AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #61 Skrevet 7. juni 2024 PurpleRain skrev (13 timer siden): Hører med til historien at til konfirmasjonen fikk bonusdatter 70000,- totalt og tantebarn rundt 35000,- Begge fikk bunad av besteforeldre (biologiske) Bonusdatter har stor familie, vi er en liten familie. Hvorfor krevde ikke bror din at de fikk likt her da? Anonymkode: 0eaaa...e30 9
PurpleRain Skrevet 8. juni 2024 Forfatter #62 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor krevde ikke bror din at de fikk likt her da? Anonymkode: 0eaaa...e30 Han forklarte det med at de ikke kunne be like mange mennesker i konfirmasjonen til han biologiske datter, så da var det unaturlig at hun fikk gaver fra de i stemor sin familie som ikke var invitert. Men vi (altså mine foreldre og jeg) var ikke invitert i konfirmasjonen til stedatter, da hennes biologiske far ikke ville ha oss der. Men det var en selvfølge for oss å gi henne gave uansett. Min bror og datter fikk komme etter mye om og men… 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #63 Skrevet 8. juni 2024 Svigerinnen min (kona til min manns bror) hadde en sønn før de giftet seg. Vi er med på begge de to felles barnas feiringer, men aldri noe for bonusgutten og han er alle ferier hos faren. Søstrene får gaver for 500-1000kr hver bursdag og hver jul, han får ingenting av oss.. Jeg synes ikke det er rart å gjøre forskjell på bonusbarn. Jeg sier som den over at det er kombinasjon niese og god venninnes datter som utløste sparing, og derfor ikke sparing til bonus - som det naturlig er mindre relasjon til. Anonymkode: a3db9...7a8 1 1
Aristoteles Skrevet 8. juni 2024 #64 Skrevet 8. juni 2024 Broren din er den urimelige her. Mitt stebarn (som har vært det siden han var tre) og min nevø hadde begge konfirmasjon denne våren. Mine søsken og mamma ga omtrent 1/10 del av det "ekte" nevø/barnebarn fikk, og det er helt naturlig. Stesønn har familie på morens side som han får større gaver fra. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #65 Skrevet 8. juni 2024 Broren din virker litt hjernevasket av kona, og klarer ikke se saken fra annet ståsted. Veldig hyggelig om du gir bonus-niese en fin gave til 18-års dagen, tenker jeg, får hun noe til kr.1000 bør hun jo bli kjempeglad! Hvis du har råd til det. Anonymkode: ee4b2...63e 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #66 Skrevet 8. juni 2024 Her tenker jeg det rette svaret er at bonusbarnet får like mye av deg til 18-års dagen som tantebarnet ditt fikk av bonusbarnets tanter og onkler (i snitt) Også får bonusbarnets slekt spare opp til store gaver til henne om de ønsker. Anonymkode: ee3e3...65e 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #67 Skrevet 8. juni 2024 15 hours ago, PurpleRain said: Nå ringte min venninne, mor til barnet, min bror har ringt henne. Han var sur, lurte på om hun ikke var enig i at det var dårlig gjort av meg. Hun sa nei, så nå er han sur på henne også. La ham være sur. Anonymkode: 57dd4...514 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #68 Skrevet 8. juni 2024 Jeg hadde et barn fra før da jeg ble sammen med samboer. Fra barnet var 1.5 år så var samboer fast i barnets liv. Med tiden har jeg og samboer fått to barn til sammen. Han og hans foreldre behandler barnet som om det skulle vært deres. Samboer er med på alt i hverdagen med barnet, vi gjør ingen forskjell. Barnet får kalle hans foreldre for besteforeldre akkurat som søsken gjør. De eneste som gjør stor forskjell er samboers søsken. Barnet mitt får ikke gave fra de i det hele tatt. Noe som fører til at barnets søsken får egentlig 5 flere gaver enn hva barnet gjør. Samboers søsken mener at mitt barn får nok av egen familie. Joda, men jeg har kun en forelder og et søsken som gir gaver til barna. Barnet mitt får gaver hos sin far, men de gavene hører til fars hus. Så for at forskjellene ikke skal bli for store så har jeg måtte kjøpe inn ekstra til barnet til jul og bursdag slik at barnet ikke skal føle seg mindre verdt. Vi skal nå begynne med felles bursdager for alle barna. Jeg er spent på utfallet. De som fortsetter å ikke gi til alle barna (uavhengig av pris) de får ikke komme i neste bursdag. Men en sum av 50k som saken er her, den ville jeg jo diskutert før jeg ga pengene. Har du veldig lite kontakt med det andre barnet? Er du ikke fungerende tante i det hele tatt? Anonymkode: f32af...c12
PurpleRain Skrevet 9. juni 2024 Forfatter #69 Skrevet 9. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg hadde et barn fra før da jeg ble sammen med samboer. Fra barnet var 1.5 år så var samboer fast i barnets liv. Med tiden har jeg og samboer fått to barn til sammen. Han og hans foreldre behandler barnet som om det skulle vært deres. Samboer er med på alt i hverdagen med barnet, vi gjør ingen forskjell. Barnet får kalle hans foreldre for besteforeldre akkurat som søsken gjør. De eneste som gjør stor forskjell er samboers søsken. Barnet mitt får ikke gave fra de i det hele tatt. Noe som fører til at barnets søsken får egentlig 5 flere gaver enn hva barnet gjør. Samboers søsken mener at mitt barn får nok av egen familie. Joda, men jeg har kun en forelder og et søsken som gir gaver til barna. Barnet mitt får gaver hos sin far, men de gavene hører til fars hus. Så for at forskjellene ikke skal bli for store så har jeg måtte kjøpe inn ekstra til barnet til jul og bursdag slik at barnet ikke skal føle seg mindre verdt. Vi skal nå begynne med felles bursdager for alle barna. Jeg er spent på utfallet. De som fortsetter å ikke gi til alle barna (uavhengig av pris) de får ikke komme i neste bursdag. Men en sum av 50k som saken er her, den ville jeg jo diskutert før jeg ga pengene. Har du veldig lite kontakt med det andre barnet? Er du ikke fungerende tante i det hele tatt? Anonymkode: f32af...c12 Hva er fungerende tante? Jeg finner med på ting med mitt tantebarn, hvis bouns er der får hun spørsmål og hun vil være med, det vil hun aldri. Hun er veldig lite med familie, bare venner og kjæresten hun er opptatt av. Jeg og tantebarn er mye ute i skogen på tur, både med og uten venninnen min. Er ikke så mye med dem som familie/sammen med min bror og samboer, da har andre interesser enn meg. Liker å dra ut på finere restaurant og drikke vin, ikke min greie. Endret 9. juni 2024 av PurpleRain Feil 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #70 Skrevet 9. juni 2024 Altså, for en tante ❤️ syntes du var veldig raus med tantebarnet ditt, hun er heldig. Stedatter til broren blir ikke det samme, hun er ikke i slekt med deg og har sikkert egne tanter eller onkler, syntes broren din var urimelig her. Anonymkode: 8b488...c31 1
PurpleRain Skrevet 10. juni 2024 Forfatter #71 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Altså, for en tante ❤️ syntes du var veldig raus med tantebarnet ditt, hun er heldig. Stedatter til broren blir ikke det samme, hun er ikke i slekt med deg og har sikkert egne tanter eller onkler, syntes broren din var urimelig her. Anonymkode: 8b488...c31 Takk❤️
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #72 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 14.27): Jeg hadde et barn fra før da jeg ble sammen med samboer. Fra barnet var 1.5 år så var samboer fast i barnets liv. Med tiden har jeg og samboer fått to barn til sammen. Han og hans foreldre behandler barnet som om det skulle vært deres. Samboer er med på alt i hverdagen med barnet, vi gjør ingen forskjell. Barnet får kalle hans foreldre for besteforeldre akkurat som søsken gjør. De eneste som gjør stor forskjell er samboers søsken. Barnet mitt får ikke gave fra de i det hele tatt. Noe som fører til at barnets søsken får egentlig 5 flere gaver enn hva barnet gjør. Samboers søsken mener at mitt barn får nok av egen familie. Joda, men jeg har kun en forelder og et søsken som gir gaver til barna. Barnet mitt får gaver hos sin far, men de gavene hører til fars hus. Så for at forskjellene ikke skal bli for store så har jeg måtte kjøpe inn ekstra til barnet til jul og bursdag slik at barnet ikke skal føle seg mindre verdt. Vi skal nå begynne med felles bursdager for alle barna. Jeg er spent på utfallet. De som fortsetter å ikke gi til alle barna (uavhengig av pris) de får ikke komme i neste bursdag. Men en sum av 50k som saken er her, den ville jeg jo diskutert før jeg ga pengene. Har du veldig lite kontakt med det andre barnet? Er du ikke fungerende tante i det hele tatt? Anonymkode: f32af...c12 Da tenker jeg at barnet ditt får rikelig med gaver og det er bare dine såre følelser som gjør at du må kjøpe ekstra. Barnet får jo gaver fra fars familie selv om du ikke ser dem, så gjør jo barnet ditt det. Anonymkode: 25e79...052 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå