Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (16 timer siden):

La ulrikke ta valget også heller la Julie hoppe inn hvis det ble for ille?

La Ulrikke og Julie jobbe sammen sånn at Ulrikke kunne hatt korte dager. De andre Bm seriene har flere program ledere. 

La julie ta det første ukene også la Ulrikke hoppe inn de siste to/tre ukene. 

La henne få sesong fire og ingen ville følt seg ille. Ulrikke har jo sagt at det var ikke før den avgjørelsen skjedde at hun virkelig anså seg som diskriminert . åpenbart mange her valg her hvis man bare er  kreativ nok. Viljen var ikke der slik jeg ser det. De tok den lette veien.  

Det er flere enn U og hennes oppblåste ego å ta hensyn til i denne produksjonen. Å ha forskjellige programledere inn og ut i løpet av en opptaksperiode er krevende. Det er en stor produksjon.

Hva gjelder sesong 4 så har de valgt den klart beste og mest egnede. Det viser sesong 3. 

Endret av Stargaze
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (10 timer siden):

HB er ikke den eneste freelancen/ midlertidig ansatte som ønsker forutsigbarhet og har måttet svelge skuffelsen over å ikke være foretrukket mer. Men de fleste aksepterer at sånn er livet. Kanskje gråter på skuldra til en venn. Og plutselig kommer nye muligheter.

Eller i hennes tilfelle kanskje ikke.. Hun fremstår ikke akkurat som en drøm å ha som freelance, og har nok ødelagt for seg selv med alt bråket.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (55 minutter siden):

Eller i hennes tilfelle kanskje ikke.. Hun fremstår ikke akkurat som en drøm å ha som freelance, og har nok ødelagt for seg selv med alt bråket.

I hennes tilfelle må nok oppdragsgiver kunne tjene på hennes dramatiserende evner. Ellers blir det mye skrik og lite ull.

• Liker 2
Skrevet
No-girl skrev (5 minutter siden):

Hva handler dagens VG-sak om ...ektemannen..?

Garantert for å få

flere klikk

• Liker 2
Skrevet
No-girl skrev (9 minutter siden):

Hva handler dagens VG-sak om ...ektemannen..?

Den ble jeg nysgjerrig på for å si det sånn 👀

Skrevet

Ulrikke glemte nøkkelen etter en konsert, og hun prøvde å komme inn i leiligheten.
– Jeg ville helst ikke ringe på døren, for da ville Onyx (hunden, red.anm.) begynne å bjeffe og vekke en sikkert sovende Timotheus. Men Oskar svarte ikke, så jeg måtte etter hvert ringe på dørklokken – utallige ganger.
Hun fikk tak i styreleder i oppgangen, som låste henne inn i bygget. Men ingen åpnet da hun frenetisk ringte på egen dør.
– Innenfor hørte jeg Timotheus hylskrike og Onyx bjeffe. Jeg kunne se gjennom nøkkelhullet at moonboon-en med Timotheus hoppet opp og ned. Da tenkte jeg at noe alvorlig hadde skjedd og at Oskar var død.
Brandstorp hamret på døren og ringte fortvilet til sin egen mor, som sa hun måtte kontakte politiet. Og det gjorde hun.
Politiet skal også ha forsøkt å ringe Nordberg uten å få svar. Da hadde det gått et kvarter.
– Jeg har aldri vært så desperat noensinne. I hodet hadde jeg allerede rukket å planlegge begravelse.
– Plutselig sa politiet at de hadde fått tak i Oskar. Og så hører jeg det går i låsen. Der står en sjokkert Oskar i underbukser, med Timo på armen, og med håret til alle kanter. Han forsto ingenting av oppstyret.
– Oskar med alle sine tatoveringer og trøtte ansikt. Jeg tenkte at nå tror de vel at det dreier seg om rus, og så varsler de barnevernet. Herregud, vi som ikke drikker alkohol engang!

• Nyttig 2
Skrevet
Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Hvem andre enn psykolog og HR mener du burde være kvalifisert til å ta en avgjørelse innen HR? Helt riktig avgjørelse fra Nrk sin side, de måtte ta hensyn til produksjonen i sin helhet, ikke Ulrikke. Bare narsissister mener at de er viktigere enn alle andre. Ulrikke visste kanskje at dersom noen andre fikk prøve seg i den programlederrollen så ville hun bli sammenlignet og bli veid for lett. That's the name of the game i den bransjen. Om hun tror hun kan velge jobber selv, har hun misforstått noe vesentlig. Og det burde juristmammaen hennes realitetsorientere henne om istedenfor å helle bensin på bålet. (Som forøvring kommer til å brenne ned programlederkarrieren hennes pga den elendige håndteringen.) Ingen vil ansette noen, hverken fast eller midlertidig, som de vet blir et problem om noe går imot.

Jeg er opptatt av den formelle siden av saken. Gravide har rettigheter i arbeidslivet.  Hva jeg personlig synes om hennes valg og hennes personlighet blir ikke relevant for saken. Psykolog og HR kan mene hva de vil, i denne saken kan jeg ikke se at de har noen autoritet til å ta en slik avgjørelse på Ulrikkes vegne. Det blir interessant å se når saken går videre om hva juristene der mener om saken, og om hun har blitt diskriminert eller ikke. Jeg tror hun har en god sak.

Skrevet
oss-to skrev (12 timer siden):

Det viktigaste for kven?  Kva byggjer du denne påstanden på?  Sjølv om far gjer ein uvurderleg jobb med å vere nær barnet, kan han ikkje overta dei fysiologiske oppgåvene mor har i timane etter ein fødsel. Påstanden om at "far kan vere der i staden" er medisinsk uforsvarleg og tek ikkje omsyn til at fødsel er ein stor kirurgisk/fysiologisk hending for kvinnekroppen.

jeg referer til artikkelen hvor det sto hva sykehuset hadde uttalt seg om, at en av foreldrene skulle være til stede hele tiden. Dette er ikke mine egne meninger, bare hva som har blitt sagt.

Skrevet
Høstfjellet skrev (1 time siden):

Ulrikke glemte nøkkelen etter en konsert, og hun prøvde å komme inn i leiligheten.
– Jeg ville helst ikke ringe på døren, for da ville Onyx (hunden, red.anm.) begynne å bjeffe og vekke en sikkert sovende Timotheus. Men Oskar svarte ikke, så jeg måtte etter hvert ringe på dørklokken – utallige ganger.
Hun fikk tak i styreleder i oppgangen, som låste henne inn i bygget. Men ingen åpnet da hun frenetisk ringte på egen dør.
– Innenfor hørte jeg Timotheus hylskrike og Onyx bjeffe. Jeg kunne se gjennom nøkkelhullet at moonboon-en med Timotheus hoppet opp og ned. Da tenkte jeg at noe alvorlig hadde skjedd og at Oskar var død.
Brandstorp hamret på døren og ringte fortvilet til sin egen mor, som sa hun måtte kontakte politiet. Og det gjorde hun.
Politiet skal også ha forsøkt å ringe Nordberg uten å få svar. Da hadde det gått et kvarter.
– Jeg har aldri vært så desperat noensinne. I hodet hadde jeg allerede rukket å planlegge begravelse.
– Plutselig sa politiet at de hadde fått tak i Oskar. Og så hører jeg det går i låsen. Der står en sjokkert Oskar i underbukser, med Timo på armen, og med håret til alle kanter. Han forsto ingenting av oppstyret.
– Oskar med alle sine tatoveringer og trøtte ansikt. Jeg tenkte at nå tror de vel at det dreier seg om rus, og så varsler de barnevernet. Herregud, vi som ikke drikker alkohol engang!

Hvor er dette fra? 

Skrevet (endret)
Pipaluk skrev (1 time siden):

Jeg er opptatt av den formelle siden av saken. Gravide har rettigheter i arbeidslivet.  Hva jeg personlig synes om hennes valg og hennes personlighet blir ikke relevant for saken. Psykolog og HR kan mene hva de vil, i denne saken kan jeg ikke se at de har noen autoritet til å ta en slik avgjørelse på Ulrikkes vegne. Det blir interessant å se når saken går videre om hva juristene der mener om saken, og om hun har blitt diskriminert eller ikke. Jeg tror hun har en god sak.

Hun var jo enig i avgjørelsen og sette inn vikar? Og sier også at det var ingen tvil om at hun skulle være sammen med det premature barnet? 

https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Stakkars Oskar😞

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Hvor er dette fra? 

Regner med det er fra vg+ artikkelen 

• Liker 5
Skrevet
Anonym Frøken skrev (2 minutter siden):

Regner med det er fra vg+ artikkelen 

Aha. Ja, sikkert. Dramatisk opplegg😅

• Liker 4
Skrevet

Herregud, alt hun drar ut i media kun for å tjene penger. Noen ganger er det smartere å holde kjeft... 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Stargaze skrev (23 minutter siden):

Herregud, alt hun drar ut i media kun for å tjene penger. Noen ganger er det smartere å holde kjeft... 

Det er jo en bruker her inne som mener barna har to oppegående foreldre. Når jeg leser dette, som UB selv har fortalt, tviler jeg på det altså...

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Hvor er dette fra? 

VG + artikkelen 

• Hjerte 1
Skrevet
Høstfjellet skrev (3 timer siden):

Dette stod i VG + artikkelen 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...