Gå til innhold

Sjekke damer i det virkelige liv - hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann 32 her. Mine venner er stort sett menn, jeg jobber med menn, hobbyene mine er stort sett menn eller damer 50+.

Virker som damer rundt 30 er forsvunnet fra jordens overflate og finnes kun på Tinder. Har alltid vært flink til å sjekke opp damer om jeg først kommer i kontakt, men hvor? Må jeg på byen hver helg for å kanskje komme i kontakt med noen?

Jeg opplever egentlig at vi menn er langt flinkere til å oppsøke nye arenaer hvor man kanskje møter noen, mens kvinner lener seg tilbake og plukker ut de beste på appene fremfor å gjøre seg tilgjengelige i det virkelige liv. Det har i alle fall vært tilfelle på de DNT-turene jeg var vært på, mange menn i 20- og 30-åra, og damer i 40- og 50-åra.

Muligheter jeg tenker:

- yogastudio (jeg liker yoga)

- dansekurs (men jeg liker ikke å danse)

- gi nummeret mitt til butikkansatte etter en hyggelig prat (redd for at de skal synes det er ubehagelig, men jeg har sosiale antenner)

- gruppetimer på treningssenter (komme på hils med noen over flere uker, spørre om å ta en kaffe)

- kurs av ulike slag (jeg har lyst å bli bedre å ta teknikkurs i svømming feks)

- klatring/buldring (opplever dessverre at det er desidert flest menn her)

Andre forslag folk kommer på? Bor i en av de største byene i Norge, men ikke Oslo. Dansekurs fremstår for meg som det beste alternativet, hadde jeg bare likt dans...

Kanskje noe verv man kan påta seg?

Anonymkode: 4d1c2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være lett. Nettverket, og venners venner,er vel fortsatt en slager. 

Når det gjelder dans, så kan du forsøke å gå flere kurs, med målet om å like det gjennom mestring. Ha fokus på dansen, og ikke at du skal møte noen. Korsang er et lignende alternativ. Gjerne gospel, eller noe med appell til yngre kvinner.

Og ta deg nå for all del en tur på byen, konserter etc. Nå er sesongen her. 

Anonymkode: 8c1c4...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal ikke være lett. Nettverket, og venners venner,er vel fortsatt en slager. 

Når det gjelder dans, så kan du forsøke å gå flere kurs, med målet om å like det gjennom mestring. Ha fokus på dansen, og ikke at du skal møte noen. Korsang er et lignende alternativ. Gjerne gospel, eller noe med appell til yngre kvinner.

Og ta deg nå for all del en tur på byen, konserter etc. Nå er sesongen her. 

Anonymkode: 8c1c4...5f0

Skal en del på byen fremover ja! Det dumme med venners venner er at alle er menn eller opptatte damer. Virker som de single damene lever i et parallellsamfunn. Men takk, kanskje jeg trenger opptil flere dansekurs før jeg klarer like det, men vet at ene arrangøren her i byen typisk har 2-3 damer per mann på kurs. Det må jo være noe.

Anonymkode: 4d1c2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke tips til deg, men jeg er 40 og har samme problem med menn. Begynte med golf fordi jeg synes det virket interessant, men tenkte i samme slengen det er en del menn som driver med det. Og det er det, menn på 20 og menn over 60 😄🙈 

Tror ikke jeg lever i samme univers som menn på min alder 😄

Anonymkode: 2f31f...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal en del på byen fremover ja! Det dumme med venners venner er at alle er menn eller opptatte damer. Virker som de single damene lever i et parallellsamfunn. Men takk, kanskje jeg trenger opptil flere dansekurs før jeg klarer like det, men vet at ene arrangøren her i byen typisk har 2-3 damer per mann på kurs. Det må jo være noe.

Anonymkode: 4d1c2...64c

Arrangeres det også sosiale dansekvelder? Denne strategien om å komme på hils er god, og blir bare bedre dersom det også arrangeres kvelder der man skal danse og - nettopp - være sosial 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen generelle tips (til alle som leser tråden): 

Vær generelt omgjengelig, småprat litt med alle du møter. Er du dårlig på småprat, begynn med et smil og si "hei". Er du på et dansekurs eller lignende, kom med en kommentar på det dere nettopp gjorde om hvordan du følte det. Dette er et billig eksempel, men noe a la "Den siste øvelsen var litt som å kjøre karusell", eller "Den klatreruten der var krevende, men skal jeg vise deg ett tips?"

Bytt ut subjekt, verbal og objekt etter hva som passer 😊 

Men; snakk sånn med ALLE, både damer og menn. Da blir det mye mindre skummelt og snakke til en du er interessert i også.

Og et tips til alle menn som ser etter et sted med overvekt av damer:

finn en komité som skal arrangere neste års kvinnedag!

Endret av Vakthavende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg blir sjarmert av noen så er det jevnt over pga. like interesser av noe slag, slik at man naturlig kommer i prat og blir kjent. Det eneste folk har å by på er sin egen adferd, og den ser man ikke helt før det har gått en stund. Derfor er det en fordel å ferdes i de samme kretser, så man ser folk i litt ulike sammenhenger, syns jeg.

Dersom man treffer hverandre på verdier og holdninger, og man ser at vedkommende er bra mot andre, bidrar positivt i samfunnet og er interessant å snakke med så har man en god inngang.
Det er magisk når man treffer folk som engasjerer seg i de samme tingene, enten det er politikk, fag, livssyn, nærmiljøarbeid, eller hva man enn finner viktig. Skulk aldri dugnaden, og imponer gjerne med kake og termos.
Lag og foreninger av ymse slag er veldig bra :) og om du ikke finner en partner så har du det likevel fint sammen med flotte folk.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme jeg også. Er 30 år og ble singel for noen måneder siden. Føles som om alle single menn bare er borte, så forstår godt hva du mener.

Skulle ønske jeg hadde noen gode forslag til deg, men jeg er usikker på hvor du kan finne kvinner. Har du noen gode forslag til hvor man kan møte menn på vår alder? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Potetjinta said:

Lurer på det samme jeg også. Er 30 år og ble singel for noen måneder siden. Føles som om alle single menn bare er borte, så forstår godt hva du mener.

Skulle ønske jeg hadde noen gode forslag til deg, men jeg er usikker på hvor du kan finne kvinner. Har du noen gode forslag til hvor man kan møte menn på vår alder? 😄

Anbefaler DNT-turer, buldring og klatring i så fall. Er skuffende mange menn der.

Anonymkode: 4d1c2...64c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til tinder. De færreste liker å bli sjekket opp på trening, hobby, butikken osv. 

Anonymkode: 75647...010

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hold deg til tinder. De færreste liker å bli sjekket opp på trening, hobby, butikken osv. 

Anonymkode: 75647...010

Jeg tror han her er klar over det og klarer å manøvrere uten å gjøre det creepy for noen. For det er mange som vil møtes organisk også, det vil jeg, er 30 og ikke på tinder. Om jeg trener på studio er det også for å håpe å møte noen, det skal ikke gå utover andre kvinner, men jeg tror at man kan ense på noen om de er interiserte i kontakt. Bare fordi jeg er interisert I møte noen betyr jo ikke at jeg heller bestandig er åpen for alle, så syns også det kan være ekkelt. 

Anonymkode: 1ae8b...b34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hold deg til tinder. De færreste liker å bli sjekket opp på trening, hobby, butikken osv. 

Anonymkode: 75647...010

Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Om jeg trener på studio er det også for å håpe å møte noen, det skal ikke gå utover andre kvinner

Da får du selv ta kontakt med de du ønsker, ikke motsatt vei

Anonymkode: ffebb...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror han her er klar over det og klarer å manøvrere uten å gjøre det creepy for noen. For det er mange som vil møtes organisk også, det vil jeg, er 30 og ikke på tinder. Om jeg trener på studio er det også for å håpe å møte noen, det skal ikke gå utover andre kvinner, men jeg tror at man kan ense på noen om de er interiserte i kontakt. Bare fordi jeg er interisert I møte noen betyr jo ikke at jeg heller bestandig er åpen for alle, så syns også det kan være ekkelt. 

Anonymkode: 1ae8b...b34

Hele poenget mitt med å trene på studio er trening...

Anonymkode: b8cb2...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hold deg til tinder. De færreste liker å bli sjekket opp på trening, hobby, butikken osv. 

Anonymkode: 75647...010

Syns dette svaret er ganske interessant. Er det virkelig ikke rom for å flørte litt eller sjekke noen opp? Jeg er ikke av den pågående typen, og har stort sett alltid fått positiv respons om jeg har sjekket opp noen i det virkelige liv. Jentevenner har også flere ganger sagt at de hadde elsket det, men noen har også sagt at de hadde syntes det var ukomfortabelt. Funderer da på om ukomfort og #villebarepratelitt skal være nok til å stoppe hele greia. Jeg er generelt forkjemper for at folk skal tåle å stå i litt ubehag, jeg tror vi får et rausere samfunn av det. Kanskje er det feil å legge den byrden på kvinner, men tenker det ikke kan være såå ille.

Samtidig så skjønner jeg at på generell basis er det bra for kvinner å si at de ikke vil bli sjekka opp. De fleste menn gjør det nok på fin måte, men så er det noen kjipe menn uten sosiale antenner som gjør at mange kvinner vegrer seg for å bli sjekka opp.

Anonymkode: 4d1c2...64c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mann 32 her. Mine venner er stort sett menn, jeg jobber med menn, hobbyene mine er stort sett menn eller damer 50+.

Virker som damer rundt 30 er forsvunnet fra jordens overflate og finnes kun på Tinder. Har alltid vært flink til å sjekke opp damer om jeg først kommer i kontakt, men hvor? Må jeg på byen hver helg for å kanskje komme i kontakt med noen?

Jeg opplever egentlig at vi menn er langt flinkere til å oppsøke nye arenaer hvor man kanskje møter noen, mens kvinner lener seg tilbake og plukker ut de beste på appene fremfor å gjøre seg tilgjengelige i det virkelige liv. Det har i alle fall vært tilfelle på de DNT-turene jeg var vært på, mange menn i 20- og 30-åra, og damer i 40- og 50-åra.

Muligheter jeg tenker:

- yogastudio (jeg liker yoga)

- dansekurs (men jeg liker ikke å danse)

- gi nummeret mitt til butikkansatte etter en hyggelig prat (redd for at de skal synes det er ubehagelig, men jeg har sosiale antenner)

- gruppetimer på treningssenter (komme på hils med noen over flere uker, spørre om å ta en kaffe)

- kurs av ulike slag (jeg har lyst å bli bedre å ta teknikkurs i svømming feks)

- klatring/buldring (opplever dessverre at det er desidert flest menn her)

Andre forslag folk kommer på? Bor i en av de største byene i Norge, men ikke Oslo. Dansekurs fremstår for meg som det beste alternativet, hadde jeg bare likt dans...

Kanskje noe verv man kan påta seg?

Anonymkode: 4d1c2...64c

Del med venner og bekjente at du ønsker deg partner/er klar for å date etc, så vil du bli overrasket over hvor mange som vil være behjelpelige med å spleise deg.

Anonymkode: f3038...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele poenget mitt med å trene på studio er trening...

Anonymkode: b8cb2...858

Jeg liker best å trene hjemme, så om jeg går såpass langt at jeg dukker opp på studio er der for to ting, gruppetrening eller å kanskje over tid bli kjennt med noen, samtidig som jeg trener.

Anonymkode: 1ae8b...b34

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt

Da får du selv ta kontakt med de du ønsker, ikke motsatt vei

Anonymkode: ffebb...807

Får se, kommer ikke til å presse meg på noen å vet ikke om jeg kommer til å oppsøke akkurat trening studio for å møte noen. Men det er et sted hvor du kan befinne deg nøytralt uten å måtte avvise noen eller godkjenne noen ved første møte og det syns jeg er fint og tryggere enn tinder. 

Anonymkode: 1ae8b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til dette, og poenget er proximity, altså at du øker mulighetene for å treffe de samme flere ganger:

- stamkafé (har du ikke en, så finn deg en) og dra dit til ca samme tidspunkter. 

- kurs på Folkeuniversitetet, språkkurs f.eks er det mange damer. Går over flere uker. 

- Er det en seilklubb der du bor? Presenter deg i klubben og bli med på kurs, regatta, seilaser osv som mannskap på en fast båt. Mange båteiere er ikke så nøye på om du kan seiling fra før, bare du er litt interessert. Seiling er en mannsdominert sport, men mange unge kvinner melder seg som mannskap.

- Løpeklubb/skiklubb/randoklubb etc med faste treninger hele året. 

- hobbykurs, kan være noe helt annet enn dans hvis du ikke liker det. Foto, kaffebrenning, ølbrygging, håndarbeid (det er sykt kult med menn som er så trygg i seg selv at de melder seg på strikkekurs fordi de skal strikke sokker eller votter i julegaver. Selv om det er en veldig gjennomskubar unnskyldning, hehe)

Ellers: dra på konserter, arrangementer, dugnader og temakvelder arrangert av borettslag, studentforening, interesseforening, biblioteket, kirken, Røde Kors, Dyrebeskyttelsen osv. 

Lån en hund og gå faste turer. Mange eldre sliter med å aktivisere hunden sin nok. En kveldstur fast vil nok mange sette pris på. Man kommer i snakk med utrolig mange folk når man har hund! 

 

Anonymkode: a29ba...dad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Anbefaler DNT-turer, buldring og klatring i så fall. Er skuffende mange menn der.

Anonymkode: 4d1c2...64c

Vil gjerne bli sjekket opp IRL på hva og hvor som helst. Men er det menn på 40 og over som også deltar på DNT-turer, buldring klatring? 

Anonymkode: 96506...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns dette svaret er ganske interessant. Er det virkelig ikke rom for å flørte litt eller sjekke noen opp? Jeg er ikke av den pågående typen, og har stort sett alltid fått positiv respons om jeg har sjekket opp noen i det virkelige liv. Jentevenner har også flere ganger sagt at de hadde elsket det, men noen har også sagt at de hadde syntes det var ukomfortabelt. Funderer da på om ukomfort og #villebarepratelitt skal være nok til å stoppe hele greia. Jeg er generelt forkjemper for at folk skal tåle å stå i litt ubehag, jeg tror vi får et rausere samfunn av det. Kanskje er det feil å legge den byrden på kvinner, men tenker det ikke kan være såå ille.

Samtidig så skjønner jeg at på generell basis er det bra for kvinner å si at de ikke vil bli sjekka opp. De fleste menn gjør det nok på fin måte, men så er det noen kjipe menn uten sosiale antenner som gjør at mange kvinner vegrer seg for å bli sjekka opp.

Anonymkode: 4d1c2...64c

Det er nok litt ulikt hvordan man tar det, men jeg har stort sett alltid likt å bli sjekka opp i virkeligheten, selv om jeg også noen ganger har takket for oppmerksomheten men høflig avslått. De fleste menn er høflige og fine på det, også når jeg avslår på den måten jeg gjør. Jeg har selv sjekket opp menn, og det er både og der også. Setter mest pris på at menn sjekker opp. Og ja, jeg syns det er viktig at det er rom for å flørte. Mange menn er gode på det og det er god oppmuntring. Vi må tåle litt virkelighet. Det er så mye vanskeligere når alle går rundt og er hårsåre. 

Anonymkode: 96506...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...