Gå til innhold

Hvorfor virker så mange damer så kravstore?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høydekrav og handykrav er jo vanlig å spesifisere i bio, men krav om høy lønn etc. er vel ikke så vanlig? Da er det i såfall formulert som "ordnet økonomi", "du må være i jobb" etc.

Damer på datingapper kan komme med kravlister samtidig som de er uattraktive selv, siden de uansett drukner i tilbud. Du må bare akseptere at de har det mye lettere enn deg selv, ikke noe du får gjort med uansett.

Anonymkode: 0d79b...e55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke en eneste person som tenker slik. Så hvis du kommer over mange damer med en slik lang liste med krav, så tror jeg du skal gå litt i deg selv på hva slags damer du ser på.

Anonymkode: d47fa...d9a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er TS, ikke Mayer som du siterte.

Min profil sier at jeg vil bli kjent med noen og så får vi se. Jeg bryr meg ikke om jobb, lønn eller noe sånt. Jeg vil snakke med noen og så kanskje kan vi gå på en date hvis vi finner tonen. Men det er vanskelig når mange har krav som det der.

Anonymkode: 0228f...22c

FYI: Det høres ut som typisk 'jeg vil bare pule uten forpliktelser'

Anonymkode: 874e4...f40

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

FYI: Det høres ut som typisk 'jeg vil bare pule uten forpliktelser'

Anonymkode: 874e4...f40

Nettopp. Og derfor blir han avvist av kvinner. Hvis man først skal ha uforpliktende pulings, så er det like greit å velge en kjekk en for dette formålet.

Anonymkode: 4ef7d...d28

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi selv stygge damer kan få ligge med en bedre mann. Da får de også for seg at menn som dette er det de fortjener. Så velger de bort alle menn de egentlig kan få fordi de ikke er bra nok, blir sur og grinete fordi «ingen menn vil binde seg» (fordi de mannfolka kan få bedre!), og må bite i det sure eplet etterhvert og velge seg en mann de faktisk kan få. 

Anonymkode: 9802f...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn er kravstore, har vært singel i tre år og vært på fire dater. Å være lite pen dame er ikke veldig takknemlig det heller. 

Anonymkode: 9728b...977

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi selv stygge damer kan få ligge med en bedre mann. Da får de også for seg at menn som dette er det de fortjener. Så velger de bort alle menn de egentlig kan få fordi de ikke er bra nok, blir sur og grinete fordi «ingen menn vil binde seg» (fordi de mannfolka kan få bedre!), og må bite i det sure eplet etterhvert og velge seg en mann de faktisk kan få. 

Anonymkode: 9802f...3a0

Mens menn som KAN få litt overvektige, mindre pene og litt eldre damer, klager over at ingen damer vil ha sex med dem når de løper etter instababes.

Anonymkode: 4ef7d...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Det med høy lønn osv. høres snålt ut, de ønsker vel å signalisere at de ønsker en mann med høy utdanning. De slipper å bli kontaktet av de som har gått "livets harde skole", eller folk med en helt annen bakgrunn enn dem selv. Snobbete, absolutt.

 

Anonymkode: 14cc7...61e

Nope, det der at det egentlig handler om høyere utdanning og kulturell kapital er en myte som damer liker å spre om seg med. Mange damer er opptatt av harde cash og ikke av studiepoeng og allmenndannelse. En mann med høyere utdanning og jobb i  offentlig sektor og dermed en årslønn på sørsida av 1 mill i året, er ikke spesielt attraktiv hos kvinner. For eks en håndverker som tjener 1 mill i året hvitt og 1 mill til svart, eller en vgs-dropout influenser med millioner på bok, er mye mer attraktiv.

Anonymkode: 4afb6...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi selv stygge damer kan få ligge med en bedre mann. Da får de også for seg at menn som dette er det de fortjener. Så velger de bort alle menn de egentlig kan få fordi de ikke er bra nok, blir sur og grinete fordi «ingen menn vil binde seg» (fordi de mannfolka kan få bedre!), og må bite i det sure eplet etterhvert og velge seg en mann de faktisk kan få. 

Anonymkode: 9802f...3a0

Dette er jo bare tull. Jeg fant mannen på tinder. Og han er kjekkere og bedre på alle måter enn noen av de jeg møtte før han. Drittsekker er drittsekker, uansett hvordan de der ut

Anonymkode: ba282...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen damer skriver faktisk sånt. Du skulle visst hvordan det er å være en mann som prøver å bli kjent med damer.
Hvis man ikke er "perfekt" så er det utrolig vanskelig.

Anonymkode: 0228f...22c

Jeg har laget en mannlig tinder, så ingen profiler som skrev dette. Faktisk så er kvinnelige profiler mye bedre enn menns.

Anonymkode: ba282...0db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nope, det der at det egentlig handler om høyere utdanning og kulturell kapital er en myte som damer liker å spre om seg med. Mange damer er opptatt av harde cash og ikke av studiepoeng og allmenndannelse. En mann med høyere utdanning og jobb i  offentlig sektor og dermed en årslønn på sørsida av 1 mill i året, er ikke spesielt attraktiv hos kvinner. For eks en håndverker som tjener 1 mill i året hvitt og 1 mill til svart, eller en vgs-dropout influenser med millioner på bok, er mye mer attraktiv.

Anonymkode: 4afb6...b34

Du snakker med ekte kvinner og tørr påstå til oss hva vi liker og ikke?

Har verken lyst på en som begår økonomisk kriminalitet eller en influenser over noen med egentlig en helt vanlig jobb og vanlig lønn. Er åpen for vanlige jobber, som butikk, så hvorfor skal ikke kommune arbeidere med sørsida av milionen være attraktive? Hvor i skyene bor du? 19 år?

Anonymkode: ab130...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Merkelige krav... Mine er at jeg vil ha noen med samme verdier, livssyn og store ting som faktisk er viktig. 

Anonymkode: bd03f...f38

For meg er ikke dette «store ting som er viktige». Jeg syntes forholdet er mer spennende og givende med litt forskjellige verdier, livssyn osv. om man er lik på alle disse tingene, så blir det kjedelig.

Jeg og min partner er feks helt i hver vår ende av den politiske skala. I tillegg er hun personlig kristen. Jeg et alt annet en religiøs. For oss åpner dette bare for spennende samtaler og diskusjoner. 
 

Hva som er «store, viktige ting» er subjektivt. Noe er ikke bedre eller mer riktig en noe annet.

Anonymkode: 95ab8...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en m36 og har nylig begynt å se litt rundt på datingsider. Mange av damene har krav som ikke ligner grisen.
"Han skal være veltrent, blå øyne, ha høy lønn, mye fritid, egen bolig og han skal være villig til å være bonuspappa for mine barn"

Jeg skjønner at man har noen krav, men herre, noen av disse profilene er jo til å le av.

Anonymkode: 0228f...22c

Herregud, ingen mann med vettet i behold vil godta ei dame som forlanger det🤣
Ja, jeg synes kravene er altfor høye, MEN, da får de forbli single da :) Sikkert kjekt å være singel-kattmamma eller alenemor med pappvin. Og ja, jeg er kvinne selv (godt gift heldigvis).

Anonymkode: c7726...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart man kreve hva man vil, vi er ikke lenger avhengig av å være gift med en mann. Er kravene for høye til at man får noen får man leve med det hvis man ønsker, eller justere hvis en partner er viktigere. 

Anonymkode: 8c508...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du snakker med ekte kvinner og tørr påstå til oss hva vi liker og ikke?

Har verken lyst på en som begår økonomisk kriminalitet eller en influenser over noen med egentlig en helt vanlig jobb og vanlig lønn. Er åpen for vanlige jobber, som butikk, så hvorfor skal ikke kommune arbeidere med sørsida av milionen være attraktive? Hvor i skyene bor du? 19 år?

Anonymkode: ab130...8a9

Et stykke oppe i åra (middelaldrende). Utdanning på master-/hovedfagsnivå. Jobb i offentlig sektor, Jeg liker jobben min og synes den er interessant og viktig, og jeg får lov til å være med å påvirke samfunnsutviklingen på mitt lille smale område. Men jeg har mer enn en gang vært eksponert for kvinners skepsis til at jeg ikke jobber i privat sektor, og dermed kunne vært på nordsida av millionen i stedet for på sørsida. Har også blitt valgt bort pga. det, og før du spør: Vedkommende sa rett ut at det var grunnen, så det var ikke "egentlig pga. personligheten" (Ikke i den forstand at personligheten min var perfekt, det er den sikkert ikke, men at samme personlighet pluss noen hundre tusen mer i året ville vært bra nok. Altså at personligheten i seg selv ikke var diskvalifiserende, men personlighet pluss nåværende brutto årslønn pluss status var diskvalifiserende.)

Jeg tror det er noe med kombinasjonen av høyere utdanning og at man ikke bruker eller egentlig ønsker å bruke den til å tjene veldig mye penger, som vekker kvinners skepsis, mistenksomhet og skuffelse. Den kommunearbeideren du nevner møter kanskje ikke samme problematikken som jeg føler jeg møter, der jeg oppfatter at mange damer (ikke alle) innerst inne ønsker at jeg skulle brukt evnene de mener jeg har til å tjene masse mer penger enn jeg gjør.

Anonymkode: 4afb6...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, ingen mann med vettet i behold vil godta ei dame som forlanger det🤣
Ja, jeg synes kravene er altfor høye, MEN, da får de forbli single da :) Sikkert kjekt å være singel-kattmamma eller alenemor med pappvin. Og ja, jeg er kvinne selv (godt gift heldigvis).

Anonymkode: c7726...be4

Elsker pappvin, blir ikke tom på et blunk. 

Anonymkode: 2c2c6...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er en m36 og har nylig begynt å se litt rundt på datingsider. Mange av damene har krav som ikke ligner grisen.
"Han skal være veltrent, blå øyne, ha høy lønn, mye fritid, egen bolig og han skal være villig til å være bonuspappa for mine barn"

Jeg skjønner at man har noen krav, men herre, noen av disse profilene er jo til å le av.

Anonymkode: 0228f...22c

Derfor de er på datingsider. De fine damene finner du andre steder. 

Anonymkode: df364...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Et stykke oppe i åra (middelaldrende). Utdanning på master-/hovedfagsnivå. Jobb i offentlig sektor, Jeg liker jobben min og synes den er interessant og viktig, og jeg får lov til å være med å påvirke samfunnsutviklingen på mitt lille smale område. Men jeg har mer enn en gang vært eksponert for kvinners skepsis til at jeg ikke jobber i privat sektor, og dermed kunne vært på nordsida av millionen i stedet for på sørsida. Har også blitt valgt bort pga. det, og før du spør: Vedkommende sa rett ut at det var grunnen, så det var ikke "egentlig pga. personligheten" (Ikke i den forstand at personligheten min var perfekt, det er den sikkert ikke, men at samme personlighet pluss noen hundre tusen mer i året ville vært bra nok. Altså at personligheten i seg selv ikke var diskvalifiserende, men personlighet pluss nåværende brutto årslønn pluss status var diskvalifiserende.)

Jeg tror det er noe med kombinasjonen av høyere utdanning og at man ikke bruker eller egentlig ønsker å bruke den til å tjene veldig mye penger, som vekker kvinners skepsis, mistenksomhet og skuffelse. Den kommunearbeideren du nevner møter kanskje ikke samme problematikken som jeg føler jeg møter, der jeg oppfatter at mange damer (ikke alle) innerst inne ønsker at jeg skulle brukt evnene de mener jeg har til å tjene masse mer penger enn jeg gjør.

Anonymkode: 4afb6...b34

«Jeg gjør det slutt fordi du ikke har nok ambisjoner»

Anonymkode: 51eec...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en tinderprofil der fyren hadde skrevet at han ville ha en dame som er

Brunette

mellom 165-170 høy

ca 60 kg

Godt trent

Sto mange flere krav nedover, men husker ikke alle😅

Godt ikke alle er sånn 

 

Anonymkode: 2a68e...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kom over en tinderprofil der fyren hadde skrevet at han ville ha en dame som er

Brunette

mellom 165-170 høy

ca 60 kg

Godt trent

Sto mange flere krav nedover, men husker ikke alle😅

Godt ikke alle er sånn 

 

Anonymkode: 2a68e...c10

Mange går direkte fra netthandel til datingsider. Det blir fort sånn når du gjør alt fra telefon og pc.

Anonymkode: df364...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...