Gå til innhold

Borettslaget har kasta barnevogna på dugnad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere bilde av den merket med navn?

Anonymkode: e03d2...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dere bilde av den merket med navn?

Anonymkode: e03d2...bc7

Ja, det har vi 

 

Ts

Anonymkode: 2dbf6...b10

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor i alle dager kjørte dere ikke den dyre barnevogna inn i leiligheten når dere skulle være borte i TRE UKER???? Altså dette er dårlig gjort av brl men hvem etterlater 10 000kr+++ stående ute i 3 uker uten tilsyn?

Anonymkode: 91531...4cc

Det samme tenkte jeg. Enten er ts dum eller så er det troll

Anonymkode: 6bd81...f98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har vært 3 uker på ferie, og da vi kom tilbake oppdaga vi at barnevogna var borte. På ytterdøra er det hengt opp en lapp hvor det står at alle sykler skal være merket, men alt annet i fellesarealene vil bli kastet (denne var ikke hengt opp før vi dro).

I reglementet for borettslaget står det at barnevogner kan være oppbevart I fellesarealer, men at de isåfall skal være merket med navn og leilighetsnummer. Dette har vi gjort (navnelapp tydelig på håndtaket, nesten umulig å IKKE se det).

Kontaktet styret som henviser til lappen på døra og sier at det er kastet! De har vist kastet flere barnevogner!!?? Prøvde forklare at det står noe annet i reglementet, at vogna var merka etter kravene der. 

Dette var en barnevogn vi kjøpte ny for 7 mnd siden (bugaboo fox 5), så den er grisedyr! Var lammeskinn å vognpose I den i tillegg (voksipose og lammeskinn fra nøstebarn). 

Hva gjør vi? 😭

Anonymkode: 2dbf6...b10

Hvor hen i fellesareal sto denne? Du vet at det skal være fri passasje for rømning i tilfelle brann? Jeg jobber som vaktmester, og en gang så var det en person som hadde satt fra seg en sykkel fordi han ikke tenkte at reglene gjaldt for han.

Så jeg ga den til fretex, men sa at jeg heiv den. Han ble jo hissig, men jeg henviste bare til reglementet og han hadde ingen sak.

Anonymkode: 21697...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor hen i fellesareal sto denne? Du vet at det skal være fri passasje for rømning i tilfelle brann? Jeg jobber som vaktmester, og en gang så var det en person som hadde satt fra seg en sykkel fordi han ikke tenkte at reglene gjaldt for han.

Så jeg ga den til fretex, men sa at jeg heiv den. Han ble jo hissig, men jeg henviste bare til reglementet og han hadde ingen sak.

Anonymkode: 21697...49a

Nå har TS skrevet flere ganger i tråden at hun hadde parkert vogna der det var lov i følge vedtekter at vognen sto. 

Anonymkode: 305cd...da3

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk oppførsel fra "rydderne".

Samtidig; En del av svarene i tråden illustrerer kanskje hvordan det alltid vil finnes noen "sånne". 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Uavhengig av hvor mange leiligheter man deler inngang med er det kjempelett å komme inn i oppgangen for å stjele. Bare å gå inn etter noen, det være postbud, besøk, foodora, hjemmesykepleien, etc… Jeg forstår ikke at dere setter verdier til 20000 kr ish så lett tilgjengelig, i hvertfall ikke når dere skal være borte så lenge. Vi har felles LÅST sykkelbod i kjelleren, men setter ikke våre sykler (20-40000 kr) fra oss der, selv ikke med egne kjettinglåser. Barnevogna tar vi selvsagt med inn. Ufint av borettslaget å kaste vogner når det er lov å sette dem der, men er jo samme som ved feks vasking av gatene i oslo (et par dagers forvarsel- og om man ikke flytter bilen risikerer man borttauing). Vet ikke om dere har en god sak når dere er såpass løsslupne med egne verdier.

Anonymkode: 4982d...478

Borttauing er noe annet. Da kan man jo dra og hente bilen igjen. Den blir ikke bare kastet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bilde av at den er merket, du har vedtektene hvor det står at det er lov å sette den der og du har en innrømmelse av at den er kastet. 

Da er det jo ingen sak. De må erstatte vognen. 

Legg frem bevisene for dem, og be dem erstatte den. Nå er jeg ikke noe fan av å og legge meg i konflikt med folk, det kan ofte koste mer enn det smaker, selv om man vinner. Men: hvis de blånekter å erstatte og ikke gir seg, så tror jeg faktisk (sjekk opp dette da, ikke ta mitt ord for det) at om du skal få det tilbake på forsikringen som jo er alternativ 2 her, så må du anmelde for tyveri.

Da kan du si dette til styret først, at da må jeg ta det på forsikringen, og da må jeg visst anmelde, ser jeg. Så da setter jeg ditt navn, herr styreleder Narvestad, på den politianmeldelsen, bare sånn til informasjon dersom politiet mot formodning skulle kontakte deg. 

Det burde jo hjelpe bare å si fra før man gjør det.. ingen vil vel i politiets register. Hvis det ikke hjelper, så er det jo bare å gjøre det... 

Og for alt du vet, så kan det jo også som mange her påpeker, faktisk være et tyveri. 

Sånne dugnader hvor man kaster alt som er umerket, er jo en glimrende anledning for å rett og slett bare stjele noe.

Jeg hadde aldri i mitt liv pælma en ny og fancy barnevogn i søpla, når den til og med er tydelig merket så er det etter mitt skjønn usannsynlig at det var et uhell. 

Anonymkode: 5058e...803

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv erfaring fra styre i borettslag, og her er det bare å kreve erstatning. Be om at saken behandles raskt, da du innen mandag neste uke vil anmelde hvis saken ikke er ordnet opp. 

Ikke nevn forsikring, da kan de jo innbille seg at forsikringen tar dette for de. Forsikringen dekker sannsynligvis ikke ulåste ting i fellesareal. 

Noen i styret har dumma seg ut. Synd, trist, leit. 

Vi har selv vært i kontakt med både politi og kommune på grunn av eiendeler som står i veien på fellesareale, og det er en tidkrevende prosess for borettslaget å rydde opp i. Blant annet gamle, avskiltede biler som sikkert er verdt mindre enn barnevogna di. 😂 Vi har måttet varsle skriftlig og personlig i lang tid i forveien, OG vi har selvfølgelig måttet ha støtte i vedtektene. Likevel tok det månedsvis å bli kvitt disse tingene... 

Så her står styret deres svakt... 

Enig i at det er idioti å oppbevare slikt fellesareal når man skal på ferie, men det er likevel ikke relevant for styrets tabbe her. 

Anonymkode: 243dd...d31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt sykt ut at noen er så dumme at de kaster noe som åpenbart er verdifullt. Mulig de var ekstremt dumme og ikke vet at barnevogner koster penger, eller bare sykt firkanta regelryttere etter egne regler (som ikke vet at det ikke er lov å kaste på den måten selv etter å hengt opp lapp). Men ja jeg hadde også sendt mail og sagt ifra at du forventer erstatning og at det kommer til å følges opp med anmeldelse dersom du ikke får bekreftet plan for erstatning innen en viss dato (kort tid frem i tid men nok til at de rekker å ordne)

 

Anonymkode: 6359d...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ufint av borettslaget å kaste vogner når det er lov å sette dem der, men er jo samme som ved feks vasking av gatene i oslo (et par dagers forvarsel- og om man ikke flytter bilen risikerer man borttauing). Vet ikke om dere har en god sak når dere er såpass løsslupne med egne verdier.

Anonymkode: 4982d...478

Nei, det er på ingen måte det samme. Veitrafikkloven sier tydelig at hvis du parkerer bilen din på offentlig område, plikter du å sjekke om reguleringene har blitt endret minst én gang i døgnet. Og hvis du ikke gjør det, og bilen blir tauet bort, kan du hente den mot et ganske lavt gebyr (mye lavere enn det som er den reelle kostanden ved borttauing). Et borettslag kan ikke endre ordensreglene uten at det gjøres på en generalforsamling, med mindre de har gitt styret fullmakt til å endre reglene uten å gå via generalforsamling. Det har jeg aldri hørt om før, men det er jo mulig.

Borettslaget må selvfølgelig erstatte vognene de har kastet, gitt at beboerne har merket dem riktig. Hvis den ikke var det, blir det en annen sak. Det er dessverre overraskende vanlig at folk bruker fellesarealene som søppelplass, for eksempel ved å sette fra seg barnevogner de ikke trenger lenger. Jeg synes ikke folk som deltar på dugnad har ansvar for å kunne nok om vogner til å se forskjell på en ny og dyr Bugaboo og en gammel og slitt Brio, eller vurdere hvor grensen går. 

Anonymkode: 1860a...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er lov eller ikke ville jeg ikke satt en så dyr vogn i fellesarealene når dere er borte så lenge. Det samme med sykkel. 

Dere kan sikkert kreve erstatning, men jeg syns det er litt smålig å muligens ødelegge naboskap over noe som så enkelt kunne vært unngått. Dere vet jo ikke med sikkerhet at akkurat deres vogn ble kastet? Kanskje ble den stjålet rett før dugnaden?

Anonymkode: fc52e...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...