Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andro skrev (2 timer siden):

Det skjer rett som det er at folk møter bjørn i skogen, og det er nesten aldri et problem.

Folk møter menn i skogen hver dag også, flere ganger om dagen er det mange som gjør og. Av alle de daglige møtene med fremmede menn i skogen folk i befolkningen gjør hver dag er sjansen for at du er i fare betraktelig mye mindre, hvis det er dette du baserer det på.

Anonymkode: df3ba...4ac

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg virkelig hadde gått meg vill i en dyp skog, ville jeg selvfølgelig blitt glad for å møte en mann, kanskje han kunne hjelpe meg med å finne veien ut derfra! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Selvsagt heller en mann.

Anonymkode: 4466d...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle menn er voldtektsmenn eller mordere, men jeg tror de fleste bjørner ville ha angrepet et menneske.

Anonymkode: e7ab0...a48

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Ville fortsatt heller møtt en mann. 
 

https://www.nrk.no/mr/xl/mannbjornen_-er-historien-om-drapsbjornen-pa-more-sann_-1.14584096

En mannbjørn (det kalles faktisk det!) spiser deg mens du lever. Flere av ofrene i saken her ble funnet i live med underekstremiteter spist av. 

Dette er jo bare tull. Det er sannsynligvis 27 dødsfall siden 1750.
I 500 studerte møter mellom bjørn og mennesker de siste årene er ingen skadet eller drept. Ingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bjørnen garantert hadde spist meg, sier det seg selv hva jeg ville valgt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Hadde man byttet ut "mann" med "jøde", "afrikaner" eller lignende så hadde alle vært enige i at det er rasistisk å svare at man heller ville møtt en bjørn.  Virker som det er legitimt med hat mot menn.  Menn og spesielt hvite menn er den eneste gruppen det er lov å fremstille som monstre. 

Anonymkode: 31e2e...53b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Dette er jo bare tull. Det er sannsynligvis 27 dødsfall siden 1750.
I 500 studerte møter mellom bjørn og mennesker de siste årene er ingen skadet eller drept. Ingen.

Nå har vi (NORGE) felt en god del bjørner, som er noe man må ta i betraktning. De som lever får formere seg på statens nåde og spores gjennom hele året. Som sagt møter veldig mange folk en eller flere menn i skogen et eller annet sted i landet hver dag. 

Anonymkode: df3ba...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, trådstarter er feminist og mannehater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge utenom osloområdet/drammen osv = en mann.

Ellers i verden = bjørn.

 

Det verste en bjørn kunne gjort er å drepe meg og spise meg. "when i die leave my body in the woods the wolves will be gentler than any man". Tror folk er ganske naive som ikke tror at mange menn gjør fælere ting til kroppen din før og etter død, enn andre dyrearter, evnt bare sett lite på gore-sider.

Anonymkode: 44797...36a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om isbjørn er det ingen tvil om at mannen er å foretrekke. I norsk skog hvor det er brunbjørn eller mann er vel mannen absolutt statistisk sett farligere.

Anonymkode: 606f2...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så ille med menn da? Har møtt på mange menn i skogen. 

Har man gått seg vill i skogen så er man nok uansett på et sted der raringer og overgripere ikke ferdes. Hvorfor skulle de luske rundt inne i en stor skog der man må være turvant for å ikke gå seg vill? Det er en stor skog borti her jeg bor, men det er mange stier og skilt og noen gårder spredt her og der. Så litt vanskelig å gå seg vill der. Men snakker vi større skoger som er turområder, langt fra sivilisasjonen så kan man jo gå seg vill hvis man ikke er god på kart og sti og sånt. Men overgripere reiser vel ikke ned til Finnskogen og vandrer rundt der for å finne seg ofre? 

Hadde spørsmålet handlet om å møte på en mann alene, på natta, midt i sentrum av en stor by, så hadde det vært noe annet. Da er det større sannsynlighet for å møte på en overgriper eller kriminell.

Anonymkode: bc58b...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det værste en bjørn kan gjøre er å drepe meg, tror jeg ville valgt bjørn.

Anonymkode: 39b21...14a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke alle menn er voldtektsmenn eller mordere, men jeg tror de fleste bjørner ville ha angrepet et menneske.

Anonymkode: e7ab0...a48

På ingen måte, med mindre det er snakk om en isbjørn, men de lever jo ikke i skoger. 

Anonymkode: 39b21...14a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En ting er på en vanlig skogstur, da vil sikkert en del heller møte en bjørn som trolig løper sin vei uansett bare for å ha sett den. Men hvis man har gått seg vill og trenger hjelp vil man da åpenbart heller møte et menneske. Mennesker flest er snille og greie og hjelpsomme. Bjørner er enten slemme eller utrolig lite hjelpsomme.

Anonymkode: 3098e...922

Tror egentlig ikke det finnes slemme bjørner. Farlig kan de selvfølgelig være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg ville møtt i skogen var en gal kvinne. Finnes ikke noe skumlere enn det. Selv om jeg er kvinne selv så mener jeg at ondsinnede kvinner er skumlere enn menn med onde hensikter. Utfallet ville muligens blitt det samme, men menn er uansett mer forutsigbare enn kvinner. 

Anonymkode: 19f91...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som mann ville jeg heller møtt 10 ville ulver enn en kvinne, med 10 ville ulver er det raskt over men møter man en kvinne kan det ende med voldtektsanklager eller i verste fall ekteskap, møter man kvinner fra KG så er nok det siste uaktuelt.

Anonymkode: 3089b...ae1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn liker folk å være ofre. Spesielt på nett. Folk liker å late som alle menn er onde, og at vi kvinner er stakkarslige ofre ovenfor alle menn i hele verden. Det er helt sykt. Bokstavelig talt, folk som tenker sånn trenger psykologisk hjelp. Det er hverken normalt eller sunt. Ei heller rasjonelt.

Jeg hadde selvsagt heller ønsket å møte en mann enn en bjørn. Selv om de fleste bjørner er redde og hadde løpt vekk, er sjansen enda større for at mannen jeg hadde møtt hadde vært en grei fyr. Det skal et veldig spesielt menneske til for å være drapsmann, voldsmann eller voldtektsmann.

Alle som svarer annerledes: tenk dere litt om, hvor mange menn kjenner dere som er greie? Fedre, brødre, søskenbarn, lærere, klassekamerater, kollegaer, butikkansatte, naboer... Det er nok veldig mange flere fine menn enn menn som er farlige. Tenk rasjonelt.

Anonymkode: f46a5...a12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, det værste en bjørn kan gjøre er å drepe meg, tror jeg ville valgt bjørn.

Anonymkode: 39b21...14a

Tja, bjørner kan spise deg levende, sakte. I flere timer. Bare sånn til info.

Anonymkode: f46a5...a12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...