Gå til innhold

Hvorfor virker så mange damer så kravstore?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

«Jeg gjør det slutt fordi du ikke har nok ambisjoner»

Anonymkode: 51eec...e2f

Hehe ja, og i dette narrativet er det forskjellige regler for kvinner og menn. Adekvat lønn for en kvinne vil mange kvinner se på som taperlønn for en mann. Utrolig hvor hardt gamle holdninger sitter i og at det er kvinner som holder dem i live. "På generelt grunnlag er jeg for likelønn, men min egen mann skal definitivt tjene bedre enn meg".

Anonymkode: 4afb6...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

FYI: Det høres ut som typisk 'jeg vil bare pule uten forpliktelser'

Anonymkode: 874e4...f40

Agreed. Det er litt slappfisk. Hadde ikke brukt en kalori på noen som skriver det.

Anonymkode: 94a47...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nope, det der at det egentlig handler om høyere utdanning og kulturell kapital er en myte som damer liker å spre om seg med. Mange damer er opptatt av harde cash og ikke av studiepoeng og allmenndannelse. En mann med høyere utdanning og jobb i  offentlig sektor og dermed en årslønn på sørsida av 1 mill i året, er ikke spesielt attraktiv hos kvinner. For eks en håndverker som tjener 1 mill i året hvitt og 1 mill til svart, eller en vgs-dropout influenser med millioner på bok, er mye mer attraktiv.

Anonymkode: 4afb6...b34

Kanskje blant hjelpepleiere og omsorgsarbeidere og en av annen sykepleier/barnehagelærer? Dyr bil, svake allmennkunnskaper, lav kulturell kapital og høy lønn blir av mange, sommer, betraktet som harry.

Anonymkode: 97a98...84f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje blant hjelpepleiere og omsorgsarbeidere og en av annen sykepleier/barnehagelærer? Dyr bil, svake allmennkunnskaper, lav kulturell kapital og høy lønn blir av mange, sommer, betraktet som harry.

Anonymkode: 97a98...84f

... som meg...

Anonymkode: 97a98...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...