Gå til innhold

Kake til dåpen-lei meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusbia

Kjære ts. Kan du ikke bare nyte å ha blitt mormor? Det er ikke noen big deal at kakene i dåpen ikke blir helt perfekte når det viktigste er at ditt barnebarn blir del av den norske kirke🫶❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om noe er det litt gøy å oppleve at egen kake er den flotteste på bordet.

(bør vel ikke skrive det rett ut på KG, men litt konkurranse går det jo i disse tingene her i vest 😅)

Anonymkode: 45829...dba

Så klart er det alltid stas, men jeg hadde personlig tatt det som en utfordring og baket en superfin kake 😁 Eller, jeg hadde ikke gjort det, for jeg kan knapt røre sammen en pose muffins, men du ser poenget mitt.

Kaker fra bakerier bruker jo helt ærlig aldri å være suuuuperfine. Jeg syntes veldig ofte at kaker bakt privat er både penere og bedre enn «masseproduserte kaker». Mange hobbybakere er jo reine kunstnere! Kake fra bakeri bestiller man jo ofte for å «safe» fordi man vet at resultatet alltid blir 7 av 10 og det er en kake som de aller fleste liker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full uttelling på trollinga. Mormor er furten fordi hun ikke fikk bake «hovedkaken» til dåp. Og folk biter på. 

Anonymkode: 888d8...0b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 minutt siden):

Så klart er det alltid stas, men jeg hadde personlig tatt det som en utfordring og baket en superfin kake 😁 Eller, jeg hadde ikke gjort det, for jeg kan knapt røre sammen en pose muffins, men du ser poenget mitt.

Kaker fra bakerier bruker jo helt ærlig aldri å være suuuuperfine. Jeg syntes veldig ofte at kaker bakt privat er både penere og bedre enn «masseproduserte kaker». Mange hobbybakere er jo reine kunstnere! Kake fra bakeri bestiller man jo ofte for å «safe» fordi man vet at resultatet alltid blir 7 av 10 og det er en kake som de aller fleste liker. 

Har inntrykk av at den bakeri-kaken ofte bare blir bestilt inn på vane. En gammeldags oppfatning av at dette er ekstra flott, og noe man skal ha i slike anledninger. Før var jo dette med perfekt marsipanlokk, og bilde av dåpsbarnet/konfirmanten, veldig stort. At den eldre garde ville reagert om det ikke var en slik kake på bordet.

Personlig forsyner jeg meg aldri av den kaken, da det er veldig mye på kakebordet som smaker bedre. 

Anonymkode: 45829...dba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Full uttelling på trollinga. Mormor er furten fordi hun ikke fikk bake «hovedkaken» til dåp. Og folk biter på. 

Anonymkode: 888d8...0b6

Det finnes dessverre noen så selvsentrerte bestemødre der ute.

Anonymkode: 8dbd9...0ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har inntrykk av at den bakeri-kaken ofte bare blir bestilt inn på vane. En gammeldags oppfatning av at dette er ekstra flott, og noe man skal ha i slike anledninger. Før var jo dette med perfekt marsipanlokk, og bilde av dåpsbarnet/konfirmanten, veldig stort. At den eldre garde ville reagert om det ikke var en slik kake på bordet.

Personlig forsyner jeg meg aldri av den kaken, da det er veldig mye på kakebordet som smaker bedre. 

Anonymkode: 45829...dba

Ja, den blir nok ofte bestilt litt av gammel vane ja, fordi den hører til i en sånn setting. Personlig tar jeg alltid et lite stykke (av gammel vane), men enig med deg i at det ofte er bedre kaker på bordet ja.

Derfor syntes jeg også at TS skal klinke til og bake en skikkelig god kake - slik hun hadde planlagt :)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusbia skrev (8 minutter siden):

Kjære ts. Kan du ikke bare nyte å ha blitt mormor? Det er ikke noen big deal at kakene i dåpen ikke blir helt perfekte når det viktigste er at ditt barnebarn blir del av den norske kirke🫶❤️

Jo det er så sant💖Jeg er bare veldig drama🙈

Anonymkode: d0b22...a2e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedkake 😅 slutt å tull da. Mange kaker er topp. 

Anonymkode: 4014a...cef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Nå overdriver du helt ekstremt. Er du såret og furten fordi datteren din har bestilt en kake i tillegg til at du skulle bake? Hvis du har måttet kjøpe inn masse utstyr for å bake en kake, så vitner jo dette om at dette er noe du ikke er veldig god på, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig at du har eneste kaken der? Alle kaker i dåp til min eldste var hjemmelaget, men så hadde tanten min bestilt dåpsgave hos baker uten at jeg visste det det. Jeg ble like glad for den kaken, og heldigvis ble ingen andre kakebakere fornærmet av det. 

Anonymkode: 9916f...a5c

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bryter ikke noe,bare det jeg trodde skulle vært hovedkaka,er begrensa hvor mange kaker man trenger til 15 stk å da😅

Anonymkode: d0b22...a2e

Snakk om å sette seg selv på en pidestall. Synes du overreagerer og lager drama av absolutt ingenting ts. Dramaqueen.

Anonymkode: a213f...c62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner ikke. Du har lovet å bake kake, men nå nekter du å bake kake fordi en av de andre kakene kommer fra en baker? Hva skal du si til datteren din når hun har en kake for lite til dåpen? Har du i det hele tatt sagt i fra at du nå ikke vil lage kake allikevel, så hun kan spørre noen andre? Det er jo ganske dårlig gjort å bare troppen opp uten kake på dagen så hun får for få kaker. 

Anonymkode: 10777...941

Dette! 
 

Nå forventes det at du leverer en kake, men du har gitt bort alt dor å lage den🙄

Anonymkode: 6cf63...984

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud! Nå overdriver du helt ekstremt. Er du såret og furten fordi datteren din har bestilt en kake i tillegg til at du skulle bake? Hvis du har måttet kjøpe inn masse utstyr for å bake en kake, så vitner jo dette om at dette er noe du ikke er veldig god på, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig at du har eneste kaken der? Alle kaker i dåp til min eldste var hjemmelaget, men så hadde tanten min bestilt dåpsgave hos baker uten at jeg visste det det. Jeg ble like glad for den kaken, og heldigvis ble ingen andre kakebakere fornærmet av det. 

Anonymkode: 9916f...a5c

Utstyr er jo ikke bare en springform😅Men pynt,marsipan osv.

Anonymkode: d0b22...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dåpsselskap jeg har vært i har det vært mange skikkelig flotte kaker. Ikke EN som er «hovedkaken». Det er jo i bryllup..

Anonymkode: 60d4f...00e

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det er din datter… tenk om det hadde vært en svigerdatter som hadde bestilt bakerikake.. da kunne du skapt drama da🤣🤣🤣🤣🤣

 

 

Anonymkode: 6cf63...984

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får du nok på din egen kappe, TS. Skjønner du ble skuffet, men i stedet for å spørre hvorfor hun bestilte så gir du bort alt utstyr?!

Forbered deg på stempel som dramaqueen og kontrollfreak og på å ikke bli spurt om å bake igjen noen gang.

Anonymkode: 192e6...ea6

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo det er så sant💖Jeg er bare veldig drama🙈

Anonymkode: d0b22...a2e

Men dette handler ikke om deg.

Du må klare å sette deg selv og eget ego litt tid side, og ikke ødelegge en stor begivenhet for noen som må kunne forvente at du oppfører deg som et voksent menneske. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du ga bort alt syns jeg er en stor overdrivelse av en reaksjon. Du er altfor hårsår.

Hvem kjøpte den andre kaken?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ts skulle lage den store hovedkaken. 

Anonymkode: cb2ff...db8

Ja? Kan hun fortsatt ikke bake den store hovedkaken? 
 

Alle ser jo at den andre er fra et bakeri, og så er det en hjemmelaget? Er da helt vanlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt vanlig med flere kaker i dåp? Og det er jo ikke en hoved kake som i bryllup… Jeg har også bestilt en kake for dåpen to ganger, og flere hjemmelagde kaker. 

På sunnmøre er det vanlig med stort kakebord 

Anonymkode: 3032d...873

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Utstyr er jo ikke bare en springform😅Men pynt,marsipan osv.

Anonymkode: d0b22...a2e

Det er ingredienser

Anonymkode: 9916f...a5c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...