AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #41 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva har det med saken å gjøre? hun er tante til barnet, det holder! Anonymkode: 40571...324 Nei, man gir gjerne ekstra til noen man er fadder til Anonymkode: 3615b...637 1 1
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #42 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er du fadde ts?? Til ditt EKTE tantebarn? Anonymkode: 3615b...637 Ja, jeg er fadder på henne. Far er min bror, og mor er en av mine beste venninner. Vi har kjent hverandre siden barneskolen. 3
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #43 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå ble jeg fryktelig spent på hva bonus tantebarnets onkler og tanter ga til 18- åringen og hva de kommer til å gi til neste 18- åring ts, broren din er på børtur Anonymkode: 40571...324 Tantebarnet mitt fikk ikke gave fra noen av stemors søsken, fikk 500,- av stemors foreldre til 18 års dagen. Hun bor hos min bror 50%, de er der samtidig i ukedagene, men hver sin helg alene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #44 Skrevet 7. juni 2024 PurpleRain skrev (2 minutter siden): Tantebarnet mitt fikk ikke gave fra noen av stemors søsken, fikk 500,- av stemors foreldre til 18 års dagen. Hun bor hos min bror 50%, de er der samtidig i ukedagene, men hver sin helg alene. Akkurat. Men det forventes at du skal gi 50000,- Mens stemors søsken ga 0,- Anonymkode: 29ac5...66b 10
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #45 Skrevet 7. juni 2024 Jeg har gitt ca lik gave til alle bursdager og jul siden bonusdatter og stemor flytter inn til min bror. Til konfirmasjon fikk bonusdatter 1500,- og tantebarn 3000,- Hører med til historien at til konfirmasjonen fikk bonusdatter 70000,- totalt og tantebarn rundt 35000,- Begge fikk bunad av besteforeldre (biologiske) Bonusdatter har stor familie, vi er en liten familie. 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #46 Skrevet 7. juni 2024 PurpleRain skrev (2 minutter siden): Jeg har gitt ca lik gave til alle bursdager og jul siden bonusdatter og stemor flytter inn til min bror. Til konfirmasjon fikk bonusdatter 1500,- og tantebarn 3000,- Hører med til historien at til konfirmasjonen fikk bonusdatter 70000,- totalt og tantebarn rundt 35000,- Begge fikk bunad av besteforeldre (biologiske) Bonusdatter har stor familie, vi er en liten familie. Da har du nok satt forventningene der, jeg trekker litt tilbake det jeg har skrevet tidligere.men bror kan uansett ikke si det han gjorde. Men likevel det kan komme reaksjon av det du gjør. begrunn med at du er fadder tror det er bedre argument og «godkjent» argument. Jeg tror jeg ville prøvd å gi en litt større sum, eller noe av betydning. Noe innenfor intersse el. men syns det er crazy at du har gitt så mye! Anonymkode: 27991...23a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #47 Skrevet 7. juni 2024 Jeg hadde blitt så paff om noen hadde foreslått at jeg skulle gi en lignende gave til ett stebarn. Det er jo bare.. ett stebarn. Ikke ditt barn/biologisk knyttet til familien. Ærlig talt så frekt å foreslå. Det er totalt urimelig av de å foreslå noe slikt. Max en tusenlapp siden det er 18-års dag. Anonymkode: a00fb...aa8 6
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #48 Skrevet 7. juni 2024 Tantebarnet mitt får sjeldent gaver fra familien til stemor, hun får ikke julegaver fra taner/onkler på den siden (har fått et par ganger hvis de har feiret sammen) og fått til bursdag hvis de tilfeldigvis har møttes når hun har hatt bursdag. Så jeg skjønner ikke hvorfor min bror og samboer ikke er sure på hennes side av familien siden de gjør forskjell. Forskjellen de har gjort i alle år + konfirmasjon tilsvarer jo mye mere enn den gaven jeg gir til min bror og en av mine bestevenninner sin datter, som jeg er tante og fadder til, som en engngssum nå. 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #49 Skrevet 7. juni 2024 Hun du er stetante til har jo sin egen familie! Du trenger virkelig ikke å gi henne en like stor gave som til din biologiske niese! Jeg har åtte tantebarn, to biologiske, tre stetantebarn og tre bonustantebarn (bestis sine). Jeg gjør liten forskjell på dem til jul og vanlige bursdager, men aldri i livet om jeg hadde begynt å spare til stetantebarna på lik linje som de biologiske bare fordi de bor sammen halvparten av tiden dersom jeg hadde hatt et spareprosjekt på gang til mine to! De har jo sin egen familie, så om noen skal spare til de får det være noen i den slekten. Mamma sparer til de to biologiske, men hun sparer ikke til de tre andre. Anonymkode: 200f2...09e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #50 Skrevet 7. juni 2024 2 hours ago, PurpleRain said: Jeg har gitt ca lik gave til alle bursdager og jul siden bonusdatter og stemor flytter inn til min bror. Til konfirmasjon fikk bonusdatter 1500,- og tantebarn 3000,- Hører med til historien at til konfirmasjonen fikk bonusdatter 70000,- totalt og tantebarn rundt 35000,- Begge fikk bunad av besteforeldre (biologiske) Bonusdatter har stor familie, vi er en liten familie. Så din bror vil at hans egen datter skal få mindre enn bonusdatter? Satte ikke bonusdatters mor samme forventningene til egen familie om å behandle likt? Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det helt kokko at de forventer at du startet å spare til bonusen ni år før du møtte henne.. Anonymkode: 946c5...fde 6
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #51 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så din bror vil at hans egen datter skal få mindre enn bonusdatter? Satte ikke bonusdatters mor samme forventningene til egen familie om å behandle likt? Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det helt kokko at de forventer at du startet å spare til bonusen ni år før du møtte henne.. Anonymkode: 946c5...fde Tydeligvis. Vet ikke om det kommer fra han eller moren til jenta, eller begge. De er som sagt sure på meg… Har snakket med min venninne, mor til tante ungen min, som også har ny mann som har barn fra før. Hun sier at hun aldri ville forventet at hans søsken skulle gitt like mye til hennes datter som hennes familie gjør, selv om de har vært sammen lenge. Stedatter har jo egen familie hun får fra. Syns det er mer urettferdig om stedatter skulle få dobbelt opp, mens biodatter bare får fra sine. Men virker som min bror reagerer ekstra fordi det er så tydelig akkurat nå at hun får mer fra bare meg, men hvis vi ser på de siste 8 årene så har jo stedatter fått mer totalt. 1
PurpleRain Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #52 Skrevet 7. juni 2024 Nå ringte min venninne, mor til barnet, min bror har ringt henne. Han var sur, lurte på om hun ikke var enig i at det var dårlig gjort av meg. Hun sa nei, så nå er han sur på henne også. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #53 Skrevet 7. juni 2024 PurpleRain skrev (12 minutter siden): Nå ringte min venninne, mor til barnet, min bror har ringt henne. Han var sur, lurte på om hun ikke var enig i at det var dårlig gjort av meg. Hun sa nei, så nå er han sur på henne også. Bare la han være sur! Du har ditt på det rene! Det er helt greit å ikke spare til stetantebarn som bare bor med din side av slekten halve tiden! Anonymkode: 200f2...09e 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #54 Skrevet 7. juni 2024 Hva sier mor til stebarnet da? Anonymkode: 5d870...aed
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #55 Skrevet 7. juni 2024 PurpleRain skrev (På 6.6.2024 den 19.24): Hei Har kommet i en situasjon der jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Min bror har en datter sammen med en av mine beste venninner. De har et godt samarbeid. De var sammen i fire år, de fikk et barn sammen, de gikk fra hverandre da barnet var tre. Barnet ble 18 år nylig. Jeg har ikke barn selv, og har et nært forhold til mitt tantebarn. Jeg har spart 200,- kroner til henne i måneden siden hun ble født, så ca 50000,- Disse pengene fikk hun da hun ble 18. Så til problemet. Broren min har en stedatter som nå er 17, hun har bodd med 50% med min bror siden hun var 9 år. Etter at mitt tantebarn fikk bursdagsgave fra meg har min bror sagt til meg «Håper du har tenkt å gi «navn på stebarn» samme sum når hun blir 18» Jeg ble paff, måtte si at nei, har ikke spart til henne siden hun ble født. Bror og samboer er nå sure på meg fordi jeg gjør forskjell. Hva gjør jeg nå? Er det jeg eller han som er urimelig? HAN, så klart!! jævla utakknemlige skit av en bror! har ikke ird. er så takknemlig for at min familie ikke er så soik spenna gæærn og gruske som flere av de en leser om her på kg!😅 Anonymkode: bb9aa...984
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #56 Skrevet 7. juni 2024 On 6/6/2024 at 7:51 PM, AnonymBruker said: Mine foreldre sparer heller ikke til mine bonusbarn. Og mine bonusbarns foreldre sparer heller ikke til mine barn. Siden hun er der 50 %, vil jeg tro at hun også har sin egen familie som da står for sånt. Ser ikke forskjell på situasjonen som du gjør. Anonymkode: 31167...e0a Hun er like mye tante til begge to..: Forskjellen er at hun er bestis med den ene moren. Anonymkode: 3f342...351
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #57 Skrevet 7. juni 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er like mye tante til begge to..: Forskjellen er at hun er bestis med den ene moren. Anonymkode: 3f342...351 Meg igjen. Jeg hadde ikke lest HI godt nok. Det er forskjell. Du er familie med blodsbånd til den ene siden. Det andre tantebarnet har egen familie (blodsbånd). Du kunne kanskje være mer diskret med gaven, for penger gir STORE følelser dessverre, men har ikke mye annet å utsette på den. Anonymkode: 3f342...351 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. juni 2024 #58 Skrevet 7. juni 2024 (endret) PurpleRain skrev (På 6.6.2024 den 19.24): Hei Har kommet i en situasjon der jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Min bror har en datter sammen med en av mine beste venninner. De har et godt samarbeid. De var sammen i fire år, de fikk et barn sammen, de gikk fra hverandre da barnet var tre. Barnet ble 18 år nylig. Jeg har ikke barn selv, og har et nært forhold til mitt tantebarn. Jeg har spart 200,- kroner til henne i måneden siden hun ble født, så ca 50000,- Disse pengene fikk hun da hun ble 18. Så til problemet. Broren min har en stedatter som nå er 17, hun har bodd med 50% med min bror siden hun var 9 år. Etter at mitt tantebarn fikk bursdagsgave fra meg har min bror sagt til meg «Håper du har tenkt å gi «navn på stebarn» samme sum når hun blir 18» Jeg ble paff, måtte si at nei, har ikke spart til henne siden hun ble født. Bror og samboer er nå sure på meg fordi jeg gjør forskjell. Hva gjør jeg nå? Er det jeg eller han som er urimelig? Du er ikke urimelig. Din bror kan ønske men ikke kreve. Til nød kunne du hatt kvarte summen men ikke hele, men selv det kan de ikke forvente Endret 7. juni 2024 av Fru Uperfekt 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #59 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Veldig raust av deg! Skjønner de er sure! Hva andre tanter og onkler gjør er noe annet og har ikke noe å si. Her gjør du tydelig forskjell. Og det er ganske så sårt for barna og foreldre at du ikke anerkjenne henne som ditt tantebarn. Det er vondt! Jeg hadde ikke forventet så stor sum, men en større sum /gave hadde jeg nok forventet til min stebarn hvis en tante hadde gitt det til tidligere barn. Og veldig rart at du ikke har tenkt på det tidligere. Når barnet har bodd der siden det var 9 selvom 50% så er det jo familie. Du fortjener bare liten gave fordi du bare er her 50% og ikke det en gang nei fy 🤮 Anonymkode: 27991...23a Du er gæærn i hodet! Anonymkode: bb9aa...984 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #60 Skrevet 7. juni 2024 Da får de bare være sur, tenker jeg. Vanskelig å si hva som er galt og riktig i denne situasjonen. Du har all rett til å gi gaver til kun ditt biologiske tantebarn, og broren din har lov til å føle det han føler rundt det. Personlig syns jeg broren din er urimelig her, men ingen kan nekte han å kjenne på de følelsene han gjør rundt dette. Anonymkode: 6cf19...aea 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå