Gå til innhold

Setter stor pris på svar, problemer med skolemøte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig formålet med møtet? 

Anonymkode: 9e7e1...801

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lukter bortkjemt tenåring som har oppført seg dårlig og blitt «tatt litt hardt i» av lærer… 

 

enten er politiet involvert eller så er ikke dette så veldig alvorlig…

 

uansett. Enten avlyser dere. Eller så møter dere

Anonymkode: 28382...434

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet er 16 år og skolen skal ordne opp med ungdommen, ikke oss foreldre. 
Jeg vil være med på skype der det er lettere for meg. Jeg sliter ikke med angst, men har fått anfall siste tiden grunnet situasjon. 
å bryte sammen med angstanfall i et møte ser verre ut 

Anonymkode: 51448...564

Jeg har hatt en kjempesak mot en lærer når min gikk på VGs, gutten kjempet mot tårene i det siste møtet etter at gutten sluttet på skolen før året var over. Aldri om jeg hadde latt han være der uten meg, stefar var også med.

Anonymkode: f167f...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som skole tilbyr ikke den type møte på skype/teams eller andre digitale plattformer. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men i noen tilfeller er det nødvendig at man er fysisk til stede i rommet. Ved digitale møter, mister man nærheten, kroppsspråk og ikke minst, en vet ikke hvor informasjonen havner. Støtter det de andre sier lenger opp, ta med deg noen du er trygg på, som kan hjelpe deg med å føre ordet. Det er også lov å å be om pauser for å hente seg inn igjen. Lykke til! møtte dette møte gå bedre enn du forventer. 

Du kan også be om at møte holdes uten at lærer er tilstede, at kun avdelingsleder/rektor stiller på vegne av leder. Men om du klarer, er det best at lærer også får førstehåndsinformasjon fra deg. 

Anonymkode: e94e5...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi som skole tilbyr ikke den type møte på skype/teams eller andre digitale plattformer. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men i noen tilfeller er det nødvendig at man er fysisk til stede i rommet. Ved digitale møter, mister man nærheten, kroppsspråk og ikke minst, en vet ikke hvor informasjonen havner. Støtter det de andre sier lenger opp, ta med deg noen du er trygg på, som kan hjelpe deg med å føre ordet. Det er også lov å å be om pauser for å hente seg inn igjen. Lykke til! møtte dette møte gå bedre enn du forventer. 

Du kan også be om at møte holdes uten at lærer er tilstede, at kun avdelingsleder/rektor stiller på vegne av leder. Men om du klarer, er det best at lærer også får førstehåndsinformasjon fra deg. 

Anonymkode: e94e5...c65

Jeg har vært på mange møter på skolen der andre møtedeltakere har deltatt på skjerm. 
lærer er den som har gjort feilen, rektor er den som har fått all kritikken siden han ikke har gjort jobben sin. Han har skjult hendelsen, og rotet seg inn i et nett av løgner, som også er avslørt da han har sendt den ene mailen etter den andre, og dratt inn andre som ikke har villet dekke opp løgnen hans, som igjen har sendt andre mailer. 
Skolen har ikke lagt barnets beste til grunn i vår sak står det i konklusjonen. 

Anonymkode: 51448...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi som skole tilbyr ikke den type møte på skype/teams eller andre digitale plattformer. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men i noen tilfeller er det nødvendig at man er fysisk til stede i rommet. Ved digitale møter, mister man nærheten, kroppsspråk og ikke minst, en vet ikke hvor informasjonen havner. Støtter det de andre sier lenger opp, ta med deg noen du er trygg på, som kan hjelpe deg med å føre ordet. Det er også lov å å be om pauser for å hente seg inn igjen. Lykke til! møtte dette møte gå bedre enn du forventer. 

Du kan også be om at møte holdes uten at lærer er tilstede, at kun avdelingsleder/rektor stiller på vegne av leder. Men om du klarer, er det best at lærer også får førstehåndsinformasjon fra deg. 

Anonymkode: e94e5...c65

Møtes skal ikke holdes på skolen. 

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette lukter bortkjemt tenåring som har oppført seg dårlig og blitt «tatt litt hardt i» av lærer… 

 

enten er politiet involvert eller så er ikke dette så veldig alvorlig…

 

uansett. Enten avlyser dere. Eller så møter dere

Anonymkode: 28382...434

Setter pris på om du kommer med gode forslag og støtte fremfor dette. 
du må gjerne «fiske» men sakens innhold blir ikke delt her, og det er ikke det HI handler om 

Anonymkode: 51448...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er egentlig formålet med møtet? 

Anonymkode: 9e7e1...801

Formålet med møte er forsoning, noe som er umulig om de ikke legger seg flat. 
Kan legge til at jeg som mor var vitne til det som skjedde 

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De jobber på spreng for å ha ryggen fri og juger så det synger. 
Et slikt møte vil ikke være bra for mitt barn om de sitter i møtet å lyver. 
blir ikke møtet tilfredstillende så reiser vi oss og går, og ber de ryke og reise. 
Jeg har planen klar, og vi skal snakke om saken og ikke om alt annet de vil prøve seg på 
 

Anonymkode: 51448...564

Men HVORFOR skal du i møte og diskutere saken? Skolen gir blanke faen i hva du dere føler og de vil åpenbart beholde denne læreren. Det eneste de vil er å dekke sin egen ræv. Det har null hensikt å møte med skolen for deres del. I beste fall får dere en generisk uttale uten tyngde, i værste fall får de lurt dere til å la saken ligge. Har det skjedd noe kriminelt søker du juridiske råd og anmelder forholdet.

Forøvrig kan du be far ta seg sammen. Han "orker ikke" er ikke en god unnskyldning. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fungerer helt fint. Er i full jobb. Far også. 
han klarer ikke møte i samme rom som denne læreren heller. 
 

Anonymkode: 51448...564

Men herre Gud dere fungerer jo ikke helt font når ingen av dere greier å møte læreren. Stakkars barn. 

Anonymkode: a40d0...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Formålet med møte er forsoning, noe som er umulig om de ikke legger seg flat. 
Kan legge til at jeg som mor var vitne til det som skjedde 

Anonymkode: 51448...564

Det kommer aldri til å skje. Ingen instans vil innrømme ansvar. De vil ha saken skyvet under teppet, de vil lure dere til å la det ligge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På med voksenbuksene og møt opp!

Så får du heller klikke litt. Temperament er berettiget 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (1 minutt siden):

Men HVORFOR skal du i møte og diskutere saken? Skolen gir blanke faen i hva du dere føler og de vil åpenbart beholde denne læreren. Det eneste de vil er å dekke sin egen ræv. Det har null hensikt å møte med skolen for deres del. I beste fall får dere en generisk uttale uten tyngde, i værste fall får de lurt dere til å la saken ligge. Har det skjedd noe kriminelt søker du juridiske råd og anmelder forholdet.

Forøvrig kan du be far ta seg sammen. Han "orker ikke" er ikke en god unnskyldning. 

Myndighetene krever at skolen ordner opp med eleven, spesielt etter rapporten om at skolen har sviktet totalt foreligger. 
også for at eleven skal kunne gå videre i livet uten å ta denne oppvasken. 
Men innholdet i møtet er det viktigste. 
når de lyver og nekter går de ikke tilbake på det. 
mannen min har vært på hvert eneste møte, det handler ikke om å ikke orke. 
Men å sitte å høre på løgner fra ubrukelige folk klarer han ikke lenger. 
rett og slett fordi han er redd han skal bli svært ufin. Strikken er tøyd lenge og den er nå på bristen til å ryke mot skolen. De som støtter oss mener dette er et fornuftig valg av han. 
når en voksen har gjort dette mot barnet vårt, og barnet vårt neste ikke har klart å være på skolen over så lang tid, etterfulgt av desperat skole som prøver å tette alle hull blir man mer enn rasende, man kan faktisk klikke helt.  
 

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en problemstilling her. 
jeg skal i et møte med skolen til barnet mitt og jeg fikk tidenes angstanfall i helga, fordi jeg sliter veldig med å få til dette møtet med fysisk oppmøte. 
Blir det dumt å ta det på skype? 
Dette blir et møte der øvre myndigheter blir med, da en lærer på skolen har gjort grove ting mot barnet mitt. 
Jeg er rett og slett redd jeg mister kontrollen og blir så sint at det klikker helt. 
hjemme på skype kan jeg roe meg mer ned, og ikke være i samme rom som denne læreren 

Anonymkode: 51448...564

Hvis du er redd for at du ikke får formidlet sakens kjerne saklig - ta med deg noen som klarer det. Gjerne noen som ikke er like følelsesmessig involvert. Når det er sagt så tenker jeg at det ikke er noen krise om du viser følelser og mister litt kontroll. Jeg ville ikke tatt et slikt møte digitalt, for da mister du så mye av detaljene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (6 minutter siden):

Det kommer aldri til å skje. Ingen instans vil innrømme ansvar. De vil ha saken skyvet under teppet, de vil lure dere til å la det ligge. 

Nettopp! Og det er det jeg skjønner kommer til å skje, og da vet jeg at da koker det over. 
men det er myndighetene som har kalt inn til møte, og hvis de godtar at slik behandling av barn er akseptabelt så legger de lista deretter. Da er ikke barns rettssikkerhet ivaretatt i vår kommune 

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men herre Gud dere fungerer jo ikke helt font når ingen av dere greier å møte læreren. Stakkars barn. 

Anonymkode: a40d0...6d8

Orker ikke kommentere, når det eneste du prøver på er å fyre opp under
 

Anonymkode: 51448...564

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal i et møte med skolen, "skolemøte". Men det er ikke skolen som har bedt om møtet, men "myndighetene"? Hvem er det?

Anonymkode: 99d3f...23c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får telle til 10 og eventuelt ta med en støtteperson om du ikke har den andre forelderen med. Eventuelt får barnet selv ta med en annen som kan være en støtteperson for den, det har man jo rett til på de aller fleste møter. Hadde ikke latt en på 16 gå på et møte alene uten en støttende voksenperson, kan risikere at hen blir overkjørt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hen vil veldig gjærne møte læreren og fortelle hvor jævlig hen har vært. 
Lærer har gått under jorda og blitt skjermet fra å snakke med oss, og vært sykmeldt. 
har bedt om møte med vedkommende men nekter 

Anonymkode: 51448...564

Kommer det noe godt ut av dette møtet? Du sier jo selv at de uansett bare lyver og feier alt under teppet, så hva er vitsen med møtet da? La heller tenåringen få noen samtaler med en psykolog så kan hen få ut følelsene der. Dere kommer aldri til å vinne mot kommunen/skolen.
Ikke utsett tenåringen for enda et nederlag og en kjip opplevelse. Takk nei til møtet, eller send advokaten i deres sted. 

Anonymkode: fe291...513

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal i et møte med skolen, "skolemøte". Men det er ikke skolen som har bedt om møtet, men "myndighetene"? Hvem er det?

Anonymkode: 99d3f...23c

Det trenger jeg ikke utlever her, men en instans over skolen som sitter med saken

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...