Gå til innhold

Det umulige livet som lavtlønnet mann, innadvendt, under middels utseende. Helt sjanseløst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

norw skrev (2 minutter siden):

Ja, så forhold deg til det. Hvis du er usikker på noe får du spørre, ikke anta ting i hytt og pine.

Akkurat. Du har datet nedover. Hvorfor gjorde du det?

Anonymkode: 683d1...f2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så hvorfor påstår du at menn vil ha tynne damer? Og at overvektige damer er mindre attraktive og har mindre verdi? Har du tatt til takke hele livet?

Anonymkode: 683d1...f2c

Skjønnhetsidealet for menn og kvinner er vel «normalt slank», og når vekta kryper opp for befolkningen så er det et økende antall menn og kvinner som får redusert sin attraktivitet pga overvekt.

Personlig så er moderat overvekt ikke et stort problem for meg i en potensiell partner.

Anonymkode: 51c22...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat. Du har datet nedover. Hvorfor gjorde du det?

Anonymkode: 683d1...f2c

Eller oppover. Stakkars. Se på svarene dine. Skjønner godt at du vil bruke AB, men null ryggrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (5 minutter siden):

Eller oppover. Stakkars. Se på svarene dine. Skjønner godt at du vil bruke AB, men null ryggrad.

Du er like anonym som meg, med mindre norw er ditt fulle navn, og bildet på profilen er ditt ekte bilde. Hvis du har datet overvektige damer OPPOVER, så må du jo vært svært lite attraktiv, etter dine egne prinsipper? Det er vel heller stakkars med menn som dater damer de ikke liker bare fordi de er redd for å være alene.

Anonymkode: 683d1...f2c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er like anonym som meg, med mindre norw er ditt fulle navn, og bildet på profilen er ditt ekte bilde. Hvis du har datet overvektige damer OPPOVER, så må du jo vært svært lite attraktiv, etter dine egne prinsipper? Det er vel heller stakkars med menn som dater damer de ikke liker bare fordi de er redd for å være alene.

Anonymkode: 683d1...f2c

Stakkars damer isåfall. Å bli tatt til takke med av mann som egentlig ikke engang liker deg noe særlig høres ut som et svært nedverdigende mareritt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Stakkars damer isåfall. Å bli tatt til takke med av mann som egentlig ikke engang liker deg noe særlig høres ut som et svært nedverdigende mareritt. 

Selvfølgelig. Jeg har selv blitt tatt til takke av en mann som ikke kunne få de han virkelig likte fordi han ikke var attraktiv nok for dem, men ønsker da ikke å leve alene uten sex, kos, partner osv. Det ble et mareritt etter hvert.

Anonymkode: 683d1...f2c

  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.41):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Jeg skjønner hva du mener. Jeg var selv opptatt av muskler og "bad-boy" oppførsel fra jeg var 15 til 25, og gikk bare etter de mennene, helt til det viste seg at mannen jeg var sammen med var utro med en venninne av meg og sikkert med mange andre damer også. Jeg vet også at han var utro mot sin tidligere samboer. Etter han slo opp, gikk det 2 uker før han flyttet sammen med venninna. Jeg har ikke lenger noe forhold til denne venninnen. Et halvt år etterpå fant jeg en mann som er både sjenert og ikke har noen muskler, og jeg er mye lykkeligere med ham nå... Han var jomfru til langt opp i 20-årene, så det er aldri for sent. Ikke gi opp, en dag vil det løse seg. Det finnes en for alle derute....

Anonymkode: e2586...8e3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.41):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Finn en likesinnet, med akkurat samme som deg. Det er mange å velge i hvis man vil ha en kjæreste.

Har du fagbrev, så kan du utdanne deg videre.

Da jeg ble sammen med min mann, så hadde han kun fullført vgs. Så tok han fagbrev, deretter mesterbrev. Nå er han i en god lederstilling. Men det tok jo mange år og hardt arbeid å komme dit. Samme med meg. Tok utdanning, jobbet, deretter mer utdanning mens jeg jobbet, og nå god jobb og god lønn.

Jeg vet ikke hvilke utfordringer du har? Ettersom du ikke tror du kan få bedre utdanning og jobb?

Mine barn er voksne nå. De tok utdanning på bachelor begge to, og fikk barn tidlig. Etterpå har de hele tiden utdannet seg videre, med opptil 5 fag pr halvår, samtidig med full jobb og små barn. Det har lønnet seg. Nå har de begge bedre jobber enn om de kun hadde bachelor.

Du kan du også, om du vil! Ikke gi opp, og prøv mer!

Jeg vet ikke hva du jobber som, men det å ha fagbrev er noe samfunnet får bruk for framover, så forvent en god lønnsvekst der.

Og om du har et noenlunde ok utseende, så finnes det nok også ei dame der ute for deg! 

Akkurat det med dame handler mest om hvordan du oppfører deg sammen med damer. Er du snill og grei, har god høflighet og ryddig og rent hjemme, så er det mange damer som vil ha deg! 

 

Anonymkode: dae4b...af7

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lønn, utseende og introvert har ingenting å si. 

Men jeg merker fort utstrålingen man har med seg. Å være trygg i seg selv, å ikke bry seg om hva andre tenker, er mye mer tiltrekkende enn hva kontoen og speilet sier.

Min mann har lavere utdannelse,  bare et par cm høyere enn meg, flere år eldre, måne, chubby, kler seg som om han hadde gått blind inn på freetex og bare rasket med seg noe. 😂 I dine øyne garantert en taper...

Men her sitter han gift med en 15 år yngre dame, grei inntekt, akkurat passe jålete, uten å være fisefin.  Som bidrar både i hus, og på utgifter, og har lyst på ham når det skulle være.  Jeg er ingen instababe, men jeg tar vare på meg selv fysisk og mentalt.

Hans rolige, trygge utstråling fikk meg til å falle for ham. Han bryr seg ikke om hva naboen har,  bare han selv er fornøyd. Han har en positiv innstilling til livet og verden, tar alle utfordringer med en "vi gjør så godt vi kan" holdning. Det er tiltrekkende. Det er det jeg vil ha. En som utstråler trygghet, varme og ro. En jeg føler hadde gått igjennom ild og vann for å beskytte meg. 

Penger, makt, utseende betyr lite for de fleste kvinner. Noen få syns dette er det viktigste, men det er vel ikke de du ville ha fått et lykkelig liv med uansett.  

Anonymkode: 6a5f9...b10

Jeg tror du oppsummerer hva mange av oss kvinner egentlig mener og hva mange av oss setter pris på. Godt innlegg!

Anonymkode: dae4b...af7

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er like anonym som meg, med mindre norw er ditt fulle navn, og bildet på profilen er ditt ekte bilde. Hvis du har datet overvektige damer OPPOVER, så må du jo vært svært lite attraktiv, etter dine egne prinsipper? Det er vel heller stakkars med menn som dater damer de ikke liker bare fordi de er redd for å være alene.

Anonymkode: 683d1...f2c

Jeg synes ikke konseptet med å date oppover og nedover gir så mye mening. Det er litt som å frivillig betale for mye for en bil, ingen gjør vel det?

Jeg tror at folk dater den mest attraktivt de kan få datet. Hvor «attraktiv» er mer enn bare utseende, det er en pakke av egenskaper som vi bruker når vi rangerer mennesker på kjøttmarkedet.

Jeg tror at det er fullt mulig å samtidig tenke:

1. Hvis jeg hadde møtt dama og <sett inn en flott hyggelig bra dame, f.eks en kjendis> for første gang i dag så hadde jeg nok vært mest interessert i kjendisen

2. Den dama (/mannen) jeg er sammen med i dag liker jeg, elsker jeg og forplikter jeg meg til.

At fedme er en egenskap som trekker ned på kjøttmarkedet kan umulig overraske noen. Greia er at det er en av 100 eller 1000 sider ved et menneske, og det vil alltid være sånn at det mennesket du elsker eller holder av har noen egenskaper som isolert sett er negativ.

Anonymkode: 51c22...c11

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke konseptet med å date oppover og nedover gir så mye mening. Det er litt som å frivillig betale for mye for en bil, ingen gjør vel det?

Jeg tror at folk dater den mest attraktivt de kan få datet. Hvor «attraktiv» er mer enn bare utseende, det er en pakke av egenskaper som vi bruker når vi rangerer mennesker på kjøttmarkedet.

Jeg tror at det er fullt mulig å samtidig tenke:

1. Hvis jeg hadde møtt dama og <sett inn en flott hyggelig bra dame, f.eks en kjendis> for første gang i dag så hadde jeg nok vært mest interessert i kjendisen

2. Den dama (/mannen) jeg er sammen med i dag liker jeg, elsker jeg og forplikter jeg meg til.

At fedme er en egenskap som trekker ned på kjøttmarkedet kan umulig overraske noen. Greia er at det er en av 100 eller 1000 sider ved et menneske, og det vil alltid være sånn at det mennesket du elsker eller holder av har noen egenskaper som isolert sett er negativ.

Anonymkode: 51c22...c11

Nå snakket jeg aldri om fedme, men om overvekt. BMI over 25 er allerede overvekt, selv om mange med BMI på 25,5 bruker størrelse Medium i klær, altså verken fedme eller feit. Gjennomsnittlig BMI på kvinner i Norge er 26. Altså, er det fleste damer i Norge overvektige. Jeg hadde for øvrig aldri vært interessert i en kjendis bare fordi han er kjendis eller ser ut som undertøysmodell. 

Anonymkode: 683d1...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, tenk over alle de frihetene du kan foreta deg UTEN kvinne og barn..hvis du tror at de som har kvinne og barn er så ekstremt lykkelig så kan jeg minne deg om at hver eneste helg ser jeg sure bitre helgepappaer gå rundt med barna sine uten å vite hvor og hva de skal gjøre på..jeg ser at halvparten av ekteskapene ryker etter 2 år..De prøver å trøste seg med å lage nye begreper som skal gjøre det enklere, som feks bonus det ene og bonus det andre i et forsøk på å få barna til å føle seg " heldige "..

Det å skifte ut tankesettet med det å tenke på alt man KAN gjøre uten dette det er begynnelsen på noe bedre.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.41):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Som flere andre i tråden har påpekt, så er det ikke størrelsen på inntekten som har betydning. Det betyr mye mer at du er flink til å forvalte de midlene du har, da framstår du også som en god (framtidig) forsørger for eventuelle barn. Hva med jobben din, trives du med den? Jeg er litt usikker på hvilke utfordringer du mener at du har, utover at du er innadvendt. Om du har lyst, finnes det muligheter for å øke formalkompetansen din, uten å starte på en helt ny utdanning. Du sier ikke noe om hva du har fagbrev i, men kan f.eks. mesterbrev være aktuelt? Fagskoleutdanning? Y-veien, som gir opptak til høgskoleutdanning? 

Når man er innadvendt, gir det selvsagt noen flere utfordringer i forhold til å bli kjent med kvinner og andre mennesker generelt, men med mindre du sliter med sosial angst, kan du faktisk trene på å bli flinkere til å omgås mennesker. Om du har mulighet, oppsøk situasjoner der du blir nødt til å omgås andre mennesker, utenfor jobben. Tren på å møte blikket til folk og smile, selv om det kjennes kleint i begynnelsen. Har du noen fritidsinteresser som du driver med, der du kan møte andre med samme interesser? Det er ofte et godt utgangspunkt.

Når det gjelder utseendet, er det ofte slik at mennesker vi liker og oppfatter som sympatiske, oppleves som penere/kjekkere. Vi trekkes også gjerne mot mennesker som utstråler positivitet, så her kan du faktisk jobbe med deg selv og innstillingen din til livet. Det er fullt mulig å være realistisk og samtidig tilfreds med tilværelsen, men da er det viktig at man slutter å sammenlikne seg med andre, og heller har et litt mer introspektivt fokus på hva man selv faktisk trives med i livet sitt, hva man synes det er verd å bruke tid og krefter på å gjøre noe med, og hva som er greit nok slik det er. Det å jobbe med å utvikle seg selv, vil også gjøre deg til en bedre partner, når den tid kommer.

Ellers er det alltid et godt utgangspunkt å ha god hygiene og være velstelt og velkledd. Mange norske menn er ganske dårlige på å kle seg, så her har du faktisk en mulighet til å skille deg positivt ut :)  Jeg er dessuten enig med den brukeren som foreslo at du kanskje er deprimert og burde snakke med en psykolog. En psykolog kan i tillegg være en god samarbeidspartner med tanke på selvutvikling.

Lykke til, TS, jeg har tro på deg🥰

Anonymkode: 51aa7...a6c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.43):

Du ække aleine. Det er mange som har'e sånnnn

Anonymkode: 81e0c...8d3

Jokke ❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (16 minutter siden):

TS, tenk over alle de frihetene du kan foreta deg UTEN kvinne og barn..hvis du tror at de som har kvinne og barn er så ekstremt lykkelig så kan jeg minne deg om at hver eneste helg ser jeg sure bitre helgepappaer gå rundt med barna sine uten å vite hvor og hva de skal gjøre på..jeg ser at halvparten av ekteskapene ryker etter 2 år..De prøver å trøste seg med å lage nye begreper som skal gjøre det enklere, som feks bonus det ene og bonus det andre i et forsøk på å få barna til å føle seg " heldige "..

Det å skifte ut tankesettet med det å tenke på alt man KAN gjøre uten dette det er begynnelsen på noe bedre.

Statistikken viser at gifte menn er lykkelige, sunnere og lever lenger enn single menn. Og nei, halvparten av ekteskap ryker ikke etter to år. 

Anonymkode: 683d1...f2c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette skrev jeg i en annen tråd nylig, men ser relevansen her også. 

NEI, det er ikke "ressurssvake menn" som blir hengende etter eller blir gående evig single. Det er ikke slik at alle kvinner skal jakte "oppover" i status.

De mennene som er minst attraktive, har følgende karakteristikk:

De ser på kvinnen som et objekt og et mål. Dette er forsåvidt greit hvis klokka er 02.45 i Oslo Sentrum natt til søndag, hvor både mann og kvinne kun vil ha et ligg. Men jeg har full forståelse for at en kvinne ønsker å bli sett på som et menneske, og ikke en nøkkel for en mann til å få sex, barn eller ekteskap. Jeg har dessverre sett dette hundrevis av ganger, og det er egentlig komplett likegyldig om mannen er uføretrygdet eller har millioninntekt. Spørsmålet er det samme. "Hvorfor får jeg ikke kjæreste/sex/kone/fyll inn det som passer, jeg som er så snill/vellykket/ikke overgriper/vakker/whatever denne mannen mener at han er" som gjør at kvinner regelrett SKYLDER han kroppen sin. Og at kvinner er idioter som bare velger dumme menn. Eller ser "oppover" fordi de ikke ser denne mannens verdi.

Så er kontrollspørsmålet mitt: "Har du noen gang prøvd å være venn med en kvinne?". Svaret er stort sett "Nei, hva er vitsen med det?" - man gidder ikke kaste bort tid med å faktisk se mennesket bak - men i stedet sveiper man krakilsk til høyre på hver kvinne man ser og i desperasjon kjøper boosts, Tinder gull og hva i helvete alt heter, uten å kunne kommunisere, ta seg tid til mennesket, legge innsats i en date eller noe som helst. Og blir sittende ensom, bitter og hate kvinner, og potensielt utvikle seg til en overgriper eller voldsmann i verste fall.

Som en digresjon kan jeg nevne at John Fredriksen, som er Norges rikeste mann, var kjent for å rope i fylla på 80-tallet "Hvorfor får ikke jeg fitte, jeg som er så rik" (Kilde: Storeulv). Så nei. Det er ikke pengene det kommer an på. Det er holdningen.

Endret av isw
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (2 minutter siden):

NEI, det er ikke "ressurssvake menn" som blir hengende etter eller blir gående evig single.

Joda, det er en tendens

Sitat

Det er ikke slik at alle kvinner skal jakte "oppover" i status.

Ikke alle, men snittet.

Anonymkode: 51c22...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (5 minutter siden):

…i stedet sveiper man krakilsk til høyre på hver kvinne man ser og i desperasjon kjøper boosts, Tinder gull og hva i helvete alt heter, uten å kunne kommunisere, ta seg tid til mennesket, legge innsats i en date eller noe som helst. Og blir sittende ensom, bitter og hate kvinner, og potensielt utvikle seg til en overgriper eller voldsmann i verste fall.

Jeg tror at du gjør en feil som mange kvinner (og menn) gjør: du ser på menn som en aktiv part, og hvis «noe ikke er bra» så er det en «dårlig mann». Jeg ser ikke at du ansvarliggjør kvinner på samme måte, og det er nokså typisk.

Noen ganger er livet kjipt. Det behøver ikke å være noens «skyld». Jeg kjenner endel menn som har vansker på datingmarkedet og de passer overhodet ikke med bildet du tegner.

Men gjengangere er dårlig selvtillit, innadvendt, resignasjon og kanskje litt depresjon. Mange av de er veldig ok mennesker med gode venner og empati, men jeg kan se at de ikke får noens eggstokker til å rasle.

Det er ikke disses «feil» at de er sånn. Ting er som de er. Det er mulig å prøve å endre seg og hvordan man framstår, men det er vanskelig. All ære til de som greier det.

Anonymkode: 51c22...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen ganger er livet kjipt. Det behøver ikke å være noens «skyld». Jeg kjenner endel menn som har vansker på datingmarkedet og de passer overhodet ikke med bildet du tegner.

Jeg tror desperasjon er fellesnevneren, som jeg også skriver. Følelsen av at "jeg burde ha fått en kjæreste" som utvikler seg til "jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får en kjæreste" som utvikler seg til "jeg fortjener en kjæreste og kvinner er dumme som ikke vil være sammen med meg".

Jeg tror mange hadde profitert på å slutte og dehumanisere kvinner og heller se verdien i selve samtalen og relasjonen.

En annen ting er at man i alle fall kan gidde å legge en innsats i en date og kutte "samlebåndsmentaliteten". Hvis jeg spør en kronisk singel venn av meg hva han og daten skal, så er svaret "eh, nei, vet ikke, vi har avtalt å møtes på en kafe". Hvis jeg spør en annen venn av meg, så er det kartlegging hva daten har lyst til, bra opplegg ut fra hennes interesser og deres felles interesser, og en reell innsats som gjør at daten faktisk interesserer seg. Ikke bare korteste vei fra Tinder til senga med minst mulig innsats.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...