Gå til innhold

Noen som gidder å leke med barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke! Kjedeligste jeg vet om.
 

Barna er 5 og 8, og jeg piner meg til å spille Ludo eller sveive stort tau ute, men jeg vil helst de skal leke selv. Bruker en del penger på ting de kan leke med selv (vannballonger, gatekritt, såpebobler) eller baler de inn på Leos lekeland eller Trampolinepark i helgen. 

Før trodde jeg at jobben tok all min energi, men etter fridager har jeg fortsatt ikke lyst. 
 

Noen fler? Eller spretter dere alle i vei med gledens lyst til lekeplass eller nye prosjekter sammen i sandkassen? 

Anonymkode: 7bbdf...c48

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he helt ærlig nei... joda jeg holder på med de..men mest hun på 5 år. Men..jeg synes ikke det alltid er like moro sa vi skal alltid følge hennes regler og jeg leker alltid feil 😂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går utmerket at du ikke leker med barna. Inntil veldig nylig vqr det ingen voksne som hadde tid til sånt.

Anonymkode: c1807...36d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gidder ikke! Kjedeligste jeg vet om.
 

Barna er 5 og 8, og jeg piner meg til å spille Ludo eller sveive stort tau ute, men jeg vil helst de skal leke selv. Bruker en del penger på ting de kan leke med selv (vannballonger, gatekritt, såpebobler) eller baler de inn på Leos lekeland eller Trampolinepark i helgen. 

Før trodde jeg at jobben tok all min energi, men etter fridager har jeg fortsatt ikke lyst. 
 

Noen fler? Eller spretter dere alle i vei med gledens lyst til lekeplass eller nye prosjekter sammen i sandkassen? 

Anonymkode: 7bbdf...c48

Ja selvsagt leker vi med barna våres

Anonymkode: e0552...b0a

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det går utmerket at du ikke leker med barna. Inntil veldig nylig vqr det ingen voksne som hadde tid til sånt.

Anonymkode: c1807...36d

Tull

Anonymkode: e0552...b0a

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg ts.  Jeg hater å leke med barna.  Jeg blir så sliten av det. Mine er i samme alder som dine.  

Anonymkode: ac8d8...8d8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker de har godt av å lære seg å leke selv. Kjenner noen unger som omtrent ikke er i stand til å leke med mindre de har med seg en voksen. Usjarmerende. 

Jeg kan tegne og fargelegge, bygge litt og spille noen runder spill, kanskje lage mat sammen. Men rollelek og lek med bamser, figurer osv. får de gjøre sammen med jevnaldrende og søsken.

Anonymkode: 8881e...7c8

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man blir sliten av å leke med barna så høres det unormalt ut og noe jeg ville sjekket opp

Anonymkode: e0552...b0a

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er det jeg liker minst ved foreldrerollen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tror det går utmerket at du ikke leker med barna. Inntil veldig nylig vqr det ingen voksne som hadde tid til sånt.

Anonymkode: c1807...36d

Hva er veldig nylig? Jeg bet at mine besteforeldre lekte masse med sine barn på 70-tallet og min mor med meg på 90-tallet. 

Anonymkode: 581fc...f19

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte masse med barna. Jeg likte aller helst å leke med lego,men har da drivet med masse andre leker også. Nå har de blitt litt eldre så nå  har leken gått over til at vi spiller forskjellige spill sammen. PÅ nintendo og pc. Det er en fin måte å bonde med det de på. De elsker at vi spiller sammen.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt ting som å gå tur sammen, sykle, svømme osv. Hoppe på trampoline gjør jeg også litt. Tegne gjør jeg med femåringen fordi han trenger å bruke litt tid på det, og han har nå begynt å like det, så da er det verdt det. Brettspill og kortspill synes jeg er pyton, men gjør det likevel noen ganger i uken, for ungen elsker det virkelig, og det er jo en enkel måte å slå i hjel litt tid på tross alt.

Plus plus, puslespill og diverse sand/slim kan være ok å gjøre med ham synes jeg. Men utenom disse tingene er leking skikkelig kjedelig, ja. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg gidder ikke! Kjedeligste jeg vet om.
 

Barna er 5 og 8, og jeg piner meg til å spille Ludo eller sveive stort tau ute, men jeg vil helst de skal leke selv. Bruker en del penger på ting de kan leke med selv (vannballonger, gatekritt, såpebobler) eller baler de inn på Leos lekeland eller Trampolinepark i helgen. 

Før trodde jeg at jobben tok all min energi, men etter fridager har jeg fortsatt ikke lyst. 
 

Noen fler? Eller spretter dere alle i vei med gledens lyst til lekeplass eller nye prosjekter sammen i sandkassen? 

Anonymkode: 7bbdf...c48

Sandkasse og lage ting og tegne er jo gøy. Og ake ute. Bading er slitsomt og ludo er litt kjedelig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å legge til rette for leik er noe helt annet enn å være aktiv i leiken selv. 
Jeg jobber i barnehage, og vi spiller mye brettspill og div. 
Men rollelek og leiken generelt legger vi tilrette for at barna skal leke sammen.

synes det er veldig bra du ikke ligger på gulvet å leker med barna dine jeg. Barn trenger å utvikle fantasti og leke selv. 
 

Anonymkode: 91eca...abb

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å legge til rette for leik er noe helt annet enn å være aktiv i leiken selv. 
Jeg jobber i barnehage, og vi spiller mye brettspill og div. 
Men rollelek og leiken generelt legger vi tilrette for at barna skal leke sammen.

synes det er veldig bra du ikke ligger på gulvet å leker med barna dine jeg. Barn trenger å utvikle fantasti og leke selv. 
 

Anonymkode: 91eca...abb

Ja jøss for man kan jo ikke lære det om foreldre er med i lek

Anonymkode: e0552...b0a

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det går utmerket at du ikke leker med barna. Inntil veldig nylig vqr det ingen voksne som hadde tid til sånt.

Anonymkode: c1807...36d

Stemmer! Jeg er oppvokst på 90-tallet og kan ikke huske at foreldrene mine satt i gulvet med meg og lekte hele tiden. De var med ute for å passe på oss da vi var for små til å være alene, men da vi var 5+ lekte vi selv. Kunne gå turer og finne på ting i feriene, men etter skolen måtte vi leke oss selv mens mamma og pappa ordnet middag og husarbeid, så fikk vi en halvtime barnetv før kveldsmat og leggetid. Foreldre var jo alltid i nærheten slik at vi var trygge, men vi ble også veldig selvstendige. Mange barn i dag klarer jo ikke å leke seg selv, de er vandt til organisert idrett eller at foreldre tar initiativ til lek. Hvis de blir overlatt til seg selv står de der som et spørsmålstegn… Er ikke rart foreldre i dag blir utbrent, kjører seg helt ut på jobb, hjemmebane og sitter igjen med et tonn husarbeid når barna endelig har sovnet

Anonymkode: 47936...4a9

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dojakitty skrev (51 minutter siden):

Nei. Dette er det jeg liker minst ved foreldrerollen. 

Helt enig. Så slitsomt. Men jeg gjorde det uansett hvor mye jeg hatet det. Lot som ingenting. Sånn gikk nå dagene, nå er hun voksen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med i gøye leker, slik som gjemsel eller kanonball. Jeg er ikke med på gørrkjedelige ting som leking med barbie eller andre slike ting. Ungene klarer fint å leke alene. Hvis ikke får de kjede seg da.

Anonymkode: 884b9...1d5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettspill, tegning, perling og andre stillestittende aktiviteter liker jeg godt. Alt av rollespill er ikke like morsomt for voksne. Leke baby, hamster og enhjørning og sånn synes jeg ikke er supergøy men jeg tenker at det er så kort periode dette varer, så jeg gjør så godt jeg kan de dagene hun ikke har jevnaldrende å leke med. Foreldrene mine lekte ikke så mye med meg og søsteren min, men jeg har enebarn og da synes jeg at jeg må gidde. Har hoppet mye på trampoline i dag og det var gøy men jeg er ikke så ung og sprek lenger og merker at det er godt med en pause nå.

Anonymkode: 9e3be...5bc

  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man blir sliten av å leke med barna så høres det unormalt ut og noe jeg ville sjekket opp

Anonymkode: e0552...b0a

Hvis man ikke gidder å leke i det hele tatt, så, for det finnes jo så utrolig mye forskjellig. Men det må være lov å si at alt er ikke like gøy, mener jeg. Kjenner en mor som sier hun aldri leker med barna, og for meg virker det rart. Men det har nok å gjøre med hva vi ser på som lek. Ikke alle spretter rundt og leker lavamonster (jeg synes lavamonster er gøy hehe), mens de sikkert er med på fotball eller fingermaling?

Anonymkode: 9e3be...5bc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...