Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #61 Skrevet 19. februar 2006 selvfølgelig kan du amme om du har silikon!? protesen blir jo lagt UNDER melkekjertlene, og noen ganger også muskelen, så det har ikke noe å si. ← Jeg tror du misforstod meg litt.... jeg vet jo at man kan amme etter at man har tatt silikon.. MEN detjeg mente var at man IKKE kan amme etter at man har fikset på brystvortene.altså skjært i de, gjort de mindre og evt flyttet på de ...for da blir jo melkekanalene ødelagt... Jeg er fornøyd med selve brystvorta(knotten ) men liker ikke det rosabruna som er rundt den...vil forminske det litt.. blir melkekanalene ødelagt hvis man bare opererer/forminsker på "det rundt" vorta UTEN at man flytter på de?...hm... Piercing skal jeg ha uansett
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #62 Skrevet 19. februar 2006 Min kjære syntes ikke mitt forslag om å ta piercing var noe særlig, det var jo litt rart... Han syntes ikke det var noe "spesielt spennende". Egentlig like greit at han ikke hoppet i taket vill av begeistring, begynte å sikle osv også, for da hadde nok pent måtte gjøre det også Jeg er nemlig litt pinglete.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. februar 2006 #63 Skrevet 20. februar 2006 Jeg tror du misforstod meg litt.... jeg vet jo at man kan amme etter at man har tatt silikon.. MEN detjeg mente var at man IKKE kan amme etter at man har fikset på brystvortene.altså skjært i de, gjort de mindre og evt flyttet på de ...for da blir jo melkekanalene ødelagt... Jeg er fornøyd med selve brystvorta(knotten ) men liker ikke det rosabruna som er rundt den...vil forminske det litt.. blir melkekanalene ødelagt hvis man bare opererer/forminsker på "det rundt" vorta UTEN at man flytter på de?...hm... ← jeg vet at noen som har forminsket brystene kan amme, og de flytter jo på brystvortene. men nå skal jeg ikke bryte inn i tråden her mer. :kgblunk: lykke til med piercing! :-D
-Fisken- Skrevet 8. mai 2006 #64 Skrevet 8. mai 2006 For en uke siden tok jeg også i brystvorta! Men nå kommer det grønt gørr ut og er dobbelt så stor Hva burde jeg gjøre?
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2006 #65 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har bare latt min være, uten noe skumlegreier, og den fikset seg selv Men vasker den hver dag i dusjen da
Gjest Skya Skrevet 8. mai 2006 #66 Skrevet 8. mai 2006 For en uke siden tok jeg også i brystvorta! Men nå kommer det grønt gørr ut og er dobbelt så stor Hva burde jeg gjøre? ← Renser du den daglig eller? Jeg måtte renske min 3 ganger daglig den første mnd. for at det ikke skulle verke så mye. Jeg ville forsøkt å rensr med klorhexidin og prøve å ha på litt sårsalve, f.eks Brulidine.
-Fisken- Skrevet 9. mai 2006 #67 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har resnet den to ganger daglig med et rensemiddel jeg kjøpte fra piercingstudioet der jeg tok den. Var innom i går, fikk på bacymizinsalve og et svært plaster. Det er ikke bedre enda, men får nok smøre meg med tålmodighet.
Superlammet Skrevet 9. mai 2006 #68 Skrevet 9. mai 2006 Guds død, jeg får gåsehud og ekle frysninger på uante steder når jeg leser ting som dette. Har selv piercinger i begge brystvortene. Når jeg tok dem sa jeg vel noe som "FAEN I HELVETE!". Jeg fikk ringer i mine, og skjønner igrunn ikke hvordan noen setter stang i brystvortene første gang, men hva vet vel jeg. Grunnen til at jeg fikk ringer og ikke stang var at det er mye lettere å rense med ringer. Sikkert noen som foretrekker noe annet.. Når jeg velger piercing/tattoo-studio velger jeg ikke etter pris, eller om det ser rent ut. Jeg velger etter omdømme, dvs jeg forhører meg endel rundt, jeg velger etter hva jeg selv kjenner til, og jeg skal forsikre meg om at studioet har et eget rom med steriliseringsutstyr. Ja jeg er faktisk såpass forsiktig og firkantet når jeg skal pierce meg. Hva renser jeg med da? Jeg bruker ikke pyrisept. Jeg bruker ikke klorhexidin. Jeg bruker heller ikke annet heksebrygg. Jeg bruker helt vanlig natriumklorid kjøpt på apoteket for en billig penge. Ja, det finnes et og annet uproft piercingstudio som ber deg rense med pyrisept, men det er gjerne også disse som piercer ungdom under 16 år (18 år på intim) uten å bry seg nevneverdig mye. Hvorfor renser jeg? Vel, jeg kan alltids bare la kroppen gjøre sitt, nemlig få såret til å gro og evnt få vekk fremmedlegmer som måtte befinne seg i kroppen. Puss og gørr som vil ut kan risikere å kapsles inne og dermed vil man få en betennlse/infeksjon. Renser man et par ganger om dagen vil man unngå en eventuell innkapsling. Det betyr selvsagt ikke at alt dette er dømt til å skje dersom man ikke er forsiktig. Man er alle forskjellige og man kan selvsagt slippe unna fæle opplevelser. Men det er et faktum at piercinger i brystvortene er problematiske og kan væske puss o.l. veldig lenge. Det er forresten en myte at amming vil bli problematisk dersom man har/har hatt piercing i brystvorten(e). Men det er selvsagt avhengig av at den er blitt satt riktig, jfr. proffesjonelle studioer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå