Gå til innhold

Jeg ble ikke fridd skikkelig til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.17):

Mens vi var ute og kjørte så kom han inn på dette om ikke vi skulle gifte oss etterhvert. 
Jeg svarte ja, at jeg ønsker jo også det. 
Så pratet han litt om plass og at vi må begynne og se på giftering.
Så klarer jeg ikke la være og tenke, var det alt liksom. 
Ingenting spesielt over «frieriet».

Føler meg skuffet. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Ikke særlig romantisk, nei, men han er iallfall en handlingens mann. Mange menn tak i noe som helst, og aller minst gifting. Din ønsker tydelig å gifte seg med deg, og gjør handling ut av det. 

Veldig mange blir bare enige om å gifte seg. Meg og min mann inkludert. Men jeg skjønner hva du mener; veldig hyggelig om en mann lager litt mer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.30):

Dato er satt.

Han ringte kirkekontoret neste dag allerede.
Da blir det merkelig og skal begynne med et nytt frieri nå. Det kommer jeg ikke til og spør om. 
Men kunne ønske han bare hadde tenkt litt lenger. 

Du skal være sammen med ham resten av livet. Til senere må du lære deg å være tydelig. 

Mannen min drev med litt av det samme, vi snakket om å gifte oss,h or og ca når. Jeg var da kjapt ute med å si at "det blir ikke noe mer planlegging uten et ekte frieri!". Han kjente meg såpass mye at han skjønte han ikke trengte å slå på stortromma. Så en helt vanlig dag i parken når vi satt sammen så fortalte han om alt det fine med meg og så spurte han om jeg ville gifte meg med ham (ingen kneling, ring eller annet stafasje). Var veldig fint🥰

Du burde sagt det der og da i bilen ar du ønsker et mer tradisjonelt frieri, før dere helt spikra datoen. Han er ikke tankeleser og du har ansvar for å si hva du ønsker og mener.

Anonymkode: 03db2...cac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Ikke sånn at "andre har det verre", men litt sånn allikevel. Jeg er gift i dag, men ingen selskap. Det var jeg som tok det opp, og det endte med at vi giftet oss så vi ikke skulle gjøre det slutt. 

Anonymkode: 1eacd...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkers deg. Fikk ikke prinsessa Disney frieriet hun hadde drømt om. 

Anonymkode: c4e6d...cb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Stakkers deg. Fikk ikke prinsessa Disney frieriet hun hadde drømt om. 

Anonymkode: c4e6d...cb2

Så slem du er!

Jeg synes du ts bør fokusere på at du har en mann som elsker deg og ønsker å gifte seg med deg. Bare pass på at du ikke sårer forloveden din med at du er skuffet. 

Anonymkode: e0cc5...984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Piggsopp skrev (På 9.5.2024 den 20.31):

For en handlekraftig fyr! Han tar samtalen med deg, finner ut om du er enig og så ringer han attpåtil kirkekontoret dagen etter.  Tenk på alle trådene her på KG med damer som har gått og ventet på at mannen skal bestemme seg for forlovelse og bryllupsdag i en evighet. 

Tror du, TS, må legge skuffelsen over frieriet bak deg og heller fokusere på å få et romantisk bryllup. Og ikke minst, fokusere på det livet dere skal leve sammen som ektepar. 

Ts her. Ja etter og ha tenkt litt så er jeg faktisk ikke så misfornøyd likevel.

Vi skal se på brudekjole i morra og jeg gleder meg veldig.

Jeg har definitivt lagt skuffelsen bak meg.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her ble det romantisk frieri ned på kne og ring med romantisk inngravering. Koselig det men det er snart ti år siden nå og han blir flakkende i blikket og stresset hver gang jeg tar opp tema. Han syns tydeligvis det et skikkelig stress bare med tanken og dette til tross for at jeg ikke ønsker mer enn en lite feiring bare oss to. Altså ingen stor og dyr bryllups fest.

Dette er verre enn et kjipt frieri spør du meg😅

Når dette er sagt så vil han likevel leve med meg livet ut, ingen tvil om det. Det viser han daglig. Han er bare ikke romantisk ekteskapsmann og vil ha minst mulig stress.

Anonymkode: cafcc...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.28):

Det er ditt syn på det. 

Hadde du sagt ifra til ham at et friere var viktig for deg? Hvordan kan han vite hva du ønsker om du ikke sier ifra?

Anonymkode: f3644...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her ble det romantisk frieri ned på kne og ring med romantisk inngravering. Koselig det men det er snart ti år siden nå og han blir flakkende i blikket og stresset hver gang jeg tar opp tema. Han syns tydeligvis det et skikkelig stress bare med tanken og dette til tross for at jeg ikke ønsker mer enn en lite feiring bare oss to. Altså ingen stor og dyr bryllups fest.

Dette er verre enn et kjipt frieri spør du meg😅

Når dette er sagt så vil han likevel leve med meg livet ut, ingen tvil om det. Det viser han daglig. Han er bare ikke romantisk ekteskapsmann og vil ha minst mulig stress.

Anonymkode: cafcc...fc7

Har dere enda ikke giftet dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg skjønte ikke at jeg ble fridd til. Vi lå på sofaen og så film, så sa mannen "sånn som dette vil jeg ha det for alltid, vi skal ikke ta å gifte oss?". Jeg svarte ja, det hadde vært fint å gifte seg. 

Han tenkte han hadde fridd, jeg tenkte han hadde luftet ideen om å gifte seg. 

Har snakket med venninner i etterkant, og de aller fleste har bare blitt enig om å gifte seg. Har én venninne som fikk et storslått frieri som på film. De andre har hatt mer like opplevelser som meg. 

Anonymkode: 780fe...112

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...