Gå til innhold

Hvordan ville du tatt det hvis den du datet spurte deg om du hadde en annen I livet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er glad for at denne med multidating kulturen ikke var et tema tidligere.

Nå dater man x på dagen og har sex med y på natten. 

Hører om menn som dater ei dame i 3 mnd. og han finner ut at hun har hatt sex med en fuckfriend parallelt hele tiden. For de hadde jo ikke avtalt å være ekslusive.

Skjønner godt at spørsmålet kommer opp. Om den ene knuller rundt og derfor nøler med å definere forholdet fordi man får i pose og sekk. Sex med hvem man vil og spandert middag på av andre.

Veldig mange har ikke spesielt lyst å bli "brukt" på den måten og det kan være greit å vite om man faktisk er med i en konkurranse uten å være klar over det.

Det er ikke feil å spørre om dama kjører flere parallelle løp samtidig.

Ingen vil være han her:

Wife was Seeing Someone Else when were Dating - Help | Talk About Marriage

Anonymkode: 3d7a3...9cd

Ts skriver at først etter noen måneder kom dette opp. Jeg ville tatt en prat om hvor ting går før jeg hadde hatt sex med noen og det tidlig. 

 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Si at du datet en mann eller kvinne. Etter noen måneder er forholdet fortsatt ikke definert, annet enn at dere er "gode venner" som kysser når dere treffes og som oppfører seg som kjærester,som snakkes flere ganger i uken på tlf og treffes av og til. 

Den ene parten er lei av at det ikke blir definert, tatt et skritt og satt ord på ting. Denne parten er sensitiv og syns den andre har distansert seg litt vel mye i det siste.

Så den parten spør plutselig den andre "har du et annet menneske i livet ditt?" 

Svaret er nesten sagt med mistro. "Hva? Nei !!! Hvordan kan du tro det? Trodde du virkelig det?" 

Svar:"ja har lurt på det". 

"Men HVORFOR har du lurt på det?" 

"orker ikke inn i det, men ville du fortalt det dersom det var slik at du fant deg en annen?" 

Svar:"ja selvsagt, men er ikke helt der..." 

Det var nok for h*n som spurte til å konkludere med at denne personen heller ikke er interessert i h*n. Og få dager etter kutter den parten som spurte om det var en annen I livet, ut denne andre som h*n egentlig er veldig glad i. Hva som utløste det? At h*n svarte "ja ville selvsagt fortalt det men er ikke helt der". H*n syns det burde blitt sagt "jeg dater jo deg!" eller "jeg går jo ikke bort og finner en annen!", og siden det ble sagt "jeg er ikke helt der" så tolket h*n det til at den andre ikke var interessert i et forhold. 

Kan det være den som spurte har misforstått noe her? Hoppet raskt på konklusjoner? Burde h*n ikke være glad for at det ikke er noen andre i livet til den andre? Kan "er ikke helt der" tolkes som "er ikke der at jeg vil se etter andre enn deg"? 

Jeg er en av partene. Vil ikke si hvem. Men strever med situasjonen her. 

Kan noen komme med sine tanker? 

Anonymkode: d4899...625

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå så lang tid for å definere forholdet. Er det noe du vil prøve å satse på. Så må du jo definere forholdet. Om du vil dere skal være sammen, ff eller annet. Så skjønner jo godt du får spm

Anonymkode: 34b08...335

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo hvis den andre ikke er der at han ikke er klar for noen andre, så er jo det heldig for ts. Men kommunikasjon blir veldig viktig her og den er litt rar syns jeg. 

Anonymkode: 6d08a...7ab

Men det kommer an på hvordan det er ment, husk at vedkommende sa ikke "jeg er ikke der" men "jeg er ikke helt der". Så hva faen betyr det helt da? At de ikke dater andre ENDA, eller hva? Skjønner du? Det legger igjen en ekstremt åpen slutt som jeg ikke hadde latt ligge.

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden oppsummerer jo det geniale budskapet i Sex and the city;

"he is just not that into you". 

Hvorfor holder kvinner på slik? Tolker opp og ned? Spør rett ut. Får du et vagt svar så har du svaret ditt. 

Anonymkode: 0828a...f47

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ok jeg skal slutte å anonymisere for å gjøre det enklere. 

Jeg er mann. Jeg dater en kvinne og det var jeg som spurte henne om hun har en annen i livet sitt for tiden. Hvorfor? Fordi hun har hatt en periode der hun tar mindre kontakt med meg og er veldig opptatt. Det gjorde meg usikker selvom det kun er snakk om en periode på 1-2 uker. 

Dama jeg dater er nyseparert. En av dere har vært innom det at kanskje den som ikke "er helt der" ikke er klar enda pga ferskt brudd. Ja. Hun virker klar på mange måter, for hun oppfører seg jo som kjæresten min. Vi ringes stort sett 3-6 dager i uken. Meldes hvis vi ikke ringer. Treffes når vi kan. Har sex innimellom og hun sier hun vil jobbe med forholdet vårt. Det har jeg tatt veldig positivt. 

Kanskje vil hun ha meg men tør ikke ta skrittet eller klarer ikke sette ord på ting. Kanskje føler hun seg frem for å bli helt sikker. Jeg vet ikke. Men det har gjort MEG usikker at hun sier hun ikke er helt der. Jeg kan håpe det handler om å ikke være der at hun er klar for noen andre. Hun ble hvertfall på grensen til sjokkert over spørsmålet mitt. Skikkelig skikkelig sjokkert, som "hvordan I alle dager kan du spørre om noe sånt? Hvordan kan du tro det?". Jeg skulle selvsagt ønske hun la til "det er jo bare deg jeg har fokus på!". 

At hun vil jobbe med forholdet vårt tyder på at hun vil. Likevel. Jeg blir sliten av å ikke vite hva vi er. Går I limbo. 

 

Sånn der fikk dere historien, så får vi håpe hun ikke leser her. TS

Anonymkode: d4899...625

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg antar at du er den som spurte. For hvis ikke så ville du visst hva «jeg er ikke helt der» betyr. Det er jo det som er problemet her. Så nå lurer du på om det var galt av deg å trekke deg ut. Det vil du bare få svar på om du kontakter vedkommende igjen. Du får ikke svaret på det her. Men du har fått bekreftet at det var et svar som var utydelig og vanskelig å forholde seg til. 

Så når du snakker med vedkommende, så kan du trygt si at det var et tvetydig svar. At du kan ga tolket det feil og at du nå ønsker å få vite hva det egentlig betød. 

Lykke til! Ikke vent for lenge med å ta kontakt.

 

Edit: Jeg ser jeg hadde rett. Svaret over var ikke kommet da jeg skrev.

Endret av Hulderen
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hele denne tråden oppsummerer jo det geniale budskapet i Sex and the city;

"he is just not that into you". 

Hvorfor holder kvinner på slik? Tolker opp og ned? Spør rett ut. Får du et vagt svar så har du svaret ditt. 

Anonymkode: 0828a...f47

Jeg er mann (ts). Jeg skjønner jeg må spørre rett ut. Er ikke 100% sikker på at hun ikke er helt "into me" faktisk. Hun er veldig på. Hvorfor er du så sikker på at hun ikke er det?

Spørsmålet mitt kom av en periode der hun var litt distansert. Men hun sto da midt i fordeling av eiendeler med eksen, så kanskje hun ble påvirket av det. 

Ts

Anonymkode: d4899...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

TS, jeg antar at du er den som spurte. For hvis ikke så ville du visst hva «jeg er ikke helt der» betyr. Det er jo det som er problemet her. Så nå lurer du på om det var galt av deg å trekke deg ut. Det vil du bare få svar på om du kontakter vedkommende igjen. Du får ikke svaret på det her. Men du har fått bekreftet at det var et svar som var utydelig og vanskelig å forholde seg til. 

Så når du snakker med vedkommende, så kan du trygt si at det var et tvetydig svar. At du kan ga tolket det feil og at du nå ønsker å få vite hva det egentlig betød. 

Lykke til! Ikke vent for lenge med å ta kontakr.

Ja du har rett. Det er jeg som spurte og jeg er mannen i relasjonen. Svaret var tvetydig som du sier og det stresset meg så mye at jeg trakk meg. Har ikke sagt at jeg ikke vil date henne, har sagt at jeg av forskjellige grunner trenger en pause. 

Jeg vet jeg må kontakte henne, for hva om jeg tar feil. Hva on jeg har overtenkt og trukket feil konklusjon. 

Jeg orker ikke gå slik lenger at jeg ikke vet hvilken retning dette tar. Vi oppfører oss som kjærester. Hva skal jeg tro når hun også sier hun ønsker at vi skal jobbe med forholdet vårt? 

Jeg får vondt i magen og tør nesten ikke kontakte henne igjen. Hun ble så såret og lei seg da jeg sa jeg trengte tid alene. Hun fikk heller ingen svar på hvorfor. 

TS

Anonymkode: d4899...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er mann (ts). Jeg skjønner jeg må spørre rett ut. Er ikke 100% sikker på at hun ikke er helt "into me" faktisk. Hun er veldig på. Hvorfor er du så sikker på at hun ikke er det?

Spørsmålet mitt kom av en periode der hun var litt distansert. Men hun sto da midt i fordeling av eiendeler med eksen, så kanskje hun ble påvirket av det. 

Ts

Anonymkode: d4899...625

Uuuuuummmmmmmmm sorry du men 1-2 uker distansert er ikke mye, du må chill mannen, hun er ikke ferdig med bruddet når hun nylig måtte dele ting med eksen, dette vil ta tid. Og du har en elendig måte å kommunisere på

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja du har rett. Det er jeg som spurte og jeg er mannen i relasjonen. Svaret var tvetydig som du sier og det stresset meg så mye at jeg trakk meg. Har ikke sagt at jeg ikke vil date henne, har sagt at jeg av forskjellige grunner trenger en pause. 

Jeg vet jeg må kontakte henne, for hva om jeg tar feil. Hva on jeg har overtenkt og trukket feil konklusjon. 

Jeg orker ikke gå slik lenger at jeg ikke vet hvilken retning dette tar. Vi oppfører oss som kjærester. Hva skal jeg tro når hun også sier hun ønsker at vi skal jobbe med forholdet vårt? 

Jeg får vondt i magen og tør nesten ikke kontakte henne igjen. Hun ble så såret og lei seg da jeg sa jeg trengte tid alene. Hun fikk heller ingen svar på hvorfor. 

TS

Anonymkode: d4899...625

Du får bare hive deg ut i det. Ta med en blomsterbukett hvis hun liker den slags og bare vær helt ærlig. Om du ikke drar så mister du henne uansett. Drar du, så kan du berge forholdet. Så du har ikke noe å tape på å forsøke. Lykke til!

Endret av Hulderen
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du har rett. Det er jeg som spurte og jeg er mannen i relasjonen. Svaret var tvetydig som du sier og det stresset meg så mye at jeg trakk meg. Har ikke sagt at jeg ikke vil date henne, har sagt at jeg av forskjellige grunner trenger en pause. 

Jeg vet jeg må kontakte henne, for hva om jeg tar feil. Hva on jeg har overtenkt og trukket feil konklusjon. 

Jeg orker ikke gå slik lenger at jeg ikke vet hvilken retning dette tar. Vi oppfører oss som kjærester. Hva skal jeg tro når hun også sier hun ønsker at vi skal jobbe med forholdet vårt? 

Jeg får vondt i magen og tør nesten ikke kontakte henne igjen. Hun ble så såret og lei seg da jeg sa jeg trengte tid alene. Hun fikk heller ingen svar på hvorfor. 

TS

Anonymkode: d4899...625

Hun driver og skiller seg, skjerp deg ot ta det med ro, hun burde og trenger å ta seg tid alene til å bearbeide bruddet med eksen før hun hiver seg i noe med deg. Avslutt. 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uuuuuummmmmmmmm sorry du men 1-2 uker distansert er ikke mye, du må chill mannen, hun er ikke ferdig med bruddet når hun nylig måtte dele ting med eksen, dette vil ta tid. Og du har en elendig måte å kommunisere på

Anonymkode: 04150...a1a

Ja jeg trengte nok få høre det du sier.1-2 uker er kanskje ikke så lenge nei.

Jeg strever selv med å sette ord på mine følelser fordi jeg vet hun trenger tid til å lande bruddet hennes skikkelig. Hun er jo ferdig med eksen men ikke alt det praktiske. Kan hun ha blitt såret av at jeg spurte om det er en annen hun bruker tid med? Siden hun ble så sjokkert over spørsmålet? Ts

Anonymkode: d4899...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er mann (ts). Jeg skjønner jeg må spørre rett ut. Er ikke 100% sikker på at hun ikke er helt "into me" faktisk. Hun er veldig på. Hvorfor er du så sikker på at hun ikke er det?

Spørsmålet mitt kom av en periode der hun var litt distansert. Men hun sto da midt i fordeling av eiendeler med eksen, så kanskje hun ble påvirket av det. 

Ts

Anonymkode: d4899...625

Jeg tror ikke du forstod budskapet i det jeg skrev, eller har sett episoden jeg referer til

Det har ikke noe å si om du er mann eller kvinne. 

Det handler om å tolke og tenke, og tro, i stedet for å bare spørre rett ut, og da også forstå hva et tåkete svar betyr. 

Anonymkode: 0828a...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Si at du datet en mann eller kvinne. Etter noen måneder er forholdet fortsatt ikke definert, annet enn at dere er "gode venner" som kysser når dere treffes og som oppfører seg som kjærester,som snakkes flere ganger i uken på tlf og treffes av og til. 

Den ene parten er lei av at det ikke blir definert, tatt et skritt og satt ord på ting. Denne parten er sensitiv og syns den andre har distansert seg litt vel mye i det siste.

Så den parten spør plutselig den andre "har du et annet menneske i livet ditt?" 

Svaret er nesten sagt med mistro. "Hva? Nei !!! Hvordan kan du tro det? Trodde du virkelig det?" 

Svar:"ja har lurt på det". 

"Men HVORFOR har du lurt på det?" 

"orker ikke inn i det, men ville du fortalt det dersom det var slik at du fant deg en annen?" 

Svar:"ja selvsagt, men er ikke helt der..." 

Det var nok for h*n som spurte til å konkludere med at denne personen heller ikke er interessert i h*n. Og få dager etter kutter den parten som spurte om det var en annen I livet, ut denne andre som h*n egentlig er veldig glad i. Hva som utløste det? At h*n svarte "ja ville selvsagt fortalt det men er ikke helt der". H*n syns det burde blitt sagt "jeg dater jo deg!" eller "jeg går jo ikke bort og finner en annen!", og siden det ble sagt "jeg er ikke helt der" så tolket h*n det til at den andre ikke var interessert i et forhold. 

Kan det være den som spurte har misforstått noe her? Hoppet raskt på konklusjoner? Burde h*n ikke være glad for at det ikke er noen andre i livet til den andre? Kan "er ikke helt der" tolkes som "er ikke der at jeg vil se etter andre enn deg"? 

Jeg er en av partene. Vil ikke si hvem. Men strever med situasjonen her. 

Kan noen komme med sine tanker? 

Anonymkode: d4899...625

Jeg ville tenkt at den som spurte " har du noen annen i livet ditt" selv har en annen i livet sitt eller vurderer dette. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg trengte nok få høre det du sier.1-2 uker er kanskje ikke så lenge nei.

Jeg strever selv med å sette ord på mine følelser fordi jeg vet hun trenger tid til å lande bruddet hennes skikkelig. Hun er jo ferdig med eksen men ikke alt det praktiske. Kan hun ha blitt såret av at jeg spurte om det er en annen hun bruker tid med? Siden hun ble så sjokkert over spørsmålet? Ts

Anonymkode: d4899...625

Ja hun ble nok jævlig såret faktisk, og følte seg sikkert ikke sett i det hele. Hun har jo store alvorlige omveltninger i livet sitt, et samlivsbrudd er en stor shakeup uansett om man er ferdig med eksen eller ikke, det er en periode i livet man må bearbeide når man er ute av den, og legge bak seg. Når den man dater da spør "har du noen andre" tenker jeg vitner maks om at du ikke er i kontakt med egne følelser nok til å lese denne situasjonen, hun er ikke tilgjengelig for deg og eneste du oppnår her er å jage noen som er opptatt  med å bearbeide noe stort. 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Du får bare hive deg ut i det. Ta meden blomsterbukett hvis hun liker den slags og bare vær helt ærlig. Om du ikke drar så mister du henne uansett. Drar du, så kan du berge forholdet. Så du har ikke noe å tape på å forsøke. Lykke til!

OK skal prøve det. Kan ta med blomster, hun elsker det. Jeg vil jo ikke miste henne men ble såret av svaret og antok først at hun er ikke helt der at hun vil ha et forhold med meg. Etter å ha lest her ser jeg at det kan bety at hun ikke er der at hun vil date andre. Søren så komplisert alt er... 😕

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun driver og skiller seg, skjerp deg ot ta det med ro, hun burde og trenger å ta seg tid alene til å bearbeide bruddet med eksen før hun hiver seg i noe med deg. Avslutt. 

Anonymkode: 04150...a1a

Joda men hun har jo selv valgt å ha et slags forhold til meg. Hun har vært emosjonelt ferdig med eksen i flere år men det er mye praktisk nå... Jeg har jo avsluttet men vet ikke om det var rett. Jeg gjorde det fordi jeg ble såret. Ts

Anonymkode: d4899...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at starten på den samtalen gikk helt skeis og lite smart.
Litt sur tone, og den andre ble tydeligvis satt ut pga måten ordene falt. 
Den største tabben var når vedkommende spurte hvorfor hun lurte på det, og da kom det « orker ikke gå inn på det osv… 

Skal en ta opp et viktig tema så må en la vedkommende få litt spillerom og en god forklaring på hvorfor dette temaet kom opp. 
At hele datingen gikk dundas synes jeg ikke var rart i det hele tatt 

Anonymkode: 7f73b...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

OK skal prøve det. Kan ta med blomster, hun elsker det. Jeg vil jo ikke miste henne men ble såret av svaret og antok først at hun er ikke helt der at hun vil ha et forhold med meg. Etter å ha lest her ser jeg at det kan bety at hun ikke er der at hun vil date andre. Søren så komplisert alt er... 😕

Joda men hun har jo selv valgt å ha et slags forhold til meg. Hun har vært emosjonelt ferdig med eksen i flere år men det er mye praktisk nå... Jeg har jo avsluttet men vet ikke om det var rett. Jeg gjorde det fordi jeg ble såret. Ts

Anonymkode: d4899...625

Du må skjønne at hun ikke kan være der for deg som du vil om du ikke sier klart og tydelig hva du ser for deg. Det er tafatt og kysse og kline med noen i flere måneder uten å ta ordentlige standpunkt og høre hva ståa er. 

Og når du gjør det så gjør du det på en sneaky og manipulerende måte fremfor å si "jeg har følelser for deg, jeg ser deg for meg som kjæresten min, hva føler og ønsker du?".

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes at starten på den samtalen gikk helt skeis og lite smart.
Litt sur tone, og den andre ble tydeligvis satt ut pga måten ordene falt. 
Den største tabben var når vedkommende spurte hvorfor hun lurte på det, og da kom det « orker ikke gå inn på det osv… 

Skal en ta opp et viktig tema så må en la vedkommende få litt spillerom og en god forklaring på hvorfor dette temaet kom opp. 
At hele datingen gikk dundas synes jeg ikke var rart i det hele tatt 

Anonymkode: 7f73b...545

Ja den "orker ikke å gå inn på det" var en dum måte å beskytte seg selv fra å bli såret ved å stenge av. Ts skulle svart :jeg hahar følelser, jeg vil ha et forhold blabla derfor. 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja den "orker ikke å gå inn på det" var en dum måte å beskytte seg selv fra å bli såret ved å stenge av. Ts skulle svart :jeg hahar følelser, jeg vil ha et forhold blabla derfor. 

Anonymkode: 04150...a1a

Nemlig! 
Passiv aggressivitet lønner seg aldri. 
Folk må kunne klare å være åpne og ærlige , og ikke altfor cocky i en sånn setting 

Anonymkode: 7f73b...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...