Gå til innhold

Det umulige livet som lavtlønnet mann, innadvendt, under middels utseende. Helt sjanseløst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er dere helt sikre på at det er samme person?

Er dere admins som kan se IP-adressene?

Anonymkode: d6d89...76c

Nei og ip adresse har jeg merket er ville vesten, står ofte at jeg er i en helt annet sted enn jeg er.

Etter å ha lest mye fra han gjennom årene er det en meget sterk magefølelse på at det er han igjen.

Men tankene hans blir ikke noe riktigere og har er ikke noe mer håpløs med kvinner om de tilhører noen andre. 

Anonymkode: b581f...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.41):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Anonymkode: 2e5ec...965

Men det er jo ingen ting av dette som på magisk vis kommer til å endre seg selv om du får dame? Du må jo selv sørge for å enten gjøre noen endringer i livet ditt eller jobbe med å akseptere og være fornøyd med situasjonen slik den er. Mennesker som er positive, har ofte en utstråling som virker tiltrekkende på andre mennesker.

Anonymkode: 51aa7...a6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 9.09):

Men det er jo ingen ting av dette som på magisk vis kommer til å endre seg selv om du får dame? Du må jo selv sørge for å enten gjøre noen endringer i livet ditt eller jobbe med å akseptere og være fornøyd med situasjonen slik den er. Mennesker som er positive, har ofte en utstråling som virker tiltrekkende på andre mennesker.

Jeg hadde sluttet å være singel og hadde nok sett verden i et mer positivt lys. Skal ikke undervurdere virkningen at noen vil ha deg.

Det er veldig vanskelig å ha positiviteten på plass når alle erfaringer tilsier det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg hadde sluttet å være singel og hadde nok sett verden i et mer positivt lys. Skal ikke undervurdere virkningen at noen vil ha deg.

Det er veldig vanskelig å ha positiviteten på plass når alle erfaringer tilsier det motsatte.

Veien mot å tenke positivt er tung, men den eneste som kan gå stegene til endring er deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 22.41):

Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb.

Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan.

Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom.

Ok, du er sikker på at du ikke får til ny utdannelse, ny jobb eller kjæreste. Kanskje du har rett, kanskje ikke, men da får du fokusere på alt det andre gode i livet da.

Venner! Har du ingen, begynn med å sette deg mål om å skaffe noen.

Familie? Hvis du har foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn - ta tak i de forholdende og styrk båndene. 

Kolleger! Vær positiv og interessert i andre på jobb. Bygg gode kollegarelasjoner. Er kollegaen din flink til noe? Gjorde han/hun noe hyggelig, en ekstra innsats? Si det! Gi ros. Det kan bety utrolig mye for andre.

Tren! Om det er fjelltur, padling, styrkeløft eller sykkel - det utløser godfølelsen med endorfiner, og du får mye positiv helsegevinst.

Kanskje ha hund eller annet dyr? Mye selskap i dyr.

Lag deg god og spennende mat. Ja, mange av oss synes det er litt kjedelig! Men en ny rett annenhver uke kan jo være et mål.

Dyrk interesser og hobbyer. Har du ingen? Finn en ny. Prøv forskjellige ting, også det du kanskje tror du ikke vil like eller som er skummelt.

Gjør noe for andre. Ja, du føler livet ditt er trist. Men det er ingen dans på roser for alle andre heller. Kan du bidra i Røde Kors? Hjelpekorps, besøksvenn for eldre, visitor i fengsel? Kanskje du kan være støttekontakt for en ungdom? Besøke en gammel nabo, hjelpe med plenklipping og snømåking? Det er mange som trenger deg! 

Anonymkode: 3a9e7...bc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et menneske er ikke statistikk.

Ikke behandle deg selv som statistikk.

Anonymkode: 4d7e7...556

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veien mot å tenke positivt er tung, men den eneste som kan gå stegene til endring er deg.

Det er sant nok.

Ganske sikker på at jeg har adhd uoppmerksom type, eller add som det het tidligere. Altså adhd uten hyperaktiviteten. Ingen ser oss, da vi ikke tar mye plass. Vi lider i det stille.

Sliter med å strukturere ting og alt er bare rot i topplokket, i tillegg til angst og depressive tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sant nok.

Ganske sikker på at jeg har adhd uoppmerksom type, eller add som det het tidligere. Altså adhd uten hyperaktiviteten. Ingen ser oss, da vi ikke tar mye plass. Vi lider i det stille.

Sliter med å strukturere ting og alt er bare rot i topplokket, i tillegg til angst og depressive tanker.

Høres slitsomt ut, du har det ikke lett. Men håper du vet at det kan du få hjelp til hos psykolog. 

Men jeg forstår det er drit tøft å ta det steget å søke hjelp, for å være ærlig har jeg alltid fått hjelp med den biten fordi jeg nektet, men fikk oppfølging fra tenårene. Tror egentlig det er lurt om du oppsøker hjelp når det er ute av din kontroll å få det bedre. Heldigvis kan du kanskje bestille time til legen din på app? For da kan du skrive 20 tegn? Alt du trenger å skrive kan være: livet er veldig tøft, ønsker henvisning videre. Da er temaet allerede avslørt, og legen din vil ha den infoen, så slipper du kanskje å si, jeg har det tøft. Men at legen kan ta den ledende biten? Håper jeg, om du trenger det. 

Men om du/noen syns det var en dårlig ide å skrive dette til legen og det er andre ting en heller bør skrive, plis si ifra/skriv noe annet. Har ikke lyst til å sabotere bedringen din. 

Kanskje bare, langvarig depresiv, ser ingen løsning. ? Langvarig depresiv. Henvisning? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er sant nok.

Angst og depresjon gir mye rot i topplokket, vansker med å strukturere ting og problemer med å tenke klart overhodet. Tror egentlig ikke du behøver å lete etter flere diagnoser, men uansett er en ordentlig utredning (og tilhørende behandling) en veldig god ide.

Anonymkode: 22aa3...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Poenget er at kvinner ofte ikke "vil ha" en mann som de oppfatter som negativ. Jeg forsøker å fortelle deg at du lettere vil kunne møte potensielle partnere og også være en bedre partner ved å først rydde opp i ditt eget liv og din egen tilværelse. Støtter AB#209 i at du søker hjelp hos en psykolog. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...