Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skurketjukka skrev (3 timer siden):

Vil gjerne presisere at eneste rådet jeg kom med var strengt talt rådet med å gå til legen med underlivsplager..! Det er jeg ganske sikker på at en som IKKE har helsefaglig bakgrunn kunne gjort også, og hatt ryggen fri for å gi det rådet…! (siden det er et jækla godt råd, syns jeg jo sjæl!)  😂 Eller mener du at  ingen uten helsefaglig bakgrunn skal anbefale folk å gå til legen sin..? Når det er sagt så virker det som om jeg har «hyllet SET for å ha hatt tampongen i ti dager, ikke ringt legen, og anbefalt alle å gjøre det samme som henne». Om man ser videoen på nytt, håper jeg dere legger merke til at jeg hyller åpenheten - slik at andre kan bli mer på vakt omkring underlivshelsen sin, lukt og forandringer - og hvor potensielt farlig det kan være. Hvis det var underkommunisert så beklager jeg selvsagt det! 😊

Eg forstår at du meiner rådet ditt berre var å oppsøkje lege, og det er sjølvsagt eit godt råd som kven som helst kan gi. Poenget mitt er ikkje det Men poenget er korleis det blir oppfatta når ein influensar med sjukepleiestudiet i ryggen kommenterer ei sak der ein annan har gjort noko potensielt farleg. Då les mange det som ei form for legitimering, sjølv om du berre meinte å hylle openheita. Når ein snakkar om helse i sosiale medium, spesielt om noko som faktisk kan vere risikabelt, må det vere ekstremt tydeleg, med  at det farlege ikkje er noko ein bør gjere, og at ein alltid skal kontakte helsepersonell med text og lenke. Det handlar ikkje om intensjonen din, men om korleis slikt blir tolka av publikum. Og som eg skreiv i SE tråden det må jo gå at eg har den inni i 24 timar når  SE kunne i 10 dagar.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Skurketjukka skrev (4 timer siden):

Vil gjerne presisere at eneste rådet jeg kom med var strengt talt rådet med å gå til legen med underlivsplager..! Det er jeg ganske sikker på at en som IKKE har helsefaglig bakgrunn kunne gjort også, og hatt ryggen fri for å gi det rådet…! (siden det er et jækla godt råd, syns jeg jo sjæl!)  😂 Eller mener du at  ingen uten helsefaglig bakgrunn skal anbefale folk å gå til legen sin..? Når det er sagt så virker det som om jeg har «hyllet SET for å ha hatt tampongen i ti dager, ikke ringt legen, og anbefalt alle å gjøre det samme som henne». Om man ser videoen på nytt, håper jeg dere legger merke til at jeg hyller åpenheten - slik at andre kan bli mer på vakt omkring underlivshelsen sin, lukt og forandringer - og hvor potensielt farlig det kan være. Hvis det var underkommunisert så beklager jeg selvsagt det! 😊

Å gå inn i SE sin tråd for å forklare seg syns jeg er ganske så modig. 
Vi som  har sett deg på andre ulike arenaer vet hva du står for. Vi som vet hvordan du bruker stemmen her hjemme vet at du har integritet og de som følger deg på snap vet også det. Takk for alt du gjør og lykke til videre med studiene. 
Kanskje jeg ser deg på vannet til sommeren. Da skal jeg vinke og jeg vet du vinker og smiler tilbake selvom du ikke vet hvem jeg er fordi sånn er du bare. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Elsket bloggen til Victoria - den var vanvittig morsom og husker henne med den minst 15-20 år tilbake. Lenge før mann og barn 👍Flere forhold tilbake, hun har alltid vært morsom ❤️

Endret av Justlooking
Fjernet noe
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Måne, admin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Blir det sett på som plagiat når hun har levert en eksamensoppgave uten riktig kildehenvisning? 

• Liker 1
Skrevet
Interiørgla skrev (11 timer siden):

Blir det sett på som plagiat når hun har levert en eksamensoppgave uten riktig kildehenvisning? 

I utgangspunktet skal det vel det, ja..

• Liker 2
Skrevet
MzMe skrev (46 minutter siden):

I utgangspunktet skal det vel det, ja..

Mener hun sa hun kun hadde tatt boken som kildehenvisning så da mangler hun kreditering, men det er vel også alvorlig?                           leste litt og fant dette: Husk at det å utelate kreditering kan være like alvorlig som bevisst plagiat.

Håper Line  snakker mer om dette da det er ett viktig tema. 

• Liker 1
Skrevet
Interiørgla skrev (På 15.1.2026 den 22.03):

Det er jo to forskjellige ting, litt avhengig av formen.

Om man har glemt en enkeltkilde i et sitat men resten er greit så er jo ikke det plagieringsforsøk.

Om man derimot henter endel, så blir det jo på et tidspunkt plagiering.

Men plagiat vil jo gjerne også kopiere personens/personenes analysedel. 

Ikke bare at man glemte kildehenvisning på feks enkeltsitat i teoridelen. 

• Liker 1
Skrevet
Interiørgla skrev (På 16.1.2026 den 10.19):

Mener hun sa hun kun hadde tatt boken som kildehenvisning så da mangler hun kreditering, men det er vel også alvorlig?                           leste litt og fant dette: Husk at det å utelate kreditering kan være like alvorlig som bevisst plagiat.

Håper Line  snakker mer om dette da det er ett viktig tema. 

Hun har kildehenvisninger, men der hun har brukt en lærebok som kilde, og boken har flere ulike forfattere (typisk en forfatter på hvert kapittel), så har hun kun skrevet kapittel, side og navn på bokens forfatter (altså den som har totalansvaret for boken), i stedet for kapittelets forfatter. Blir vel litt som å kreditere direktøren i et selskap i stedet for avdelingslederen liksom. Så dette vil neppe regnes som plagiat, men det er absolutt noe man kan få trekk i karakter for. Der hun har brukt andre bøker og artikler har hun visst gjort det korrekt. Så hun har ikke glemt eller utelatt kreditering, verken generelt eller på enkelte steder, men upresis forfatterkreditering der den spesifikkeboken er brukt som kilde.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Fikk skikkelig vondt av LV i dag, er ikke måte på hva hun skal igjennom😪 synest hun er et sprudlende vesen som i motsetning til mange andre ikke tar seg selv så høytidelig 

• Liker 1
  • Hjerte 20
Skrevet
tausen skrev (1 time siden):

Fikk skikkelig vondt av LV i dag, er ikke måte på hva hun skal igjennom😪 synest hun er et sprudlende vesen som i motsetning til mange andre ikke tar seg selv så høytidelig 

Veldig trist å se🥹

• Hjerte 3
Skrevet
cerruti skrev (12 minutter siden):

Veldig trist å se🥹

Hva har skjedd?

Skrevet
elisabeth30 skrev (15 minutter siden):

Hva har skjedd?

Jeg har ikke lyst til å spre rykter eller min tolkning, så du må nesten se det på snap selv. 

Skrevet
cerruti skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke lyst til å spre rykter eller min tolkning, så du må nesten se det på snap selv. 

Det er jo ikke rykter eller rom for tolkning når hun har delt det selv 

• Liker 3
Skrevet
elisabeth30 skrev (3 timer siden):

Hva har skjedd?

cerruti skrev (3 timer siden):

Fenomen skrev (47 minutter siden):

https://www.snapchat.com/@linevictoriahus/SnKe0kIjRRS3rmWR5xVBpAAAgZ3dna2xwY2phAZy4MivZAZy4MeGsAAAAAA

Ut i fra hva jeg forstår så er det snakk om brystkreft, men prognosene er bra og det foreligger ikke tegn på spredning

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Enig i det, men jeg var redd jeg ikke fikk m meg alt da jeg så det raskt uten lyd. 

Skrevet

Det var en veeeldig lang story og jeg fikk skikkelig skikkelig vondt av henne. 

Kort fortalt: Hun hadde en godartet svulst, sist avklart for to år siden. Legen som tok UL sa at nå var det kreft. De vet ikke noe mer før biopsien er klar. Men det er nå to kuler, kreft men mest trolig ikke noe spredning. 

Stakkars stakkars menneske. Men er det ei som klarer dette også er det henne. Makan til stødig kvinnfolk altså ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 8
Skrevet
Skurketjukka skrev (1 minutt siden):

Hei! Ikke ofte jeg ramler innom Kvinneguiden asså - men det hender det skjer en gang innimellom. Fikk skjermbilde av denne - og ville innom å si takk! Egentlig er det bare piss at Kvinneguiden er en gjeng bitre kjærringer, jeg har fått masse god konstruktiv kritikk jeg har tatt med meg herfra - og nå også litt hjertevarme i den det siste avsnittet ditt i kommentaren. På en plass ingen skulle tru det var noe positivt å hente i følge influenserne! 😂❤️ 

Line Victoria (med teiteste brukernavnet ever, jeg veit!) 

God bedring til deg ❤️

Skrevet (endret)

Satt i dag og så på snappene og håpet og håpet i det lengste at @Skurketjukka skulle ha oppført seg som en gjennomsnittlig teit influenser og lage clickbait-snapper som til slutt viste seg å være noe mer trivielt…men det var jo ikke sånn 😰 - skjønte det egentlig kjapt, men…

Utrolig trist og kjipt og skummelt!  Ble oppriktig lei meg.

Lykke til, først med resultat av biopsi, deretter behandling (om det viser seg å være…) ❤️

Endret av Andrea59
Tillegg
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...