Gå til innhold

Det umulige livet som lavtlønnet mann, innadvendt, under middels utseende. Helt sjanseløst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

isw skrev (1 time siden):

Dette skrev jeg i en annen tråd nylig, men ser relevansen her også. 

NEI, det er ikke "ressurssvake menn" som blir hengende etter eller blir gående evig single. Det er ikke slik at alle kvinner skal jakte "oppover" i status.

De mennene som er minst attraktive, har følgende karakteristikk:

De ser på kvinnen som et objekt og et mål. Dette er forsåvidt greit hvis klokka er 02.45 i Oslo Sentrum natt til søndag, hvor både mann og kvinne kun vil ha et ligg. Men jeg har full forståelse for at en kvinne ønsker å bli sett på som et menneske, og ikke en nøkkel for en mann til å få sex, barn eller ekteskap. Jeg har dessverre sett dette hundrevis av ganger, og det er egentlig komplett likegyldig om mannen er uføretrygdet eller har millioninntekt. Spørsmålet er det samme. "Hvorfor får jeg ikke kjæreste/sex/kone/fyll inn det som passer, jeg som er så snill/vellykket/ikke overgriper/vakker/whatever denne mannen mener at han er" som gjør at kvinner regelrett SKYLDER han kroppen sin. Og at kvinner er idioter som bare velger dumme menn. Eller ser "oppover" fordi de ikke ser denne mannens verdi.

Så er kontrollspørsmålet mitt: "Har du noen gang prøvd å være venn med en kvinne?". Svaret er stort sett "Nei, hva er vitsen med det?" - man gidder ikke kaste bort tid med å faktisk se mennesket bak - men i stedet sveiper man krakilsk til høyre på hver kvinne man ser og i desperasjon kjøper boosts, Tinder gull og hva i helvete alt heter, uten å kunne kommunisere, ta seg tid til mennesket, legge innsats i en date eller noe som helst. Og blir sittende ensom, bitter og hate kvinner, og potensielt utvikle seg til en overgriper eller voldsmann i verste fall.

Som en digresjon kan jeg nevne at John Fredriksen, som er Norges rikeste mann, var kjent for å rope i fylla på 80-tallet "Hvorfor får ikke jeg fitte, jeg som er så rik" (Kilde: Storeulv). Så nei. Det er ikke pengene det kommer an på. Det er holdningen.

Det å ikke klare å oppføre seg greit/ anstendig/ imøtekommende/ tiltalende er også å være ressurssvak, men enig med poenget ditt. Å ha dårlig/uanstendig sosial fungering er absolutt å ha mangel på ressurser som betyr særdeles mye. Mest egentlig. 

Hva folk eier, tjener og er utdannet som fremkommer ofte ikke før kontakt allerede er etablert. Når man allerede er over den første terskelen som mange sliter med å komme over kun fordi oppførsel er lite tiltalende. 

"Kan ikke skjønne at Xxxx ikke har dame, han som er så snill", har jeg tidvis hørt menn si om kamerater. Jeg kunne nærmere bestandig skjønne det veldig godt. For eksempel angående han som i fylla hadde det med å viske inn i ørene på oss kvinner ting som "Sikker på at du har en deilig fitte.", og som da vi rygget unna fulgte opp med "men den er vel utpult av negerpikker." Og lignende utsagn. Med et smil vel å merke. 🙄

Eventuelt typen min datter nettopp tok opp, at en på jobben er så crepy. "Veldig hyggelig, men for hyggelig, om du forstår hva jeg mener. Følger meg med øynene overalt og kommenterer alt jeg gjør med så altfor overdrevne komplimenter. Når Ole (*jevnaldrende kollega, fiktivt navn) gjør det samme sier han ingenting, men jeg er sååå flink når jeg gjør det. Om det er så fantastisk, hvorfor sier han ikke det samme til Ole?" 

Jeg (*politisk ukorrekt mamma) "Han vil ikke i buksene på Ole." 

Min datter (*vant til politisk ukorrekt og direkte mamma) "Akkurat!"

Det er mye rart og utiltalende mellom de aller verste og det å faktisk ha tiltalende oppførsel. Typer av eksempel nr 1 vet nok at de gjør noe dumt, men klarer ikke å holde seg fra det. Eksempel nr 2 skjønner nok ikke hvor gjennomskuelig slikt er for oss kvinner, eller at vi så definitivt ser forskjell på vennlig og høflig interesse og å "bli avkledd og spist" med rovdyrblikk. (Jeg antar at mange menn ikke engang forstår hva jeg mener med dette, og at de fleste kvinner forstår nøyaktig hva jeg mener. Hyggelig er absolutt på ingen måte alltid hyggelig, men kan også være forferdelig skummelt. Eksempel- mann nr 2 er i mange tilfeller direkte farlige for oss kvinner. De tror virkelig at de er hyggelige, og så blir de forbanna når de ikke blir ansett slik. Blir de forbanna nok, som noen blir, så...)

Så er det riktig nok noen som er smarte nok til å skjule negative trekk, og slå på sjarmen ovenfor kvinner de ønsker kontakt med, og det er mulig det lurer menn til å tro at vi kvinner liker menn med dårlig personlighet, men i slike tilfeller blir vi som regel bevisst lurt.

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som en digresjon kan jeg nevne at John Fredriksen, som er Norges rikeste mann, var kjent for å rope i fylla på 80-tallet "Hvorfor får ikke jeg fitte, jeg som er så rik" (Kilde: Storeulv). Så nei. Det er ikke pengene det kommer an på. Det er holdningen.

John Fredriksen har tvillingdøtre født i 1983, og moren til barna var han gift med frem til 2006.

Så det ordner seg for rike menn. Selv om man har bedritne holdninger og ser ut som en oppblåst gris.

Anonymkode: 2e5ec...965

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror desperasjon er fellesnevneren, som jeg også skriver. Følelsen av at "jeg burde ha fått en kjæreste" som utvikler seg til "jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får en kjæreste" som utvikler seg til "jeg fortjener en kjæreste og kvinner er dumme som ikke vil være sammen med meg".

Jeg tror mange hadde profitert på å slutte og dehumanisere kvinner og heller se verdien i selve samtalen og relasjonen.

Dette er bildet som tegnes av menn på nett og i offentligheten, men som sagt passer det (såvidt jeg vet) ikke på de evig single mennene jeg kjenner. De fremstår ikke sinte. De dehumaniserer ikke kvinner. De objektifiserer ikke kvinner. De har ikke det kvinner vil ha, og derfor er de singel.

Anonymkode: 51c22...c11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

John Fredriksen har tvillingdøtre født i 1983, og moren til barna var han gift med frem til 2006.

Så det ordner seg for rike menn. Selv om man har bedritne holdninger og ser ut som en oppblåst gris.

Nå er han ganske ekstremt rik da, men ja, milliarder på bok kan kompensere for både holdninger og utseende.

Nå tror jeg at mange rikinger (jeg kjenner ikke Fredriksen) er vant til å ta styringen, får respekt fra andre og er generelt ressurssterk. Dette er egenskaper som mange kvinner setter pris på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite å klage på. Du slipper ansvar, forpliktelser, kvinnfolk og mas. Det kan jo knapt bli bedre. Mulig du må bli et par år eldre før du innser for heldig du er. Jeg har den samme hverdagen nå etter å ha prøvd det motsatte og det er magisk. Riktignok selvvalgt, men fortsatt magisk! 

Anonymkode: 59c08...bf0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke tingene du nevner som er uattraktive.. det er den sutrete holdningen ☺️

Anonymkode: e63af...c32

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Veldig naivt å tro. Har ikke syntes synd på meg selv hele livet.

HI viser jo veldig tydelig at du synes synd på deg selv. 

Anonymkode: eeb0b...2a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/7/2024 at 12:36 PM, Trolltunge said:

Absolutt enig i det siste. 

Menn har i snitt noe høyere lønn enn kvinner, så naturlig at par i snitt er slik også. Sosialøkonomisk status går på totalt økonomi PLUSS sosiale faktorer som hvor belest du og din familien er og hvordan språket er. Sosial- bitene av  ordet er såpass vesentlig at man lett kan tjene mye mer enn noen andre, og likevel ha lavere sosialøkonomisk status. Med andre ord bør du også oppfordre din sønn til å lese mange bøker og å snakke dannet om du ønsker at han skal ha høy sosialøkonomisk status.

Det skal imidlertid mye til for å få en generelt høyere status enn øvre middelklasse. Klasseskillene i Norge er såpass få og brede at de fleste par som finner hverandre er innen samme bbolk.

Menn tror visst for ofte at det er penger som sier alt, samt at man har høyere sosialøkonomisk status enn kvinnen dersom man er den som tjener mest. At jeg har høyere sosialøkonomisk status enn min mann (i utgangspunktet, slikt har det med å jevne seg ut av påvirkning på hverandre med årene) kommer mer av at han kommer fra lav- kulturell familie, hvor det aldri ble lest en bok, og språket er lite avansert. Min familie er veldig belest, inkludert meg. Den intellektuelle- og kulturelle kapitalen er god i min familie, dårlig i hans. Etter over 20 år sammen er vår økonomiske situasjon identisk, han kler seg pent og oppfører seg absolutt pent, men språket og å ikke ha brede referanserammer innen kultur, regelrett basiskunnskaper for dem som er litt belest, så plasseres man fort sosialt i henhold til det. 

Menn bruker ordet sosialøkonomisk status så ofte uten å forstå at utdanningen og lønn bare er en liten del av hva det betyr. Og nei, de fleste kvinner krever ikke mann med høyere sosialøkonomisk status enn henne. De fleste kvinner er vel fornøyd med mann med omtrentlig lik hennes. Det er hva de fleste ender opp  med også, og både ønsker og passer best sammen med  Litt høyere/lavere lønn har ingenting å si angående det  

At min mann tjente noe mindre enn meg var aldri flaut, men det kunne vært pinlig at han ikke engang hadde forstått en kommentar som henviste til Et dukkehjem, for han aner verken hvem som har skrevet det eller hva det handler om. 

Dette! 

On 5/7/2024 at 12:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjenner flere dropouts, vaskere, butikkmedarbeidere og lignende som har kone og barn. Helt ordinært utseende, kanskje også under middels. Du kan flytte ut av Oslo og begynne å sikte litt lavere utseendemessig når det gjelder damer. Det nytter ikke å løpe etter de peneste og slankeste med forutsetninger som dette.

Anonymkode: 683d1...f2c

Tror ikke jeg ville flytta ut av Oslo om jeg ønska meg kvinnelig kjæreste. Det er stort kvinneoverskudd i Oslo. 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan finne forskning til deg som viser at snittet av kvinner foretrekker menn som tjener mer enn hva en tilfeldig matching av menn og kvinner tilsier. Mao, argumentet ditt om at dette bare skyldes en naturlig matching av menn som i snitt tjener noe mer enn menn er feil.

Skal jeg ta meg bryet med å finne referansene, eller kommer du til å reprodusere de samme feilene neste uke?

En preferanse er ikke det samme som et must. Spør du et representativt utvalg menn på 30 år om de ønsker en «babe» på 24 år, sier sikkert mange ja. Men det betyr ikke at de ikke vil bli sammen med en normalt pen 29-åring.

Anonymkode: 4877f...776

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En preferanse er ikke det samme som et must. Spør du et representativt utvalg menn på 30 år om de ønsker en «babe» på 24 år, sier sikkert mange ja. Men det betyr ikke at de ikke vil bli sammen med en normalt pen 29-åring.

Anonymkode: 4877f...776

Jeg kan ikke se at jeg har hevdet at det er et «must». Men kvinner rapporterer at sosioøkonomisk status betyr mer for dem (i snitt) enn hva det gjør for menn, og når man ser på kvinners faktiske partnervalg så viser gjennomsnittet seg å velge en mann med høyere status enn hva man ville forvente ved tilfeldige valg gitt variasjonen i lønn og status i samfunnet.

Når brukeren du siterer forklarer dette med at menn tjener mer enn kvinner så kan altså ikke dette forklare hele forskjellen. Heldigvis er hun ærlig nok til å innrømme at hun vil fortsette å forfekte dette synet uavhengig av kilder, så jeg slipper å kaste bort tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

HI viser jo veldig tydelig at du synes synd på deg selv. 

Anonymkode: eeb0b...2a3

Men som jeg sier; ikke hele livet. Så jeg er et produkt av årevis med dårlige erfaringer.

Jeg hadde en naiv tro på at ting skulle ordne seg for meg frem til starten av 30-årene. Da trodde jeg det holdt å være meg selv, faktisk. Men det var jo aldri godt nok det.

Samfunnet knekker enkelte av oss menn. Det er lett å se på selvmordsstatistikken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men som jeg sier; ikke hele livet. Så jeg er et produkt av årevis med dårlige erfaringer.

Jeg hadde en naiv tro på at ting skulle ordne seg for meg frem til starten av 30-årene. Da trodde jeg det holdt å være meg selv, faktisk. Men det var jo aldri godt nok det.

Samfunnet knekker enkelte av oss menn. Det er lett å se på selvmordsstatistikken.

Det er vel mye fordi menn dessverre ikke drar til lege og ber om hjelp. 

Anonymkode: 22e73...d6f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan ikke se at jeg har hevdet at det er et «must». Men kvinner rapporterer at sosioøkonomisk status betyr mer for dem (i snitt) enn hva det gjør for menn, og når man ser på kvinners faktiske partnervalg så viser gjennomsnittet seg å velge en mann med høyere status enn hva man ville forvente ved tilfeldige valg gitt variasjonen i lønn og status i samfunnet.

Når brukeren du siterer forklarer dette med at menn tjener mer enn kvinner så kan altså ikke dette forklare hele forskjellen. Heldigvis er hun ærlig nok til å innrømme at hun vil fortsette å forfekte dette synet uavhengig av kilder, så jeg slipper å kaste bort tid på det.

Herregud! 🙄 Spørs om du har forstått hvilket syn jeg "forfekter". 

Ja kvinner rangerer dette med økonomi høyere enn menn på "velg hva som er viktige egenskaper"- lister, men det ligger ikke akkurat på bunn eller finnes ikke på menns lister heller. Vanskelig å påstå at menns ønsker ut fra slike lister er mer rimelige og viktige også. 

Det med at kvinner faktisk velger menn med høyere status enn man kan forvente kan du fint få lov til å dokumentere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samfunnet ber menn igjen og igjen om å søke hjelp! Men de søker ikke hjelp. De tar ikke i mot. Er det samfunnets skyld?

Anonymkode: 22aa3...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av kjærestene til venninnene mine er ikke pene, ikke rike og mangler utdanning. Ikke er de nødvendigvis så skarpe heller. Allikevel har de funnet seg en bra dame. Fellesnevneren for disse er at de gikk ut i verden, bygget opp et rikt liv og har gode verdier. Man finner seg ikke en dame hvis man hele tiden tror at ingen vil ha en. 

Ærlig talt, når jeg ser enkelte av disse Shrek lignende vesenene som har en dame på armen, så skjønner jeg jo at det handler om personlige egenskaper.

Så mange fyrer løs på tinder med "hva skjer", "haha", "fint vær i dag". Gir ikke av seg selv overhodet! og da vil jeg heller henge meg selv i ladekabelen til mobilen. Man kommer langt med humor, kjappe replikker, gode spørsmål og interesse. Mange er ensomme fordi de har personligheten til knekkebrød å viser null initiativ. Da melder jeg heller avbud å snakker med en kis som kanskje ikke er like pen, men som er morsom og får meg til å le eller tenke. 

Nei er det noe kvinner er gode til så er det å jobbe med seg selv som single. Menn bare står på stedet hvil, om det så er med jobb, vennekrets, lokasjon, familie eller psykisk helse. Kvinner hopper ikke i fanget på en med mindre man er ekstremt heldig med timing og setting. Det gjelder for så vidt for alle som er evig single uten å tenke over hvorfor det er slik. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor tror folk automatisk at evig single menn sikter for høyt? Vet dere egentlig noe om realitetene? Dere evner ikke å sette dere inn i hvordan det er å være mann. 

Dere er helt desillusjonerte når dere tror at alle menn vil ha instababes og modeller. Tror dere ikke jeg har selvinnsikt til å skjønne at de ikke vil ha meg? Og jeg vil faktisk heller ikke ha dem, om dere mener de som opererer seg, tar botox, silikon og restylane og hva alt det der heter.

Du svarte ikke på om du ville ha noen av dem på samme hylle eller lavere enn din egen.

Anonymkode: dce54...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (25 minutter siden):

Det med at kvinner faktisk velger menn med høyere status enn man kan forvente kan du fint få lov til å dokumentere. 

En Norsk studie publisert i januar 2023:

«Based on complete multigenerational data for all offspring born 1952–1975, we show that there is a steeper positive relationship between own earnings-potential rank and the probability of finding a partner for men than for women and that there are more unmatched men than women, particularly at the bottom of the rank distribution. We also show that men with higher rank tend to mate multiple times, and that the man’s rank tends to exceed the woman’s rank within couples. Together, these findings present strong evidence in support of hypergamy.1»

https://jhr.uwpress.org/content/58/1/260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Samfunnet ber menn igjen og igjen om å søke hjelp! Men de søker ikke hjelp. De tar ikke i mot. Er det samfunnets skyld?

Anonymkode: 22aa3...b54

Menn står fram og sier at de har det vanskelig og de blir latterliggjort av feminister og suksessfulle menn som nyter å tråkke på dem, latterliggjøre deres seksuelle misere, og spekulerer i at de blir terrorister.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Norsk studie publisert i januar 2023:

«Based on complete multigenerational data for all offspring born 1952–1975, we show that there is a steeper positive relationship between own earnings-potential rank and the probability of finding a partner for men than for women and that there are more unmatched men than women, particularly at the bottom of the rank distribution. We also show that men with higher rank tend to mate multiple times, and that the man’s rank tends to exceed the woman’s rank within couples. Together, these findings present strong evidence in support of hypergamy.1»

https://jhr.uwpress.org/content/58/1/260

Noen, inkludert meg, som har benektet at selvtillit hos menn er attraktivt? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min alkoholiserte nabo på NAV har to sønner og er gift. Med en ditto dame. Det er bare å sikte seg på rett nivå, gutter. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn står fram og sier at de har det vanskelig og de blir latterliggjort av feminister og suksessfulle menn som nyter å tråkke på dem, latterliggjøre deres seksuelle misere, og spekulerer i at de blir terrorister.

Nei. De står frem og sier at kvinner ikke gir dem sex. Kvinner har også seksuelle misere. For eksempel lite attraktive kvinner. Men vi står ikke frem og klager på at ingen menn GIR oss sex, noe vi har KRAV på.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...