Gå til innhold

Kake til dåpen-lei meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bestilte også kake fra bakeri til dåpen til sønnen min. Jeg kan ikke bake, og enda mindre med en baby på 3 mnd i hus, men jeg ville jo gjerne ha en kake som var «fra meg» også i dåpen med mine valg av utseende og ingredienser.

Både barnets mormor og farmor kom også med flotte kaker. Vi hadde et veldig fint kakebord og alle 15 gjestene var veldig fornøyd med utvalget.

Hvorfor tenker du det er annerledes i deres tilfelle, ts?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei hehe, man kan ikke ha flere hovedkaker, hvor mange slike store tilstelninger har du vært på hvor det er 2 hovedkaker, et bursdagsbarn som blåser ut to sett med lys på to store kaker,et bryllup med to kaker brudeparet må skjære opp osv.

Enten forstår du ikke hva som skjer her, eller så jobber du overtid for å endre virkeligheten til ts og ingen av delene er greit, skjerp deg. 

Anonymkode: cb2ff...db8

Bare to kaker i et bryllup ? Hvor få gjester har dere i bryllup ? Det ender vel med at ikke alle får smake på kakene.

Anonymkode: 4505b...b5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts skulle lage den store hovedkaken. 

Hva er en dåps-hovedkake? Aldri hørt om.

Nei, ts skulle lage selve dåpskaken, ikke en kake til kakebordet, selve hovedkaken, men det nekter du å forstå? 

Fordi det ikke finnes en «dåpskake».

Nei hehe, man kan ikke ha flere hovedkaker, hvor mange slike store tilstelninger har du vært på hvor det er 2 hovedkaker, et bursdagsbarn som blåser ut to sett med lys på to store kaker,et bryllup med to kaker brudeparet må skjære opp osv.

Enten forstår du ikke hva som skjer her, eller så jobber du overtid for å endre virkeligheten til ts og ingen av delene er greit, skjerp deg. 

Hva i all verden gjør dere med «hovedkaken» i en dåp, som er ala blåse ut lysene på bursdagskake eller at brudeparet sammen skjærer opp bryllupskaken? 

Anonymkode: de3ef...f60

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må bare få det ut.Skulle lage kake til dåpen til min datters datter,kjøpte inn alt av utstyr og fant bilde av en kake jeg ville kopiere,som hun var enig i.Fikk beskjed om at Kake var bestilt fra baker.Ble så lei meg,er kansje litt følsom.Men måtte bare få det ut.Gav bort alt jeg kjøpte inn av utstyr nå.

Anonymkode: d0b22...a2e

Jeg forstår hva du mener med selve dåpskaken. 

Men hadde dere en avtale om at du skulle bake den og at det skulle være hovedkaken? 

Min mor bakte dåpskaken for meg, veldig fornøyd med det, toetasjes marsipankake med blå detaljer. Hadde selvfølgelig andre kaker også. 

Anonymkode: 18ebe...9a9

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig å lage sååå mykje drama av dette? Lykke til med vidare relasjon til datter og familien! 

Avtalen var at du skulle lage kake. Og så er det heilt vanlig å ha meir enn ei kake, så det er bestilt ei kake frå baker. KVA ER PROBLEMET??? 

Eg blir matt. Enten må TS vere troll, eller så er TS verdas største mormordramaqueen. 

Barnslig reaksjon er det i alle fall. Eg har aldri vore i barnedåp med berre ei kake. Og om fleire av kakene er ekstra fine, er det berre heilt normalt på ein ekstra stor dag. 

Makan...

Hadde mi mor lova å lage kake, hadde eg blitt glad, for ho lagar dei beste kakene. Og om ho hadde lova å lage kake og ikkje leverte den på dagen, hadde eg blitt veldig overraska og sannsynligvis skuffa. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Må si jeg mener det er veldig trasse-tendenser å gi bort alt utstyret pga dette. Om min mor var slik hadde jeg virkelig ikke stolt 100% på henne og garantert bestilt fra bakeri og andre i tillegg.

• Liker 9
Skrevet
Macro skrev (2 minutter siden):

Må si jeg mener det er veldig trasse-tendenser å gi bort alt utstyret pga dette. Om min mor var slik hadde jeg virkelig ikke stolt 100% på henne og garantert bestilt fra bakeri og andre i tillegg.

Eg lurer på om eg hadde stolt på at ho f.eks kunne vere barnevakt også, dersom ho hadde blitt fornærma over eit eller anna. Kjedelig utgangspunkt.

• Liker 3
Gjest Wilma89
Skrevet

Men har du hørt om du fremdeles skal bake kaken? Kan du ikke bare spørre om du fremdeles skal bake din kake, nå som det er bestilt en fra baker? I mine kretser er det i hvert fall vanlig med flere kaker. Mulig jeg har spesielt mange «hobbykonditorer» i min krets, men ofte flere kaker som er pyntet litt ekstra med bilde, temapynt osv. Kjedelig hvis din kake er regnet med, men så kommer den ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Atte hæ?

Det er jo vanlig med flere kaker i en dåp. Jeg tror du bør ta opp denne hårsårheten din med lege, for dette er virkelig ikke sunt. Du kommer ikke til å ha noe godt forhold til familie i fremtiden om dette trigger deg. Det er ingenting som heter hovudkake i dåp og de aller fleste har mer enn en kake.

Anonymkode: afe0c...553

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke problemer, så kan man alltids lage seg noen..

Anonymkode: 4740d...465

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle dåp jeg har vært i har hatt en kake som er spesiell ja. 

Vi hadde tre spesielle 

Anonymkode: 0c318...6ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår hva du mener med selve dåpskaken. 

Men hadde dere en avtale om at du skulle bake den og at det skulle være hovedkaken? 

Min mor bakte dåpskaken for meg, veldig fornøyd med det, toetasjes marsipankake med blå detaljer. Hadde selvfølgelig andre kaker også. 

Anonymkode: 18ebe...9a9

Ja det hadde vi💖Og jeg sa hun måtte si fra om hu heller ville bestille.Tenkte gjøre det billigere siden dem ikke har så god råd,men bedre en trodde da😊Viste bilde,pynt,fyll osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja da,men var liksom selve dåpskake.Blir litt rart med 2 stk av den😅🙈

Hva er en dåpskake? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Sunnmøre, har kanskje noe med saken å gjøre  men jeg har sett mange kaker som må dele oppmerksomheten med hverandre.. og bryllup med flere bryllupskake faktisk.  

Anonymkode: fe37c...772

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Atte hæ?

Det er jo vanlig med flere kaker i en dåp. Jeg tror du bør ta opp denne hårsårheten din med lege, for dette er virkelig ikke sunt. Du kommer ikke til å ha noe godt forhold til familie i fremtiden om dette trigger deg. Det er ingenting som heter hovudkake i dåp og de aller fleste har mer enn en kake.

Anonymkode: afe0c...553

Enig, en kake i dåp hadde vært katastrofe i mitt miljø, og alle kakene sksl jo være så flotte som mulig  😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere har større problemer. Datters datter = barnebarn? Dere høres ikke nær ut. 

Kam hun mene at kake er bestilt utenom? Vanlig med flere. 

Anonymkode: 5a97d...b4b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig, en kake i dåp hadde vært katastrofe i mitt miljø, og alle kakene sksl jo være så flotte som mulig  😆

Enig. Norge har vel strengt tatt tradisjon for bugnende kakebord og det er ufattelig mange flinke bakere her i landet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere i barnedåp, egentlig? Dypper ungen i hovedkaken?

Anonymkode: 45829...dba

😂😂 dagens!

Anonymkode: 046ae...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Håper ikke du er moren min altså. Jeg er veldig glad i mamma, men i enkelte situasjoner kan hun være litt enkel. Heldigvis er hun i det minste i stand til å kommunisere, så jeg går ut i fra at jeg hadde vist om jeg kom til å ha en kake for lite. Men ja, jeg har altså bestilt en kake på grunn av allergi i familien til far. Lettere det enn at andre må kjøpe inn diverse dyre ingredienser man ellers ikke bruker. 

Anonymkode: 56405...18c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...