Gå til innhold

Sjekke damer i det virkelige liv - hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/11/2024 at 11:37 PM, AnonymBruker said:

Vil gjerne bli sjekket opp IRL på hva og hvor som helst. Men er det menn på 40 og over som også deltar på DNT-turer, buldring klatring? 

Anonymkode: 96506...9d1

Færre, men de finnes. Tror dog det er mindre mannsoverskudd i den gruppen

Anonymkode: 4d1c2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 19.11):

Syns dette svaret er ganske interessant. Er det virkelig ikke rom for å flørte litt eller sjekke noen opp? Jeg er ikke av den pågående typen, og har stort sett alltid fått positiv respons om jeg har sjekket opp noen i det virkelige liv. Jentevenner har også flere ganger sagt at de hadde elsket det, men noen har også sagt at de hadde syntes det var ukomfortabelt. Funderer da på om ukomfort og #villebarepratelitt skal være nok til å stoppe hele greia. Jeg er generelt forkjemper for at folk skal tåle å stå i litt ubehag, jeg tror vi får et rausere samfunn av det. Kanskje er det feil å legge den byrden på kvinner, men tenker det ikke kan være såå ille.

Samtidig så skjønner jeg at på generell basis er det bra for kvinner å si at de ikke vil bli sjekka opp. De fleste menn gjør det nok på fin måte, men så er det noen kjipe menn uten sosiale antenner som gjør at mange kvinner vegrer seg for å bli sjekka opp.

Anonymkode: 4d1c2...64c

Om du klarer å gjøre det på en måte som ikke legger noe press, så er det greit. Jeg liker et forslag jeg så en gang, om å skrible ned på en lapp (der og da, ellers blir det creepy :p) med at du synes hun var søt, og gi nr ditt (eller snapchaten etc) og be henne ta kontakt hvis hun er singel og ønsker å ta en kaffe en dag. Og så gå før hun leser den, bare gi et selvsikkert smil når du gir den. For da slipper hun å måtte vurdere om du er typen som ikke takler et nei når hun svarer, blir mindre redd for å avvise etc.

Anonymkode: d00d6...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde se på Evig singel du, og lære hvordan du IKKE skal gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste du kan gjøre er å være en bra person. Vær hyggelig og imøtekommende mot alle du møter. Ha en positiv innstilling. Slikt merker folk rundt deg. Du er en omgjengelig person. Hvor enn du jobber eller trakter, vil du da være en som noen ønsker å bli mer kjent med og enklere tar kontakt med. 

Anonymkode: e8c22...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne å jobbe som pleiemedarbeider på sykehjem, hjemmesykepleien evt i butikk? Gå med en button der det står "singel og på leting" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (2 timer siden):

Begynne å jobbe som pleiemedarbeider på sykehjem, hjemmesykepleien evt i butikk? Gå med en button der det står "singel og på leting" 

Husker at coop extra hadde noen kurver i en annen farge, såkalte "singelkurver" en stund. Syns det var et bra tiltak men så ikke en eneste gang noen benytte seg av en. Gjorde naturligvis ikke det selv heller. Vet ikke hvorfor. 

Anonymkode: 8fa3f...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Husker at coop extra hadde noen kurver i en annen farge, såkalte "singelkurver" en stund. Syns det var et bra tiltak men så ikke en eneste gang noen benytte seg av en. Gjorde naturligvis ikke det selv heller. Vet ikke hvorfor. 

Anonymkode: 8fa3f...21f

Elsker å se at noen er modige nok til å bruke singelkurven. Men misstenker de kanskje ikke følger med og det er et ubevisst valg 😅 Elsker også at det er 3 kurver noen steder, trekantdrama. Når jeg blir eldre og eier mindre skam skal jeg bruke dem uansett sivilstatus bare for å oppleve hvordan det er å være den ene med den kurven, vil det bli flaut, sårt, spenstig? Hva om en går lengre å begynner å velge varer som taktisk kan være ekstra pinlig, trist eller rett for singeltilværelsen? Skokoladehjerter og aggurk? 😂 Lurer på om noen i kjerlighetsorg knekker hjertene i to før de spiser dem?

Anonymkode: 1ae8b...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Elsker å se at noen er modige nok til å bruke singelkurven. Men misstenker de kanskje ikke følger med og det er et ubevisst valg 😅 Elsker også at det er 3 kurver noen steder, trekantdrama. Når jeg blir eldre og eier mindre skam skal jeg bruke dem uansett sivilstatus bare for å oppleve hvordan det er å være den ene med den kurven, vil det bli flaut, sårt, spenstig? Hva om en går lengre å begynner å velge varer som taktisk kan være ekstra pinlig, trist eller rett for singeltilværelsen? Skokoladehjerter og aggurk? 😂 Lurer på om noen i kjerlighetsorg knekker hjertene i to før de spiser dem?

Anonymkode: 1ae8b...b34

Jeg er en av dem som har gått med singekurv. Ble ikke sjekket opp, men merket at min datter var merkelig fliren. Hun sa det ikke før vi satt i bilen. Da lo hun godt og forklarte meg tabben. Jeg hadde ikke fått med meg det der, og kurv var kurv for meg. 😅

Singelturer til utlandet har ofte stor overvekt av kvinner, men de fleste er nok 40- 50+. 

I båthavner er det ofte overvekt av menn. Å holde på med å fikse en båt som kvinne var virkelig noe som ga stor oppmerksomhet blant menn. 

Et sted jeg alltid har kommet i kontakt med folk er i fergekø og på ferger. 

Campingplasser er også en god mulighet dersom man er litt sosial og utadvendt. Bestandig både kvinner og menn på tur med venner. 

Konserter og festivaler er gode arenaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest sjarmerende jeg har opplevd mht sjekking har vært menn som har stoppet meg på gaten midt på dagen og sagt rett ut de synes jeg så flott ut og måtte bare fortelle meg det🤭

Så har vi småpratet litt der de har vært veldig hyggelig og klart å holde en samtale. Jeg hadde definitivt takket ja til et glass vin når de spurte om jeg ikke hadde hatt kjæreste. 
 

Nordmenn generelt er så kald og livredd for å prate med fremmede. Bare Covid spøken med bilde før etter Covid der det var to bilder fra en buss der alle setene kun hadde én person fordi vi unngår å sitte med noen om vi kan😅

Møtt masse utlendinger som reagerer på hvor avvisende nordmenn er. De er vant med å hilse, smile, si hei. Her blir de sett på som gærninger om de gjør det😬

Så om målet er norsk dame er det enten å blir kjent via venner/venners venner eller på byen føler jeg 🤷🏻‍♀️

Fant min på dating app da🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Om du klarer å gjøre det på en måte som ikke legger noe press, så er det greit. Jeg liker et forslag jeg så en gang, om å skrible ned på en lapp (der og da, ellers blir det creepy :p) med at du synes hun var søt, og gi nr ditt (eller snapchaten etc) og be henne ta kontakt hvis hun er singel og ønsker å ta en kaffe en dag. Og så gå før hun leser den, bare gi et selvsikkert smil når du gir den. For da slipper hun å måtte vurdere om du er typen som ikke takler et nei når hun svarer, blir mindre redd for å avvise etc.

Anonymkode: d00d6...7d7

Dette har faktisk jeg, som kvinne, gjort et par ganger med menn. Ikke så pågående, men frempå nok til at det ble oppfattet som sjarmerende. Nå var dessverre begge de to opptatt, men de ble sjarmert og det ble en god opplevelse for begge parter.

Anonymkode: 764b5...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 8.05):

Mann 32 her. Mine venner er stort sett menn, jeg jobber med menn, hobbyene mine er stort sett menn eller damer 50+.

Virker som damer rundt 30 er forsvunnet fra jordens overflate og finnes kun på Tinder. Har alltid vært flink til å sjekke opp damer om jeg først kommer i kontakt, men hvor? Må jeg på byen hver helg for å kanskje komme i kontakt med noen?

Jeg opplever egentlig at vi menn er langt flinkere til å oppsøke nye arenaer hvor man kanskje møter noen, mens kvinner lener seg tilbake og plukker ut de beste på appene fremfor å gjøre seg tilgjengelige i det virkelige liv. Det har i alle fall vært tilfelle på de DNT-turene jeg var vært på, mange menn i 20- og 30-åra, og damer i 40- og 50-åra.

Muligheter jeg tenker:

- yogastudio (jeg liker yoga)

- dansekurs (men jeg liker ikke å danse)

- gi nummeret mitt til butikkansatte etter en hyggelig prat (redd for at de skal synes det er ubehagelig, men jeg har sosiale antenner)

- gruppetimer på treningssenter (komme på hils med noen over flere uker, spørre om å ta en kaffe)

- kurs av ulike slag (jeg har lyst å bli bedre å ta teknikkurs i svømming feks)

- klatring/buldring (opplever dessverre at det er desidert flest menn her)

Andre forslag folk kommer på? Bor i en av de største byene i Norge, men ikke Oslo. Dansekurs fremstår for meg som det beste alternativet, hadde jeg bare likt dans...

Kanskje noe verv man kan påta seg?

Anonymkode: 4d1c2...64c

Vet ikke, men jeg trener på studio og hadde en mann bedt meg på kaffe, så hadde jeg gjerne blitt med ☺️ selvfølgelig ikke ut av det blå, men at man gradvis kom i prat

Anonymkode: 558e3...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på kurs (felles interesser) eller andre aktiviteter, kan det være ok å vise interesse, bare det ikke blir for pågående.

Men, jeg synes det er helt forkastelig å plage butikkansatte med sjekking. De er på jobb, og de er høflige og smilende fordi de er i en servicefunksjon. Da blir det utrolig teit å prøve seg.

Synes også at det er rart å stoppe folk på gaten med formål å sjekke. Hadde reagert negativt på en fyr som gjorde det, fordi det formelig lyser desperat lang vei. Hvem vil være være sammen med han som løper rundt i gatene for å finne tilfeldige damer å kaste seg over...

Anonymkode: 678e5...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...