Gå til innhold

Min enslighet er en refleksjon av kvaliteten av kvinnene rundt meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

... ikke av meg selv. 

Selvsagt har du null ansvar for ditt eget liv 🙄

Anonymkode: 9a4b4...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

... ikke av meg selv. 

Saken er slik at den moderne norske kvinne knapt kan kalles noe å samle på. Mange er ondsinnede i møte med menn, har et vannvittig kontrollbehov, er blottet for moraler og verdier. Mange kvinner er regelrett ubehagelige å ha med å gjøre. Personlighetsmessig er det langt mellom hver enkelt av dem som er verdt betraktning.

Vet ikke hvorfor de har blitt sånn, trolig er det den giftige nuværende kvinnekulturen, men et hvert ønske jeg har om å treffe en dame å slå meg til ro med og stifte familie med slukner hurtig idet jeg beveger meg ut og står ansikt til ansikt med virkeligheten av det som kalles kvinner i dag. 

Anonymkode: 87948...33a

Kåre Willoch er den eneste mannen på denne siden av årtusenskiftet som kunne komme unna med å bruke ordet "nuværende".

Anonymkode: 848cf...24b

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kåre Willoch er den eneste mannen på denne siden av årtusenskiftet som kunne komme unna med å bruke ordet "nuværende".

Anonymkode: 848cf...24b

Nuvel...

Anonymkode: 87948...33a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

... ikke av meg selv. 

Saken er slik at den moderne norske kvinne knapt kan kalles noe å samle på. Mange er ondsinnede i møte med menn, har et vannvittig kontrollbehov, er blottet for moraler og verdier. Mange kvinner er regelrett ubehagelige å ha med å gjøre. Personlighetsmessig er det langt mellom hver enkelt av dem som er verdt betraktning.

Vet ikke hvorfor de har blitt sånn, trolig er det den giftige nuværende kvinnekulturen, men et hvert ønske jeg har om å treffe en dame å slå meg til ro med og stifte familie med slukner hurtig idet jeg beveger meg ut og står ansikt til ansikt med virkeligheten av det som kalles kvinner i dag. 

Anonymkode: 87948...33a

Tror ikke det der er en særlig konstruktiv tilnærming hvis en ønsker en partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal snakke med legen din om dette? Kan være mentale problemer du ikke er klar over.

Anonymkode: 42fc7...3d9

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger deg til å bo i Norge eller date norske damer. Du kan flytte til et annet land som passer deg bedre. Lykke til.

Anonymkode: 2d9c1...041

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... ikke av meg selv. 

Saken er slik at den moderne norske kvinne knapt kan kalles noe å samle på. Mange er ondsinnede i møte med menn, har et vannvittig kontrollbehov, er blottet for moraler og verdier. Mange kvinner er regelrett ubehagelige å ha med å gjøre. Personlighetsmessig er det langt mellom hver enkelt av dem som er verdt betraktning.

Vet ikke hvorfor de har blitt sånn, trolig er det den giftige nuværende kvinnekulturen, men et hvert ønske jeg har om å treffe en dame å slå meg til ro med og stifte familie med slukner hurtig idet jeg beveger meg ut og står ansikt til ansikt med virkeligheten av det som kalles kvinner i dag. 

Anonymkode: 87948...33a

Din enslighet er et resultat av personligheten din. Det står rimelig klart for alle etter å ha lest innlegget ditt.

Anonymkode: 19119...e32

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Din enslighet er et resultat av personligheten din. Det står rimelig klart for alle etter å ha lest innlegget ditt.

Anonymkode: 19119...e32

Se gjerne denne posten av TS. Han har oversatt en post fra Engelsk og byttet om på kjønnene for å starte en debatt om hvordan brukerene på KG ser forskjellig på menn og kvinner.

 

Anonymkode: 2561d...91a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er interessant at så mange reagerer på tråden som kvinnefiendtlig. Tittelen på tråden er nemlig lånt, fra en post på et annet forum, skrevet av en kvinne, med kjønnene reversert. Innholdet i TS er også nokså tilsvarende i tone.

Ingen kalte henne mannefiendtlig. 

 

Anonymkode: 87948...33a


 

Så du har med andre ord kopiert noe fra en helt annen kontekst, om forhold mellom kjønn i et annet land enn Norge - for å liksom prøve å bevise noe om forhold i Norge.

Det er jo helt på en snurr.

I Norge er datingkultur og forholdet mellom kjønnene noe helt annet enn i USA.

Menn generelt i Norge er stort sett ok fyrer, og ‘toxic masculinity’ er ikke en kultur greie her på samme måte. Par forventer å være nokså likestilt i forholdet.

Folk på KG hadde nok reagert negativt om dette hadde blitt postet om menn også.

USA er ikke Norge. Heldigvis.

 

 

Anonymkode: 0a7b6...716

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... ikke av meg selv. 

Saken er slik at den moderne norske kvinne knapt kan kalles noe å samle på. Mange er ondsinnede i møte med menn, har et vannvittig kontrollbehov, er blottet for moraler og verdier. Mange kvinner er regelrett ubehagelige å ha med å gjøre. Personlighetsmessig er det langt mellom hver enkelt av dem som er verdt betraktning.

Vet ikke hvorfor de har blitt sånn, trolig er det den giftige nuværende kvinnekulturen, men et hvert ønske jeg har om å treffe en dame å slå meg til ro med og stifte familie med slukner hurtig idet jeg beveger meg ut og står ansikt til ansikt med virkeligheten av det som kalles kvinner i dag. 

Anonymkode: 87948...33a

Men synes du menn er mye bedre "kvalitet" da? Er menn noe å samle på?

Mener du bare kvinner, eller er det mennesker generelt som er håpløse og ikke noe å samle på?

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Se gjerne denne posten av TS. Han har oversatt en post fra Engelsk og byttet om på kjønnene for å starte en debatt om hvordan brukerene på KG ser forskjellig på menn og kvinner.

 

Anonymkode: 2561d...91a

Takk for at du sier ifra.

Blir så lei av de som ønsker kjønnskamp. Det har vart i flere år nå, snork snork. 

Anonymkode: 42fc7...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så det er alle de andre som går i utakt?

Offerrollen er et behagelig sted å være, ingenting er din skyld.

Anonymkode: ee78d...6b1

Offerrolle kommer det ikke noe godt av. Men HI minner veldig om de utallige klagetrådene om menn her inne

Anonymkode: c43c9...d91

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for at du sier ifra.

Blir så lei av de som ønsker kjønnskamp. Det har vart i flere år nå, snork snork. 

Anonymkode: 42fc7...3d9

Tja. Jeg synes at det er bra å påvise dobbeltmoral i andre og meg selv. Hvis noen kvinner bedømmer menn strengere enn kvinner, men pakker det ikke i kjønnsnøytrale argumenter så er det de som fører kjønnskamp, og det å påvise dobbelmoralen er bare sunn fornuft.

Etter min mening har ikke TS lykkes helt her.

Anonymkode: 2561d...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

... ikke av meg selv. 

Saken er slik at den moderne norske kvinne knapt kan kalles noe å samle på. Mange er ondsinnede i møte med menn, har et vannvittig kontrollbehov, er blottet for moraler og verdier. Mange kvinner er regelrett ubehagelige å ha med å gjøre. Personlighetsmessig er det langt mellom hver enkelt av dem som er verdt betraktning.

Vet ikke hvorfor de har blitt sånn, trolig er det den giftige nuværende kvinnekulturen, men et hvert ønske jeg har om å treffe en dame å slå meg til ro med og stifte familie med slukner hurtig idet jeg beveger meg ut og står ansikt til ansikt med virkeligheten av det som kalles kvinner i dag. 

Anonymkode: 87948...33a

NÅ vet jeg hvorfor jeg er singel! Jeg er jo livredd for å finne en slik psyko som deg!

Anonymkode: bd62a...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for at du sier ifra.

Blir så lei av de som ønsker kjønnskamp. Det har vart i flere år nå, snork snork. 

Anonymkode: 42fc7...3d9

Det var meg han svarte. Jeg er mann. Jeg svarte på åpningsinnlegget. Et innlegg som gjør det åpenbart hvorfor forfatteren av innlegget er ensom. Hvem som forfattet det er irrelevant. Om det er kvinne eller mann er irrelevant. 
 

Om du bytter kvinne med mann i åpningsinnlegget spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 19119...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var meg han svarte. Jeg er mann. Jeg svarte på åpningsinnlegget. Et innlegg som gjør det åpenbart hvorfor forfatteren av innlegget er ensom. Hvem som forfattet det er irrelevant. Om det er kvinne eller mann er irrelevant. 
 

Om du bytter kvinne med mann i åpningsinnlegget spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 19119...e32

Nei det spiller ingen rolle annet enn at om noen har disse tankene på ekte, bør de ta seg en tur til legen, ikke oppfordre til samfunnskamp for millionte gang. 

Anonymkode: 42fc7...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like dumt enten en kvinne eller mann skriver sånt. 

Anonymkode: 0c1ab...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tja. Jeg synes at det er bra å påvise dobbeltmoral i andre og meg selv. Hvis noen kvinner bedømmer menn strengere enn kvinner, men pakker det ikke i kjønnsnøytrale argumenter så er det de som fører kjønnskamp, og det å påvise dobbelmoralen er bare sunn fornuft.

Etter min mening har ikke TS lykkes helt her.

Anonymkode: 2561d...91a

Jeg har aldri støttet noen som sier at et helt kjønn er den samme identiske personen. Det er åpenbart noe som ikke stemmer når noen kommer med slike utalelser, uavnhengig av kjønn, legning, morsmål, hårfarge. Ingen bør støtte det. 

Det å komme med kritikk mot oppførsel, helt greit. Alle har lov å få ut frustrasjonen, og det er lov å være lei om du ikke møter noen for deg. Men ts lykkes ikke nei, fordi det er både urimelig og ugenuint. 

Har ts sakt: Jeg er en mann og har lyst til å møte noen. Kjenner jeg blir frustrert for hittil har jeg møtt et overrepresentert antall med kvinner som allerede har en kjæreste og lyver til meg. Hvor kan jeg møte noen som ikke oppfører seg på denne måten? Og bør jeg fortelle det til mennene deres? Hva tenker dere. Føler kjærligheten er årevis unna og savner ei å dele hverdagen med. 

Det har jeg kunne vært med på, selv om jeg ikke vet hvor du kan møte verken de som er utro eller de som ikke er. Men om ts da ikke har opplevd dette, så er det ingen grunn til å ha den samtalen heller. Men om han har er det, utroskap er et problem, men er det så viktig for oss å bruke masse krefter på tull og tøys og erge oss opp over ting som ikke en gang har skjedd? 

Anonymkode: 42fc7...3d9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 timer siden):

Hva er det meningen jeg skal gjøre med denne informasjonen?

Jeg tipper det er meninga at du skal bli fortvilt over alle de flotte mennene som TS som du nå kommer til å gå glipp av, love bot og bedring og bønnfalle han om å ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg tipper det er meninga at du skal bli fortvilt over alle de flotte mennene som TS som du nå kommer til å gå glipp av, love bot og bedring og bønnfalle han om å ombestemme seg.

Er det virkelig for meget å be om?

Anonymkode: 87948...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...