Gå til innhold

Jeg ble ikke fridd skikkelig til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og mannen din sitt syn på det tydligvis.

Anonymkode: 64871...d8a

Min mann sitt syn er og fremlegge ekteskapet for Gud. Vi holder Ham et løfte. 
Han vil ikke leve i samboerskap som ugift.

Sånn, der fikk du det forklart. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble fridd til mens vi hadde tre barn under tre år løpende i beina, det var fullstendig kaos da vi skulle kle dem, pakke bag til å dra på tur, og så sa han plutselig "vi må gifte oss, for nå er det ingen vei tilbake". Litt senere fridde jeg tilbake, fordi jeg var litt usikker på om han var seriøs eller ikke. Jeg sugde ham, og så så jeg opp på ham og sa at jeg ville gifte meg med ham, og førte en penisring i gullfarge på ham 😄 La meg bare si det sånn at jeg fikk et temmelig ivrig JA. 

Kan ikke du fri til ham, da? Gjør noe romantisk ut av det, om det er det du ønsker. 

Anonymkode: 622f9...682

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min mann sitt syn er og fremlegge ekteskapet for Gud. Vi holder Ham et løfte. 
Han vil ikke leve i samboerskap som ugift.

Sånn, der fikk du det forklart. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Og du fikk forklaring på hvorfor frieriet ble som det ble. Det handler om Gud, ikke romantikk.

Anonymkode: 64871...d8a

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har vi satt dato. Så jeg vil si det var det frieriet jeg fikk. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Men da skulle du jo heller ha vært ærlig om tankene dine! Altfor mange av oss går rundt og blir skuffet over ting vi ikke engang har turt å uttrykke. Det er ikke innafor, dessverre.

Når han snakket om dato, kunne du fint ha svart " det kan vi diskutere etter det offisielle frieriet heller? Gleder meg til å se hva du finner på!" Med smil om.munnen og glimt i øyet, så hadde han garantert skjønt at oisann, her må jeg trø til litt. Sett forventninger til mennene deres, ikke bare gå med på lavteskelen de selv prøver å legge.

Anonymkode: 778b4...c88

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den vanlige og fornuftige måten å gjøre det på. Om ikke måtte du jo ha sagt tydelig hva du ønsket, ellers er det ganske rart å bli skuffet nå.

Vi gjorde det likt. Var i forbindelse med oppdatering av samboeravtale jeg nevnte at vi kanskje bare like så godt kunne gifte oss, han syntes det var en god idé, begynte å prate litt om når og hvordan, og 4 måneder senere var vi gift. Da hadde jeg relativt tidlig i forholdet sagt at han ikke måtte finne på noe frieri, for slikt synes jeg man skal bli enige om. 

Anonymkode: 32071...1a5

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Dato er satt.

Han ringte kirkekontoret neste dag allerede.
Da blir det merkelig og skal begynne med et nytt frieri nå. Det kommer jeg ikke til og spør om. 
Men kunne ønske han bare hadde tenkt litt lenger. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Men det får du jo ikke gjort noe med overhodet, så det er fullstendig unødvendig tankegang å gå gjennom livet med.

Flytt heller fokus til hvordan DU kunne ha tenkt lenger og dermed fått resultatet du ønsket deg (som eksempelet jeg ga i forrige svar). For det er jo faktisk noe du kan kontrollere, i motsetning til andres valg og handlinger.

Denne mentalitetsendringen vil gjøre deg langt lykkeligere i livet, samt gi deg mer av det du ønsker deg. Jeg lover.

Anonymkode: 778b4...c88

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du kanskje få til å være litt lur og sleip?
F. eks. ringe en venninne, feilsende en melding eller på en eller annen måte sørge for at han overhører/får med seg at du egentlig hadde ønsket et skikkelig frieri?

Anonymkode: ccf47...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du kanskje få til å være litt lur og sleip?
F. eks. ringe en venninne, feilsende en melding eller på en eller annen måte sørge for at han overhører/får med seg at du egentlig hadde ønsket et skikkelig frieri?

Anonymkode: ccf47...c8e

Eller si det rett ut. En god øvelse for et lykkelig ekteskap. 

Anonymkode: 32071...1a5

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller si det rett ut. En god øvelse for et lykkelig ekteskap. 

Anonymkode: 32071...1a5

Ja, selvfølgelig er det også en mulighet. Jeg tenkte litt for at han skulle kunne føle at han har overraskelsesmomentet og sånn. Men det går selvfølgelig fint an å si det også.

Anonymkode: ccf47...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg ble også skuffet over frieriet til min samboer. Vi hadde laget noe god mat og hadde filmkveld, som vi ofte gjør, så tok han frem ringen og spurte om vi skulle gifte oss. Han satt ikke på kne eller noenting. Et frieri er jo gjerne noe man opplever én gang, og når man ser for seg og ønsker et romantisk frieri, så mister man jo den muligheten.. Jeg synes fortsatt det er kjipt at det ble sånn.

Anonymkode: fd6a0...b8c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett for mye film altså. Dette er 2024.
 

Ville hintet på forhånd om slike forventninger. 

Hadde gruet meg til fortsettelsen med 1-2-3 barn samtidig med 2x jobb. Og ting skal gjøre «skikkelig». 

Endret av Sander33
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Men, hvis du vil ha et frieri også så er det ikke noe i veien for at du kan få det også? Kan du ikke si det til mannen? At du gleder deg til å være gift med han osv, men at du gjerne ville hatt et litt romantisk type frieri også? Sagt på en måte som han ikke oppfatter som klaging så er det vel ikke noe i veien for det?

 

Mannen og jeg skrev på msn med hverandre og ble enige der. Da han kom hjem hadde han kjøpt en rose og napoleonskake og satte seg på kne for å gi det til meg. Litt "frieri" etter at vi ble enige. Syns det var helt greit. 

Anonymkode: f4aed...fc6

Åh, så hyggelig! Praktisk og romantisk på samme tid. 😍

Anonymkode: 0d9a4...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres greit ut. Forståelig om man ikke ønsker å legge seg på kne med en ring og få nei, og jeg synes det ville være best for meg også å slippe presset om å måtte si ja siden han la seg på kne med en ring.

Anonymkode: bf8a5...4e2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du fikk forklaring på hvorfor frieriet ble som det ble. Det handler om Gud, ikke romantikk.

Anonymkode: 64871...d8a

Ok

Anonymkode: 5e15d...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg synes det høres greit ut. Forståelig om man ikke ønsker å legge seg på kne med en ring og få nei, og jeg synes det ville være best for meg også å slippe presset om å måtte si ja siden han la seg på kne med en ring.

Anonymkode: bf8a5...4e2

Personlig ville jeg faktisk også syntes det var flaut.

Han, mannen, skal velge når det er på tide? Og alt kvinnen kan gjøre er å si ja eller nei? Og sier du nei så har du ødelagt veldig mye. Var derfor jeg sa "ikke fri" tidlig i mitt forhold, for jeg ønsket ikke vi skulle komme i den situasjonen. 

Av alle avtalene man gjør i livet er jo dette en av de viktigere, og en vurdering jeg vil være en del av. 

Anonymkode: 32071...1a5

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Frieriet var å spørre om når vi skulle gifte oss, til jeg gikk med på å sette en dato. 

Vi har likevel vært gift i snart 20 år, og det manglende romantiske frieriet klarer jeg å smile av. Bryllupet var herlig, gift ble vi og gift er vi. 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min prøvde seg litt på den der, men sa at om han vil det så må han fri "ordentlig", trengte ikke spesielt frieri, kun denne klare talen "vil du gifte deg med meg", noe han endte opp med å gjøre til slutt da. Veldig uformelt osv, men ordene ble litt mer riktig følte jeg enn bare slengt ut 😅 alle er forskjellig, føler vel det kanskje er litt sent nå og si det da? Om du har akseptert dette frieriet liksom. 

Anonymkode: 47435...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren vil gifte seg med deg. Herregud, er ikke det hele poenget? Holder ikke det? Synes du er temmelig storforlangende.

Mange her har sett for mange klissete filmer. 

Vi ble enige om å gifte oss, og det var akkurat som jeg ville ha det. Ikke noe søtladent frieri med hvite duer, blomster, solnedgang over havet og mannen på kne. Bare tull som filmene har innbilt oss at vi må ha.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tier den samtykker....

Om du ikke sier noe Trådstarter, så får du heller aldri det frieriet du ønsker. 

Anonymkode: 48a52...50c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss kvinner trenger å øve oss på å slutte å tro at våre partnere er tankelesere: "Dette burde han ha skjønt" osv. Vær tydelig på forventninger og ønsker og det blir bedre for alle. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...