Gå til innhold

Datet i 6 mnd - han mener vi ikke trenger å definere relasjonen enda, OG har noen gode poenger. Jeg vil høre deres mening til tross.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 8.57):

For meg er det et tegn på at han er useriøs, jeg tenker om det var viktig for ham så hadde han selv tatt initiativ til det underveis, ikke brukt det som grunn til å ikke nærme seg. 

Anonymkode: 44f1f...70e

Men det er jo hennes jobb å ta initiativ til å introdusere han for dine folk slik han har gjort med sine folk. Skal ikke være sånn at han må spørre om å få treffe foreldrene hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men det er jo hennes jobb å ta initiativ til å introdusere han for dine folk slik han har gjort med sine folk. Skal ikke være sånn at han må spørre om å få treffe foreldrene hennes...

Ikke helt sånn jeg mente, men det er heller ikke normalt å introdusere foreldre til noen man nettopp har møtt eller bare blir kjent med mener jeg. 

Det jeg mente er at han kunne foreslått å dra hjem til henne, eller blitt med henne på ting.

Når jeg dater, så vil jeg se hans liv, hans interesser, jeg blir med på hans hobbyer, spør om hans ting, opplevelser osv, er hos ham og ser boet hans, slik han ser meg og mitt. På mitt eget initiativ. Foreldre blir bare involvert når vi ER sammen...

Anonymkode: 44f1f...70e

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke helt sånn jeg mente, men det er heller ikke normalt å introdusere foreldre til noen man nettopp har møtt eller bare blir kjent med mener jeg. 

Det jeg mente er at han kunne foreslått å dra hjem til henne, eller blitt med henne på ting.

Når jeg dater, så vil jeg se hans liv, hans interesser, jeg blir med på hans hobbyer, spør om hans ting, opplevelser osv, er hos ham og ser boet hans, slik han ser meg og mitt. På mitt eget initiativ. Foreldre blir bare involvert når vi ER sammen...

Anonymkode: 44f1f...70e

Men hun og kan jo foreslå at han blir med henne på ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Men hun og kan jo foreslå at han blir med henne på ting...

Det var ikke det jeg mente.

Hvis han bruker det som grunn til at de ikke kan være kjærester, hvorfor har han ikke selv tatt initiativ eller etterspurt å bli inkludert på den måten?

For meg virker det som en unnskyldning dessverre.

Hele fyren virker reservert og tafatt. 

Anonymkode: 44f1f...70e

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest tråden, men som mann vil jeg påstå at for han er dere "søndags kjærester". Dvs sex, kos, trygghet og selskap fra hverdagen. 

Veldig beleilig at dere kun kan treffes annenhver uke. I mellomtiden har han tid til andre søndags kjærester. 

Hvorfor sier jeg dette? For jeg gjorde det samme selv før jeg traff kona. Ganske grei løsning når man ikke vil binde seg og ha frihet.

Anonymkode: 7e6f0...c82

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det jeg mente.

Hvis han bruker det som grunn til at de ikke kan være kjærester, hvorfor har han ikke selv tatt initiativ eller etterspurt å bli inkludert på den måten?

For meg virker det som en unnskyldning dessverre.

Hele fyren virker reservert og tafatt. 

Anonymkode: 44f1f...70e

Mulig du har rett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at han er ute etter et forhold, men det er ikke sikkert at han vil ha det med deg med tanke på at det er gått 6 måneder, og han vil ikke kalle det et forhold engang. Greit at ting kan ta tid å finne ut av. Men har dere sex? Hvis det er tilfelle så synes jeg at det er på tide at han gjør opp en mening etter så lang tid. Det er helt noe annet med samboerskap eller ektepar.  Men å bruke ordet forhold som betegnelse forstår jeg ikke problemet med etter 6 måneder. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest tråden, men som mann vil jeg påstå at for han er dere "søndags kjærester". Dvs sex, kos, trygghet og selskap fra hverdagen. 

Veldig beleilig at dere kun kan treffes annenhver uke. I mellomtiden har han tid til andre søndags kjærester. 

Hvorfor sier jeg dette? For jeg gjorde det samme selv før jeg traff kona. Ganske grei løsning når man ikke vil binde seg og ha frihet.

Anonymkode: 7e6f0...c82

Dette er det dessverre flere som holder på med

Anonymkode: 8d0d4...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn er treige og sliter med å definere følelser rett og slett fordi de er redde for å bli såret. Gi folk tid, 6 måneder med deltidsdating er ikke et hav av tid, tenk hvor mange fine mennsker man går glipp av pga "regler" om tid før man definerer noe konkret. 

Anonymkode: a1c6c...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Noen menn er treige og sliter med å definere følelser rett og slett fordi de er redde for å bli såret. Gi folk tid, 6 måneder med deltidsdating er ikke et hav av tid, tenk hvor mange fine mennsker man går glipp av pga "regler" om tid før man definerer noe konkret. 

Anonymkode: a1c6c...14a

Det er ikke snakk om regler, men om at man har selvrespekt og ønsker ikke å bli brukt for sex av useriøse menn. Selv om man er redd for å bli såret, vet man jo om man ønsker noe seriøst eller ikke. Denne mannen ønsker å VURDERE TS. 

Anonymkode: 5c665...eca

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen menn er treige og sliter med å definere følelser rett og slett fordi de er redde for å bli såret. Gi folk tid, 6 måneder med deltidsdating er ikke et hav av tid, tenk hvor mange fine mennsker man går glipp av pga "regler" om tid før man definerer noe konkret. 

Anonymkode: a1c6c...14a

Om man skal bruke minst et halvt år på hver eneste en som kanskje kan bli noe blir jo det veldig mye bortkastet tid. 

Anonymkode: a19bc...219

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg skjønner at det er vanskelig å definere hvordan ting er her inne, og det er lett å tolke ting i verste mening. Da han feks sa at han heller kan være en super bonuspappa, sa han det ikke med arroganse eller eller. Det var sagt på en måte hvor han mente at han ikke er låst på å måtte ha egne barn, og gjerne kan være en supergod bonuspappa.

Det er jo ikke fordi han tror han er helt fantastisk selv eller utnevner seg til konger over bonuspappaer, det er fordi han ønsket å formidle at han absolutt er åpen for å være en bonuspappa.

Jeg som var tilstede, tolket det aldri som en selvgod kommentar.

Jeg har uansett noe nytt å dele, siden første post. Han har etter vår siste samtale spurt om jeg vil møte han med barna på en lekeplass eller noe. Det var han som tok insj til det og det ble jeg veldig glad for.

I tillegg har han nå vist en annen interesse enn før. Vanskelig å forklare, men han virker bare mer investert og det virker som om han har skjønt at jeg forventer mer nå.

Og nei: Dette betyr ikke at jeg nå slipper alt og tenker: Woho!

Det betyr at jeg anerkjenner en endring som er helt ny, og at jeg vil vurdere videre. Samtalen skal jeg allikevel ha. Den positive framtoningen kan allikevel ikke ignoreres.

Det kan for meg virke som om han trengte å tenke litt over det som ble sagt sist. Jeg har i tillegg holdt en noe lavere profil ift hyppighet på teksting og ringing osv.

Det betyr ikke at jeg har vært stille eller sur, jeg bare tok et valg om å investere liiiitt mindre enn før.

Så får vi se :) 

Anonymkode: 66587...2b6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke snakk om regler, men om at man har selvrespekt og ønsker ikke å bli brukt for sex av useriøse menn. Selv om man er redd for å bli såret, vet man jo om man ønsker noe seriøst eller ikke. Denne mannen ønsker å VURDERE TS. 

Anonymkode: 5c665...eca

Det vet du ingenting om. Ingen av oss vet hva han tenker, og slik TS beskriver det finner jeg det merkelig at man holder på kun for sex. Jeg presenterer iallefall ikke mine sexpartnere til venner og bekjente eller snakker i timesvis i telefonen, holder kontakten på meldinger osv.

Anonymkode: a1c6c...14a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts her.

Jeg skjønner at det er vanskelig å definere hvordan ting er her inne, og det er lett å tolke ting i verste mening. Da han feks sa at han heller kan være en super bonuspappa, sa han det ikke med arroganse eller eller. Det var sagt på en måte hvor han mente at han ikke er låst på å måtte ha egne barn, og gjerne kan være en supergod bonuspappa.

Det er jo ikke fordi han tror han er helt fantastisk selv eller utnevner seg til konger over bonuspappaer, det er fordi han ønsket å formidle at han absolutt er åpen for å være en bonuspappa.

Jeg som var tilstede, tolket det aldri som en selvgod kommentar.

Jeg har uansett noe nytt å dele, siden første post. Han har etter vår siste samtale spurt om jeg vil møte han med barna på en lekeplass eller noe. Det var han som tok insj til det og det ble jeg veldig glad for.

I tillegg har han nå vist en annen interesse enn før. Vanskelig å forklare, men han virker bare mer investert og det virker som om han har skjønt at jeg forventer mer nå.

Og nei: Dette betyr ikke at jeg nå slipper alt og tenker: Woho!

Det betyr at jeg anerkjenner en endring som er helt ny, og at jeg vil vurdere videre. Samtalen skal jeg allikevel ha. Den positive framtoningen kan allikevel ikke ignoreres.

Det kan for meg virke som om han trengte å tenke litt over det som ble sagt sist. Jeg har i tillegg holdt en noe lavere profil ift hyppighet på teksting og ringing osv.

Det betyr ikke at jeg har vært stille eller sur, jeg bare tok et valg om å investere liiiitt mindre enn før.

Så får vi se :) 

Anonymkode: 66587...2b6

Så fint! Noen trenger en push, det ser ut som om han har respondert positivt på dine behov for framtiden 🙂 Masse lykke til! ❤️

Anonymkode: a1c6c...14a

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet du ingenting om. Ingen av oss vet hva han tenker, og slik TS beskriver det finner jeg det merkelig at man holder på kun for sex. Jeg presenterer iallefall ikke mine sexpartnere til venner og bekjente eller snakker i timesvis i telefonen, holder kontakten på meldinger osv.

Anonymkode: a1c6c...14a

Ts her. 

Det er akkurat det. Han investerer langt mer enn bare det å få seg noe. Han tilbringer hele dager med meg. Helligdager og alt som er. Helger.

De dagene jeg ikke er med han, ringes vi, snappes etc. Det er aldri mange timer hvor jeg ikke vet hva han driver med eller har noen form for kontakt med han. Ikke at vi hauker hverandre, men det faller seg bare naturlig. "Se jeg er ute å sykler" snap. Eller eller.

Han kommer til meg for råd når han trenger deg, og gir meg råd når jeg trenger det. Han pjusker og koser og har deltatt på mine hobbyer og investerer på veldig mange måter annet enn sex. Sex har vi absolutt, og det blir jo en del av det da man er nyforelsket, men jeg vil allikevel påstå at det utgjør minst av det vi driver med.

For meg er det ingen tvil om at jeg er mer enn bare en "sex-venn". Alle har selvsagt rett til å danne sin egen mening, men der er jeg sikker.

Det jeg derimot ER usikker på, er hvor han står og hans langvarige intensjoner. For å være helt ærlig hadde jeg ikke forventet den reaksjonen jeg fikk da jeg tok samtalen med han, da jeg var så sikker på at dette var en "smal sak". At det omtrent var selvfølgelig at vi er et par.

Så jeg ble overrasket og fikk definitivt noe å tenke på!
 

Anonymkode: 66587...2b6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så fint! Noen trenger en push, det ser ut som om han har respondert positivt på dine behov for framtiden 🙂 Masse lykke til! ❤️

Anonymkode: a1c6c...14a

Ts her. Tusen takk ❤️ So far - so good, men jeg holder pusten litt til tror jeg.

Det er noe inni meg som også tenker: Kanskje han responderer positivt da han innså at det må skje noe her, ellers forsvinner jeg potensielt. Kun langvarig effekt vil være "bra nok". Altså det må nesten vare mer enn noen få dager. Allikevel er det absolutt positivt :) Han kunne jo også valgt å trekke seg helt dersom han var helt sikker på at dette var dødfødt fra hans side.

Om jeg var i et "situationship" hvor jeg visste at dette kun var for sex, og aldri ville bli noe, hadde jeg nok rygget ganske hardt i det jeg fikk den samtalen. Iallfall ikke gasset på med å skulle møte barna hans.

Så vi får bare krysse fingrene. Jeg holder dere oppdatert :) 

Anonymkode: 66587...2b6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke snakk om regler, men om at man har selvrespekt og ønsker ikke å bli brukt for sex av useriøse menn. Selv om man er redd for å bli såret, vet man jo om man ønsker noe seriøst eller ikke. Denne mannen ønsker å VURDERE TS. 

Anonymkode: 5c665...eca

ts her.

Han har sagt at han ønsker seg et forhold ut av dette, men at han trenger mer tid og vil bli bedre kjent og nevnte da bla at han ikke har møtt noen av "mine" eller feks barna mine. At han ønsker seg et forhold var han tydelig på, men han kunne ikke definere seg som i et forhold med meg akkurat nå. Er det bra? Nei - derfor jeg opprettet denne tråden.

Anonymkode: 66587...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts her.

Han har sagt at han ønsker seg et forhold ut av dette, men at han trenger mer tid og vil bli bedre kjent og nevnte da bla at han ikke har møtt noen av "mine" eller feks barna mine. At han ønsker seg et forhold var han tydelig på, men han kunne ikke definere seg som i et forhold med meg akkurat nå. Er det bra? Nei - derfor jeg opprettet denne tråden.

Anonymkode: 66587...2b6

Dere er jo voksne, jeg skjønner ikke den at man må ta samtalen. 
ser man ikke hvordan forholdet går og at ting går naturlig? 
 

jeg hadde også barn fra før. Jeg var 32 og han 45. Vi har aldri hatt en samtale om vi er kjærester eller ikke. Han møtte barna 3 måneder etter vi begynte å prate sammen, da var han i nærheten der vi bodde og kom spontant innom for å spise is på verandaen med oss. Ikke planlagt på forhånd, men ble kjempe koselig! Barna visste jo jeg møtte en. De likte han kjempe godt og ville han skulle overnatte så han kunne se film og spille spill med oss❤️ 

nå bor vi sammen, men har aldri definert forholdet😂 vi hadde jo avstandsforhold, og han hadde sagt han var flyttbar. Han ønsket flere barn, men spilte ingen rolle om det var egne eller bonusbarn🥰

Anonymkode: f1e84...627

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir misbrukt, lagt på is, så han har noen å vise fram til han finner den neste.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester er noe man er, man er ikke nødvendigvis kjærester bare fordi man eventuelt avtaler det. 
 

Her syns jeg det er du som ikke har gitt din side av bidraget til at dette skulle kunne bli seriøst. Hjelper ikke å snakke om det, når du ikke har inkludert han i noe som helst i livet ditt i løpet av et halvt år! 
 

To barn under 6 år er faktisk ganske mye å skulle forplikte seg til for en fyr som aldri har møtt dem en gang. Ei heller inviterer du han på besøk/ middag/ vennesammenkomster etc med ditt eget nettverk på tross av at du har møtt mange fra hans. Det slo deg aldri å bidra med noe selv i denne relasjonen da, eller at det nå var din tur? Et forhold handler tross alt om å gi og ta. Er du sikker på at du egentlig er klar for et forhold? 

Anonymkode: ed113...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...