Gå til innhold

Reisen til normal BMI

Søtpotet

Anbefalte innlegg

Det ble nedgang! :klem: Så bra! Men skjønner hva du mener om at det føles trått. At det kan kjennes ut som kroppen stritter i mot. Min erfaring er at det kan hjelpe å endre -litt- på rutiner, hva man spiser o.l for å få kroppen med på notene igjen. Men jeg vil jo si at dette platået ditt er veldig lite og helt normalt :nikke: Du har jo gått ned kjeeeempemasse på kort tid, så kan hende det bare må godtas at det ble stillstans og noen gram ned en stund. Tenker det beste du kan gjøre er å gjøre gode ting for deg selv! Gå kveldsturer i god høstluft, les bok under pledd, tenn stearinlys og drikk te. Få go'følelsen i kroppen :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med @Amatariel her, du har allerede gjort en formidabel jobb. Det er helt normalt når du har mindre å ta av at det begynner å gå litt saktere. Men forstår godt at det blir ekstra krevende siden du har hatt mye restriksjon i matveien ganske lenge nå, også får du ikke den samme «belønningen» med stor nedgang fra uke til uke. 

Men har trua på at du når målet ditt, selv om det skulle gå litt saktere nå 🧡

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I morgen er jeg tilbake. Gikk på en kjempesmell. Blandende grunner! Var lei slanking, restriktiv mat, så at jeg ikke nådde målet innen xx, gruet meg så mye til en familiesammenkomst - som veltet lasset. I tillegg har barna vært syke av og på i to uker. Men nå har jeg tatt meg sammen i to dager og er klar for å være på og med igjen!!!🥰 

Har justert når jeg ønsker å nå målvakten, og nå er datoen 15. desember. Da skal vi på julebord, og for meg starter julesesongen da. 

De siste dagene har jeg gått minst en halvtime hver dag, jeg er jo forsatt i permisjon, så det kan det være mulig å fortsette med. Etter to svangerskap så trenger kroppen oppstramming🙊

Gleder meg til veiing i morgen, selv om det blir rødt tall😁Har vurdert å endre veiedag, men jeg synes onsdag passer bra enn så lenge. Da må jeg holde meg i skinnet i helgen. 

Pepperkaker er jeg så glad i, så det er litt vanskelig å gå i butikken om dagen😂

Og så gleder jeg meg til å lese dagbøkene deres! Jeg har ikke vært inne her siden veiing 16/10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07: 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

24.07: 82,7 kg - 1,0 kg

31.07: 80.8 kg -1,9 kg

07.08: 79,3 kg - 1,5 kg 

14.08: 78,0 kg - 1,3 kg

21.08: 76,8 kg - 1,2 kg  

28.08: 76,2 kg - 0,6 kg

04.09: 74,5 kg - 1,7 kg

11.09: 73,7 kg - 0,8 kg 

18.09: 72,7 kg - 1,0 kg

25.09: 71,5 kg - 1,2 kg 

02.10: 70,7 kg - 0,9 kg

09.10: 70,6 kg -0,1 kg

16.10: 70,3 kg - 0,3 kg

06.11: 72,3 kg +2 kg

Totalt ned: - 17,9 kg av 26,2 kg = 8,3 kg igjen. 

Denne vektoppgang er etter to dager med litt strikt mat, så den er nok reel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha deg tilbake :klem: Slike knekker får vi alle! Og tre uker i den store sammenhengen er "ingenting". Det viktigste er at du er tilbake her nå! Lykke til med målet ditt til 15.desember! (fin dato, jeg har julebord 22/11 og syns det er tiiidlig).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Så fint å ha deg tilbake :klem: Slike knekker får vi alle! Og tre uker i den store sammenhengen er "ingenting". Det viktigste er at du er tilbake her nå! Lykke til med målet ditt til 15.desember! (fin dato, jeg har julebord 22/11 og syns det er tiiidlig).

Takk for velkomsten!🥰 
Ikke sant, nå må jeg legge det bak og se fremover. 

Julebord i november er litt i tidligste laget! Også er det kjekt å komprimere alle spisingen litt🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsetter å prøve på en lavkarbo/høyt kjøtt livsstil. Fullstendig lavkarbo med oster og saus blir for mye å holde styr på for meg, da må jeg telle kalorier. 
Føler jeg på dette får mer energi, er lengre mett, og jeg blir mindre sukkersugen. 

For tre uker siden hadde jeg min vanlige cheat day på onsdagen, men på fredag kom svigers med kinesisk (fritert og pasta), og etter det var det en nedgående spiral!😔 Det skjedde så mye i livet og i hodet. Håper at jeg får bedre kontroll u sånn perioder i fremtiden. 

Jeg har lett og lett etter Oreo pepperkake, og tror dere ikke at jeg fant den på butikken her i går, når jeg har gått tilbake til et godt spor igjen. Den ble med hjem, så får den ligge i skapet til en helgedag vi har barnefri før jul! For en «sprekk» må det bli før desember/julebord. Det bare vet jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg, @Søtpotet! Skjønner deg sååå godt at du ble lei av diett. Man får slitasje av å måtte leve med den restriksjonen. Hvis du sliter med å komme tilbake på sporet så kan være lurt å vurdere en pause på noen uker/måneder, også fortsette senere når kroppen og hodet har fått komme seg litt. Men det kan jo hende du lykkes med å fortsette! Snakker egentlig bare av min egen erfaring og samme trenger jo ikke å gjelde for deg 🙂

Oreo pepperkake høres spennende ut! Har aldri hørt om det. Må kanskje holde øyene åpen på butikken 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig craving om dagen! Huff, starten er vanskelig. Er også alene hjemme med barna, det hjelper ikke😅 I tillegg har det kommet peppernøtter med lys- og hvit sjokolade🥵 Pepeprnøtter (kaker) med sjokolade, blir det bedre?😂

Har kjøpt meg litt flere klær og to sett med pysjamas som passer NÅ. Var mektig lei av klær som ikke sitter, eller å ikke ha noe å ha på fordi det er til vask! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (1 time siden):

Så godt å høre fra deg, @Søtpotet! Skjønner deg sååå godt at du ble lei av diett. Man får slitasje av å måtte leve med den restriksjonen. Hvis du sliter med å komme tilbake på sporet så kan være lurt å vurdere en pause på noen uker/måneder, også fortsette senere når kroppen og hodet har fått komme seg litt. Men det kan jo hende du lykkes med å fortsette! Snakker egentlig bare av min egen erfaring og samme trenger jo ikke å gjelde for deg 🙂

Oreo pepperkake høres spennende ut! Har aldri hørt om det. Må kanskje holde øyene åpen på butikken 😄

Jeg vurderer å prøve å pause vektnedgangen, kun ligge på vedlikehold og heller få opp treningen/bevegelse. Synes det nesten er litt skummelt, er redd jeg ikke klarer å spise riktig. Har litt «alt eller ingenting»- mentalitet. Men, vedlikehold skal jeg jo over på tilslutt uansett, så det er absolutt ikke dumt å øve på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke dumt å fokuserer litt på vedlikehold fremover. November og desember er vanskelige måneder, det er så mye som skjer, og så alt for mange anledninger. Med mer bevegelse så smitter det også litt over på kostholdet, det er i hvert fall min erfaring. 🙂

Du har uansett gjort en kjempeinnsats, litt av en nedgang du har hatt på så kort tid 👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (På 8.11.2024 den 11.37):

Sikkert ikke dumt å fokuserer litt på vedlikehold fremover. November og desember er vanskelige måneder, det er så mye som skjer, og så alt for mange anledninger. Med mer bevegelse så smitter det også litt over på kostholdet, det er i hvert fall min erfaring. 🙂

Du har uansett gjort en kjempeinnsats, litt av en nedgang du har hatt på så kort tid 👊

Ja, har levd forrige uke som vedlikehold, tror det er lurt nå😊
Tusen takk!🥰 Prøver å huske på hvor mye som har skjedd på kort tid, og at all fremgang er fremgang videre.

Nå må jeg jobbe med meg selv og ta all minus på vekten positivt. Må endre tankegangen nå, sånn at all vektnedgang er verdt noe, ikke bare hvis det er 1 kg. Ble jo veldig vant til at det var minst 1 kg ned hver uke. Ny uke og nye muligheter! Lurer på om jeg skal føre matdagbok her igjen! Veier ingenting, men skriver antall av stort sett det jeg spiser. 
Er hjemme alene med barna i dag, så må få de med i vogna på tur😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

06.11: 72,3 kg +2 kg

13.11: 71,4 kg - 0,9 kg

Totalt ned: - 18,8 kg av 26,2 kg = 7,4 kg igjen. 

Nå ble jeg veldig positivt overrasket, nesten litt for utrolig til å være sant! Hmm, hadde menstruasjon noe å si på vekten forrige uke. Er jo litt (!) urettferdig om jeg kan gå ned 1 kg i uken, mens jeg spiser hva jeg vil (unntatt mengde), inkludert to kvelder med godteri - bra, men…! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Der ser man at å spise alt med måte fint kan være med vektnedgang i bildet :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.11: 72,3 kg +2 kg

13.11: 71,4 kg - 0,9 kg

20.11: 71,4 kg - 0,0 kg

Totalt ned: - 18,8 kg av 26,2 kg = 7,4 kg igjen. 

Vekten står stille, og det er fint! Jeg har kjøpt meg en ny vekt da den jeg har nå surrer litt med tall og krever hyppig bytte av batteri. Har faktisk hatt denne siden 2016, så det er innafor å fornye. Den nye vekten har alltid (i tre uker) vist litt mindre enn den gamle, men i dag viste den mer enn den gamle. Kan ikke holde på med to vekter, så neste uke blir det bytte! Får ha en liten innsats så den nye hvert fall viser hva den gamle viser i dag neste uke😂 Gammel vekt: 71,4 kg - Ny vekt: 72,1 kg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres stress ut å operere med to vekter! 😅 Har nok med at den vekten vi har er litt lunefull mtp underlag. Er han ikke helt i vater blir det rare målinger så har funnet et sted på baderomsgulvet der det er lite fall og flisene ligger i samme plan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (2 timer siden):

Høres stress ut å operere med to vekter! 😅 Har nok med at den vekten vi har er litt lunefull mtp underlag. Er han ikke helt i vater blir det rare målinger så har funnet et sted på baderomsgulvet der det er lite fall og flisene ligger i samme plan. 

Samme må jeg gjøre med den gamle!😂 Den må stå to cm fra flisfugen ovenfra, da står den tilnærmet i vater og viser riktig. Ellers kan den vise flere kg i + eller - 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...