Gå til innhold

Hvor ofte får du muligheten til å være alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har mest alenetid, men han bruker mye av den på praktiske gjøremål. Han mener at man må gjøre seg fortjent til å slappe av Derfor mener han at jeg må gjøre noe nyttig, ikke bare gjøre ingenting. 

Han kan fint være alene med dem, men han synes det er såpass slitsomt at han sier han ikke gidder om jeg bare skal bruke tiden på å ikke gjøre noe. 

Høres ut som en god idé å få hver sin dag. Har spurt om vi kunne fått hver vår sovemorgen men vi ble ikke helt enige.

Ts

Anonymkode: dd1c0...29e

Hvorfor tror han det er mindre slitsomt for deg?? Fortjener ikke du å få litt alenetid etter å ha tatt hånd om ungene??

For en drittsekk!! Gjør deg selv en tjenste og ikke få flere barn med han!! Si til at han dersom det blir brudd mellom dere, så får du mere alenetid når han har samvær enn hva du har nå når dere faktisk til og med deler hus. Eller vil han kanskje ikke han samvær med de?? En far? Pøh! Sæddonor, det er det han har vært.

Anonymkode: 4b430...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alene noen dager i blandt når jeg har hjemmekontor og mannen drar på kontoret. Men det teller jo ikke siden da jobber jeg😅 Vet ikke hva alenetid er lengre. Vi har ingen familie i nærområdet så null barnevakt. Mannen vil ikke gå på tur alene med barnet eller andre ting, det gjør vi som regel sammen. Sånn er livet nå og det er greit.  Har slitt med det før barn også da mannen min hadde null nære venner og lite sosialt på jobben. Jeg klikket litt innvendig men jeg kunne jo ikke be han stikke ut og henge på byen alene noen timer. Han er og var hjemmekjær. Det er selvsagt positive og negative ting med det.

Anonymkode: 5ba9f...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

Jeg får alenetid hver kveld etter at barna sover kl 19 (en treåring og en baby på 4 mnd). Da er far der også, så er ikke helt alene. Men han drar ut å treffer kompiser 2-3 ganger i mnd, og da får jeg alenetid alene😊

Anonymkode: f23c2...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona jobber kveld et par dager i uka. Og det er faktisk litt digg. :)

Anonymkode: e1471...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger i uken. Han trener knøttefotballaget og da er jeg alene siden begge ungene spiller der. Pluss en dag i helgen som regel. Noen ganger er jeg alene hele helger fordi han og ungene drar på hytten eller besøker besteforeldre.

Anonymkode: 815f6...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 11.01):

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

Ukentlig for både meg og far. 3 barn i alderen 0-10år. 

Slutt å spør mannen din. Si han skal ta barna og gå ut av huset - gå deg en tur, sitt i bilen, gå på trening, ta en kaffe.. Samma det.. Han er forelder på lik linje med deg - ikke en barnevakt du må booke tid med. 

Anonymkode: 639dd...6ef

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 15.12):

Han har mest alenetid, men han bruker mye av den på praktiske gjøremål. Han mener at man må gjøre seg fortjent til å slappe av Derfor mener han at jeg må gjøre noe nyttig, ikke bare gjøre ingenting. 

Han kan fint være alene med dem, men han synes det er såpass slitsomt at han sier han ikke gidder om jeg bare skal bruke tiden på å ikke gjøre noe. 

Høres ut som en god idé å få hver sin dag. Har spurt om vi kunne fått hver vår sovemorgen men vi ble ikke helt enige.

Ts

Anonymkode: dd1c0...29e

Kan du ikke gjøre noen av de praktiske gjøremålene alene da? Istedenfor han

Anonymkode: 24d3f...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ofte. Bor alene. Har voksne barn som ikke bor i nærheten. Familie i en annen del av landet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fikse deg en kort avtale (hårstuss) og dra ut et par timer i forkant. 

Meld deg inn på treningssenter dra på kafé(eller hvor som helst) i treningsklær istedenfor når du ikke føler for å trene.

Dra på butikken og kjør en omvei på vei dit. Det kan hjelpe på å klarne hodet.

Ta deg friheter når han nekter å gi deg det. Og hvis han spør om når du er tilbake så si "vet ikke" eller bare lyv om kø på butikken, lang ventetid hos frisøren etc.

Anonymkode: e88d8...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn under 4 år. Jeg får trent alene innimellom. Kanskje annenhver uke? Ellers er alenetid å rydde og vaske med podcast på øret mens mannen lufter ungene. Eller på kvelden når ungene sover hvis jeg ikke er for sliten. Jeg tenker at det er sånn i noen år. 

Anonymkode: 24d3f...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har to barn under 4 år. Jeg får trent alene innimellom. Kanskje annenhver uke? Ellers er alenetid å rydde og vaske med podcast på øret mens mannen lufter ungene. Eller på kvelden når ungene sover hvis jeg ikke er for sliten. Jeg tenker at det er sånn i noen år. 

Anonymkode: 24d3f...ee0

Jo, også handler jeg alene av og til 😅

Anonymkode: 24d3f...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Han orker nesten ikke ta med ungene utenfor døren med mindre jeg ber om det og blir med. Drar heller ikke til sine besteforeldre eller søsken som bor i samme by. 
 

Dritt lei av han er så tafatt 😅 han er deprimert/utbrent men er på grensen hvor lenge jeg orker å leve med en som ikke gidder å ta tak i det.

Anonymkode: 312e6...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dritt lei av han er så tafatt 😅 han er deprimert/utbrent men er på grensen hvor lenge jeg orker å leve med en som ikke gidder å ta tak i det.

Anonymkode: 312e6...f9c

Jo, har jo alenetid når jeg har hjemmekontor. 👌🏻 jeg er den eneste som tar med barna på ting, sosialiserer dem, har kontakt med venner og familie osv. han plasserer de helst foran TV-en også trykker han på telefon x antall timer per dag.

Anonymkode: 312e6...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten hver dag mellom 7 og 16, da mannen er på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan fikse deg en kort avtale (hårstuss) og dra ut et par timer i forkant. 

Meld deg inn på treningssenter dra på kafé(eller hvor som helst) i treningsklær istedenfor når du ikke føler for å trene.

Dra på butikken og kjør en omvei på vei dit. Det kan hjelpe på å klarne hodet.

Ta deg friheter når han nekter å gi deg det. Og hvis han spør om når du er tilbake så si "vet ikke" eller bare lyv om kø på butikken, lang ventetid hos frisøren etc.

Anonymkode: e88d8...ee6

Har man Tesla eller andre smarte biler så kan man se på appen til enhver tid hvor man er. Jeg pleier se der for å vite sånn cirka når mannen er hjemme hvis jeg skal lage mat feks. Bedre enn å ringe å mase mens han er på motorveien. 

Ikke alle som sjekker på den måten da men litt dumt å lyve hva man gjør. Bare si du jeg trenger litt mer tid så jeg drar en tur på kafé. Idiotisk å si man skal trene da. 

Anonymkode: 5ba9f...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ukentlig for både meg og far. 3 barn i alderen 0-10år. 

Slutt å spør mannen din. Si han skal ta barna og gå ut av huset - gå deg en tur, sitt i bilen, gå på trening, ta en kaffe.. Samma det.. Han er forelder på lik linje med deg - ikke en barnevakt du må booke tid med. 

Anonymkode: 639dd...6ef

Heh, jeg måtte si det da jeg plutselig lå nede for telling med migreneanfall i går. Helt jævlig å ha ungene når det skjer. Så da var det ikke noe problem for han å ha dem. Han stiller opp når han må... Vil ikke kalle det alenetid å ligge på et mørkt rom med smerter.

Ts

Anonymkode: dd1c0...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På dagtid når jeg ikke er på jobb (offshore) + 6 dager Ila de 4 ukene jeg har fri.

Anonymkode: 5800c...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...