Gå til innhold

Hvorfor virker så mange damer så kravstore?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en m36 og har nylig begynt å se litt rundt på datingsider. Mange av damene har krav som ikke ligner grisen.
"Han skal være veltrent, blå øyne, ha høy lønn, mye fritid, egen bolig og han skal være villig til å være bonuspappa for mine barn"

Jeg skjønner at man har noen krav, men herre, noen av disse profilene er jo til å le av.

Anonymkode: 0228f...22c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en m36 og har nylig begynt å se litt rundt på datingsider. Mange av damene har krav som ikke ligner grisen.
"Han skal være veltrent, blå øyne, ha høy lønn, mye fritid, egen bolig og han skal være villig til å være bonuspappa for mine barn"

Jeg skjønner at man har noen krav, men herre, noen av disse profilene er jo til å le av.

Det første du må gjøre er å forstå forskjellen mellom preferanser og krav. Ellers så finner man mye lattermildt andre veien også ;) Det er vel bare å skygge unna de profilene som har masse preferanser du vet du ikke kan eller ønsker å  innfri? 

Anonymkode: de674...74d

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det første du må gjøre er å forstå forskjellen mellom preferanser og krav. Ellers så finner man mye lattermildt andre veien også ;) Det er vel bare å skygge unna de profilene som har masse preferanser du vet du ikke kan eller ønsker å  innfri? 

Det er sikkert mye rart andre veien også. Jeg skjønner bare ikke at man kan være så kravstor. Eller liste opp så mange preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er sikkert mye rart andre veien også. Jeg skjønner bare ikke at man kan være så kravstor. Eller liste opp så mange preferanser.

Fant du alle disse preferansene i en og samme profil? Bonuspappa for mine barn skjønner jeg, det er en selvfølge hvis hun har barn fra før. Men å både ha høy lønn og mye fritid er en vanskelig kombo, ettersom høy lønn gjerne krever at han er mye på jobb 😅

Prøvde forøvrig tinder selv for 5 - 7 år siden. Hadde kun et bilde av meg selv,  ingen skrift,  ingen preferanser. Bortsett fra "No ONS". Likevel så endte jeg opp med 400+ likes til dagen. Hadde jeg bare et søtt ansikt eller kanskje var disse kun ute etter kun en ting, selv om jeg hadde skrevet "no ONS". ? Som sagt mye rart begge veier. Kanskje det enkleste enda er å treffe noen utenfor internett?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Har profilene du liker noe felles? Dette høres ut som high maintenance damer som vet de kan velge og vrake, og gjør det.

Anonymkode: f3c6c...590

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Enig. Og dette er overfladiske krav. Ingen av dem dreide seg om personlighet, verdier eller livssyn f.eks.

(M 25)

Endret av Mayer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vårtegnet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

I all verden! Ligg unna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mayer said:

Enig. Og dette er overfladiske krav. Ingen av dem dreide seg om personlighet, verdier eller livssyn f.eks.

(M 25)

Er du TS? Hva sier profilen din om deg? Og hva er du på jakt etter?

I din alder er det mange som bare vil ha det litt gøy. Er du på jakt etter noe varig? Har du selv krav til partner, og i så fall hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode virker det litt dumt å skrive haugevis med krav i profilen, for det kan ha motsatt effekt. Skriver en fyr "ingen drama" i profilen sin er det stor sjans for at han har hatt dramatiske damer tidligere. Hvorfor det tro ;) Og har noe i seg som tiltrekker det, eller så er han en idiot som gjør kvinnfolk sprø. "Han skal være veltrent" kan tiltrekke menn som kompenserer for andre kvaliteter med å ha bulende muskler. Plutselig går man på date med en boler som har kropp som personlighetstrekk. Man kan skrive ting som at man ikke vil ha en fyr med barn, at han helst har barn, er villig til å være bonuspappa, at han skal være religiøs, fint om han driver med x-hobby, ikke er allergisk mot dyr m.m. Virker man ekstremt selektiv kan man skremme vekk de som faktisk har de kvalitetene, eller som mangler noe som til syvende og sist ikke betyr så mye i det lange løp. Hva om drømmemannen egentlig har grønne øyne? Eller brunt hår? 

Ærlige bilder, kort profiltekst og generell info kommer man langt med. Så kan man finne ut hvem personen er når man chatter og stille spørsmål mens man finner ut om praten flyter fint. Det er da ikke spennende med en som har livshistorien i profilen sin og krysser av alt de ser etter på en liste.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke noe galt i å ha noen krav når man tenker på et seriøst forhold, men det er klart at man bør holde seg til det realistiske, ellers virker det bare tåpelig.

På TS sin alder har mange av damene i den alderen lengre forhold bak seg, og de er vel skeptiske til å starte noe nytt med mindre den aktuelle personen fyller noen krav.

Det med høy lønn osv. høres snålt ut, de ønsker vel å signalisere at de ønsker en mann med høy utdanning. De slipper å bli kontaktet av de som har gått "livets harde skole", eller folk med en helt annen bakgrunn enn dem selv. Snobbete, absolutt.

De som har alle disse kravene burde i hvert fall selv innfri egne krav.

Anonymkode: 14cc7...61e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelige krav... Mine er at jeg vil ha noen med samme verdier, livssyn og store ting som faktisk er viktig. Med krav som "Høy lønn og veltrent med blå øyne" høres det ut som en sær person man styrer unna.

Anonymkode: bd03f...f38

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du TS? Hva sier profilen din om deg? Og hva er du på jakt etter?

I din alder er det mange som bare vil ha det litt gøy. Er du på jakt etter noe varig? Har du selv krav til partner, og i så fall hva?

Jeg er TS, ikke Mayer som du siterte.

Min profil sier at jeg vil bli kjent med noen og så får vi se. Jeg bryr meg ikke om jobb, lønn eller noe sånt. Jeg vil snakke med noen og så kanskje kan vi gå på en date hvis vi finner tonen. Men det er vanskelig når mange har krav som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilbud og etterspørsel.

Det er stor mangel på damer. Og etterspørselen er høyere enn noen gang.

Derfor kan damene sette krav man ikke har sett i historien.

Det er som med boligprisene. Mangelen på boliger er enorm samtidig som etterpørselen har nådd historiske høyder. Da krever selger mer. Jeg har ikke vært på boligjakt på over 20 år, men tok en tur innom Finn og kan se at prisene har blitt helt absurde.

Anonymkode: 034b7...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror ingenting på at der er kvinner som skriver sånt i profilen. Helt sikkert noen som tenker det, men hva kvinner ønsker seg varierer jo fra kvinne til kvinne..Personlig baserer jeg aller helst forhold på tid til hverandre, god mat og god sex. Skriver naturlig nok ikke det i en dateprofil.

Anonymkode: add50...d18

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ingenting på at der er kvinner som skriver sånt i profilen. Helt sikkert noen som tenker det, men hva kvinner ønsker seg varierer jo fra kvinne til kvinne..Personlig baserer jeg aller helst forhold på tid til hverandre, god mat og god sex. Skriver naturlig nok ikke det i en dateprofil.

Noen damer skriver faktisk sånt. Du skulle visst hvordan det er å være en mann som prøver å bli kjent med damer.
Hvis man ikke er "perfekt" så er det utrolig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke hvordan noen har en plan om å bo med noen som har barn uten å ende opp som bonusforelder. Uansett om du ikke skal ha hoved rollen, vil du bli en voksen person som vil ha stor betydning for barna, så ta det serriøst. 

Om hun er veltrent syns jeg ikke veltrent er noe høyt krav. 

Blå øyne, det er bare en farge, ikek noe vi kan styre, må være lov å like farger. 

Høyde, den er litt overfladisk, men også veldig rimelig utifra deres høyde. Men, folk forelsker seg i mange ulike høyder. 

Mye fritid er jo greit, men mye fritid og høy lønn vil jo bli mindre sannsynlig. 

Jeg syns høy lønn er et høyt krav, men jeg har lav lønn og komplekser for å være sårbar og bli tatt vare på. 

Egen bolig er også et høyt krav i denne økonomien. Men spørs på deres inntekt og økonomiske situsjon, jeg forstår jo om ei bossbabe som grinder arbeidsmarkedet kan se etter kvaliteter hun selv også har. Ser ikke vi alle etter noen litt lik oss? 

Anonymkode: ab130...8a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det, har sett sånne kvinner, som kvinne. Men det blir jo sikkert de mer overfladiske kvinnene, og om ts liker dem best ber han på en måte om det, mange jordnære kvinner også. 

Anonymkode: ab130...8a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er TS, ikke Mayer som du siterte.

Min profil sier at jeg vil bli kjent med noen og så får vi se. Jeg bryr meg ikke om jobb, lønn eller noe sånt. Jeg vil snakke med noen og så kanskje kan vi gå på en date hvis vi finner tonen. Men det er vanskelig når mange har krav som det der.

"Får vi se" blir av de aller fleste damer oppfattet som "uforpliktende sex". 

Anonymkode: 4ef7d...d28

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Noen damer skriver faktisk sånt. Du skulle visst hvordan det er å være en mann som prøver å bli kjent med damer.
Hvis man ikke er "perfekt" så er det utrolig vanskelig.

En fyr som likte min profil ville ha en dame på 1.65 som trente fitness. Jeg er 1.73 og setter ikke foten i et treningsstudio 😅 

Er mye rart der inne blandt begge kjønn.

Selv var jeg ute etter en emosjonelt tilgjengelig mann, bestevenn, partner og elsker. 

Er selvsagt viktig at han har orden på økonomien og kan forsørge seg selv. Utover det hadde jeg ikke særlig preferanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...