Gå til innhold

Bekymret over gamingen hans når vi flytter sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ser tv hvis jeg ikke har noe bedre å finne på, men det blir jo noe helt annet. Tv kan man se sammen, lage noe god mat og ha en koselig kveld sammen for eksempel. Og det ville aldri gått ut over gjøremål eller kvalitetstid med kjæresten min at «nå har ikke jeg sett tv på 3 hele dager, nå MÅ jeg se litt tv» liksom…har jeg noe å finne på hele tiden i 2 uker i strekk, så blir det ingen tv i 2 uker i strekk.

ts

Anonymkode: 2603d...cc4

Nei med det er deg da. Det er sånn du ser på det.

Og hvis du har en fast hobby, så ville du brukt mye tid på den. Og det trenger ikke å innebære tv titting.

Men for å si det direkte, jeg tror ikke du vil være klar til å være i et forhold med en gamer langsiktig, hvis du har den holdningen til gamere.

Anonymkode: 5c4f6...e9d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stol på meg; han kommer ikke til å forandre seg og sine vaner, så der tror jeg du bør tenke deg veldig godt om... :( 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser tv hvis jeg ikke har noe bedre å finne på, men det blir jo noe helt annet. Tv kan man se sammen, lage noe god mat og ha en koselig kveld sammen for eksempel. Og det ville aldri gått ut over gjøremål eller kvalitetstid med kjæresten min at «nå har ikke jeg sett tv på 3 hele dager, nå MÅ jeg se litt tv» liksom…har jeg noe å finne på hele tiden i 2 uker i strekk, så blir det ingen tv i 2 uker i strekk.

ts

Anonymkode: 2603d...cc4

Men dette er ikke det samme som gaming. TV er for deg tidsfordriv hvis du ikke har noe bedre å gjøre. Gaming er for mange en hobby. Og de ønsker å sette av en del tid til sin hobby.

Anonymkode: 9324c...ae3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde la han gå slik at han kan finne seg en kjæreste som også liker å ha det gøy med spill. Han trenger noen som forstår hvor stor berikelse til livet spill kan være, ikke noen som skal se på love is blind og ex on the beach hver kveld.

Anonymkode: c9e8e...a25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ganske vanskelig å være i forhold med noen som har en hobby man ser ned på. Det kunne gått hvis du ville prøvd å sette deg mer inn i hva gaming er og hvorfor det er en positiv greie for de aller fleste voksne mennesker som driver med det...

Anonymkode: 2eef0...bf3

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men dette er ikke det samme som gaming. TV er for deg tidsfordriv hvis du ikke har noe bedre å gjøre. Gaming er for mange en hobby. Og de ønsker å sette av en del tid til sin hobby.

Anonymkode: 9324c...ae3

Helt enig, tv er absolutt ikke det samme som var akkurat det jeg skrev, jeg svarte bare på spørsmålet som ble stilt til meg. Og gaming er en hobby som kan ta ekstremt mye tid ja. Det er derfor jeg vil finne ut hvor mye tid han kommer til å sette av til gaming. Hvis han trenger 5 kvelder i uka til gaming så er det helt greit, men da passer vi ikke sammen så da vil jeg gjør det slutt. Er ikke snakk om at jeg skal fortelle han at han må slutte med gaming og kontrollere hobbyen hans slik som noen i kommentarfeltet her prøver å vri det til…

ts

Anonymkode: 2603d...cc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, viren said:

Det er MANGE som er i forhold hvor den ene gamer og den andre ikke, som får det til å fungere ved å ha faste gaming-dager. Ca ingen er interesserte i å være sammen med en gamer hvor gamingen er altoppslukende og kan ta opp hvilken dag som helst. 

Hvis det er så viktig å sette grense for gameren sin tid så håper jeg virkelig det settes grense for den andres hobby også. For eksempel så får du bare se halve fotballkampen på tv. Eller lese en side av boka per dag etc.

Hvis man ikke takler å være med en gamer så får man la være :) Super enkelt. 

Anonymkode: 98e82...c90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var lik. Da jeg krevde svar, sa han at gama maks 2 timer i uka når vi ikke var sammen. 

Når vi flytta inn sammen var det hver kveld og helg og alt annet var "kjedelig". Det var også "kjedelig" å prate sammen så det var klin umulig å finne noe felles aktivitet. Jeg kunne jo ikke kreve at han mista kontakt med gutta...Neida, men hadde du vært ærlig fra start hadde jeg fått et reelt valg. Ble slutt. 

Anonymkode: 61f81...a25

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Pga dette ser jeg ned på gaming ja, og skal aldri mer ha kjæreste som gamer. Det sluker all tid og forholdet lider. Helt ærlig synes jeg det er barnslig å spille data hver dag. Vil heller ha en mann med sunne interesser som møter venner live. 

Anonymkode: 61f81...a25

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksen min var lik. Da jeg krevde svar, sa han at gama maks 2 timer i uka når vi ikke var sammen. 

Når vi flytta inn sammen var det hver kveld og helg og alt annet var "kjedelig". Det var også "kjedelig" å prate sammen så det var klin umulig å finne noe felles aktivitet. Jeg kunne jo ikke kreve at han mista kontakt med gutta...Neida, men hadde du vært ærlig fra start hadde jeg fått et reelt valg. Ble slutt. 

Anonymkode: 61f81...a25

Stakkars mann. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Meg over. Pga dette ser jeg ned på gaming ja, og skal aldri mer ha kjæreste som gamer. Det sluker all tid og forholdet lider. Helt ærlig synes jeg det er barnslig å spille data hver dag. Vil heller ha en mann med sunne interesser som møter venner live. 

Anonymkode: 61f81...a25

Mye bedre at de gamer som er veldig uskyldig enn å springe ut på byen hver helg for å drive hor og verre ting.

Anonymkode: 98e82...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er så viktig å sette grense for gameren sin tid så håper jeg virkelig det settes grense for den andres hobby også. For eksempel så får du bare se halve fotballkampen på tv. Eller lese en side av boka per dag etc.

Hvis man ikke takler å være med en gamer så får man la være :) Super enkelt. 

Anonymkode: 98e82...c90

Dette er jo en ekstremt dårlig sammenligning. Jeg er sammen med en gamer, han kan LETT sitte fra klokken 12 på dagen til 04 om natten, kun med matpause i mellomtiden. Sending av en fotballkamp varer i maks to timer, og mens vi lesehester lett kan lese ut en bok (300-500 sider lang) på en dag, så er det sjeldent man klarer å lese en bok på 1000 sider i løpet av en dag.. Mange hobbyer har en "naturlig" grensesetting, man klarer ikke å spille paddle 10 timer hver dag, det går ikke nok fotballkamper til at man bruker all sin våken-tid på å se fotball på tv. 

Anonymkode: faa72...a76

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Meg over. Pga dette ser jeg ned på gaming ja, og skal aldri mer ha kjæreste som gamer. Det sluker all tid og forholdet lider. Helt ærlig synes jeg det er barnslig å spille data hver dag. Vil heller ha en mann med sunne interesser som møter venner live. 

Anonymkode: 61f81...a25

Det er jo ganske dumt å utelukke en haug med flotte menn fordi du var uheldig og traff på en som kanskje både var avhengig av gaming og som egentlig ikke var så interessert i å ha et ordentlig forhold med noen. De sistnevnte, som lar kjæresten gå for lut og kaldt vann, de finnes i utgaver som ikke gamer også.

Anonymkode: 2eef0...bf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eksen min var lik. Da jeg krevde svar, sa han at gama maks 2 timer i uka når vi ikke var sammen. 

Når vi flytta inn sammen var det hver kveld og helg og alt annet var "kjedelig". Det var også "kjedelig" å prate sammen så det var klin umulig å finne noe felles aktivitet. Jeg kunne jo ikke kreve at han mista kontakt med gutta...Neida, men hadde du vært ærlig fra start hadde jeg fått et reelt valg. Ble slutt. 

Anonymkode: 61f81...a25

Da er det en avhengighet, jeg ble sammen med en alkoholiker på samme måte, han sa han drakk en sjelden gang, når vi ble seriøse oppdaget jeg fort at det var hver kveld.

Gaming er ikke bare gaming for folk, for noen er det en avledning fra seg og ens følelser,  og virkeligheten, og det sistnevnte bør en ikke flytte sammen med det. 

Anonymkode: a82c7...910

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne menn som gamer er mitt største røde flagg. Det blir neppe bedre når dere flytter sammen. 

Anonymkode: a1df3...38f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er usexy med gamere, så ikke bli sammen med en gamer. Hvis du må forandre en person for at han er "god nok", så passer dere ikke sammen. Tenk hvis han synes at dine interesser er usexy, og at du burde slutte med de?

Jeg skjønner godt at han ikke ville se melodi grand prix med deg. Og jeg synes det var snilt av han å ihvertfall prøve, for å glede deg.

Anonymkode: 48cd3...d82

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ganske oppgitt over alle disse damene som til stadighet klager over mannens gaming og mener det er «bortkasta tid». Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke alle har samme interesser som deg? 


Det her er egentlig veldig enkelt : enten åpner du øya bittelitt og aksepterer mannens hobby, eller så bryter du og finner deg en annen fjott som liker akkurat det samme som deg. 
 

Noen ganger skjønner jeg virkelig hvorfor menn klager på kvinnfolk som nagger. Hadde blitt gal selv om mannen skulle ha protestert på min favoritthobby. 
 

Hilsen kvinne på snart 50 som har gamet hver eneste dag siden 1984. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Voksne menn som gamer er mitt største røde flagg. Det blir neppe bedre når dere flytter sammen. 

Anonymkode: a1df3...38f

Har du røde flagg for voksne menn som leser bøker og ser på filmer eller tv også? Hvis ikke - hva er forskjellen? Jeg er oppriktig nysgjerrig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri skrev (15 minutter siden):

Har du røde flagg for voksne menn som leser bøker og ser på filmer eller tv også? Hvis ikke - hva er forskjellen? Jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Hun mente sikkert gamere som er avhengige. At de ikke dusjer, spiser, går på do eller klarer å holde på en jobb fordi de ikke klarer å løsrive seg fra PCen.

Normale folk skjønner jo at andres interesser er ok, selv om de selv liker strikking og hage.

Anonymkode: 48cd3...d82

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun mente sikkert gamere som er avhengige. At de ikke dusjer, spiser, går på do eller klarer å holde på en jobb fordi de ikke klarer å løsrive seg fra PCen.

Normale folk skjønner jo at andres interesser er ok, selv om de selv liker strikking og hage.

Anonymkode: 48cd3...d82

Jamen da snakker vi jo om noe helt annet! Det må da kunne gå an å skille bart og snørr.
Om man ikke går på do, dusjer, spiser eller går på jobb på grunn av hobbyen fungerer man jo ikke uansett om hobbyen er gaming, strikking eller basehopping. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den stakkars mannen gå før du ødelegger livet hans ved å diktere hvilke interesser han får lov til å ha og hvor mye tid han får lov til å bruke på dem.

Anonymkode: 908aa...4b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...