Gå til innhold

Setter stor pris på svar, problemer med skolemøte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan hende det er lurt. Alt ettersom hva som egentlig har skjedd.. men det kan jo nærmest virke som om ts har næret under barnets følelser og latt det få vokse. Å tillate et barn å ikke gå på skolen ett helt år? Hvorfor ikke ta tak p bytte skole i stedet for å vente på at læreren skal slutte. 

dette høres sikkert slemt ut. Men saken er at mange ungdommer er snøflak som ikke tåler noe. Og slikt er viktig at ikke blåses opp. Tenåringer er også veldig gode på drama… kanskje føler barnet seg mobbet av læreren uten at det var slik det var ment.. eller kanskje lærer har vært fysisk en gang fordi barnet ikke oppførte seg? Uansett er det hendelser som man bør komme over. Jeg har sett barn mobbe lærere til døde.(faktisk). Så sannsynligheten er større for at dette er noe som er blåst ut av proposjoner. 

Anonymkode: 28382...434

Synes synd på dagens lærere. 

Anonymkode: 3023b...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes synd på dagens lærere. 

Jeg og. Barna har fått for mye makt. Hvis noen barn går inn for det kan de fjerne enn lærer lett. Det er bare å lage nok støy og foreldrene går i bresjen og baner vei og bal der seg inn. En jobb jeg aldri hadde tålt.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnet er 16 år og skolen skal ordne opp med ungdommen, ikke oss foreldre. 
Jeg vil være med på skype der det er lettere for meg. Jeg sliter ikke med angst, men har fått anfall siste tiden grunnet situasjon. 
å bryte sammen med angstanfall i et møte ser verre ut 

Anonymkode: 51448...564

Lettere for DEG???

Jeg har voks opp med en mor som alltid valgte det som var enklest for henne. Og som hun nok likte oppmerksomhet som fulgte med stakkars "Anne". Til info så er faktisk mor pedagog...

Resultatet har blitt en mor som aldri har stilt opp for andre enn seg selv. Og som idag klager over "at du forteller jo ingen ting" Men det er jo ikke fnugg av tillt, det har hun knust ved å velge å være fraværende.

Jeg har vært uendelig heldig med verdens beste nabo, som ble ressursperson som loset og trygget meg gjennom ting livet krever.

Så tenk NØYE GJENNOM hvilke konsekvenser dine valg om å velge det som du finner enklest kan følge mor/datter forholdet videre.

Hun trenger deg som en trygg tilstedeværende voksenperson!!

Anonymkode: 14788...c78

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bytte skole? Høres usunt ut å holde raseriet kokende hjemme et helt år, så mye at man ikke kan beherske seg i møte med det jeg antar er statsforvalter i et møte hvor elevens motiv synes å være en slags hevn. God lærdom til ungene er å la ting gå, livet er urettferdig, gjør det beste ut av det. Regner med skolen har foreslått familieveileder, sikkert ikke dumt å takke ja til et nøytralt blikk utenfra... 

Anonymkode: 94977...4bf

Regner med? Hva vil du med kommentaren din? 
provosere? 
kan meddele at denne læreren har blitt fratatt kontaktlærer posisjonen sin og  ble da sykmeldt i x antall måneder. 
Hen har fått både oppfølging og hva som skjer videre med lærer vet jeg ikke, da dette nå er en personalsak mellom lærer og ledelsen.

hvorfor skal vi ha familieveileder? 😅  fordi vi sliter med å være i samme rom som noen som har skadet barnet vårt? 
Du aner ikke hva du snakker om. 
Si til et barn; drit i traumet ditt, la det gå..  ikke helt slik det fungerer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

provosere? 
kan meddele at denne læreren har blitt fratatt kontaktlærer posisjonen sin og  ble da sykmeldt i x antall måneder. 
Hen har fått både oppfølging og hva som skjer videre med lærer vet jeg ikke, da dette nå er en personalsak mellom lærer og ledelsen.

hvorfor skal vi ha familieveileder? 😅  fordi vi sliter med å være i samme rom som noen som har skadet barnet vårt? 

Høres ut som en meget mild

straff det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke hva du vil

med denne tråden. Ettersom du gir null relevante opplysninger kan ingen si noe annet enn det alle allerede har sagt. Avlys

møte eller still opp. Spør eventuelt om skype. Men vær forberedt på at de da kan si nei. Alvorlige ting tas ikke på skype. 

Dersom skolen hadde ment dette var veldig alvorlig så hadde de jo ikke latt et barn få «gå løs» på en lærer. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

provosere? 

Fratatt? Hvordan vet du at lærer ikke har selv bedt om å få slippe? Om lærer ble sykmeldt har jo vedkommende tydeligvis tatt denne saken hardt så NOE har jo skolen gjort (du hevder de ikke tok det på alvor..?) nå sier du lærer ble fratatt kontaktlærer rollen..?

Og: hvis denne læreren har vært sykmeldt og borte fra skolen, så mener du barnet ditt er såpass «traumatisert» at det ikke kan gå på skolen hvor denne læreren ikke er? (Grunnet sykmelding..?) men «traumet» barnet ditt er påført, er samtidig ikke alvorlig nok til å politianmelde? Men alvorlig nok til å droppe ut av skolen i 1 år..? Nei, bare nei. Du sier imot deg selv, med høyre hånd argumenterer du for en skole som «gjør ingenting» og med venstre argumenterer du for en lærer som er «fratatt» rollen sin som kontaktlærer og sykmeldt.. motivet ditt er ikke forsoning. Du er hevngjerrig og sint. Du ønsker ikke løsning. Jeg tror: Barnet ditt vil ikke lykkes på den nye skolen. Og det vil skyldes holdninger barnet har lært fra foreldrene, det er «traumatisert» og klarer derfor ikke gå på skolen. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår egentlig ikke hva du vil

med denne tråden. Ettersom du gir null relevante opplysninger kan ingen si noe annet enn det alle allerede har sagt. Avlys

møte eller still opp. Spør eventuelt om skype. Men vær forberedt på at de da kan si nei. Alvorlige ting tas ikke på skype. 

Dersom skolen hadde ment dette var veldig alvorlig så hadde de jo ikke latt et barn få «gå løs» på en lærer. 

Jeg håper denne læreren har gode ledere og kollegaer rundt seg. En lærer skal ikke tåle å være hoggstabbe til en forsmådd tenåring med foreldre som sitter over skype og er publikum, i komforten av sin egen stue. Hva faen skjer med dagens foreldregenerasjon?!? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere for DEG???

Jeg har voks opp med en mor som alltid valgte det som var enklest for henne. Og som hun nok likte oppmerksomhet som fulgte med stakkars "Anne". Til info så er faktisk mor pedagog...

Resultatet har blitt en mor som aldri har stilt opp for andre enn seg selv. Og som idag klager over "at du forteller jo ingen ting" Men det er jo ikke fnugg av tillt, det har hun knust ved å velge å være fraværende.

Jeg har vært uendelig heldig med verdens beste nabo, som ble ressursperson som loset og trygget meg gjennom ting livet krever.

Så tenk NØYE GJENNOM hvilke konsekvenser dine valg om å velge det som du finner enklest kan følge mor/datter forholdet videre.

Hun trenger deg som en trygg tilstedeværende voksenperson!!

Anonymkode: 14788...c78

Leit å høre din historie, men din historie er ikke min. 
hvem sier at jeg har en datter? 
mine barn deler alt med oss foreldre, fordi vi har et godt forhold, og fordi de er trygg på oss. 
vi har ryggen deres alltid. Dette er første gang i mitt liv at jeg vurderer dette i dialog med 16 åringen. 
Det er folk på møtet 16 åringen er trygg på, men hen skal uansett ikke dit uten meg. Enten blir jeg med, eller tar begge det på skype.

kan også meddele at for noen dager siden hadde jeg et svært ubehagelig møte med sykehjemmet der min bestemor bor, fordi de ikke passer på henne og har satt henne i fare flere ganger og nå skjedde det ei ulykke. 
min det var ubehagelig?? Ja! Men etter møtet har de satt inn ekstra bemanning på henne. Da hun går ut midt på natta og roter seg bort. 
Skal ærlig innrømme at jeg var Lyn forbanna, da det er veldig mange hendelser og veldig mange klager. 
jeg er ikke en person som gjemmer meg og er konfliktsky. 
Men lure folk kjenner sine begrensninger og tar gode valg for seg selv og andre. Det er ingen foreldre som klarer å sitte rundt et bord med en person som har skadet barnet sitt, og som samtidig benekter og vrir. 
ville likt å se det mennesket som klarte det uten å klikke. Hadde jeg vært helt alene på møtet uten barnet mitt hadde det vært bedre. Men jeg vil ikke sitte overfor barnet mitt å miste hodet helt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ved skype signaliserer du at du tar dette på veldig lite alvor. Jeg hadde reagert med bekymring mot deg som omsorgsperson dersom du gjorde dette i en så alvorlig sak som du skisserer, uten en åpenbar grunn. 

Anonymkode: ae4e8...974

Jeg er ikke enig og håper ikke du er i en rolle som gir deg myndighet da dine biaser, som tydelig er fordommer og ikke basert på innsikt, ikke må få påvirke saksbehandling eller fullmakter. Er msn voksen har man da levd lenge nok til at det er forståelig at noen ønsker avstand i vanskelige saker, og Ts kan også forklare at det er derfor hun og faren gjør det slik. 

Anonymkode: dfef6...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som en meget mild

straff det da. 

Saken er ikke ferdig, det er det de har kommet frem med til oss.. mulig fordi vi skal se det skjer noe. 
kommunene er livredd for søksmål, derfor så vanskelig å legge seg flat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig og håper ikke du er i en rolle som gir deg myndighet da dine biaser, som tydelig er fordommer og ikke basert på innsikt, ikke må få påvirke saksbehandling eller fullmakter. Er msn voksen har man da levd lenge nok til at det er forståelig at noen ønsker avstand i vanskelige saker, og Ts kan også forklare at det er derfor hun og faren gjør det slik. 

Anonymkode: dfef6...9e3

Nettopp. Dette for at situasjon ikke skal eskalere. Som igjen ikke er bra for vårt barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet

Jeg vet ikke helt hva du forventet da du stilte spørsmål her. Du hadde ett konkret spørsmål og det var om det var dumt å ta møtet på Skype. Oppsummert så har de fleste gitt råd om å møte opp fysisk. I tillegg har du fått en del oppfølgingsspørsmål og flere meget konstruktive tilbakemeldinger.

Du har jo ikke virket særlig interessert i noen av tilbakemeldingene, du virker som andre har sagt utrolig defensiv og svarer aggressivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Dette for at situasjon ikke skal eskalere. Som igjen ikke er bra for vårt barn 

Du eskalerer jo saken. Saken er ikke alvorlig nok for politiet og alt skolen er pålagt å gjøre er å prøve å ha et møte med dere. Da høres det mest ut som noe som er blåst ut av proposjoner og det dere maks får ut av det møtet er at

ditt barn få gå løs på en lærer og at

Læreren svarer «beklager at du føler det sånn» for her er det

åpenbart ulike syn på ting. Lær barnet ditt å slippe ting! Gå videre. Bytt skole. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

provosere? 

Ønsker ikke å provosere, jeg svarte på spørsmålet om hva man kan gjøre for å unngå 1 års ufrivillig skolefravær hvis en lærer er skylden. Synes det virker som dere takler dette veldig spesielt. 

Ser ikke bort fra at kontaktlærer er blitt fritatt eller flyttet fra byrden og så sykemeldt av situasjonen. Ingen er tjent med samarbeid som er gått i stå, og da vet skolen at det er bedre å reallokere enn å kjørte hardt mot hardt. Men at foreldre har fått en lærer "fjernet" uten at det er politisak eller avskjedigelse inne i bildet, den kjøper jeg ikke. Mulig du oppfatter det slik, og at skolen lar deg dure på. Du høres ikke enkel ut å samarbeide med, og jeg er redd det allerede har gått hardt ut over barnets skolegang... 

Om familieveileder ikke er foreslått etter et år med fravær og såpass steile fronter er det et under. Be om en tydelig agenda for møtet du, så slipper du å lure. Og ta et valg basert på det. 

Anonymkode: 94977...4bf

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva du skjønner eller ei er ikke mitt problem. 
barnet ble syk av hendelsen, ikke klart å gå på skole. 
skolen nektet møte og komme i dialog. Ungdommen måtte til psykolog. 
hvordan hadde du fått en syk 16 åring på skolen? Kom med forslag, nå er jeg spent. 

Jeg gikk litt på sykehusskolen, hadde kortere dager og en del tilrettelagte oppgaver hjemme. Var veldig psykisk syk da jeg gikk på VGs, med mye poliklinisk behandling gjennom hele løpet og  også en del innleggelser. Var aldri noe alternativ å ikke gå på skolen, det var en klar forventning fra alle rundt meg. Eneste måten å ga en sjangs til å mestre livet var p beholde litt normalitet. Er man borte et helt år vil det være vanskelig å begynne igjen, og det blir vanskeligere hvor lenger tid som går

Anonymkode: 1201c...026

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kan hende det er lurt. Alt ettersom hva som egentlig har skjedd.. men det kan jo nærmest virke som om ts har næret under barnets følelser og latt det få vokse. Å tillate et barn å ikke gå på skolen ett helt år? Hvorfor ikke ta tak p bytte skole i stedet for å vente på at læreren skal slutte. 

dette høres sikkert slemt ut. Men saken er at mange ungdommer er snøflak som ikke tåler noe. Og slikt er viktig at ikke blåses opp. Tenåringer er også veldig gode på drama… kanskje føler barnet seg mobbet av læreren uten at det var slik det var ment.. eller kanskje lærer har vært fysisk en gang fordi barnet ikke oppførte seg? Uansett er det hendelser som man bør komme over. Jeg har sett barn mobbe lærere til døde.(faktisk). Så sannsynligheten er større for at dette er noe som er blåst ut av proposjoner. 

Spekulasjoner… og det kan hende det er noe langt mer alvorlig som jeg ikke har beskrevet her. Du vet ikke, jeg vet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Saken er ikke ferdig, det er det de har kommet frem med til oss.. mulig fordi vi skal se det skjer noe. 
kommunene er livredd for søksmål, derfor så vanskelig å legge seg flat. 

Kommunen? Var ikke dette VGs?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekulasjoner… og det kan hende det er noe langt mer alvorlig som jeg ikke har beskrevet her. Du vet ikke, jeg vet 

Hvis det er alvorlig er politiet involvert. Mange barn kan føle seg mobbet av mye rart. En tenåring kan føle seg krenket av at noen bruker feil pronomen eller noen påpeker at de har rødt hår. En bør ikke nære følelsen av krenkelse. Barnet burde vært på en skole  gjerne en annen skole  men det er ikke er alternativ å være hjemme er år!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi hadde to år med skype møter.. dette møtet er det siste vi ser av denne skolen. Det skal ikke planlegges veien videre eller noe. 
Jeg og vi kommer aldri til å tilgi dette. 
dette møtet er for at skolen skal ordne opp med eleven. Noe jeg er 99% sikker på ikke skjer utifra dokumentene. 
det kommer ikke noe godt ut av dette møte. 
mitt barn skal aldri se de igjen. 
dette er råtne folk 

Jeg synes dere bør prøve å tilgi dette. Aksepter at dere er noen av ufattelig mange mennesker som har opplevd noe ufattelig grusomt, og gå videre med hodet hevet. Bruk litt tid på å være sinna, sørge og rådville, men velg å tilgi til slutt. Dere trenger ikke å fortelle det til læreren, men dere vil få et mye lettere liv❤️

Ja det gjør det. Leder på skolen har ikke turt å snakke med meg, og har sendt andre på møte som skal representere hen. 
dette er en meget stygg sak, som har fått følger. 
jeg personlig mener lærer bør sparkes, om det kan forsvares at vedkommende får fortsette setter de da en standard som ikke er bra. 
Jeg har ekstremt mye på hjertet jeg skal si, men redd det stokker seg om jeg blir sint. 
skal også legge til at jeg ikke har sinneproblem. Jeg ble sint på forrige møte, og det er første gang mannen min har sett meg sint på 20 år.. problemet mitt er at jeg ikke får ut sinnet men holder det inni meg for å være fattet og sterk, men inni meg koker det. 
nå er strikken tøyd og jeg er redd den ryker. 
må legge til at denne læreren sin strikk ryker svært ofte 

Her kunne jeg sitert mange av innleggene, men velger dette. Jeg synes du bør skrive ned alt du ønsker å si. Både hvis skole legger seg flate og hvis de bortforklarer. Hvis det blir for ille for deg, gir du det aktuelle arket til den personen barnet ditt er trygg på, og lar denne personen lese det. Det går bra å vise at dette preger dere. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenåringen måtte til psykolog etter hendelsen, men myndighetene mener skolen skal ordne opp med elev. 
men de stiller nok for å ordne opp for seg selv, og vri seg unna, det er de god på. 
vi har dokumentasjon fra høyere hold på at skolen har sviktet, da saken ble undersøkt. Skolen hadde mulighet til å uttale seg og konklusjonen kom etter skolen fikk uttale seg, så den kan de ikke lyge seg unna. 
hva tenker du advokat skal gjøre? 
min ungdom gleder seg faktisk til møte der hen vil fortelle den det gjelder om hvor grusom hen er. 
hen har stort behov for det. 
Uansett hvordan de prøver å benekte vet vi hva som er skjedd. 

Her ser det ganske tydelig ut for meg at dere bør gå i møtet. Fysisk møte er noe helt annet enn digitalt (ja, jeg har prøvd begge deler). Hvis du viser din sårbarhet til barnet vil det selvfølgelig si at det er helt greit å ta det på Skype, men hvis dere har tro på at det å få noe ut av systemet kan hjelpe barnet videre (noe det for meg virker som barnet tror), ville jeg møtt. Du kan heller be om en ekstra avklaring i forkant på hva som faktisk kommer til å bli sagt. 

Anonymkode: 64113...c03

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...