Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mann,  større sjanse å få hjelp da. For de aller fleste menn er snille.  I motsetning til en bjørn. 

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig en mann, for et merkelig spørsmål.

Anonymkode: 2b3a3...e1b

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Hvis dette er tilfelle, så har vi å gjøre med et slags massehysteri i form av demonisering av menn.

Eventuelt er folk blitt fryktelig interessert i fauna og synes det er voldsomt stas å se en bjørn i sitt naturlige habitat.

  • Liker 9
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

De som svarer bjørn har neppe vært i skogen. Er man i skogen møter man menn hele tiden.

Anonymkode: 31e2e...53b

  • Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne sett en bjørn :) Mest sannsynlig hadde den løpt avgårde. Jeg har møtt på mange menn da jeg har vært på tur i skogen, det er da ikke noe spesielt. 

Anonymkode: 7c66b...587

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Hva er begrunnelsen for at de vil møte en bjørn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darwisnisme I aksjon det her. La dem møte bjørnen, det er det siste de gjør. 😂 Støtter dere 100%.

Du passe bitter hvis du heller vil dø enn å møte en mann.

Anonymkode: 54282...16b

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst møte en mann som heter Bjørn.

Anonymkode: 0806e...6eb

  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er på en vanlig skogstur, da vil sikkert en del heller møte en bjørn som trolig løper sin vei uansett bare for å ha sett den. Men hvis man har gått seg vill og trenger hjelp vil man da åpenbart heller møte et menneske. Mennesker flest er snille og greie og hjelpsomme. Bjørner er enten slemme eller utrolig lite hjelpsomme.

Anonymkode: 3098e...922

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett et utvidet spørsmål: ville du latt din datter (alder ikke spesifisert) møtt på en mann eller en bjørn i skogen.

Her svarer også mennene (fedrene) at de ville gått for en bjørn. 

Anonymkode: 5cd08...511

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes sikkert noen videoer på nettet hvor man kan se hvordan det går når man møter på en bjørn i skogen... Aner ikke hvem disse kvinnene (eller fedrene til døtre) er som svarer bjørnen, men de hadde kanskje hatt godt av en reality check? Telttur med kjøttkaker på Svalbard kanskje?

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørner er jevnt over redde for folk, så jeg ville nok foretrekke å møte en bjørn.
Jeg har ikke sett bjørner i det fri før, så det kunne vært en fin opplevelse. 

Når jeg går i skogen er det stort sett for å få en pause fra folk, og det er veldig greit å ikke møte noen.

Jeg er glad for å ikke bo i USA, der denne trenden, med å foretrekke bjørn eller mann oppstod. De har et samfunn som produserer mye kriminalitet, og kan ha god grunn til å være redd hverandre. Kvinnesynet er også mye verre.
Jeg har aldri vært redd noe menneske, selv om man kanskje burde være det. Det er statistisk langt mindre sannsynlig å bli skada av en bjørn.

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (7 minutter siden):

Det finnes sikkert noen videoer på nettet hvor man kan se hvordan det går når man møter på en bjørn i skogen... 

Det skjer rett som det er at folk møter bjørn i skogen, og det er nesten aldri et problem.
De videoene jeg har sett om temaet går stort sett ut på å beholde blikk-kontakt, og rygge rolig bort fra konfrontasjon. Norsk brunbjørn liker ikke folk, og lar oss være i fred.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for et dumt spørsmål 😅

Anonymkode: 59bd9...588

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andro said:

Bjørner er jevnt over redde for folk, så jeg ville nok foretrekke å møte en bjørn.

Det er jo det at bjørnen er redd for seg selv eller sine barn som gjør den skummel.  En redd bjørn ser ikke i bakken for å unngå blikkontakt slik et redd menneske gjør. 

Her er en redd bjørn som ser et speilbilde av seg selv:

 

Anonymkode: 31e2e...53b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (31 minutter siden):

En mann,  større sjanse å få hjelp da. For de aller fleste menn er snille.  I motsetning til en bjørn. 

Hva får deg til å tro at bjørner ikke er snille??? Når ble et menneske drept av bjørn i norge sist???? Bjørner er ikke farligere enn en hund.

Anonymkode: 03a7f...142

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørner frykter folk.

"– Hvis du ser en bjørn på avstand som ikke har oppdaget deg, nyt synet og ikke forstyrr den. Møter du en bjørn som har oppdaget deg, kan du godt gjøre deg til kjenne som menneske. Gå rolig unna mens du snakker. Da vil bjørnen forstå hva dette er og fort stikke av. Hvis bjørnen likevel er aggressiv, gå sakte bakover dit du kom fra og unngå å provosere den, forteller Ole-Gunnar Støen."

https://www.forskning.no/dyreverden-norsk-institutt-for-naturforskning-partner/dette-bor-du-gjore-hvis-du-moter-bjorn-i-skogen/2047384

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...