Gå til innhold

Det umulige livet som lavtlønnet mann, innadvendt, under middels utseende. Helt sjanseløst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette må være skrevet av et fullstendig hult menneske. Med masse likes :vetikke: 

Hvordan er det mulig å svare slik på TS problemstilling?

Anonymkode: 65d2e...341

Hva mener du er problematisk med det jeg har skrevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver egentlig mannen min. Som jeg elsker over alt på jord og som jeg nettopp fødte barnet til.

Anonymkode: de68c...9ff

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

«Registerdata forteller heller ingenting om hvordan menn eller kvinner opplever å ikke ha barn. Fra annen forskning vet vi at relativt få mennesker sier at de ikke ønsker seg barn»

https://www.uib.no/econ/135168/hvorfor-er-stadig-flere-menn-barnløse

Anonymkode: 51c22...c11

Det er ett eller annet som ikke går opp her.

Hvis mange menn er single, så betyr vel det at mange kvinner er single også? Hvis det er noenlunde likt antall kvinner og menn i landet? Og det samme skulle vel grovt sagt gjelde barnløshet? Jeg vet at det florerer på dette forumet at "de beste mennene går på rundgang" eller noe sånt fjas, men det er vel grenser for hvor mange barn de gidder å betale barnebidrag for, og slik jeg har forstått det er heller ikke flerkoneri lov i Norge?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vi er tre stk single og barnløse i min omgangskrets (midten av 40-åra), og vi er kvinner. Middels utseende alle sammen, en av oss er overvektig, en er uføretrygdet. Ingen menn velger oss. Vi er kaaaanskje gode nok for litt sex her og der, men vi er ikke bra nok til å være i et forhold med.

Har også mange menn i omgangskretsen. Flere av de har lav inntekt, middels utseende eller er overvektig, og en er uføretrygdet - likevel har disse mennene kone og barn.

Så for meg virker det som kvinner gjerne kan velge «nedover» i lønn og utseende, så lenge mannen er snill og grei når de først blir kjent med han. Men det virker ikke som at menn er like villig til å velge «nedover», de kommer tilsynelatende aldri dit at de blir kjent med/tiltrukkek av «mennesket bak», så lenge utseende/innpakningen er feil.

Anonymkode: 8a49b...890

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist, har vært sammen med to menn. Han første jobbet på bensinstasjon og var overvektig. Han andre slet med angst, men greide å ta fagbrev mens vi var sammen. Han var tynn og lavere enn meg. Ingen av dem hadde mer enn et ok utseende. Det er virkelig fullt mulig for menn å finne damer uten å være høye kjekkaser med statusjobb og penger. Den ene venninna mi er sammen med en som har vært arbeidsledig i flere år. 

Anonymkode: 22e73...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags damer ønsker du å date da? Det finnes vel damer som også har lav inntekt, lav utdanning og under middels utseende. 🤔

Anonymkode: 3126b...94a

Som alle damer, vil de ha en bedre mann enn seg selv.

Anonymkode: 2e5ec...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmm, vi er tre stk single og barnløse i min omgangskrets (midten av 40-åra), og vi er kvinner. Middels utseende alle sammen, en av oss er overvektig, en er uføretrygdet. Ingen menn velger oss. Vi er kaaaanskje gode nok for litt sex her og der, men vi er ikke bra nok til å være i et forhold med.

Har også mange menn i omgangskretsen. Flere av de har lav inntekt, middels utseende eller er overvektig, og en er uføretrygdet - likevel har disse mennene kone og barn.

Så for meg virker det som kvinner gjerne kan velge «nedover» i lønn og utseende, så lenge mannen er snill og grei når de først blir kjent med han. Men det virker ikke som at menn er like villig til å velge «nedover», de kommer tilsynelatende aldri dit at de blir kjent med/tiltrukkek av «mennesket bak», så lenge utseende/innpakningen er feil.

Anonymkode: 8a49b...890

Venter dere på å bli sjekket opp? I så fall er det kanskje litt naivt, og man må legge ned innsatsen selv.

Anonymkode: 2e5ec...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Venter dere på å bli sjekket opp? I så fall er det kanskje litt naivt, og man må legge ned innsatsen selv.

Anonymkode: 2e5ec...965

Hvorfor tror du det? Er det så utenkelig for deg at også kvinner kan slite med å finne seg partner? At også kvinner kan være dømt som «ikke bra nok» av menn?

Anonymkode: 8a49b...890

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (7 timer siden):

Det er ett eller annet som ikke går opp her.

Hvis mange menn er single, så betyr vel det at mange kvinner er single også? Hvis det er noenlunde likt antall kvinner og menn i landet? Og det samme skulle vel grovt sagt gjelde barnløshet? Jeg vet at det florerer på dette forumet at "de beste mennene går på rundgang" eller noe sånt fjas, men det er vel grenser for hvor mange barn de gidder å betale barnebidrag for, og slik jeg har forstått det er heller ikke flerkoneri lov i Norge?

 

I et livsløp kan man se en slik effekt. Som vi også ser. Det er en noe større andel av menn som starter med nytt ekteskap. Men det er ikke hva man vi se på de beste mennene. Ikke noe galt å ha lav inntekt og utdanning, men er vanskelig å si at dem er de beste mennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke utfordringer har du som gjør at det er umulig å gjøre det bedre? 

Den harde realitet er at lavtlønte stort sett blir sammen med andre lavtlønte og de med høy lønn velger andre med høy lønn. Damer med et veldig bra utseende kan ofte velge litt oppover, mtp lønn og vellykket mann, selv om hun ikke er spesielt vellykket selv. Vanlig utseende damer (som de fleste er) kan ikke få en høyt lønnet mann med mindre de selv er det. 

Men hallo, det er flust av normalt utseende kvinner i lavtlønna yrker!? Det er ingen grunn til at du ikke skulle kunne møte ei, men du må komme deg ut da. Og faktisk møte dem. Og det er ikke på apper! 

Ellers kan jo alt skje, jeg for min del er en dame med universitetsutdannelse og er utrolig forelsket i en mann som ikke har fullført videregående og har hatt samme jobben de siste 20 åra. Kunne ikke brydd meg en døyt om hva han tjener så lenge han har orden i sakene. Det er det som betyr noe. 

Du trenger en selvtillitsboost. Det er garantert ikke noe verre med deg enn andre menn. 

Anonymkode: 2cd30...ca1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som alle damer, vil de ha en bedre mann enn seg selv.

Anonymkode: 2e5ec...965

I et velfungerende marked så byttet man varer ut fra tilbud og etterspørsel, og hva varen er «verdt».

Hvis menn er mer ivrige på sex (og tildeld forhold) enn kvinner (og det er flere av oss) så er det kvinnene som har mest makt.

Generelt vil ingen bytte 3 epler inn i 2. Men man kan bytte 3 epler inn i en fisk. Damer vil i større grad ha en mann med høy sosioøkonomisk status, og menn vil i større grad ha kvinner som er ungdommelige og vakre (og som har en seksualitet).

Anonymkode: 51c22...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utdanning og inntekt du har er neppe veldig interessant for andre folk, så lenge du har orden på livet, og bidrar positivt til dem rundt deg.
Den fatalistiske selvmedlidende holdningen du bretter ut i ts derimot; det er grunnlag for naturlig seleksjon.
Først av alt må du være godt selskap, en folk trives med å være sammen med.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

«Registerdata forteller heller ingenting om hvordan menn eller kvinner opplever å ikke ha barn. Fra annen forskning vet vi at relativt få mennesker sier at de ikke ønsker seg barn»

https://www.uib.no/econ/135168/hvorfor-er-stadig-flere-menn-barnløse

Anonymkode: 51c22...c11

En regner med at ca 10 % av både kvinner og menn er frivillig barnløse. 

Anonymkode: 9ef39...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe galt i å være innadvendt men en må kunne ta noe initiativ og/eller være der folk er. 

Jeg møtte den innadvendte mannen min på nett, han var flink til å prate for seg.

Anonymkode: 9ef39...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I et velfungerende marked så byttet man varer ut fra tilbud og etterspørsel, og hva varen er «verdt».

Hvis menn er mer ivrige på sex (og tildeld forhold) enn kvinner (og det er flere av oss) så er det kvinnene som har mest makt.

Generelt vil ingen bytte 3 epler inn i 2. Men man kan bytte 3 epler inn i en fisk. Damer vil i større grad ha en mann med høy sosioøkonomisk status, og menn vil i større grad ha kvinner som er ungdommelige og vakre (og som har en seksualitet).

Anonymkode: 51c22...c11

For meg betyr ungdomm, utsendet og sekualitet i en mann mer enn status. Status forbi å være en god venn, familiemedlem, kjæreste, kollega betyr ingenting.

Anonymkode: b581f...1b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 23.20):

Men ærlig talt, her inne får ts kun beskjed om å skjerpe seg av kvinner. Ingen medfølelse på noen måte, selv om ts ikke viser noe tegn til kvinnehat.

Det er liksom ikke lov å klage som mann. Noe som gir gjenklang når det kommer til å skulle oppsøke hjelp. I et helsevesen som består av 80 % kvinnelige psykologer som neppe bryr seg nevneverdig om manneproblemer.

Anonymkode: d6d89...76c

Dette er ikke sant. Menn blir tatt på høyeste alvor i helsevesenet. De får hjelp når de ber om det, i motsetning til kvinner. Det er absolutt ingen grunn til å tro at en kvinnelig psykolog skulle gi dårligere helsehjelp til en pasient fordi han er mann.

Hvor mange tråder tror du TS har laget her inne de siste 5 årene? Kanskje over hundre med ulike variasjoner av HI, litt avhengig av hvilken negativ tanke som kvernet verst i hodet akkurat den dagen. Konklusjonen er alltid den samme. Samme hva som foreslås er han helt sjanseløs, bare en båt som driver på havet og ingenting kan endres på. For hvert innlegg blir det mer og mer samfunnet som har skylda for at livet hans ikke er som han ønsker.

Mer medfølelse er ikke det han trenger. Han trenger proff hjelp, samtaleterapi, kanskje antidepressiva. Hvis han hadde oppsøkt det for 5 år siden ville han levd et helt annet liv akkurat nå.

Anonymkode: 22aa3...b54

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke sant. Menn blir tatt på høyeste alvor i helsevesenet. De får hjelp når de ber om det, i motsetning til kvinner. Det er absolutt ingen grunn til å tro at en kvinnelig psykolog skulle gi dårligere helsehjelp til en pasient fordi han er mann.

Hvor mange tråder tror du TS har laget her inne de siste 5 årene? Kanskje over hundre med ulike variasjoner av HI, litt avhengig av hvilken negativ tanke som kvernet verst i hodet akkurat den dagen. Konklusjonen er alltid den samme. Samme hva som foreslås er han helt sjanseløs, bare en båt som driver på havet og ingenting kan endres på. For hvert innlegg blir det mer og mer samfunnet som har skylda for at livet hans ikke er som han ønsker.

Mer medfølelse er ikke det han trenger. Han trenger proff hjelp, samtaleterapi, kanskje antidepressiva. Hvis han hadde oppsøkt det for 5 år siden ville han levd et helt annet liv akkurat nå.

Anonymkode: 22aa3...b54

Enig, det er det at han ikke vil jelpes med sympati, det vil forhindre han i å bedres. Dette er et langt alvorligere tilfelle enn noen som trenger litt medhold og det er svært vanskelig å gi noe medhold i vrangforestillinger også. For det er ikke umulig for ts å møte noen på grunn av detaljer som utsendet og jobben, det er psyken som stopper han. 

Søk hjelp nå ts.

Anonymkode: b581f...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 13.55):

Dette er ikke sant. Menn blir tatt på høyeste alvor i helsevesenet. De får hjelp når de ber om det, i motsetning til kvinner. Det er absolutt ingen grunn til å tro at en kvinnelig psykolog skulle gi dårligere helsehjelp til en pasient fordi han er mann.

Hvor mange tråder tror du TS har laget her inne de siste 5 årene? Kanskje over hundre med ulike variasjoner av HI, litt avhengig av hvilken negativ tanke som kvernet verst i hodet akkurat den dagen. Konklusjonen er alltid den samme. Samme hva som foreslås er han helt sjanseløs, bare en båt som driver på havet og ingenting kan endres på. For hvert innlegg blir det mer og mer samfunnet som har skylda for at livet hans ikke er som han ønsker.

Mer medfølelse er ikke det han trenger. Han trenger proff hjelp, samtaleterapi, kanskje antidepressiva. Hvis han hadde oppsøkt det for 5 år siden ville han levd et helt annet liv akkurat nå.

Anonymkode: 22aa3...b54

 

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 14.05):

Enig, det er det at han ikke vil jelpes med sympati, det vil forhindre han i å bedres. Dette er et langt alvorligere tilfelle enn noen som trenger litt medhold og det er svært vanskelig å gi noe medhold i vrangforestillinger også. For det er ikke umulig for ts å møte noen på grunn av detaljer som utsendet og jobben, det er psyken som stopper han. 

Søk hjelp nå ts.

Anonymkode: b581f...1b3

Hvorfor er dere helt sikre på at det er samme person?

Er dere admins som kan se IP-adressene?

Anonymkode: d6d89...76c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre at du tenker så dårlig om kvinner. Jeg som kvinne ønsker ikke å være i et forhold med en mann som tror jeg bare bryr meg om penger og utseende, så du hadde ikke vært aktuell for meg. 

 

Anonymkode: 99500...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/6/2024 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Løsningen:

Anonymkode: a53ed...8fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...