Gå til innhold

Far ønsker 50/50 på barna,barna ønsker kun anhver helg og i ferier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er latterlig.  Hvordan kom han på dette. Bare si nei, det blir jeg ikke med på. Uten noe mer kommentarer.

Han får det aldri gjennom 

Anonymkode: d252a...ed7

ja jeg kan si nei, bare redd fo at han drar til advokat og slik, da han vet han har rett på fri rettshjelp

Anonymkode: 7fc44...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje han ønsker 50/50 for å få bidrag fra deg...

Anonymkode: d59d2...a73

det har jeg ikke tenkt på,men det er faktisk ikke usannsynlig

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja jeg kan si nei, bare redd fo at han drar til advokat og slik, da han vet han har rett på fri rettshjelp

Anonymkode: 7fc44...dd6

Bare la han gjøre det, han kommer ikke til å komme langt med dette!

Anonymkode: 57c81...9dc

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja jeg kan si nei, bare redd fo at han drar til advokat og slik, da han vet han har rett på fri rettshjelp

Anonymkode: 7fc44...dd6

en god advokat vil fortelle han at å ta en sak for å få en 15-åring og 17-åring til å ha samvær mot sitt ønske er nyttesløst. Han må uansett innom et meklingskontor først, for han må ha en meklingsattest før å ta en sak til retten.

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (5 minutter siden):

Ser for meg at far ønsker mer barnevakt og mindre barnebidrag å betale. 
 

Det er neppe noe fylke som går med på en todelt vgs-ordning. 
 

Ang sjuåringen som far ønsker skal få halvannen times vei til skolen hver dag: det er sikkert flere kommuner mellom deg og han? Aldri i verden om dere får skoleplass i en kommune ingen av dere bor i. 

Nei det tror ikke jeg heller at det går med noen av skolene.

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ja jeg kan si nei, bare redd fo at han drar til advokat og slik, da han vet han har rett på fri rettshjelp

Anonymkode: 7fc44...dd6

Det er ikke sikkert at han får det, om samboeren har høy nok inntekt.

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

Det der er jo helt på bærtur... 

Han kommer ingen vei med dette, uansett om han drar det til retten. Bare si nei, og begynner han å mase på ungene, så får du snakke med dem om hva de faktisk ønsker, og så blir dere enige om et svar de kan gi ham når han maser, hvis de ønsker å ha det som i dag. Ingen tvinger en 15-åring (og selvfølgelig ikke en 17-åring) til å flytte til en annen forelder!

Anonymkode: 525a2...668

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri rettshjelp er advokatbistand som helt eller delvis dekkes av det offentlige. Fra 1. januar 2023 er inntektsgrensen for enslige hevet til 350 000 kroner, mens grensen for ektefeller og samboere er økt til 540 000 kroner. Formuesgrensen er hevet til 150 000 kroner. 

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

en god advokat vil fortelle han at å ta en sak for å få en 15-åring og 17-åring til å ha samvær mot sitt ønske er nyttesløst. Han må uansett innom et meklingskontor først, for han må ha en meklingsattest før å ta en sak til retten.

Anonymkode: d59d2...a73

så bra.

føler meg mye bedre nå etter litt råd/tips herfra

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sikkert at han får det, om samboeren har høy nok inntekt.

Anonymkode: d59d2...a73

går på sosialen hun også

Anonymkode: 7fc44...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke tvinge barna, uansett. Min datter fikk avgjørende ordet da hun var 10. Hun ville bo mest hos meg, da. Nå har hun økt samværet med far så jeg er tilhenger av å ikke tvinge. 

Anonymkode: 19b2b...52c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jo ikke realisme i. Ingen klasser, selv på samme skole er helt likt i pensumet, selv med samme lærer, og ulike lærere legger det opp ulikt også, så det er ikke mulig å henge med bare av den grunn ifht videregående. Ingen fylker vil gå med på en sånn ordning heller. 
 

Styr for lærlingen, også, så nei der, og nei for 7årigen som skal pendle halvannen time hver dag! 😬 Det går jo ikke! Hva med venner, foreldremøter osv? Dette er ikke gjennomtenkt en plass. La han ta det til advokat 🙄

De eldste bestemmer jo mer eller mindre også selv. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste kan velge selv. De kan velge å flytte for seg selv og kreve bidrag fra dere begge, om de vil. Han har null sjanse til å øke samværet med dem hvis de ikke selv vil det. 

Anonymkode: f85c0...3bf

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan ikke tvinge barna, uansett. Min datter fikk avgjørende ordet da hun var 10. Hun ville bo mest hos meg, da. Nå har hun økt samværet med far så jeg er tilhenger av å ikke tvinge. 

Anonymkode: 19b2b...52c

Mi fikk bestemme fra 7 år, da gikk far til sak for samværet.

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

går på sosialen hun også

Anonymkode: 7fc44...dd6

Uff da. Gode forbilder de to... De kan flytte nærmere dere (siden de tydeligvis ikke er avhengig av jobb der de bor), så kan dere ta opp diskusjonen om å øke samværet for minste...

Hva er da egentlig motivasjonen? Får de mer på sosialen med barna der? Barnetrygden de vil ha? Redusert gjeld på han ved at du må betale bidrag til han?

 

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit om far tar advokat. Da får han en realitetsorientering.

Du kan i grunn be far komme opp med et forslag som vil fungere godt for ungene. Så kan dere møtes på familievernkontoret og diskutere forslaget der. Og da kan du gå over detaljene fra barnas perspektiv.

At nest eldste skal gå på 2 VGS er helt urealistisk. At 17-åringen skal skaffe seg læringeplass oppe hos far, når selv ønsker å bo mest hos mor, er urimelig forventning. At 7-åringen skal pendle så langt er urealistisk.

Spørs om far ønsker seg mer gratis barnepass av tvillingene.

Anonymkode: d00a5...240

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

Annenhver uke på to ulike skoler er jo et evneveikt  forslag . Du må bare trygge / støtte barna dine på at de har lov å bo der de selv vil . Å der de alltid har bodd. Det var han som valgte å flytte , å etablere seg på nytt . Barnas beste skal alltid være i fokus , å hvis barnas beste ( og ønske ) er å fortsette vanlige samvær , så stå fast på det. Kan ikke noe for det, men her lukter jeg at han ønsker ha de 50/50 for å redusere bidrag ?  Men hvertfall ; stå imot disse «ønskene « til far . Lær heller barna at deres eget ønske / eget beste skal være det som veier tyngst ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt greit om far tar advokat. Da får han en realitetsorientering.

Du kan i grunn be far komme opp med et forslag som vil fungere godt for ungene. Så kan dere møtes på familievernkontoret og diskutere forslaget der. Og da kan du gå over detaljene fra barnas perspektiv.

At nest eldste skal gå på 2 VGS er helt urealistisk. At 17-åringen skal skaffe seg læringeplass oppe hos far, når selv ønsker å bo mest hos mor, er urimelig forventning. At 7-åringen skal pendle så langt er urealistisk.

Spørs om far ønsker seg mer gratis barnepass av tvillingene.

Anonymkode: d00a5...240

Enig 🙌. La far bare få kontakte advokat  . Da får han seg en realitetsorientering . Vet om en far som leide seg advokat for å vinne sånn type foreldrerett 50/50 på ulikt skolekrets / bosted , han tapte så det sang . Ingen dommere / sakkyndige går med på en sånn type deling . De fokuserer veldig på barnets beste ( å barn skal bli hørt ) . Så her har far en syltynn sak . Hans ønske og hans beste , kommer helt nederst på listen i en barnefordelingssak. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor 3 timer unna og vil ha 50/50 . Er ham helt tilbakestående eller? Da får han først og fremst flytte tilbake der dere bor. Så kan dere ta diskusjonen da

den elste kan jo bo hos far på heltid iht lærlingeplass om hun skal ha det der han bor. Regner med hun ikke skal pendle 3 timer dit uansett.  Men hun velger vel lærlingeplass der hun ønsker selv.  Og er vel i bunn og grunn for gammel til å deles slik.  Og skal vel bestemme dette 100%selv

Anonymkode: 25e56...020

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for alle svar

han betaler ikke barnebidrag så det er ikke grunnen, han går på sosial penger

Anonymkode: 7fc44...dd6

Å det er enda en grunn for at han neppe får medhold i kravet om delt omsorg  . Økonomisk egnethet er langt oppe på listen når de utreder en omsorgsperson 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja jeg kan si nei, bare redd fo at han drar til advokat og slik, da han vet han har rett på fri rettshjelp

Anonymkode: 7fc44...dd6

Dette er jo nesten sjukt å lese, en slik løsning gagner ikke barna på noen måte.

Ingen rett hadde dømt 50/50 i et slikt tilfelle, så der kan du slappe av. Bare si nei, fordi det hadde gått negativt ut over ungene på mange måter. Og så lenge dem ikke vil dette selv, så kan jeg ikke se en eneste positiv ting ved en slik løsning. 

Anonymkode: d5807...02e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...