AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #21 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er overhodet ikke mye, helt normalt inntak. Noe mere enheter hver gang hadde også vært normalt, avhengig av hvor godt han tåler det. Men hvis det er et problem for DEG så er det et tegn på at dere kanskje ikke passer sammen. Anonymkode: a56b8...6c7 20 enheter i løpet av 2 uker er normalt for alkoholikere. Anonymkode: f7c00...8fb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #22 Del Skrevet 21. juni 2024 Mer enn anbefalt inntak av alkohol, men personlig ville ikke det vært et problem for meg, blir jo ikke veldig full av 5 enheter. Men har han en tendens til å drikke ganske ofte alene, så ville jeg vært litt mer betenkso, da er veien kort til problematisk bruk Det som derimot er noe å tenke på, er at alle ønsker å fremstå best mulig i starten, og det er derfor fullt mulig inntaket er høyere enn du tror. En med alkoholproblemer ville nok ikke vist den siden av seg første måned Anonymkode: ed376...0d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #23 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke ett rødt flagg generelt sett. Men hvis DU synes det er for mye, så er det ett rødt flagg for deg. Hvor mye har du drukket de samme kveldene? Du ikke har drukket hver gang, men da antar jeg du har drukket noen ganger? Jeg har kost meg med tre øl ute i sola i dag, helt alene, med en bok. Forfriskende og deilig med kalde sommerøl i sola. Men jeg synes ikke tre små bokser er ikke veldig mye i løpet av fire timer. Hadde noen tømt i seg tre bokser på under en time ville jeg syntes det var mye. Anonymkode: 91943...ace Jeg har drukket 2 enheter 2 av gangene ellers har jeg sakt nei når jeg ble tilbudt. Anonymkode: 95b76...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #24 Del Skrevet 21. juni 2024 Det kommer an på anledningene. Har det vært fester, middager eller andre sosiale settinger? Eller en date hvor dere har koset dere med vin? Hadde ikke stoppet meg fra i å bli videre kjent med han. Anonymkode: c1d26...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #25 Del Skrevet 22. juni 2024 jeg er skeptisk til folk som må ha alkohol ofte. kan være lite nå men om 15 år har det kanskje endret seg og kanskje ikke like moro lengre for den som ikke drikker så mye. har sett nok i min oppvekst hvor mye faanskap alkohol kan få til så nei det hadde vært rødt flagg for meg. dame Anonymkode: b50ac...9c7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #26 Del Skrevet 22. juni 2024 Det er vanlig å være skapalkoholiker eller alkis-light i Norge, så mange vil mene det er "normalt" å drikke så mye og så ofte. Jeg mener det er alt for mye og ofte og veldig merkelig å trenge så mye alkohol når man er på date. Den type alkoholkonsum pleier å utvikle seg. Gi det der 10 år til og du har han stereotypen som bare sitter og drikker og lar kjerringa og unger skure og gå. Har sett en del av de der opp igjennom et liv. Jeg drikker kanskje 1 eller 2 enhet til en god middag kanskje 1 eller 2 ganger i mnd. Føler jeg er ganske normal. M49 Anonymkode: e43f0...448 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #27 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mer enn anbefalt inntak av alkohol, men personlig ville ikke det vært et problem for meg, blir jo ikke veldig full av 5 enheter. Men har han en tendens til å drikke ganske ofte alene, så ville jeg vært litt mer betenkso, da er veien kort til problematisk bruk Det som derimot er noe å tenke på, er at alle ønsker å fremstå best mulig i starten, og det er derfor fullt mulig inntaket er høyere enn du tror. En med alkoholproblemer ville nok ikke vist den siden av seg første måned Anonymkode: ed376...0d3 Du mener "under halvparten av anbefalt inntak"? Helsedirektoratet sier 21 enheter pr uke, daten til TS har drukket 20 enheter over 2-3 uker, altså langt under anbefalt inntak... Anonymkode: 91943...ace 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #28 Del Skrevet 22. juni 2024 Hvis han har drukket fem enheter fire ganger på to-tre uka så er det jo snakk om å drikke hver helg, ofte flere ganger per helg. Og det mener folk på KG er normalt? 😬 Hadde vært et definitivt rødt flagg for min del. Hvis det er spesielle anledninger kan jeg skjønne at det blir oftere, men hvis han drikker såpass mye og så ofte til vanlig så er det et problem. Jeg hadde ikke giddet en mann som har behov for det, men nå drikker jeg lite selv. Hadde jeg vært av samme typen hadde det jo stilt seg annerledes. Men det er viktig at partneren man velger har en livsstil som går overens med din egen, og et relativt høyt alkoholkonsum to ganger i uka er langt forbi min smertegrense. Da utgår jo fort tre dager, altså nesten halve uka, til alkohol, med tanke på at han nok er redusert på dag 3. Uaktuelt for min del, og TS må jo nesten bare ta stilling til om det er noe som funker for henne eller ikke. Det er absolutt ikke urimelig å avvise noen pga. det. Anonymkode: 07bc7...02c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #29 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du mener "under halvparten av anbefalt inntak"? Helsedirektoratet sier 21 enheter pr uke, daten til TS har drukket 20 enheter over 2-3 uker, altså langt under anbefalt inntak... Anonymkode: 91943...ace Anbefalt inntak er vel 0 enheter. Anonymkode: 07bc7...02c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #30 Del Skrevet 22. juni 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Du mener "under halvparten av anbefalt inntak"? Helsedirektoratet sier 21 enheter pr uke, daten til TS har drukket 20 enheter over 2-3 uker, altså langt under anbefalt inntak... Anonymkode: 91943...ace Nei, helsedir sier 0! Anonymkode: c1d26...950 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #31 Del Skrevet 22. juni 2024 Lag et nytt innlegg og bytt ut alkohol med et hvilket som helst annet rusmiddel så hadde du fått helt andre svar. Absolutt innafor å være på vakt når et rusmiddel står så i sentrum, særlig så tidlig i et bekjentskap. Da er det fort noe som skurrer, om ikke annet bare et generelt høyt inntak noe som ikke virker helt forenlig med din livsstil. Anonymkode: 9e537...c4f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #32 Del Skrevet 22. juni 2024 Jeg som nesten ikke drikker synes jo det er en mye. Det kommer kanskje an på hvor belastende det blir for en selv og de rundt. Blir han sørpe dritings hver gang? Anonymkode: 5df5a...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. juni 2024 #33 Del Skrevet 22. juni 2024 For meg hadde det vært en dealbreaker i datingfasen om daten ikke drakk alkohol i forbindelse med middag i helgene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #34 Del Skrevet 22. juni 2024 Brunello skrev (3 minutter siden): For meg hadde det vært en dealbreaker i datingfasen om daten ikke drakk alkohol i forbindelse med middag i helgene. Fem enheter? Anonymkode: 07bc7...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. juni 2024 #35 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvis han har drukket fem enheter fire ganger på to-tre uka så er det jo snakk om å drikke hver helg, ofte flere ganger per helg. Og det mener folk på KG er normalt? 😬 Hadde vært et definitivt rødt flagg for min del. Hvis det er spesielle anledninger kan jeg skjønne at det blir oftere, men hvis han drikker såpass mye og så ofte til vanlig så er det et problem. Jeg hadde ikke giddet en mann som har behov for det, men nå drikker jeg lite selv. Hadde jeg vært av samme typen hadde det jo stilt seg annerledes. Men det er viktig at partneren man velger har en livsstil som går overens med din egen, og et relativt høyt alkoholkonsum to ganger i uka er langt forbi min smertegrense. Da utgår jo fort tre dager, altså nesten halve uka, til alkohol, med tanke på at han nok er redusert på dag 3. Uaktuelt for min del, og TS må jo nesten bare ta stilling til om det er noe som funker for henne eller ikke. Det er absolutt ikke urimelig å avvise noen pga. det. Anonymkode: 07bc7...02c Det er normalt å drikke vin til middag i helgene. Veldig mange gjør det. Det er også normalt å ta seg en drink eller noen øl. Det er også normalt å drikke vin til middag hver dag. Det er i tillegg normalt å ikke drikke vin til middag. Å forutsette at folk er redusert etter alkoholinntak sier mer om deg og dine alkoholvaner enn folk som drikker oftere enn deg. De fleste som drikker fem alkoholenheter på en kveld kan kjøre til jobb dagen etter og er i god form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. juni 2024 #36 Del Skrevet 22. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fem enheter? Anonymkode: 07bc7...02c Fem enheter er ikke så mye. Det er under en flaske vin. Men selvsagt behøver hun ikke å drikke mye. Det holder at hun koser seg med vin og mat. Endret 22. juni 2024 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #37 Del Skrevet 22. juni 2024 17 minutter siden, Brunello said: For meg hadde det vært en dealbreaker i datingfasen om daten ikke drakk alkohol i forbindelse med middag i helgene. Har personlig heller ikke sansen for de som blir for fanatiske Anonymkode: c1d26...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 22. juni 2024 #38 Del Skrevet 22. juni 2024 Lars1009 skrev (På 21.6.2024 den 11.02): HERREGUD!! NEI!! Det er IKKE mye. Jesuuuuus... Det var da fælt så dramatisk du skulle være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 22. juni 2024 #39 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener "under halvparten av anbefalt inntak"? Helsedirektoratet sier 21 enheter pr uke, daten til TS har drukket 20 enheter over 2-3 uker, altså langt under anbefalt inntak... Anonymkode: 91943...ace Du er helt på bærtur. Det anbefalte er 0. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #40 Del Skrevet 22. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Du mener "under halvparten av anbefalt inntak"? Helsedirektoratet sier 21 enheter pr uke, daten til TS har drukket 20 enheter over 2-3 uker, altså langt under anbefalt inntak... Anonymkode: 91943...ace Slutt å jug. Helsedir anbefaler ingen å drikke alkohol. Forøvrig: "WHO definerer storforbruk for kvinner som 14 alkoholenheter per uke, og for menn som 21 alkoholenheter per uke. Over dette forbruksnivået er det forhøyet risiko for helseskader som organskader." Daten til TS ligger på nivå med storforbruk. Anonymkode: e43f0...448 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå