AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #61 Skrevet 22. juni 2024 Jeg synes dere alkoholkonservative/avholds/ekstremmåteholdsfolk skal finne hverandre ellers blir dette en konfliktsak der du mener ar ditt drikkemønster er det som dere begge skal følge selv om parter har lyst på ett glass til eller liker en fest med alkoholkonsum over ditt. Anonymkode: f43f4...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #62 Skrevet 22. juni 2024 For min del synes jeg det var litt mye. Jeg tenker det er et greit antall ganger i den perioden, men synes antall enheter per gang er høyt om det skjer hver gang. Jeg drikker svært sjelden selv, og som regel lite de gangene jeg drikker. Kan absolutt ta en fest og drikke mye den ene gangen, men det er jo noe annet enn dette. Jeg ønsker (og har) en partner som har lignende forhold til alkohol. Om han drikker hjemme, er det 1-2 enheter, eller vi deler 1-2 enheter. Anonymkode: f5087...57b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #63 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du burde søke hjelp som svarer folk på en så destruktiv måte 😂 Anonymkode: 95b76...427 De er på date, det er helt normalt å drikke vin på date Anonymkode: 38e8e...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #64 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er problematisk å klassifisere noen som kjedelige fordi de ikke drikker vin til maten. Det burde ha 0% betydning for deg hvorvidt daten din drikker vin eller ikke til maten. At daten din ikke drikker vi. Til maten blir problematisk for deg, så er det et usunt forhold til alkohol. Som sagt, det burde ha null betydning. Om du må drikke opp flasken vin, fordi den andre ikke har drukket av den, så er det også et varselsignal. Man drikker den vinen man vil ha. Man drikker ikke mer fordi flasken ikke er tom. Anonymkode: 42dd8...e18 Det er veldig kjedelig å sitte i middag med en som ikke drikker vin til maten, jo. På kanten til uhøflig faktisk Anonymkode: 38e8e...d1d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #65 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er veldig kjedelig å sitte i middag med en som ikke drikker vin til maten, jo. På kanten til uhøflig faktisk Anonymkode: 38e8e...d1d Hvis man er på mangestjernes restaurant og vinen er tilpasset maten og ditt og datt så kan jeg kanskje forstå deg. Anonymkode: 0a4c1...113
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #66 Skrevet 22. juni 2024 Det er kjedelig å være sammen med folk som har drikking som hobby, og fem enheter merker han nok dagen etterpå. Snakker av erfaring. Anonymkode: 551bb...e28 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #67 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.30): Veldig spesielt å drikke såpass mye når den andre ikke drikker. Er han engstelig og trenger alkohol for å slappe av? Anonymkode: 82efd...b46 Enig. Dere har nettop starta å date og han drikker allerede så ofte og mye. men hvor gamle er dere? Forstår det mye bedre om han er i 20 årene. Anonymkode: 00693...327
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #68 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er veldig kjedelig å sitte i middag med en som ikke drikker vin til maten, jo. På kanten til uhøflig faktisk Anonymkode: 38e8e...d1d Dummeste jeg har hørt. Jeg drikker alkohol, men liker det ikke til mat. Og si at det er uhøflig å ruse seg til maten, spesiell tankegang. verdt å merke seg alle som har alkoholisme i familien og må være avholds pga dette eller som ikke vil ruse seg mens de spiser. Anonymkode: 00693...327 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #69 Skrevet 22. juni 2024 Brunello skrev (2 timer siden): Eller så er daten usedvanlig kjedelig. Går man ut og spiser, kjøper man selvsagt en flaske vin. Om det bare er en som drikker, drikker man mer enn om den andre også hadde drukket av flasken. Så trist at man ikke kan gå ut for å spise uten å drikke. Alkohol har en ganske stor plass i hverdagen for mange og det sier mye. Anonymkode: 00693...327 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #70 Skrevet 22. juni 2024 Jeg synes ikke antall ganger i løpet av perioden var mye, men synes det var mye med 5 enheter hver gang, spesielt hvis man bare sitter hjemme. Anonymkode: e68d2...694 1
Brunello Skrevet 22. juni 2024 #71 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så trist at man ikke kan gå ut for å spise uten å drikke. Alkohol har en ganske stor plass i hverdagen for mange og det sier mye. Anonymkode: 00693...327 Maten blir bedre i kombinasjon med vin. Du må gjerne nede det er trist, men jeg gidder ikke å betaler mange hundre kroner for middag og drikke brus.
Brunello Skrevet 22. juni 2024 #72 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes ikke antall ganger i løpet av perioden var mye, men synes det var mye med 5 enheter hver gang, spesielt hvis man bare sitter hjemme. Anonymkode: e68d2...694 Jeg er ikke uenig med deg i det. Men det er situasjonsbetinget. Spiser man middag over et par timer, er det ikke mye med fem enheter. Men møtes man og en drikker brus mens den andre drikker fem øl er det litt på kanten. 1
Fjompenisse Skrevet 23. juni 2024 #73 Skrevet 23. juni 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig kjedelig å sitte i middag med en som ikke drikker vin til maten, jo. På kanten til uhøflig faktisk Anonymkode: 38e8e...d1d Har lite til overs for avholdsekstremistene som skal prakke sitt syn på andre, ditto de som mener at man må drikke for å ha det ok/gøy. Dersom en date/partner ikke drikker alkohol, men heller ikke blir snurt fordi den andre drikker alkohol, så burde det være null stress i min bok. Avholdsfolk er nødvendigvis ikke kjedelige. TS og hennes date er åpenbart ukompatible her, fordi hun ser negativt på hans alkoholbruk og ønsker en med samme syn på alkohol som henne.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #74 Skrevet 24. juni 2024 Adrenalina1 skrev (På 22.6.2024 den 15.30): Det var da fælt så dramatisk du skulle være. Brukeren du svarer virker alltid ekstremt opptatt av å forsvare alkoholinntak. Anonymkode: 2826a...026
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå