Gå til innhold

Nabokatt som går inn i vårt hus og markerer seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, våre katter bruker katteluken. Og dessuten blir den ene katten så stresset av at hun ikke har fri tilgang til å gå ut at hun tisser i senga vår eller i sofa nesten hver eneste gang hun blir stengt inne. 

TS

Anonymkode: 6770a...045

Mitt tips, blir da å vente på den andre katten og skremme den neste gang den kommer inn på natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har chipleser på katteluka, men låsen er ødelagt, så flappen er løs uansett. 

Jeg har ikke spurt, men jeg tror ikke nabokatten er kastrert. Våre er kastrerte. De var fosterkatter gjennom Dyrebeskyttelsen som jeg ikke klarte å gi slipp på, så jeg adopterte dem. ❤️ 

TS

Anonymkode: 6770a...045

Da spør du og får de til å kastrere katten sin. Stakkars katt som går rundt ukastrert. Han er i fare til å bli alvorlig skadet i kamp og er nok konstant überstressa.

Anonymkode: 5ae4e...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man må ta det før de blir kjønnsmodne. Har de først begynt å markere, så er det bare noen det hjelper med kastrering på. Det har blitt en vane. Nabokatten er flere år gammel. Det hadde vært betraktelig bedre hvis han bare gikk inn hos oss og spiste litt uten å krangle med kattene våre og uten å skvette i hele huset, men har jo et ønske om at han ikke skal gå inn i det hele tatt. Og det hadde han nok gjort som kastrert også. Men nå har jeg forhåpentligvis funnet lik katteluke som den ødelagte, så da krysser jeg fingrene for at det er det.

TS

Anonymkode: 6770a...045

Nei, dette er feil. 

Anonymkode: 5ae4e...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 0.52):

Det er en dyr løsning... Det er forskjell på billig ytterdører og skikkelige ytterdører. Billige ytterdører er ikke laget for norske forhold, og jeg ble frarådet det av søskenbarnet mitt som jobber på dørfabrikk. En ytterdør som er laget for norske forhold koster fort 20000 kr... Og det er standardmål, uten hull til kattedør, og uten levering.

Jeg vil først prøve å få installert en ny katteluke i alle fall, men det blir noen tusen det også. Ny katteluke til 1000-2000 kr, få en snekker til og komme og sage nytt hull i døra, det blir fort noen timer til 800 kr/timen.

Nå har jeg stengt døra for natta, satt en av kattedoene foran døra slik at den katten som blir stresset forhåpentligvis tisser i kattedoen når hun prøver å komme seg ut.

Det er så irriterende... den katteluka har vært ødelagt i 12 år eller noe sånt og det har gått bra og nå plutselig fant den ene nabokatten veien inn og nekter å stoppe.

Anonymkode: 6770a...045

Dyr løsning? En ny katteluke koster ikke mange kronene og finner du ikke akkurat den typen som sitter der fra før, så finner du nok en som vil passe med målene på hullet som allerede er i døra. Og man trenger da absolutt ikke å hyre inn en snekker for ei katteluke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...