Gå til innhold

Borettslaget har kasta barnevogna på dugnad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i 3. Etg uten heis, derfor har vi ikke bært den opp. Står også under en trapp, sammen med en annen barnevogn. Er her det står oppført i reglene at de kan oppbevares.

Deler inngang med 10 leiligheter, så har jo følt at den står trygt grunnet begrenset tilgang. Ingen som har dyr her heller og den har alltid fått stå i fred.

Og borettslaget har svart med at de har kastet flere vogner, på mail, så de har jo innrømmet å ha gjort det.

 

Ts

Anonymkode: 2dbf6...b10

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt at «ingen» visste denne tilhørte dere og var i daglig bruk selv om dere var på ferie. Kastet med vognpose og greier? Nei… her har nok noen forsynt seg, eller forsynt bekjente. 
Det er vel risikoen man tar ved å hensette ting i fellesarealer…? 

Anonymkode: 6ca17...b60

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske åpenbart at de skal erstatte vogna

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig noen drittsekk naboer. Jeg var deltatt på ørten dugnader. Folk kaster ikke nye vogner. Dine naboer vet vel også at det var deres vogn? Jeg bodde i et mye større borettslag. Visste jo sånn ca hvem som eide sykler og vogner 

Vi pleide å selge ting som var eierløse.

Anonymkode: 7d23d...474

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Heier på borettslaget, sykt irriterende med folk som bruker fellesarealet som oppbevaring for tingene sine 🤯

Anonymkode: 94133...e3f

Gud bedre, enkelte her inne... Slik irritasjon gjør det overhodet ikke greit å kaste/stjele andres eiendeler 🤦

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev erstatning, høres ut som om du har fulgt regler til punkt og prikke så da er det borettslaget som har gjort feil. 

Anonymkode: c0ff4...8d6

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var jo i reglementet til borettslaget at barnevogner kunne være i fellesarealet. Om de da gjør en endring i reglementet, så må det varsles i rimelig tid og på et vis der de sikrer at beboerne har fått beskjeden. Her har de kun hengt opp lapp og med så kort frist at de som var på ferie ikke har fått med seg endringen. Det er også helt tullete av styret å kaste en ny vogn som de burde sett var verdt tusenvis av kroner. Nei, i dette tilfellet har styret gjort en feil og jeg mener de må erstatte barnevognen. 

Anonymkode: 2f7f7...d06

Må korrigere innlegget mitt. Det ser ikke ut som de har endret reglementet til borettslaget. De har hengt opp en lapp som er imot borettslagets vedtekter, og det er dermed ikke tvil om at de må erstatte vognen.

Anonymkode: 2f7f7...d06

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at den er blitt kastet er overbevist om at noen har benyttet sjansen og tatt den selv eller solgt videre. En blokk er ikke bare menneskene som bor der men og de som kommer på besøk. Er utrolig mange inn og ut på et par uker. 

Hvis styret ikke selv på påtar seg ansvar og betaler så melder du den stjålet og får igjen på innboforsikringen.

Vi har heldigvis ikke lov til å ha ting stående slik som dette hos oss over langt tid men jeg hadde aldri tatt sjansen på å ha slike ting ute for folk er så langfingra. Ser det overalt for tiden, er det ikke boltet fast så er det en eller annen som tar det med seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bor i 3. Etg uten heis, derfor har vi ikke bært den opp. Står også under en trapp, sammen med en annen barnevogn. Er her det står oppført i reglene at de kan oppbevares.

Deler inngang med 10 leiligheter, så har jo følt at den står trygt grunnet begrenset tilgang. Ingen som har dyr her heller og den har alltid fått stå i fred.

Og borettslaget har svart med at de har kastet flere vogner, på mail, så de har jo innrømmet å ha gjort det.

 

Ts

Anonymkode: 2dbf6...b10

Unnskyld meg altså, men dere klarer ikke bry dere med å bære opp vognen tre etasjer (som jeg antar dere daglig går opp og ned med en unge) når dere skal fra vekk i 3 uker?? Og attpåtil en kliss ny Bugaboo, som veier 7+3kg og kan lett deles i to?? Sorry as, jeg slepte den jævla nedarva Emmaljungaen på 16kg opp og ned 2 etasjer hver eneste dag fordi jeg var livredd noen skulle stjele den, hadde dårlig råd og kunne åpenbart ikke flekke ut for en ny.  
Dere får klage til styret evt. melde den stjålet. 

Anonymkode: 91531...4cc

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må de de faktisk ta ansvar og erstatte vognen. 
Jeg har kasta sykler, akebrett og mye annet rart på dugnad i borettslaget, sikkert en vogn eller to også men da er forskjellen at alt som ikke er merka blir tatt med til borettslagets egne bodrom der det lagres i 6 mnd, så kastes det. 
Folk får også påminnelse om merking og varsel om dugnad i alle postkasser så det er ikke mulig å si at man ikke kjenner til reglene eller prosessen med kasting.

Anonymkode: b80a1...014

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vognen med nevnt tilbehør får man lett 10k for tilsammen på finn. Sikker på at noen har vært så ivrige på rydding at de kastet den uten å tenke? 

Sjekket finn? 

Anonymkode: 1be02...f30

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud. Dere som svarer her om katter og tyverier? Har dere noen gang bodd i borettslag med fellesarealer? Jeg regner med utifra det som står skrevet her at ts bor i blokk og har felles kjellerareal slik som meg. Det er altså et stort kjellerrom med plass til vogner, sykler, akebrett. Det er kun vi i oppgangen som har tilgang med nøkkel til dette rommet, det er låst. Så det er like trygt å ha vogna der som i sin egen bod, med mindre naboene er tjuvradder. Det kommer heller ingen katter inn i rommet med mindre noen låser dem inne der. 

Når det står i regelverket at dere kan bruke dette rommet til vogna og den er merket, så må du anmelde borettslaget/styret for tyveri ts. Dette er ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: 1d52f...d07

Sjansen for at noen i oppgangen er tjuvradder er absolutt tilstede, så å oppbevare verdifulle ting på fellesarealer er alltid en risiko.

Men at styret faktisk håndhever reglene (som nettopp er blitt forandret!!) så strengt at de faktisk kaster verdifulle ting, er helt hårreisende. Det er slikt Narvestad ville ha gjort. Jeg skjønner jo at Robert Stoltenberg sikkert har funnet inspirasjon et sted, så slike finnes nok i virkeligheten også.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi har vært 3 uker på ferie, og da vi kom tilbake oppdaga vi at barnevogna var borte. På ytterdøra er det hengt opp en lapp hvor det står at alle sykler skal være merket, men alt annet i fellesarealene vil bli kastet (denne var ikke hengt opp før vi dro).

I reglementet for borettslaget står det at barnevogner kan være oppbevart I fellesarealer, men at de isåfall skal være merket med navn og leilighetsnummer. Dette har vi gjort (navnelapp tydelig på håndtaket, nesten umulig å IKKE se det).

Kontaktet styret som henviser til lappen på døra og sier at det er kastet! De har vist kastet flere barnevogner!!?? Prøvde forklare at det står noe annet i reglementet, at vogna var merka etter kravene der. 

Dette var en barnevogn vi kjøpte ny for 7 mnd siden (bugaboo fox 5), så den er grisedyr! Var lammeskinn å vognpose I den i tillegg (voksipose og lammeskinn fra nøstebarn). 

Hva gjør vi? 😭

Anonymkode: 2dbf6...b10

Dette må de erstatte.. Men kan bli vanskelig å bevise at vognen var merket med navn og slikt som krevd med mindre du ha bilde av det. 

Anonymkode: 66e66...b35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spesielt at «ingen» visste denne tilhørte dere og var i daglig bruk selv om dere var på ferie. Kastet med vognpose og greier? Nei… her har nok noen forsynt seg, eller forsynt bekjente. 
Det er vel risikoen man tar ved å hensette ting i fellesarealer…? 

Anonymkode: 6ca17...b60

De visste det nok. Noen regel ryttere kan finne på å kaste verdifulle ting fordi de står på "feil" plass. Men det er jo ikke umulig at noen, istedet for å kjøre det på søppeldynga har beholdt/soldat/gitt det bort. Er vel også et gjenbrukstrlt på mange søppeldynger hvor hele mye ting gjerne havner.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en Narvestad i alle borettslag eller sameier dessverre.

Anonymkode: 04462...640

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og borettslaget har svart med at de har kastet flere vogner, på mail, så de har jo innrømmet å ha gjort det.

Her har du jo en fantastisk tilståelse, og hvis du da har tillatelsen om å sette den der skriftlig har du alt du trenger for å anmelde dem. Og med anmeldelse kan du gå videre til forsikringen for å få dekket ny.

Anonymkode: a6875...ce0

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lærer til neste gang at du slutter å forsøple fellesarealet med dine personlige ting. Er så lei av folk som bare skal ha barnevogner, trehjulssykler, sparkesykler, bilsete, ekstra bilsete, sykkelsete, sykkelvogn og fire par ski i fellesarealet fordi de ikke ha plass i egen bod/leilighet. Ting som settes i fellesarealet må man forvente at forsvinner, spesielt når det koster 10000 og dere er vekke i tre uker. Og skulker dugnaden. Skulle vært flere borettslag som ditt!

Anonymkode: a7ac2...210

Når det er lov å sette barnevogn som er merket i fellesarealer, så har da ikke ts forsøplet. Her hadde vi barnevogna under en trapp og den stod ikke i veien for noen. Så lenge de har fulgt borettslagets reglement får sånne som deg bare rulle inn. Og man legger vel ikke opp ferie etter når det er potensielt dugnad. 

Anonymkode: 8a064...b0d

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lærer til neste gang at du slutter å forsøple fellesarealet med dine personlige ting. Er så lei av folk som bare skal ha barnevogner, trehjulssykler, sparkesykler, bilsete, ekstra bilsete, sykkelsete, sykkelvogn og fire par ski i fellesarealet fordi de ikke ha plass i egen bod/leilighet. Ting som settes i fellesarealet må man forvente at forsvinner, spesielt når det koster 10000 og dere er vekke i tre uker. Og skulker dugnaden. Skulle vært flere borettslag som ditt!

Anonymkode: a7ac2...210

Når du parkerer bilen din på et sted som satt av til parkering av biler og andre kjøretøy, forsøpler du da? Og hvis sjefen over dette stedet som er avsatt til å parkere biler bestemmer at nå vil han han ikke ha det slik lenger, er det da greit at han sender bilen din til høggern? For siden dette er et område som er felles for mange må man bare forvente og akseptere at bilen forsvinner.... 

For saken er lik for TS, hun parkerte vogna der bortelaget hadde sakt at beboere kunne parkere vogner, sykler og lignede. 

Anonymkode: a6875...ce0

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lærer til neste gang at du slutter å forsøple fellesarealet med dine personlige ting. Er så lei av folk som bare skal ha barnevogner, trehjulssykler, sparkesykler, bilsete, ekstra bilsete, sykkelsete, sykkelvogn og fire par ski i fellesarealet fordi de ikke ha plass i egen bod/leilighet. Ting som settes i fellesarealet må man forvente at forsvinner, spesielt når det koster 10000 og dere er vekke i tre uker. Og skulker dugnaden. Skulle vært flere borettslag som ditt!

Anonymkode: a7ac2...210

Der jeg bodde hos min tante var det nederste i trappe oppgangen en egen plass merket til sykler, barnevogner og rullestol . Der stod de slik at det ikke stod i veien. Vet ikke om det var slik hos TS. Hos min tante så merket en da med navn og leilighet på utstyret slik at en viste det var ting som tilhørte de i boligen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hvor mange leiligheter man deler inngang med er det kjempelett å komme inn i oppgangen for å stjele. Bare å gå inn etter noen, det være postbud, besøk, foodora, hjemmesykepleien, etc… Jeg forstår ikke at dere setter verdier til 20000 kr ish så lett tilgjengelig, i hvertfall ikke når dere skal være borte så lenge. Vi har felles LÅST sykkelbod i kjelleren, men setter ikke våre sykler (20-40000 kr) fra oss der, selv ikke med egne kjettinglåser. Barnevogna tar vi selvsagt med inn. Ufint av borettslaget å kaste vogner når det er lov å sette dem der, men er jo samme som ved feks vasking av gatene i oslo (et par dagers forvarsel- og om man ikke flytter bilen risikerer man borttauing). Vet ikke om dere har en god sak når dere er såpass løsslupne med egne verdier.

Anonymkode: 4982d...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...