Gå til innhold

Far ønsker 50/50 på barna,barna ønsker kun anhver helg og i ferier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna er 7,15 og 17, jeg og pappan skilte oss når minsten var 6 mnd, han flyttet til den nye dama som bor 3 timer unna 2 år etter det ble slutt, han fikk tvillinger for 3 år siden.

Hvor mye har barna og si i denne saken? de har alltid hatt anhver helg og i ferier, faren har synes det var greit frem til nå, de 2 største synes de er mye barnevakt, for 3 åringene og 7 åring når de er der, de ønsker og gå ut nesten hver lørdag de er der, skjønner jo dem også,men jentene mine ønsker heller og være ute med venner siden de har fått mye venner der også. Avtalen nå er anhver helg ,anhver Jul og påake og 4 uker på sommeren, resten av feriene har far siden han blir et stykke unna, de skal også dra til han på lang helg til uka fra onsdag til søndagen, ønsker og forsette det gode samarbeidtet,men ikke tvinge de av gårde.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 7fc44...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 og 17 bestemmer helt selv. Mender de har rett til det i loven fra 12? 7 skal bli hørt og ønsker vektlagt, men "hensynet til barnets beste" veier tyngst. 

Anonymkode: eea2f...f06

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke bo så langt unna når de skal på skole vel?

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna er 7,15 og 17, jeg og pappan skilte oss når minsten var 6 mnd, han flyttet til den nye dama som bor 3 timer unna 2 år etter det ble slutt, han fikk tvillinger for 3 år siden.

Hvor mye har barna og si i denne saken? de har alltid hatt anhver helg og i ferier, faren har synes det var greit frem til nå, de 2 største synes de er mye barnevakt, for 3 åringene og 7 åring når de er der, de ønsker og gå ut nesten hver lørdag de er der, skjønner jo dem også,men jentene mine ønsker heller og være ute med venner siden de har fått mye venner der også. Avtalen nå er anhver helg ,anhver Jul og påake og 4 uker på sommeren, resten av feriene har far siden han blir et stykke unna, de skal også dra til han på lang helg til uka fra onsdag til søndagen, ønsker og forsette det gode samarbeidtet,men ikke tvinge de av gårde.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 7fc44...dd6

15 og 17 åringen har veldig mye å si i denne saken. Det er nesten umulig å tvinge de.

Du har en samværavtale med far. Den gjelder frem til en ny blir underskrevet. Hvis han er uenig, så hadde jeg bedt han om å avtale tid ved familievernkontoret for mekling. Og 15 og 17 åringen bør også få uttale seg (at de snakker med FVK uten at verken du eller far er til stede).

7 åringen har mindre å si, men skal også bli hørt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener han de skal dra 6 timer fram og tilbake til skolen på hverdagene da? Skjønner ikke hvordan det skal gå i praksis?

Anonymkode: dce24...3dc

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barna er 7,15 og 17, jeg og pappan skilte oss når minsten var 6 mnd, han flyttet til den nye dama som bor 3 timer unna 2 år etter det ble slutt, han fikk tvillinger for 3 år siden.

Hvor mye har barna og si i denne saken?

15- åringen og 17-åringen bestemmer helt selv ang samværet. Det står i barneloven, bare finn den fram.

7-åringen, der blir det jo problematisk med tanke på skole og evt aktiviteter så 50/50 er jo rett og slett ikke praktisk mulig.

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ungene skal pendle nesten Oslo-Kristiansand-Oslo hver dag annenhver uke. Det er bare sinnsvakt! 

Anonymkode: b4643...c9e

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldste bestemmer HELT selv! Syvåringen skal bli hørt men ikke mer enn det.

Anonymkode: 57c81...9dc

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

Altså så lite gjennomtenkt opplegg fra far. Er dette bare et forsøk på å få redusert barnebidrag tro? 🫣

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

Han kan mene hva han vil. De to eldste bestemmer samværet selv. Om de ikke vil være hos han i det tatt, så kan de gjør det (for å sette det på spissen).

Pendle 1,5 time hver vei for ungen på 7 år? Hadde far funnet seg i å pendle så langt hver dag til jobb??

Idiotisk opplegg fra han!

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

han betaler ikke barnebidrag så det er ikke grunnen, han går på sosial penger

Anonymkode: 7fc44...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for alle svar

han betaler ikke barnebidrag så det er ikke grunnen, han går på sosial penger

Anonymkode: 7fc44...dd6

Har det blitt vurdert å skjønnsfastette bidraget?

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tusen takk for svar

Far mener at hun eldste som er lærling til høsten , hun er 18 i desember kan finne jobb der oppe i lærlingstiden,men blir uansett tungvidt med tanke på at hun skal være hos meg 50% da, det tenker han ikke på, og han mener hun som begynner på videregående til høsten font kan gå anhver uke på 2 skoler 😏 men gutten vår mener han kan begynne på Cis som er i ca like langt fra meg som han,men ja jeg mener hele opplegget blir for tungvint

Anonymkode: 7fc44...dd6

Dette er latterlig.  Hvordan kom han på dette. Bare si nei, det blir jeg ikke med på. Uten noe mer kommentarer.

Han får det aldri gjennom 

Anonymkode: d252a...ed7

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at far ønsker mer barnevakt og mindre barnebidrag å betale. 
 

Det er neppe noe fylke som går med på en todelt vgs-ordning. 
 

Ang sjuåringen som far ønsker skal få halvannen times vei til skolen hver dag: det er sikkert flere kommuner mellom deg og han? Aldri i verden om dere får skoleplass i en kommune ingen av dere bor i. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan mene hva han vil. De to eldste bestemmer samværet selv. Om de ikke vil være hos han i det tatt, så kan de gjør det (for å sette det på spissen).

Pendle 1,5 time hver vei for ungen på 7 år? Hadde far funnet seg i å pendle så langt hver dag til jobb??

Idiotisk opplegg fra han!Takk for svar

Anonymkode: d59d2...a73

Takk for svar

Ja je begyner og lure selv, blir veldig vanskelig

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det blitt vurdert å skjønnsfastette bidraget?

Anonymkode: d59d2...a73

han får gjeld og jeg får av nav

Anonymkode: 7fc44...dd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for alle svar

han betaler ikke barnebidrag så det er ikke grunnen, han går på sosial penger

Anonymkode: 7fc44...dd6

Kanskje han ønsker 50/50 for å få bidrag fra deg...

Anonymkode: d59d2...a73

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for alle svar

han betaler ikke barnebidrag så det er ikke grunnen, han går på sosial penger

Anonymkode: 7fc44...dd6

Nei, så da ser han kanskje for seg at HAN kan få bidrag om han har barna mer, da. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...