum Skrevet 23. juni 2024 #21 Skrevet 23. juni 2024 Jeg forstår ikke.. ingen andre enn du bryter eventuelt en avtale her. At dere har avtalt at du skal bake kake har jo ingenting å si ift at de har også bestilt kake. Her har du skapt et problem som er ikke-eksisterende. 19
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #22 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hæ? Dette er bare i ditt hode. Kan ha flere Og sorry, jeg hadde heller ikke satset alle penger på en uerfaren hobbybaker. Vis meg en ferdig kake, så stoler jeg på evnene dine. Nok av katastrofale kaker der ute Anonymkode: e80ae...7a6 Nei hehe, man kan ikke ha flere hovedkaker, hvor mange slike store tilstelninger har du vært på hvor det er 2 hovedkaker, et bursdagsbarn som blåser ut to sett med lys på to store kaker,et bryllup med to kaker brudeparet må skjære opp osv. Enten forstår du ikke hva som skjer her, eller så jobber du overtid for å endre virkeligheten til ts og ingen av delene er greit, skjerp deg. Anonymkode: cb2ff...db8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #23 Skrevet 23. juni 2024 Og, - Selvsagt må datteren din få bestille kake selv om du også skulle bake. Har hovedkalegreia oppstått i ditt eget hode? Anonymkode: 913c8...731 10
Diverse Skrevet 23. juni 2024 #24 Skrevet 23. juni 2024 Men har du spurt datteren din om hun fortsatt ønsker at du skal bake? Er vel ikke utenkelig med flere kaker i en dåp selv om det ikke er så mange gjester. 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #25 Skrevet 23. juni 2024 Man har alltid 2-4 kaker i dåp, så dette er bare barnslig og unødvendig av mor/ ts. Ærlig talt Anonymkode: b776f...ffc 18
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #26 Skrevet 23. juni 2024 Jeg har aldri hørt om hovedkake…. Anonymkode: 8dbd9...0ce 17 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #27 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, ts skulle lage selve dåpskaken, ikke en kake til kakebordet, selve hovedkaken, men det nekter du å forstå? Anonymkode: cb2ff...db8 Hun skulle bake kake til dåpen. Jeg er ikke vant med hovedkake i dåp. Blander dere med bryllup? Her er ofte mange av de hjemmebakte mye flottere enn kaken fra bakeriet, da mange er veldig dyktige hobby-bakere. Anonymkode: 45829...dba 15
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #28 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri hørt om hovedkake…. Anonymkode: 8dbd9...0ce Nei ok, aldri sett den ene kaka som er bedre enn de andre, feks fra bakeri eller andre med peiling? Med bilde av dåpsbarn eller tekst feks? Ikke vært i bursdag og sett bursdagkake eller bryllup heller? Anonymkode: cb2ff...db8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #29 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei hehe, man kan ikke ha flere hovedkaker, hvor mange slike store tilstelninger har du vært på hvor det er 2 hovedkaker, et bursdagsbarn som blåser ut to sett med lys på to store kaker,et bryllup med to kaker brudeparet må skjære opp osv. Enten forstår du ikke hva som skjer her, eller så jobber du overtid for å endre virkeligheten til ts og ingen av delene er greit, skjerp deg. Anonymkode: cb2ff...db8 Hva gjør dere i barnedåp, egentlig? Dypper ungen i hovedkaken? Dåp har jeg nok vært i 30+ ganger nå. Det er annonsering av at "nå er kakebordet klart", så går alle og forsyner seg med det de ønsker. Anonymkode: 45829...dba 23 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #30 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skulle bake kake til dåpen. Jeg er ikke vant med hovedkake i dåp. Blander dere med bryllup? Her er ofte mange av de hjemmebakte mye flottere enn kaken fra bakeriet, da mange er veldig dyktige hobby-bakere. Anonymkode: 45829...dba Alle dåp jeg har vært i har hatt en kake som er spesiell ja. Anonymkode: cb2ff...db8 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #31 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Må bare få det ut.Skulle lage kake til dåpen til min datters datter,kjøpte inn alt av utstyr og fant bilde av en kake jeg ville kopiere,som hun var enig i.Fikk beskjed om at Kake var bestilt fra baker.Ble så lei meg,er kansje litt følsom.Men måtte bare få det ut.Gav bort alt jeg kjøpte inn av utstyr nå. Anonymkode: d0b22...a2e Er du alltid slik i reaksjonsmønstret ditt? Hvilket utstyr måtte du kjøpe inn? Gitt det bort?? Du overreagerer så sinnsykt og stiller deg i offerrolle. Du lei deg fordi kaka di ikke blir midtpunktet på kakebordet. Så nå tar du oppmerksomhet. Dersom du fortsetter i denne tralten, kan det være at du ikke får komme i en evt konfirmasjon... Anonymkode: 337b7...d81 25 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #32 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle dåp jeg har vært i har hatt en kake som er spesiell ja. Anonymkode: cb2ff...db8 Da er det nok få ivrige bakere i din familie. Anonymkode: 45829...dba 7
Sirah Skrevet 23. juni 2024 #33 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts skulle lage den store hovedkaken. Anonymkode: cb2ff...db8 Hovedkake i dåp??? Det har jeg aldri vært borte i. I bryllup ja, men ikke i dåp. Dette er et oppkonstruert problem. Bak kake TS og sett den frem med stolthet. 22
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #34 Skrevet 23. juni 2024 Sirah skrev (Akkurat nå): Hovedkake i dåp??? Det har jeg aldri vært borte i. I bryllup ja, men ikke i dåp. Dette er et oppkonstruert problem. Bak kake TS og sett den frem med stolthet. Om noe er det litt gøy å oppleve at egen kake er den flotteste på bordet. (bør vel ikke skrive det rett ut på KG, men litt konkurranse går det jo i disse tingene her i vest 😅) Anonymkode: 45829...dba 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #35 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det nok få ivrige bakere i din familie. Anonymkode: 45829...dba Nei det er det ikke. Og ikke bare familie heller, venner har også bestilt 1 kake fra enten dyktig baker eller bakeri, og hatt mange på kakebordet ellers, men alltid en spesiell til dåpsbarnet. Anonymkode: cb2ff...db8 1
Macro Skrevet 23. juni 2024 #36 Skrevet 23. juni 2024 Men mor har vel tenkt at det trengs flere kaker. Nå blir vel hun lei seg for at du valgt å la være… Vi bestilte egen dåpskake til tross for at vi har en konditor som jobber ved det samme bakeriet som vi bestilte fra. Hun hadde 0 problem med det. I norske selskap så bugner det med kaker. 7
Mezzosoprena Skrevet 23. juni 2024 #37 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Må bare få det ut.Skulle lage kake til dåpen til min datters datter,kjøpte inn alt av utstyr og fant bilde av en kake jeg ville kopiere,som hun var enig i.Fikk beskjed om at Kake var bestilt fra baker.Ble så lei meg,er kansje litt følsom.Men måtte bare få det ut.Gav bort alt jeg kjøpte inn av utstyr nå. Anonymkode: d0b22...a2e Vet du egentlig hva slags kake hun har bestilt fra bakeriet? 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #38 Skrevet 23. juni 2024 Macro skrev (Akkurat nå): Men mor har vel tenkt at det trengs flere kaker. Nå blir vel hun lei seg for at du valgt å la være… Vi bestilte egen dåpskake til tross for at vi har en konditor som jobber ved det samme bakeriet som vi bestilte fra. Hun hadde 0 problem med det. I norske selskap så bugner det med kaker. Hun hadde vel hatt et problem med det dersom dere bestilte fra henne først? Problemet her er jo at ts og datteren hadde en avtale om at ts skulle lage den finere kaken, så bestilte de fra et annet sted uten å si fra. Anonymkode: cb2ff...db8 1
Macro Skrevet 23. juni 2024 #39 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun hadde vel hatt et problem med det dersom dere bestilte fra henne først? Problemet her er jo at ts og datteren hadde en avtale om at ts skulle lage den finere kaken, så bestilte de fra et annet sted uten å si fra. Anonymkode: cb2ff...db8 Neei, tror ikke det. Vi pleier igrunn ikke lage så mange problemer. 1
mereo Skrevet 23. juni 2024 #40 Skrevet 23. juni 2024 Om man kan kalle en marsipankake med navnet og dåps datoen på «hovedkake» (ja, i hermetegn) så javel. Men i utgangspunktet, nei det er ikke vanlig med hovedkake nei. Var avtalen deres at du skulle bake det du kaller hovedkake eller var avtalen at du skulle bake en kake? Men helt ærlig? Du overreagerer en smule og bryter avtale om å bake kake. 11 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå