Gå til innhold

Knust etter samlivsbrudd


Knustmann

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg vil få ut av dette innlegget, men trenger bare å få det ut. 

Jeg er en 31år gammel mann som gjorde det slutt med min samboer gjennom ca. 8 år i fjor høst. 

Jeg trodde personlig at dette var til det beste for oss begge, men aner ikke hvor tanken om å gjøre det slutt kom fra. Grunnet høyt arbeidspress mv, ser jeg i ettertid at jeg har vært fullstendig utbrent og slitt med mildere depresjon over flere år. Det var disse følelsene jeg trodde skulle forsvinne med bruddet. I ettertid skjønner jeg at tankegangen var langt fra rasjonell. 

Helt i starten stod jeg for valget og følte at det gikk noe bedre, dette var nok en falsk reaksjon som gikk over etter noen få mnd.
Nå har jeg det verre en noen gang og sliter virkelig med å forstå mine egne valg og syntes det er vanskelig å se en vei ut av situasjonen. 

Jeg har alltid vært ressursterk på alle måter, men nå får jeg nærmest ikke til noen ting og presterer dårlig på jobb og andre sosiale arenaer. Det eneste jeg vil er å ha kvinnen i mitt liv tilbake. Vi har kontakt, men hun ser så klart ikke på meg på samme måte etter det jeg har gjort. Hun klarer seg langt bedre en meg, noe jeg så klart er glad for på hennes vegne da hun betyr alt. Jeg ønsker henne alt det beste, selvom jeg skulle ønske det var sammen med meg. 

Nå blir det for meg bare verre og verre dag for dag og lurer på om noen har vært gjennom noen ligende som har råd eller ligende? Jeg vet at det i utgangspunktet ikke er synd på meg da jeg har sett meg selv i dette, men gjør bare så utrolig vondt og klarer ikke komme ut av dette alene.

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kontakt med din eks?

Da hadde jeg kontaktet henne og fortalte henne det du skriver her, og at du ønsker å bli sammen igjen.

Anonymkode: a2506...a65

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre du har det sånn. Hva har du gjort for å få det bra med deg selv etter bruddet?

Min kjæreste gjorde det nylig slutt med meg, og hadde han kommet tilbake og ville forsøke hadde jeg blitt så lykkelig! 

Men det er som alle andre skriver i samme tråder man må komme seg videre, gjøre ting for seg selv for å få det det bra først. Kanskje hun kommer tilbake når hun ser at du er lykkelig? 

Anonymkode: 2439c...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sagt det tydelig at hun ikke vil være med deg igjen? Hvis ja, må du komme deg videre. Hvis nei, må du snakke med henne. 

Anonymkode: 2439c...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å komme seg imellom en sorg. Du går igjennom en sorg.

Du gjorde det vel slutt for en grunn? Etter hva du skriver, synes jeg det virker som du romantiserte hva dere hadde. Fokuserer bare på alt det hyggelige dere hadde, men det må vel være en grunn til at det ble slutt? Eller var det kun fordi du var deprimert? 

 

Har du tenkt på at det kan være greit å prate med en 3 part om dette? Noen som ikke kjenner deg, forholdet (eksen) eller jobben din? 

Anonymkode: 991e0...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til henne, eller kontakt profesjonell som kan hjelpe deg med denne depresjonen og sorgen du enda er i. Da kan du etterhvert komme deg videre, kutte kontakten med henne og forsøke å møte andre.

 

Men stemmer for at du først skal si det til henne 🙏

Anonymkode: 2794e...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støttende ord!

Jeg har sagt ifra til henne, hun trenger fortsatt tid. Men, min frykt er jo at hun finner noen andre i mellomtiden.
Uansett fremstår jeg ikke veldig attraktiv ovenfor henne, når jeg nærmest er desperat og deprimert. 

Det kortsiktige målet er å få det bra nå, men er bare så utrolig vanskelig....

Jeg har oppsøkt psykolog, men føler dessvvere ingen bedring enda. Men, det tar vel kanskje langt tid

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid.

 

Anonymkode: f9e4c...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebound. Gå ut, finn en dame, ha sex og bli desperat etter noen andre i stedet. Du trenger en ny dame så glemmer du eksen din. 

Anonymkode: 79f30...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt rådet om rebound før du var helt sikker på at det ikke kunne bli dere to igjen. Det kan gjøre vondt verre. Tror heller ikke på at sex med andre gjør at du glemmer. Men forelskelse og følelser kan :)

Hun ønsker nok å se at du er kommet deg ut av depresjonen og har kontroll på livet, ellers er frykten for at du skal forlate henne der fortsatt. 

Og skulle det ikke bli dere to er du i hvert fall klar for å få en ny dame inn i livet ditt når du er på et bedre sted. 

Det som er positivt er at dere fortsatt har kontakt så lenge etter bruddet, og at dere kan prate sammen ❤️

Anonymkode: 2439c...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knustmann skrev (10 timer siden):

Jeg har oppsøkt psykolog, men føler dessvvere ingen bedring enda. Men, det tar vel kanskje langt tid

Det kan ta litt tid, men det kan også være at du bør bytte psykolog. Om du ikke merker noe endring etter noen månder så kan det være feil behandler rett og slett. Finn noen som ser etter årsaken til depresjonen, ikke bare prøver å behandle symptomene (selve depresjonen).

Anonymkode: c84e0...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hold kontakt, legg deg flat og vær angrende. Det er nok tilliten som må bygges opp igjen. Det vil gå fint uansett. Klem til deg❤️

Anonymkode: a8425...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke nødvendigvis ut som du ønsker et forhold med henne, men at du ønsker at noe utenfor deg selv skal fikse deg og det du sliter med.

I forholdet trodde du at det du trengte var å være singel, nå som singel tror du det er å være i et forhold.

Fiks deg selv, finn årsaken til at du har det vondt FØR du involverer henne igjen.

Anonymkode: 3584f...856

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du sliter psykisk. Har du vurdert om lengselen etter eksen er et uttrykk for å søke noe trygt i livet og at det å bli sammen med henne igjen egentlig handler om dine egne, indre problemer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjør dumme valg i livet. Du er ikke alene om å angre valg fordi man sliter. Men siden hun har vanskeligheter med tilgivelse og ikke vil forstå deg og din situasjon så er hun nok ikke den gode empatiske personen du ønsker hun skal være. Det er bare å gå videre. Kjærlighets sorg er noe alle opplever. Sorg må alle igjennom men det blir bedre etter 1-2 år. Kanskje dere finner hverandre igjen når dere blir gamle og er mer rause og forståelsesfulle for andre menneskers psykiske vansker for med innsikt så et det mye lettere å tilgi andres feil og mangler. 

Anonymkode: b8bf9...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knustmann skrev (11 timer siden):

Tusen takk for støttende ord!

Jeg har sagt ifra til henne, hun trenger fortsatt tid. Men, min frykt er jo at hun finner noen andre i mellomtiden.
Uansett fremstår jeg ikke veldig attraktiv ovenfor henne, når jeg nærmest er desperat og deprimert. 

Det kortsiktige målet er å få det bra nå, men er bare så utrolig vanskelig....

Jeg har oppsøkt psykolog, men føler dessvvere ingen bedring enda. Men, det tar vel kanskje langt tid

Nei, men da må du prøve å jobbe med deg selv. Du må ha det bedre, og du må ha noe å gi til denne damen som du har skjøvet ut av livet ditt. Det har jo sikkert ikke vært lett for henne å bli dumpet av deg, og hun har gått gjennom sin sorg, og måtte forholde seg til mye nytt. Da kan ikke hun komme tilbake før du er på en bedre plass. 

Jeg har ikke gjort det samme selv, men opplevde at min samboer gjorde det slutt med meg og angret. Det gikk lang tid før han angret, og da hadde jeg gått videre. Men jeg følte vel at alt handlet om han. Han så ikke meg, og det var mye sutring på hvordan han følte seg. Ikke hva han hadde gjort mot meg, og hvor vanskelig det hadde vært. Ikke bare at han gikk, men årene før der. 

Hun er nok glad i deg siden hun vil tenke litt, og siden dere har kontakt. 

Lykke til. 

Anonymkode: b87dc...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok også at hun vil se forandring hos deg før hun er trygg på at du mener alvor. 

Prøv å vende blikket utover, og finn ut hva DU gleder deg over i livet, hva som er viktig for deg. Er du glad i friluftsliv, pakk telt og sekk, lån deg en hund og dra på en uke eller to i fjellet. Eller en annen type reise hvor du får tid til å reflektere over deg selv, dine valg og hvor du vil videre. Hvis du ikke finner svaret/livsglede/fremtidshåp selv, involver tredjepart enten en god venn eller en profesjonell. Du må elske deg selv før du kan elske noen andre ❤️

Lykke til!

 

Anonymkode: 21b94...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste er at du tar tak i dine egne problemer.  Ellers blir det vanskelig både å være singel og i forhold.  Det er lurt å skaffe hjelp dersom du sliter med å ta tak i dette alene. Mental helse, fastlege, terapeut/psykolog.

Anonymkode: 70b61...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slet før du dumpet henne, det er ikke realistisk å tro at du blir frisk igjen bare fordi hun kommer tilbake. 

Du har fortalt henne at du ønsker henne tilbake, det beste du kan gjøre nå er å trå et skritt tilbake og bruke tiden på å jobbe deg frisk. Det er ikke okei for henne å komme tilbake til en deprimert deg, som igjen finner ut at det ikke ble slik du hadde tenkt, så dumper du henne på ny. Bli frisk for din egen del, og for at dere to i det hele tatt skal ha en sjanse om hun velger å komme tilbake til deg. 

Anonymkode: ea9eb...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...