Gå til innhold

Hvor ofte får du muligheten til å være alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må snakke med mannen din igjen og få ham til å forstå at du virkelig trenger litt tid alene her og der og at han gjerne også kan ta seg litt tid alene innimellom mens du tar barna (kanskje det å føle at han også får noe igjen for det vil gjøre ham mer medgjørlig?). Det er vanskelig å få alenetid når man har små barn hvis man ikke sammen går inn for å gi hverandre det og det er viktig at han forstår behovet ditt. Trøst deg med at det også blir bedre av seg selv ettersom barna blir eldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene var små var jeg sjelden alene. Nå er de tenåringer og jeg mer mer alenetid 

Anonymkode: 4fa24...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

Høres ut som en kjernekar 🤌🏼 

 

Jeg er mye alene,annenhver uke! Var sammen med en som høres ut som din,takk Gud for at jeg dumpet det udugelige mannfolket der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vil :) 

Anonymkode: 11c17...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

Oppskriften til å kvele et forhold er å trø oppå hverandre hele tiden..alle trenger pusterom, alenerom, egne aktiviteter..det å få puste..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar ungene ut en formiddag/ettermiddag hver i helga slik at den andre får alenetid. Hva den andre gjør da er opp til dem selv. Jeg pleier å se tv eller bare ligge på sofaen. Kan være alt fra 1 time til 4 timer, alt etter vær og hva vi finner på med dem. 
 

At han ikke vil være med barna sine alene, red flag

Anonymkode: e49d0...b73

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått masse tid alene og gitt mye tid, vi synes det er sunt å gjøre noe med en forelder og barna. 

Anonymkode: 916e3...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke hans unger også da? 
Er jo bare å dra det. 
 

Jeg har sjelden alenetid, ikke pga far ikke tar de, men pga vår eldste sitter opp på meg hele tiden når de yngste har lagt seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alenetid hver dag på kvelden. Ute og spiser med eller besøker venner et par ganger i måneden alene.

Mannen og jeg samarbeider godt så vi får nok egentid til venner og hobbyer. Veldig glad for det.

Anonymkode: 86450...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (40 minutter siden):

Er det ikke hans unger også da? 
Er jo bare å dra det. 
 

Jeg har sjelden alenetid, ikke pga far ikke tar de, men pga vår eldste sitter opp på meg hele tiden når de yngste har lagt seg. 

Hvor gammel er eldste?

Anonymkode: 67709...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten aldri. I alle fall ikke mer enn noen få timer. Men har heller ikke behov for å være helt alene. Har behov for å være alene sammen med kompiser. Det får jeg vært når jeg vil. Trives for øvrig godt hjemme med kons og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har jeg voksne barn. Så jeg har mye alene tid. Mannen har en hobby som tar litt tid. Glad i å sykle. Men når barna var små så var han flink til å finne på noe med barna i helgene. Jeg har behov for egentid. Men det har ikke mannen. Han elsker å være rundt folk hele tiden. Jeg blir sliten av det. 

Anonymkode: 7aa58...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor gammel er eldste?

Anonymkode: 67709...892

16 år, vanskelig å si at nå må du gå. For snart er de vel ute av rede. Får vente med alenetiden da, men savner litt den småbarnstiden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (3 timer siden):

Høres ut som en kjernekar 🤌🏼 

 

Jeg er mye alene,annenhver uke! Var sammen med en som høres ut som din,takk Gud for at jeg dumpet det udugelige mannfolket der. 

Han har mest alenetid, men han bruker mye av den på praktiske gjøremål. Han mener at man må gjøre seg fortjent til å slappe av Derfor mener han at jeg må gjøre noe nyttig, ikke bare gjøre ingenting. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi tar ungene ut en formiddag/ettermiddag hver i helga slik at den andre får alenetid. Hva den andre gjør da er opp til dem selv. Jeg pleier å se tv eller bare ligge på sofaen. Kan være alt fra 1 time til 4 timer, alt etter vær og hva vi finner på med dem. 
 

At han ikke vil være med barna sine alene, red flag

Anonymkode: e49d0...b73

Han kan fint være alene med dem, men han synes det er såpass slitsomt at han sier han ikke gidder om jeg bare skal bruke tiden på å ikke gjøre noe. 

Høres ut som en god idé å få hver sin dag. Har spurt om vi kunne fått hver vår sovemorgen men vi ble ikke helt enige.

Ts

Anonymkode: dd1c0...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har mest alenetid, men han bruker mye av den på praktiske gjøremål. Han mener at man må gjøre seg fortjent til å slappe av Derfor mener han at jeg må gjøre noe nyttig, ikke bare gjøre ingenting. 

Han kan fint være alene med dem, men han synes det er såpass slitsomt at han sier han ikke gidder om jeg bare skal bruke tiden på å ikke gjøre noe. 

Høres ut som en god idé å få hver sin dag. Har spurt om vi kunne fått hver vår sovemorgen men vi ble ikke helt enige.

Ts

Anonymkode: dd1c0...29e

Hvorfor føler han at han kan ha en mening om hva du skal foreta deg? Bedriver han psykisk mishandling?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så ofte, men jeg tar veldig godt vare på de mulighetene som kommer. Mandager har jeg noen timer midt på dagen. Har egentlig hjemmekontor, men det hender at jeg bruker noen timer til "selvpleie" og heller jobber på kvelden. 

Anonymkode: 4ad7a...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å tren, gå/løp/sykkel er fine aktiviteter som kan gjøres alene og som gir at kjærkomment avbrekk i hverdagen.

Det gjør underverker for psykisk/fysisk helse og få seg en analog time eller to ute i naturen noen ganger i uka. 😊

Anonymkode: b2153...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det trengs :) vi deler på å ta med våre to barn ute i parken/lekeplass etc. for å få unna husarbeid og et øyeblikk for oss selv. Barna våre er snart 1 og 3 så største sover av og til hos besteforeldre i helgene men lillesøster sover fortsatt på rommet vårt hver natt🥰 begynner vel å overnatte nå når vi kutter ut nattammingen tenker jeg, og da får vi jo plutselig litt kjærestetid igjen (skal sies at barna våre sovner klokken 18:30 så vi har jo endel timer «fri» hver kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt alene? Uten at noen maser på deg eller tar på deg?

Jeg trenger litt pusterom, føler meg så stuck. Men når jeg spør om pappaen kan ta ungene så jeg kan være litt i fred, så vil han ikke det. Hvis jeg skal noe, har en avtale eller et (nyttig) gjøremål så er det greit, men han gidder ikke hvis jeg "bare skal gjøre ingenting".

Jeg vet ikke hva jeg vil engang, bare være alene.

Anonymkode: dd1c0...29e

ganske ofte, heldig selvom jeg er alenemor,men trives best med barnet rundt meg, men hn er såpass stor så han fortrekker venner i stedenfor mamma😂

Anonymkode: 8da4a...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...