Gå til innhold

Jeg ble ikke fridd skikkelig til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakk med han da. Si fra om at du ønsker romantikk involvert, ta de i forbindelse med at forlovelsesringen skal på. Om dere skal ha ring.

Eller bare si at du vil ha en romantisk bekreftelse på at dere er forlova der spørsmålet stilles på nytt. At det allerede er avklart spiller da ingen rolle, dere kan fortsatt markere der.

Gi noen tips om hvordan han kan gjøre det fint og romantisk, feks at du gjerne vil ha blomster, om du vil at han skal so noen velvalgte ord om deg og forholdet deres, at du vil at det skjer for eksempel i forbindelse med en middag, en tur sammen eller lignende.

Man må skape romantikk sammen.

Anonymkode: 7ebf9...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som mange tror at et romantisk frieri med mannen på kne betyr at temaet "frieri" og "ekteskap" aldri har vært på bordet før kvinnen står der presentert med en ring og må si ja eller nei. Dette stemmer ikke. De jeg kjenner hvor mannen ordet i stand et romantisk frieri, så kom ikke frieriet som en gedigen overraskelse - og det bør det ikke gjøre.

Jeg skjønner at du er skuffa, ts, fordi jeg fikk et ordentlig nydelig frieri. Hadde mannen ikke vært typen til noe slikt, så greit nok - det var nemlig viktigere for han enn for meg (trodde jeg da). I ettertid er jeg veldig, veldig, veldig glad, rørt og takknemlig for at han er så romantisk og at han gjorde det, for det er ett av de mest dyrebare minnene vi har. Han gjorde det til OSS, og la en god del planlegging og arbeid i det, uten at det var overdådig (for det igjen, hadde IKKE vært oss). 

Et frieri er noe man opplever én gang i livet (det er hvertfall hensikten). At noen ønsker å gjøre noe spesielt utav det er lov og at man blir skuffet når ene parts forventinger ikke samstemmer med den andres 100% innafor. Men da må dere kommunisere. 

Venninna mi ble fridd til høygravid mens hun stod med armene nedi oppvaskkummen og mens mannen lå på sofaen og så på tv. Hun trodde han kødda og sa ja, men så reiste han seg og henta ringen. I dag trekker hun bare på skuldrene og ler av det hele.

Folk er forskjellige og har forskjellige ønsker, behov og drømmer,  rett og slett. 

Anonymkode: 60f0c...548

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du neste gang det blir et tema; "Gleder meg til å starte planleggingen, men gjør ikke det før du har fridd." Blinkesmilefjes.

Anonymkode: b3c77...376

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Kan ikke dere damer som mener frieri være på en bestemt måte ta litt ansvar gjøre det selv? Nytter ikke å klage når man er så tafatt 

Anonymkode: 2d236...e6e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig ville jeg faktisk også syntes det var flaut.

Han, mannen, skal velge når det er på tide? Og alt kvinnen kan gjøre er å si ja eller nei? Og sier du nei så har du ødelagt veldig mye. Var derfor jeg sa "ikke fri" tidlig i mitt forhold, for jeg ønsket ikke vi skulle komme i den situasjonen. 

Av alle avtalene man gjør i livet er jo dette en av de viktigere, og en vurdering jeg vil være en del av. 

Anonymkode: 32071...1a5

Vanligvis gjør man jo mellomtingen. Sånn, at man over flere år snakker sammen om at man vil gifte seg etterhvert, og så begynner å snakke om at kanskje man skal gifte seg innen 1-2 års tid, og småsnakke litt om hvor/når/hvordan. Først da er det ok å fri, når man VET man får et ja, fordi man har snakket om det.

Dermed gjorde forloveden til ts ingenting galt ved å ta det opp, men lurt å da planlegge et frieri istedenfor å sette dato etter man har bekreftet at begge ønsker å gifte seg snart.

Anonymkode: f01f6...007

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mens vi var ute og kjørte så kom han inn på dette om ikke vi skulle gifte oss etterhvert. 
Jeg svarte ja, at jeg ønsker jo også det. 
Så pratet han litt om plass og at vi må begynne og se på giftering.
Så klarer jeg ikke la være og tenke, var det alt liksom. 
Ingenting spesielt over «frieriet».

Føler meg skuffet. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Dette hadde ikke jeg tatt som et frieri heller. Mer dagdrøming og hva man ser for seg. Hvor like/ulike er man liksom. 

Hadde ikke giddet å lage noen planer om et giftemål ut fra dette grunnlaget. 

Ellers så hadde jeg en forlovet en gang der vi hadde avtalt å forlove oss. Han fridde ordentlig romantisk etter at vi hadde mottatt ringene til hverandre. 

Endret av Fighter83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sagt det var mer en "enighet at en skal gifte seg" enn et frieri. Hadde vært helt topp for meg, men skjønner jo du ville det annerledes. 

Anonymkode: 8ccf0...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er skuffet. Å bli fridd til er jo en stor greie som skjer (forhåpentligvis) bare en gang. 
Tenker at ingenting er bedre enn at du bare sier det til han. «Jeg håpte på at du skulle gjøre noe mer utav det, og at du kom på et kne og ringen utav lommen». 
 

Personlig ble jeg fridd til for to år siden, og jeg var kraftig misfornøyd med ringen han fridde med. Den var for liten i størrelse, og hadde hjerteformet stein. Jeg hadde snakket MYE om å bli fridd til, og hvor mye det betydde for meg- så når jeg så at ringen ikke var helt det jeg hadde uttrykket så veldig, måtte jeg bare si det til han. Tok det i bilen på vei hjem at jeg synes ringen var søt, men at den ikke er klassisk og er vanskelig å skal bruke hele livet. Han forsto hva jeg mente i ettertid, og vi valgte en ny ring sammen som vi liker kjempegodt begge to. Det handler bare om å si det, men selvfølgelig på en fin måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til på en slik måte etter 6 år som kjærester. Vi ble gift og er godt gift fortsatt, 9 år senere. Skjønner at du er skuffet, men er han ikke en kreativ og romantisk person, er det en helt vanlig måte å fri på ved å bli enig.

Anonymkode: c6170...b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sånn er det. Samboeren og jeg la ved siden av hverandre i senga, snakket om ekteskap, og så ble vi enige. Det var ikke noe gammeldags frieri med ned på kne osv. For meg er det helt greit, synes det var fint at vi ble enige sammen. 

Prøv å fokusere på det positive selv om du er litt skuffet. Dere skal tross alt gifte dere, og livet er ikke alltid som på film. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2024 at 10:17 AM, AnonymBruker said:

Mens vi var ute og kjørte så kom han inn på dette om ikke vi skulle gifte oss etterhvert. 
Jeg svarte ja, at jeg ønsker jo også det. 
Så pratet han litt om plass og at vi må begynne og se på giftering.
Så klarer jeg ikke la være og tenke, var det alt liksom. 
Ingenting spesielt over «frieriet».

Føler meg skuffet. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Spør han når han har tenkt å fri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er litt søt da :) Han prøver seg frem og lufter tema, og så ender det opp med at dere skal gifte dere. Det er jo romantisk ❤️

Anonymkode: 920e7...6d0

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (På 8.5.2024 den 10.20):

Altså, her har du lagt listen for høyt. Du ser på for mye amerikanske romantiske filmer. Eller er det på ig og andre sosiale medier du får oppgulpet av "superromantiskekstraavegantefrieri"?  De aller fleste jeg kjenner er blitt fridd til på en slik måte du beskriver. Man snakker om det og blir enig.  

Det kommer alltid sånne svar på KG, men i virkeligheten er det ikke sånn. Alle i min omgangskrets har hatt ordentlige frierier.

Anonymkode: 139d8...742

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du er skuffet…

jeg liker min opplevelse, vi var hjemme, jeg var gravid, vi lagde god mat, og så plutselig gikk han ned på kne.

så giftet vi oss, og kort tid etterpå fikk vi babyen vår, og da var det 1 år siden vi hadde møttes

Anonymkode: 12878...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så fikk jeg bare bspørsmåley i bil- eee hadde tenkt å overraske deg med alt. Men du må vist skrive under på papirer. Vi ska gifte oss om 2 mnd🤣

Anonymkode: d21f2...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.42):

Min mann sitt syn er og fremlegge ekteskapet for Gud. Vi holder Ham et løfte. 
Han vil ikke leve i samboerskap som ugift.

Sånn, der fikk du det forklart. 

Anonymkode: 5e15d...d91

Men da er det jo Gud han vil tilfredsstille med å gifte seg, ikke ditt ønske om romantikk. Og Gud har vel ikke noen klausul om at det må være et romantisk frieri før bryllupet?

Anonymkode: fc2f9...bba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kommer alltid sånne svar på KG, men i virkeligheten er det ikke sånn. Alle i min omgangskrets har hatt ordentlige frierier.

Anonymkode: 139d8...742

Så din omgangskrets er den eneste virkeligheten tror du?

Anonymkode: fc2f9...bba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rett til å klage når man ikke klarer å gjøre noe selv 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2024 at 3:38 PM, AnonymBruker said:

Herregud. Kan ikke dere damer som mener frieri være på en bestemt måte ta litt ansvar gjøre det selv? Nytter ikke å klage når man er så tafatt 

Anonymkode: 2d236...e6e

Du vet vel at det klarer de ikke. De føler seg «maskuline» om de må gjøre «mannens jobb». De ønsker å bli fridd på en amerikansk Disneyprinsessemåte med en stor diamant og alt. Giftermål i dag skal være blomster og tjo og hei. Litt motstand, og alle skiller seg igjen. Det kommer vel til å skje her og.
🤦‍♀️

Anonymkode: ff039...045

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han. Finn enn mann som frir til deg på restaurant, på TV eller så.

Anonymkode: f4143...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...