Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde valgt å møte på en mann 😂.

Mannen kan knulles, bjørnen kan drepe meg 😂.

Enkelt og greit 😂😂😂

Anonymkode: d3b20...bd1

Mannen kan også drepe deg, med langt større sannsynlighet. 
Sjansen for at mannen skader deg er veldig mye høyere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, ElectricScum said:

Hvis det er et spørsmål om statistikk så er svaret åpenbart og i så fall helt uinteressant. Alle forstår at det er større sannsynlighet for å bli skadet av en mann (eller en kvinne, for den saks skyld) enn en bjørn. Man går gjennom et helt liv uten å møte en eneste bjørn. Hele problemstillingen er tendensiøs og tøysete.

Sant.  Med logikken til enkelte her så er det tryggere å ta cyanid enn å kjøre bil siden flere dør i trafikken enn cyanid-forgiftning. Men det er jo fordi langt flere kjører bil enn tar cyanid. 

Anonymkode: 31e2e...53b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor har du dette fra? 

Kan du vise til noen statistikk på dette? 

Scenario, 100 kvinner som har truffet på en mann i skogen vs 100 kvinner som har truffet på en bjørn i skogen. 

Det er sammenlignbar statistikk. 

Anonymkode: b149e...53f

Det er god forskning på møter med bjørn. Hovedmønsteret er at bjørnen stikker av eller gjemmer seg før vi ser dem, og vi får et glimt av dem er de mest trolig på vei bort fra oss. Forskning er allerede postet om dette temaet.

https://www.forskning.no/dyreverden-norsk-institutt-for-naturforskning-partner/dette-bor-du-gjore-hvis-du-moter-bjorn-i-skogen/2047384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann, sålenge det ikke er min x 😂

 

Sarkasmevarsel

Endret av Mayer
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn. Heller drept enn voldtatt av et menneskedyr

Anonymkode: 72a02...f6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (43 minutter siden):

Hva mener du? Hva får deg til å tro at vi absolutt skal ha menn sin hjelp? Til hva da? Trenger jeg hjelp fra en mann så betaler jeg han for det (elektriker, bilmekaniker, rørlegger).

Dersom du for eksempel blir grisebanka av en mann, som tydligvis svært mange kvinner er svært bekymret for. Kan det jo tenkes at du ville ønske at en av oss nærmere 99% ikke voldelige menn griper inn. 

Men personlig ser jeg liten grunn til å sette eget liv eller helse på spill for noen som har en så fiendtlig holdning til meg og mitt kjønn. Hva slags mann folk med en så fiendtlig holdning til menn måtte mene at dette gjør meg til, bryr meg fint lite! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElectricScum skrev (1 time siden):

Hvis dette er tilfelle, så har vi å gjøre med et slags massehysteri i form av demonisering av menn.

Eventuelt er folk blitt fryktelig interessert i fauna og synes det er voldsomt stas å se en bjørn i sitt naturlige habitat.

Takk for et fornuftig svar på det desidert dummeste spørsmålet jeg har hørt på mange år. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt på begge deler i skogen. Riktignok ikke gått meg vill de gangene, selv om jeg også har vært med på det også en gang.  

Foretrekker å møte på en mann ja. Absolutt.  Selv om bjørnen var spennende,  men litt for spennende. 

Et godt råd. Lukter det gris i skogen så bør du snu. De stinker som et grisefjøs

Anonymkode: 958ad...bf9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gps på mobil og klokke, så skulle nok vært mye til å gå seg vill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trodde man hadde hørt alt. Dette må toppe alt av tidligere idioti jeg har hørt faktisk. 

Jeg er ikke redd for menn. Så jeg ville selvfølgelig møtt på en mann istedenfor en bjørn!!! 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Bjørner er jevnt over redde for folk, så jeg ville nok foretrekke å møte en bjørn.
Jeg har ikke sett bjørner i det fri før, så det kunne vært en fin opplevelse. 

Når jeg går i skogen er det stort sett for å få en pause fra folk, og det er veldig greit å ikke møte noen.

Jeg er glad for å ikke bo i USA, der denne trenden, med å foretrekke bjørn eller mann oppstod. De har et samfunn som produserer mye kriminalitet, og kan ha god grunn til å være redd hverandre. Kvinnesynet er også mye verre.
Jeg har aldri vært redd noe menneske, selv om man kanskje burde være det. Det er statistisk langt mindre sannsynlig å bli skada av en bjørn.

Nåja. Var ikke så redd den bjørnen jeg møtte på. Veldig nysgjerrige dyr for å si det sånn. Så kjørte ute av syn ute av sinn, selv om den sikkert kjente lukta av meg. Kom den heldigvis ikke etter nårjeg gjemte meg bak noen trær. Hadde med 3 barn også. Så nervene sto i spenn samtidig som jeg ikke måtte skremme de så de evnt bråkte og løp. 

Anonymkode: 958ad...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Når man trodde man hadde hørt alt. Dette må toppe alt av tidligere idioti jeg har hørt faktisk. 

Jeg er ikke redd for menn. Så jeg ville selvfølgelig møtt på en mann istedenfor en bjørn!!! 

Hehe. Ja. Dette er spørsmålet i kategorien "fortell meg at du er redd alle menn i hele verden ved å stille ett spørsmål"

 

 

Anonymkode: 65a73...945

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Så giftig har altså den moderne feminismen blitt. 

Anonymkode: b582b...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Splurge
Traktor skrev (11 minutter siden):

Dersom du for eksempel blir grisebanka av en mann, som tydligvis svært mange kvinner er svært bekymret for. Kan det jo tenkes at du ville ønske at en av oss nærmere 99% ikke voldelige menn griper inn. 

Men personlig ser jeg liten grunn til å sette eget liv eller helse på spill for noen som har en så fiendtlig holdning til meg og mitt kjønn. Hva slags mann folk med en så fiendtlig holdning til menn måtte mene at dette gjør meg til, bryr meg fint lite! 

Haha, men det gjør dere jo ikke. 

Igjen så drar du alle kvinner under en kam. Du ville ikke hjulpet uansett, så hvorfor snakker du om de som skal hjelpe, da du tydeligvis ikke er blant de 99% mennene du snakker om? 

Endret av Splurge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor langt ute på landet, et sted der det faktisk KAN være bjørn. Er jeg redd for å møte bjørn? Nei. Jeg er redd for å møte elg eller løse kyr. Anser jeg bjørn som farlig? Kun dersom jeg støter på en binne med unger - lite sannsynlig. 

MEN så bor jeg altså langt ute på landet, og alle menn her virker som de er hyggelige og hjelpsomme mennesker, det er ikke snakk om "svenske tilstander" akkurat.. Så jeg ville nok allikevel ansett det som tryggest med en mann. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Darwisnisme I aksjon det her. La dem møte bjørnen, det er det siste de gjør. 😂 Støtter dere 100%.

Du passe bitter hvis du heller vil dø enn å møte en mann.

Anonymkode: 54282...16b

Jeg har ikke svart i denne tråden, men hvor mange bjørneangrep har det vært mot mennesker i Norge de siste 100 årene for eksempel? 

Jeg håper du vet at vi ikke har grizzlybjørn i Norge. 

Johan Sagadalen var den siste som ble drept av bjørn i Norge. Han døde i 1906. 

Hvor mange har blitt drept av menn i skogen de siste 100 årene? Flere enn 0 skal jeg fortelle deg. Anja Weøy Aarseth ble ved en tilfeldighet drept på joggetur på fjellet Aksla i Ålesund i 2013. Så har man Kristin Juel Johannesen som ble drept på tur til å møte en venninne for å bade i 1999 utenfor Larvik. Så har man selvsagt også Baneheia saken. Det er sikkert maange flere saker enn dette. 

Jeg er mer redd for å møte på en elgku med kalv for å si det sånn. Bjørn og mannfolk er jeg lite redd for.

Anonymkode: 1125f...b72

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror mange som ikke har sett disse videoene misforstår poenget. Det handler ikke om å bli reddet ut av skogen av mannen man møter på.

Men hvem av en mann eller en bjørn (eller et annet skummelt dyr) er mest sannsynlig til å skade en kvinne. 

Anonymkode: 5cd08...511

Hvis hensikten med spørsmålet var noe annet, var det veldig dårlig formulert i startinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Spørsmålet som stilles er en bevæpnet mann eller en bjørn.

2. De (hovedsakelig amerikanske) kvinnene som svarer 'bjørn', begrunner det med mer eller mindre humoristiske utsagn som 'bjørnen kler i alle fall ikke av meg'.

3. Risikoen for å bli skadet/drept av et bevæpnet menneske i skogen i USA er langt større enn risikoen for å bli skadet/drept av et rovdyr.

Anonymkode: 68687...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk gi seg. Denne demoniseringen av menn har gått altfor langt.

Jeg har jobbet i høysikkerhets mannfengsel i 10 år. Både møtt og sett det verste.

Hadde likevel alltid valgt å møte mann over Bjørn.

Det er ikke Ole Brumm det er snakk om her.

Anonymkode: cbe85...668

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (1 time siden):

Du vil ikke hjelpe kvinner fordi noen kvinner er "mannehatere". Det er lavmål. Lite maskulint. Typisk moderne mann. Jeg har løftet fingre for flere menn det siste året, hjulpet de. Tenk, at en mannehater, kan hjelpe menn.... ;) 

I hvilken grad ville du hjulpet eller vist sympati for en kvinnehatende incel for eksempel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...