Gå til innhold

Hvordan ville du tatt det hvis den du datet spurte deg om du hadde en annen I livet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Si at du datet en mann eller kvinne. Etter noen måneder er forholdet fortsatt ikke definert, annet enn at dere er "gode venner" som kysser når dere treffes og som oppfører seg som kjærester,som snakkes flere ganger i uken på tlf og treffes av og til. 

Den ene parten er lei av at det ikke blir definert, tatt et skritt og satt ord på ting. Denne parten er sensitiv og syns den andre har distansert seg litt vel mye i det siste.

Så den parten spør plutselig den andre "har du et annet menneske i livet ditt?" 

Svaret er nesten sagt med mistro. "Hva? Nei !!! Hvordan kan du tro det? Trodde du virkelig det?" 

Svar:"ja har lurt på det". 

"Men HVORFOR har du lurt på det?" 

"orker ikke inn i det, men ville du fortalt det dersom det var slik at du fant deg en annen?" 

Svar:"ja selvsagt, men er ikke helt der..." 

Det var nok for h*n som spurte til å konkludere med at denne personen heller ikke er interessert i h*n. Og få dager etter kutter den parten som spurte om det var en annen I livet, ut denne andre som h*n egentlig er veldig glad i. Hva som utløste det? At h*n svarte "ja ville selvsagt fortalt det men er ikke helt der". H*n syns det burde blitt sagt "jeg dater jo deg!" eller "jeg går jo ikke bort og finner en annen!", og siden det ble sagt "jeg er ikke helt der" så tolket h*n det til at den andre ikke var interessert i et forhold. 

Kan det være den som spurte har misforstått noe her? Hoppet raskt på konklusjoner? Burde h*n ikke være glad for at det ikke er noen andre i livet til den andre? Kan "er ikke helt der" tolkes som "er ikke der at jeg vil se etter andre enn deg"? 

Jeg er en av partene. Vil ikke si hvem. Men strever med situasjonen her. 

Kan noen komme med sine tanker? 

Anonymkode: d4899...625

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvem av disse du er, men ettersom den ene ble så overrasket /mistroisk over et slikt (merkelig) spørsmål, så ville jeg tenkt at for dette mennesket var det helt utenkelig med en annen person i livet. Hadde jeg vært den som fikk et slikt spørsmål og jeg hadde vist at jeg vil ha den som spurte? (kanskje ikke med ord og definering men med kyssing, bruke tid sammen osv) da hadde jeg blitt satt ut og lei meg tror jeg. Og jeg ville gått i meg selv og tenkt "jeg har ikke vist godt nok hva jeg føler". "Er ikke helt der" tolker jeg ikke som at personen ikke er klar for et forhold men som ikke klar for noen andre. 

Kan selvsagt også bety at vedkommende ikke"er der", helt enda, altså ikke klar for et forhold. Ville nok blitt litt lei meg over et slikt spørsmål, jeg, og lurt veldig på hvorfor jeg ble spurt om det. Hadde ikke likt det tror jeg men ville sagt til den personen at det er fint han /hun spør når det er noe man lurer på og slik at ting kan bli oppklart. 

Anonymkode: 2e7d1...697

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å spørre en man dater om han eller hun er opptatt av en annen? Hvorfor gjøre det? Må jo handle om usikkerhet rundt situasjonen. 

Hadde jeg blitt spurt om det og jeg visste jeg likte den jeg datet, ville jeg blitt lei meg og hadde nok sagt at jeg ikke er interessert i andre. Kan det ikke være det han eller hun egentlig sa, ved å si "er ikke helt der"?? Samtidig bekreftes det at han eller hun ville jo sagt fra hvis det ble slik, altså en annen i bildet, men det er jo bare ærlig å svare ja på det. Det betyr ikke at det er sannsynlig. 

Uff skjønner godt hvis du er den som fikk spørsmålet og svarte ærlig og rett ut, og så blir du dumpet? Ikke grunn til dumping spør du meg. 

Anonymkode: 6d08a...7ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det mer normalt å date flere samtidig, det å ha situationship så de ikke kan bli konfrontert med utroskap om de, eller når de ligger med/forelsker seg i andre er et stort problem for mange. Så det er ikke et rart spørsmål, men et det faktisk er lurt å ha i bakhodet når noen kvier seg med å definere forholdet eller følelsene de har for deg. 

Selv om jeg ikke kommer til å være utro, kommer jeg ikke til å ta et sånns spørsmål personlig da jeg syns det er bedre å være åpen, enn å prøve å ha en felles motstand mot det, så de som faktisk opplever shitty kjærlighetsproblemer kan finne det ut, istede for å ikke ha lov til å spørre, fordi det er sårende, sjalu, kontrolerende osv. 

 

Ja det kan tolkes som det. For å være ærlig, det har ått månder og det å fortsatt ikke vite heller stekt mot at det ikke vil bli noen følelser. Hadde ikke orket å leke kjæreste med noen i flere månder med noen som ikke en gang er glad i meg. Vi vil jo ha et fint liv. 

Tenk på hva du føler, om du er forelsket, ta kontakt, om ikke, kanskje lurest å la det gå? 

Anonymkode: 47743...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Idag er det mer normalt å date flere samtidig, det å ha situationship så de ikke kan bli konfrontert med utroskap om de, eller når de ligger med/forelsker seg i andre er et stort problem for mange. Så det er ikke et rart spørsmål, men et det faktisk er lurt å ha i bakhodet når noen kvier seg med å definere forholdet eller følelsene de har for deg. 

Selv om jeg ikke kommer til å være utro, kommer jeg ikke til å ta et sånns spørsmål personlig da jeg syns det er bedre å være åpen, enn å prøve å ha en felles motstand mot det, så de som faktisk opplever shitty kjærlighetsproblemer kan finne det ut, istede for å ikke ha lov til å spørre, fordi det er sårende, sjalu, kontrolerende osv. 

 

Ja det kan tolkes som det. For å være ærlig, det har ått månder og det å fortsatt ikke vite heller stekt mot at det ikke vil bli noen følelser. Hadde ikke orket å leke kjæreste med noen i flere månder med noen som ikke en gang er glad i meg. Vi vil jo ha et fint liv. 

Tenk på hva du føler, om du er forelsket, ta kontakt, om ikke, kanskje lurest å la det gå? 

Anonymkode: 47743...177

Det er sant, det er så mye som er "vanlig" i disse dager. Så sånn sett var kanskje spørsmålet innafor. 

Mener du svaret kan tolkes som at vedkommende ikke er klar for noen andre? 

Det er nok følelser der når de oppfører seg som kjærester. Hadde de giddet bruke masse tid på hverandre dersom det ikke var følelser der? Men ja det bør defineres, for vanskelig å gå slik over tid. 

Ts

Anonymkode: d4899...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Rart å spørre en man dater om han eller hun er opptatt av en annen? Hvorfor gjøre det? Må jo handle om usikkerhet rundt situasjonen. 

Hadde jeg blitt spurt om det og jeg visste jeg likte den jeg datet, ville jeg blitt lei meg og hadde nok sagt at jeg ikke er interessert i andre. Kan det ikke være det han eller hun egentlig sa, ved å si "er ikke helt der"?? Samtidig bekreftes det at han eller hun ville jo sagt fra hvis det ble slik, altså en annen i bildet, men det er jo bare ærlig å svare ja på det. Det betyr ikke at det er sannsynlig. 

Uff skjønner godt hvis du er den som fikk spørsmålet og svarte ærlig og rett ut, og så blir du dumpet? Ikke grunn til dumping spør du meg. 

Anonymkode: 6d08a...7ab

Tenker det handler om usikkerhet. Men å dumpe den andre pga svaret? Var ikke det drøyt eller? Svaret må jo ha blitt tolket som om at det er mye mulig vedkommende snart finner en annen, men er der bare ikke helt enda. 

Jeg for min del skjønner ikke hvordan svaret som ble gitt kan tolkes så negativt. 

Anonymkode: d4899...625

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dating over laaang tid med kyssing og alt som hører kjæresterier til, uten vilje eller ønske om å definere relasjonen betyr i min bok at de riktige følelsene ikke er der.

Man vil gjerne. Det er riktig på papiret. Teknisk sett burde dette vært det man ser etter, men så mangler man det siste.

Etter min erfaring blir dette aldri bra, og tar slutt før eller siden.

Er jeg usikker på noen så spørr jeg. Det må en kjærlighetsrelasjon tåle. 

Anonymkode: 43352...7e4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Si at du datet en mann eller kvinne. Etter noen måneder er forholdet fortsatt ikke definert, annet enn at dere er "gode venner" som kysser når dere treffes og som oppfører seg som kjærester,som snakkes flere ganger i uken på tlf og treffes av og til. 

Den ene parten er lei av at det ikke blir definert, tatt et skritt og satt ord på ting. Denne parten er sensitiv og syns den andre har distansert seg litt vel mye i det siste.

Så den parten spør plutselig den andre "har du et annet menneske i livet ditt?" 

Svaret er nesten sagt med mistro. "Hva? Nei !!! Hvordan kan du tro det? Trodde du virkelig det?" 

Svar:"ja har lurt på det". 

"Men HVORFOR har du lurt på det?" 

"orker ikke inn i det, men ville du fortalt det dersom det var slik at du fant deg en annen?" 

Svar:"ja selvsagt, men er ikke helt der..." 

Det var nok for h*n som spurte til å konkludere med at denne personen heller ikke er interessert i h*n. Og få dager etter kutter den parten som spurte om det var en annen I livet, ut denne andre som h*n egentlig er veldig glad i. Hva som utløste det? At h*n svarte "ja ville selvsagt fortalt det men er ikke helt der". H*n syns det burde blitt sagt "jeg dater jo deg!" eller "jeg går jo ikke bort og finner en annen!", og siden det ble sagt "jeg er ikke helt der" så tolket h*n det til at den andre ikke var interessert i et forhold. 

Kan det være den som spurte har misforstått noe her? Hoppet raskt på konklusjoner? Burde h*n ikke være glad for at det ikke er noen andre i livet til den andre? Kan "er ikke helt der" tolkes som "er ikke der at jeg vil se etter andre enn deg"? 

Jeg er en av partene. Vil ikke si hvem. Men strever med situasjonen her. 

Kan noen komme med sine tanker? 

Anonymkode: d4899...625

Dette var en merkelig samtale mellom to stykker som ikke helt er emosjonellt på plass mener jeg. Den ene verker etter å høre hva den betyr i den andres liv, og den andre oppfatter ikke det og svarer med "er ikke helt der" på spørmål om de ville sagt det om de møtte noen. Altså hva er der, hadde jeg spurt. Er det å ha et forhold til noen? Er det å møte noen andre, er du på vei til det? Hadde jeg spurt siden det sies slik. 

Jeg hadde ikke bare dumpet noen før jeg hadde snakket ordentlig med noen, hva jeg føler, tenker og ønsker, og spurt den andre part også. 

Å bare spørre noen rett ut om de har noen andre, mens man har noen på gang, føler jeg at er en manipulerende måte å høre "nei jeg vil bare ha deg" uten å spørre "ønsker du egentlig å være sammen med meg?" Og tåle og reagere utfra svaret uansett hva det er. 

Jeg tror en part ønsket å gå videre men er redd for avvisning og dumpet den andre part før de ble såret selv. 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Er ikke helt der» tolker jeg som om at en ikke er interessert i å bli kjærester. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (10 minutter siden):

«Er ikke helt der» tolker jeg som om at en ikke er interessert i å bli kjærester. 
 

 

Samtalen burde da gått som dette

 

Du er ikke helt der som i at du ikke vil ha noen andre eller forhold?

Forhold generellt,

Okei, hva er det vi driver med da, for jeg hadde inntrykk av at vi var på vei til noe seriøst, det er i allefall min intensjon.

 

Folk må slutte å være redd for å få et nei, ellers kan potensielt søppel bli værende på overtid. 

Anonymkode: 04150...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare litt svett av hele innlegget ditt. 

Om en person hadde vært avvisende eller uklar når jeg tar opp slike temaer, så ville jeg gått videre. For det er svar nok i seg selv. 

Og så tar jeg opp slikt ganske umiddelbart. Gå rundt i måneder med gjetteleken? Uaktuelt. 

Anonymkode: 0828a...f47

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Folk må slutte å være redd for å få et nei, ellers kan potensielt søppel bli værende på overtid. 

Anonymkode: 04150...a1a

Det er veldig sant. 

Søppel vil bare forsvinne igjen om de blir skremt av slike spørsmål. Vinn-vinn. 

Allerede andre gang jeg traff mannen sa jeg noe i retning at jeg hadde en veldig god følelse for dette her. Og ble møtt med bekreftelse. Derfra diskuterte vi gjennom de neste treffene en del viktige tema. Så da vi etter en liten måned definerte oss som kjærester visste jeg hans grunnleggende verdier, hva han tenkte om ekteskap, barn og alt. I stedet for å få overraskelser i det man sitter mer dypt i forholdet. 

Anonymkode: 0828a...f47

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det handler om usikkerhet. Men å dumpe den andre pga svaret? Var ikke det drøyt eller? Svaret må jo ha blitt tolket som om at det er mye mulig vedkommende snart finner en annen, men er der bare ikke helt enda. 

Jeg for min del skjønner ikke hvordan svaret som ble gitt kan tolkes så negativt. 

Anonymkode: d4899...625

Dersom du skrev på en måte som var lettere å forstå, hadde du fått bedre svar. Det du skriver nå er bare rot som kan tolkes i alle retninger. 
 

Drit i den anonymiseringen som du prøver på og drit i det h*n greiene. Ingen aner hvem du et uansett, og kjønn er vesentlig for å forstå situasjonen. Sannsynligheten for at det er «ikke binære» er forsvinnende liten, og i så fall skriver du det da det er en vesentlig faktor. 

Anonymkode: bbb22...88e

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ZarahSweet skrev (3 timer siden):

«Er ikke helt der» tolker jeg som om at en ikke er interessert i å bli kjærester. 
 

 

Du tolker det som om at personen ikke er interessert i å bli kjæreste med den hun dater. Mens jeg tolker det som at hun ikke "er der" at hun ønsker date noen andre enn den hun dater. 

(nå valgte jeg bare å skrive "hun" for enkelthets skyld) 

Anonymkode: 2e7d1...697

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tolker det som om at personen ikke er interessert i å bli kjæreste med den hun dater. Mens jeg tolker det som at hun ikke "er der" at hun ønsker date noen andre enn den hun dater. 

(nå valgte jeg bare å skrive "hun" for enkelthets skyld) 

Anonymkode: 2e7d1...697

Uansett er ikke noen av disse vinklene heldige for ts... 

Anonymkode: 04150...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett er ikke noen av disse vinklene heldige for ts... 

Anonymkode: 04150...a1a

Sett at ts er den som spør, nå bestemmer jeg bare det for orker h*n og h*n 

Anonymkode: 04150...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg tolker det som at hun ikke "er der" at hun ønsker date noen andre enn den hun dater. 

Anonymkode: 2e7d1...697

Slik tolket jeg det også. 

Neste gang du snakker med vedkommende, så spør rett ut "hvorfor ble du så overrasket over at jeg trodde du kanskje hadde en annen i livet ditt?" 

Da vil vel svaret bli enten

1.jeg har jo DEG i livet mitt og dater selvsagt ingen andre

2. Fordi jeg er ikke der, som jeg sa. Er ikke der at jeg er helt klar for et forhold. 

3. Fordi jeg er ikke der, som jeg sa, jeg er ikke der at andre er aktuelle for meg. 

4. Fordi det hørtes ut som du mener at det hadde vært innafor? Er du og jeg bare venner plutselig? 

 

Jeg ser ikke helt så mange andre svar du kan få egentlig. Og jeg tror, utfra det du forteller, at denne personen ikke er helt klar for et forhold enda, av forskjelige grunner som kan handle om et ferskt brudd, om barn, om en tøff situasjon osv. Det trenger IKKE bety at følelsene ikke er der. Syns det er rart å hoppe på den konklusjonen.

Har selv vært der at jeg drøyde lenge med å si mine ekte følelser og trakk ting ut på den måten du beskriver, bare fordi jeg var ganske ferskt singel og trengte få alt enda mer på avstand. 

Anonymkode: 6d08a...7ab

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Si at du datet en mann eller kvinne. Etter noen måneder er forholdet fortsatt ikke definert, annet enn at dere er "gode venner" som kysser når dere treffes og som oppfører seg som kjærester,som snakkes flere ganger i uken på tlf og treffes av og til. 

Den ene parten er lei av at det ikke blir definert, tatt et skritt og satt ord på ting. Denne parten er sensitiv og syns den andre har distansert seg litt vel mye i det siste.

Så den parten spør plutselig den andre "har du et annet menneske i livet ditt?" 

Svaret er nesten sagt med mistro. "Hva? Nei !!! Hvordan kan du tro det? Trodde du virkelig det?" 

Svar:"ja har lurt på det". 

"Men HVORFOR har du lurt på det?" 

"orker ikke inn i det, men ville du fortalt det dersom det var slik at du fant deg en annen?" 

Svar:"ja selvsagt, men er ikke helt der..." 

Det var nok for h*n som spurte til å konkludere med at denne personen heller ikke er interessert i h*n. Og få dager etter kutter den parten som spurte om det var en annen I livet, ut denne andre som h*n egentlig er veldig glad i. Hva som utløste det? At h*n svarte "ja ville selvsagt fortalt det men er ikke helt der". H*n syns det burde blitt sagt "jeg dater jo deg!" eller "jeg går jo ikke bort og finner en annen!", og siden det ble sagt "jeg er ikke helt der" så tolket h*n det til at den andre ikke var interessert i et forhold. 

Kan det være den som spurte har misforstått noe her? Hoppet raskt på konklusjoner? Burde h*n ikke være glad for at det ikke er noen andre i livet til den andre? Kan "er ikke helt der" tolkes som "er ikke der at jeg vil se etter andre enn deg"? 

Jeg er en av partene. Vil ikke si hvem. Men strever med situasjonen her. 

Kan noen komme med sine tanker? 

Anonymkode: d4899...625

Kan du ikke spørre personen hva de mener med 'Er ikke helt der' hvis det gjør deg så usikker? Kommunikasjon er viktig, og jeg tror ikke det hjelper deg å spørre andre her inne, for det er personen som har uttrykt det sitt tankesett du må spørre.

Og hvis han/hun virker brydd for at du spør så har du egentlig svaret ditt tenker jeg, og da hadde jeg personlig skygga banen ihvertfall. 

Virker som det er så få mennesker i et parforhold som egentlig tåler hverandre...

Ikke rart det florerer av innlegg her inne på KG 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at denne med multidating kulturen ikke var et tema tidligere.

Nå dater man x på dagen og har sex med y på natten. 

Hører om menn som dater ei dame i 3 mnd. og han finner ut at hun har hatt sex med en fuckfriend parallelt hele tiden. For de hadde jo ikke avtalt å være ekslusive.

Skjønner godt at spørsmålet kommer opp. Om den ene knuller rundt og derfor nøler med å definere forholdet fordi man får i pose og sekk. Sex med hvem man vil og spandert middag på av andre.

Veldig mange har ikke spesielt lyst å bli "brukt" på den måten og det kan være greit å vite om man faktisk er med i en konkurranse uten å være klar over det.

Det er ikke feil å spørre om dama kjører flere parallelle løp samtidig.

Ingen vil være han her:

Wife was Seeing Someone Else when were Dating - Help | Talk About Marriage

Anonymkode: 3d7a3...9cd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uansett er ikke noen av disse vinklene heldige for ts... 

Anonymkode: 04150...a1a

Jo hvis den andre ikke er der at han ikke er klar for noen andre, så er jo det heldig for ts. Men kommunikasjon blir veldig viktig her og den er litt rar syns jeg. 

Anonymkode: 6d08a...7ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...