Gå til innhold

Vanskelig barnemor: er dette livet som bonusmamma?


khetterah

Anbefalte innlegg

khetterah skrev (Akkurat nå):

Så du mener at vi bør bo hver for oss i minst 13 år til?

Han må ta mest hensyn til barna sine, sånn er det bare. 

Hadde jeg vært deg ville jeg trekt meg ut av kaoset allerede nå

Anonymkode: 041ee...dcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, hun vinner ikke. Du virker fiksert på henne. Spørsmålet er hva som er best for deg selv, ikke for henne.

Anonymkode: 406b3...a9e

Vil absolutt ikke si at jeg er fiksert på henne, men jeg lurer på hvorfor hun prøver å gjøre ting vanskelig for oss.
Jeg mener og føler at det beste for meg er å være kjæreste med denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han må ta mest hensyn til barna sine, sånn er det bare. 

Hadde jeg vært deg ville jeg trekt meg ut av kaoset allerede nå

Anonymkode: 041ee...dcf

Det er ikke sånn at ingen av de liker meg. Hun yngste har hatt en periode nå, men hun har presisert at hun ikke liker at pappa har kjæreste, men at hun liker meg. Hun eldste tegner hus hvor det står initialene til alle fire på det, lager ting til meg på skolen med N + N = love, og er bekymra for at pappaen hennes ikke har nok skapplass til klærne mine. Begge to spør om meg og om jeg kan komme på byttedagen, om jeg vil være med å se på avslutning eller om jeg kan være med når de tre skal finne på noe selv. Føler ikke at jeg ikke er ønsket der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, khetterah said:

Så du mener at vi bør bo hver for oss i minst 13 år til?

Å du hildrande du…..

Når skal folk forstå hvor utrolig belastende det er for barn at foreldre blir skilt? Også kommer sånne som ts inn og skal flytte inn, styre, få flere barn (selvfølgelig) og ille minst; flytte, involvere sin nye familie osv osv.

stakkars unger 😢

Anonymkode: 3545e...f32

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

khetterah skrev (13 minutter siden):

Så du mener at vi bør bo hver for oss i minst 13 år til?

Ja. 

Anonymkode: 7a9e3...33a

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan ta seg sammen på skole og samvær, og utagere hjemme hos forelderen de kjenner seg mest trygg på.

Det er normalt å ville sende unge til helsesøster som de kanskje har møtt noen ganger før for å snakke, det er et lavterskeltlibud

Det er ikke normalt at ungen kaller bonusmor mamma, det høres ut som bonusmoren kanskje bommer litt på rollen sin

Foreldre bør prioritere de barna de allerede har, over å starte ny familie. 

 

Anonymkode: 52fc6...5cb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

khetterah skrev (2 timer siden):

Det er ikke sånn at ingen av de liker meg. Hun yngste har hatt en periode nå, men hun har presisert at hun ikke liker at pappa har kjæreste, men at hun liker meg. Hun eldste tegner hus hvor det står initialene til alle fire på det, lager ting til meg på skolen med N + N = love, og er bekymra for at pappaen hennes ikke har nok skapplass til klærne mine. Begge to spør om meg og om jeg kan komme på byttedagen, om jeg vil være med å se på avslutning eller om jeg kan være med når de tre skal finne på noe selv. Føler ikke at jeg ikke er ønsket der

Du er ikke bonus mamma når dere ikke engang bor sammen. Og det med avslutninger  bør du faktisk droppe i lang tid fremover. Føler du vil for mye på kort tid inn i forholdet. Gitt deg to fantastiske bonus barn. Se på din egen rolle i dette, og du bør ikke provosere ved å være tilstede på byttedag. Men om det er så konflikt så hvorfor ha byttedag hjemme, de trenger ikek se hverandre. Byttedag kan være skole/sfo og barnehage. En leverer etter samvær og den neste henter. 

Anonymkode: ae75c...f2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

khetterah skrev (2 timer siden):

Så du mener at vi bør bo hver for oss i minst 13 år til?

Ja. Det blir verre om dere flytter sammen. Vent mange år, og behold kjærligheten. Moren til barna klarer å ødelegge for dere, om dere flytter sammen. Hun klarer det nesten nå også. Det er bare gått to år enda.  

Anonymkode: 04003...d44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, khetterah said:

Vil absolutt ikke si at jeg er fiksert på henne, men jeg lurer på hvorfor hun prøver å gjøre ting vanskelig for oss.
Jeg mener og føler at det beste for meg er å være kjæreste med denne mannen.

Ja, dette beviser jo virkelig at du tar barnas perspektiv her……. 
 

 

Anonymkode: 3545e...f32

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

khetterah skrev (7 timer siden):

Ganske brått gikk det fra at hun kalte meg «mamma-*NAVN*» og at hun sier at hun elsker meg,

Da tenker jeg at du har involvert deg for mye på kort tid. Og jeg synes det er rart at han ikke har vært mer tilbakeholden i denne situasjonen. Han vet jo selvfølgelig hvor ustabil hun er etter å ha levd med henne i 10 eller 14 år.

Samme hvor urettferdig situasjonen føles så kan du ikke endre en annen person. Det er som det er.

Det beste du kan gjøre er å holde avstand. Og la han ta ansvaret for eksen. Han kjenner henne bedre og har sannsynligvis mer velvilje å gå på enn du noensinne vil ha. Og dette har ingenting med deg å gjøre, du kunne ha vært perfekt, det hadde ikke spilt noen rolle.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, dette beviser jo virkelig at du tar barnas perspektiv her……. 
 

 

Anonymkode: 3545e...f32

Her svarte jeg på hva jeg mente var best for meg selv, da det var det jeg skulle tenke på.

Selvfølgelig hadde det vært best for barna om mor og far fortsatt var sammen, men det er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er ikke bonus mamma når dere ikke engang bor sammen. Og det med avslutninger  bør du faktisk droppe i lang tid fremover. Føler du vil for mye på kort tid inn i forholdet. Gitt deg to fantastiske bonus barn. Se på din egen rolle i dette, og du bør ikke provosere ved å være tilstede på byttedag. Men om det er så konflikt så hvorfor ha byttedag hjemme, de trenger ikek se hverandre. Byttedag kan være skole/sfo og barnehage. En leverer etter samvær og den neste henter. 

Anonymkode: ae75c...f2d

Skoleavslutninger har jeg ikke tenkt at jeg skal være med på.
Bytting skjer ved henting skole. Jeg mente at ikke er hjemme hos dem den dagen.

Endret av khetterah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi… jeg og kjæresten min har vært sammen i 11 måneder, og jeg har ikke introdusert han for barnet mitt enda. 
 

Høres voldsomt ut det dere holder på med😅 og jeg syntes ikke det høres helt sunt ut at du er så involvert allerede. Husk også at det alltid er 2 sider av en sak. I tillegg har du vært sammen med denne mannen i altfor kort tid til å kunne vite at hans versjon er riktig. Når det er barn involvert syntes jeg det er uansvarlig å haste seg sånn. Hvorfor har du så dårlig tid?

Anonymkode: 1ea75...ea2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oi… jeg og kjæresten min har vært sammen i 11 måneder, og jeg har ikke introdusert han for barnet mitt enda. 
 

Høres voldsomt ut det dere holder på med😅 og jeg syntes ikke det høres helt sunt ut at du er så involvert allerede. Husk også at det alltid er 2 sider av en sak. I tillegg har du vært sammen med denne mannen i altfor kort tid til å kunne vite at hans versjon er riktig. Når det er barn involvert syntes jeg det er uansvarlig å haste seg sånn. Hvorfor har du så dårlig tid?

Anonymkode: 1ea75...ea2

Han valgte å introdusere oss etter 8 mnd fordi det var viktig for han å finne ut om jeg og barna gikk fint sammen, om de likte meg og at jeg kunne se om jeg likte dem. Hvis de ikke likte meg, så hadde vi ikke gått videre med oss, og hvis jeg ikke likte de, så ville ikke jeg vært en del av det. Vi var begge enige om at det var rett å gjøre det før vi offisielt ble kjærester.

Jeg har selv hørt at hun har sagt at han ikke har vært utro og manipulerende, derfor vet jeg at det ikke er sant. Han jobber i med forebyggende i politiet, så det hadde vært veldig snodig om han var narkoman.

Endret av khetterah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barn kan ta seg sammen på skole og samvær, og utagere hjemme hos forelderen de kjenner seg mest trygg på.

Det er normalt å ville sende unge til helsesøster som de kanskje har møtt noen ganger før for å snakke, det er et lavterskeltlibud

Det er ikke normalt at ungen kaller bonusmor mamma, det høres ut som bonusmoren kanskje bommer litt på rollen sin

Foreldre bør prioritere de barna de allerede har, over å starte ny familie. 

 

Anonymkode: 52fc6...5cb

Ønsket var nok at hun skulle komme et nøytralt sted for å prate. 

Endret av khetterah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips som bonusmor i 6 år, men en småbitter biomor i kulissene: meld dere helt ut. 
 

ikke vits å late som. Orienter barnet om at det har en mor og far. Du skal ikke ta noe rolle, du er bare kjæresten til pappa. Dere kan henge sammen hvis det er ønskelig, eller droppe det. Dere må eksistere i samme hjem i perioder uten å hate hverandre, men dere trenger ikke leke mor og datter/ mor og sønn. Hadde det blir slutt med pappa hadde dere mest sannsynlig ikke fortsatt kontakten. 
 

Alt ble lettere når man bare erkjente realitetene her. Jeg blander meg ikke inn. Var ikke i konfirmasjonen en gang. Tok hensyn. Er far jeg er sammen med, det barnet de to har ansvar for er deres sak. Jeg er en vennlig person som bor med pappaen til barnet, og de har sitt. 

Anonymkode: e21fa...b19

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt beste tips som bonusmor i 6 år, men en småbitter biomor i kulissene: meld dere helt ut. 
 

ikke vits å late som. Orienter barnet om at det har en mor og far. Du skal ikke ta noe rolle, du er bare kjæresten til pappa. Dere kan henge sammen hvis det er ønskelig, eller droppe det. Dere må eksistere i samme hjem i perioder uten å hate hverandre, men dere trenger ikke leke mor og datter/ mor og sønn. Hadde det blir slutt med pappa hadde dere mest sannsynlig ikke fortsatt kontakten. 
 

Alt ble lettere når man bare erkjente realitetene her. Jeg blander meg ikke inn. Var ikke i konfirmasjonen en gang. Tok hensyn. Er far jeg er sammen med, det barnet de to har ansvar for er deres sak. Jeg er en vennlig person som bor med pappaen til barnet, og de har sitt. 

Anonymkode: e21fa...b19

Så forfriskende å se at noen har skjønt greie med at barnet bare har en mor og far. Bonusmor er ikke mamma.
Stor kudos til deg (ikke sarkastisk ment) for å håndtere situsjonen så godt.

Anonymkode: 8b247...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

khetterah skrev (20 timer siden):

 

Takk for svar begge to :)
Når tenker dere er riktig tid for å faktisk tenke på å flytte sammen?

Når barna skal flytte ut for å studere el. Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 15781...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (21 timer siden):

Du må nesten ta inn over deg at denne barnemoren blir du ikke kvitt. Barna er der og deres mor vil bli en del av ditt liv også, bare tenk deg alle situasjoner dere kan komme i om dere får felles barn.

Finn deg en mann uten barn eller en som i hvert fall har en sunt og godt forhold til barnas biologiske mor. For det finnes!

Det er ikke SÅ enkelt å finne en ny mann i den alderen uten en fortid med bagasje, er du selv uten bagasje ?..Ikke sikkert hun vil være evig singel.

Anonymkode: 8ec94...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du gjør en god jobb, og tenker at jentene er, og vil være, heldig som har deg i livet sitt, som en stabil og trygg voksen. Hvor lenge mor kommer til å prøve å ødelegge for dere er vanskelig å si, men forhåpentligvis vil det roe seg etterhvert; kanskje hun finner ny kjæreste og da vil la dere være. Jeg har vært den barnemoren som har ønsket at far skal finne seg en god og snill kjæreste som også tar godt vare på mitt barn. Dessverre møtte han ei dame som har drevet med psykisk og litt fysisk mishandling ovenfor mitt og egne barn. Denne barnemoren bør være fornøyd med at du er snill imot barna hennes, det vil jo bare være en ekstra voksen som er glad i og tar vare på barna. Masse lykke til, håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: 43592...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...