Gå til innhold

Hva synes du er irriterende når du har besøk over flere dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ha besøk over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

exictence skrev (18 timer siden):

Irriterer meg litt hvis gjestene ikke vasker og tørker bort det de har sølt. Kanskje mest hvis det blir liggende lenge og jeg ikke har sett det før det har lagt en stund, og dermed er vanskelig å vaske bort.

 

Jeg har heldigvis ikke det problemet med noen av mine. Men på jobb er dette noe som virkelig irriterer meg.

Så mange som ikke tørker opp kaffesøl på møterom. Søl på servanter. Eller ikke bruker dobørsten. 

Fatter ikke at voksne kan oppføre seg slik. 

Anonymkode: 573fb...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg setter stor pris på gjester som ikke kommer tomhente. Gjester som har med noe mat til fellesen og egen vin/øl.

Anonymkode: 69e3d...36c

Enig. Ikke mye, bare en ost, eller noe å drikke, eller en syltetøy, eller et glass med oliven, teposer eller hva som helst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (19 minutter siden):

Enig. Ikke mye, bare en ost, eller noe å drikke, eller en syltetøy, eller et glass med oliven, teposer eller hva som helst. 

Enig i denne. De trenger ikke ta med egen alkohol og slik, eller bidra økonomisk. Men setter pris på en liten oppmerksomhet som viser at de setter pris på gjestfriheten. 

Anonymkode: 573fb...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 4.5.2024 den 15.53):

At folk legger seg til å snorke på sofaen vår.

Det ville jeg tatt som et kjempekompliment! At noen kan føle seg så avslappet sammen med oss, i vårt hjem.

Anonymkode: bf7f0...34c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at folk ikke ønsker besøk eller mennesklig kontakt lenger. Jeg har pussa opp gjesterom og ønsker meg masse besøk jeg! 

Anonymkode: 2272b...7e5

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 14.03):

Ingenting, verken hjemme eller på hytta. Mulig min omgangskrets er mer hyggelig enn hva som er nevnt i de mange kommentarene tidligere i tråden. 

Vi er forskjellige, og som vertskap prøver vi å få gjester til å trives. Noen skal absolutt hjelpe til hele tiden, noen er mer forsiktige. Begge deler er greit.

Det er hyggelig med gjester, men også deilig når de drar.

Anonymkode: 403af...433

Vi trives også som vertskap, og det er få mennesker i vår familie/omgangskrets som irriterer meg når de er på besøk. Det er ikke sikkert alle her kun er irriterte når de har besøk; spørsmålet var bare om HVA som evt irriterer ved gjester som overnatter over tid, ikke nødvendigvis at det er sånn. 

Anonymkode: 8ddf0...53b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trist at folk ikke ønsker besøk eller mennesklig kontakt lenger. Jeg har pussa opp gjesterom og ønsker meg masse besøk jeg! 

Anonymkode: 2272b...7e5

Ikke når de sitter på rævva og bare roter,  som om de skulle vært 10-åringen din

Anonymkode: 35357...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt!

Klarer ikke mange dager uten huset for meg selv, trives ikke som vert og liker ikke folk som roter i tingene mine 😅

Anonymkode: f74cb...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er et barn som ikke vet bedre er det like irriterende, samme hvem som gjør de irriterende tingene. 

Irriterende med besøk er som sagt over: når noen forventer å bli vartet opp. Greit når det bare er en middag. Blir de over flere dager, så bør de hjelpe til med ting. Når jeg og venninner samlet oss så hjalp alle til, alle betalte, alle hadde det gøy. Det er vanligvis ikke gøy når man både må låne ut plassen sin og styre med middag, finne på aktiviteter, osv. Når jeg var gjest over lengre tid så kjøpte jeg inn og lagde mat, var mye ute av huset og fant på ting å gjøre og inviterte "vertene" med meg. Når jeg bodde på gård så lagde jeg mat, hjalp med husdyr, innsamling av grønnsaker, rydding i huset, oppgaver ute osv. Det eneste som ikke krevdes av meg var at jeg sto opp like tidlig som de jeg var hos. 

Altså: betaler ikke gjestene for hotell så skal de ikke forvente å bo som på et hotell... eller de kan betale meg hotellpriser for oppholdet 😉

Endret av katties
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ville jeg tatt som et kjempekompliment! At noen kan føle seg så avslappet sammen med oss, i vårt hjem.

Anonymkode: bf7f0...34c

Han tar jo plassen der folk skal sitte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trist at folk ikke ønsker besøk eller mennesklig kontakt lenger. Jeg har pussa opp gjesterom og ønsker meg masse besøk jeg! 

Anonymkode: 2272b...7e5

De fleste setter nok pris på besøk. 

Her har jeg nå 10 stk på besøk for overnatting i 3 til 10 dager. (Noen blir lengre enn andre) 

Elsker og ha besøk og vasker,  rydder og ordner når de er dratt. Trenger ikke se spotless ut her mens de er her. 

Men mine gjester hjelper til, lager middag noen av dagene og har til og med bidratt til å bygge platting. 

Anonymkode: 36b05...8f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det desidert verste er når jeg må løpe rundt for å passe på at besøket ikke setter 1-åringen i fare. Altså, når du er på overnattingsbesøk til noen med baby/små barn og ikke gidder ta ned trappegrinder etter deg, setter koppen med glovarm kaffe på kanten av bordet, lar strikkepinnene ligge i sofaen…

Og jeg blir faktisk skikkelig sur om de ignorerer barna mine. Ja, du er på besøk hos meg men vi bor her faktisk hele familien, så om ungene mine snakker til deg så forventer jeg at du svarer ordentlig. Er du på besøk i mange dager så kan du faktisk koste på deg et slag yatzy med eldstemann eller tilby en trilletur med minste mens vi lager middag eller rydder.

Og gjester som ikke tør ta seg et glass vann eller en brødskive uten at jeg tilbyr flere ganger i døgnet (sier alltid at de må forsyne seg selv) og så får jeg høre i ettertid at de var såååå sultne og tørste mens de var her.

Fuck off.

Anonymkode: bca3d...69b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som det er sykt slitsomt å få på besøk. Som hver gang spør om hun kan bli en natt lenger, og enda en natt til og enda en. . Vi handler inn mat osv, så vippser hun en 100 lapp. Da kan du heller droppe hele vippsen, for vi har handlet inn for ganske mye mer enn det. Jeg byr gjerne venner på mat og drikke, men når du blir i mange ekstra netter hadde i hvertfall jeg handlet inn litt og ikke forventet at vertskapet skal dekke det meste. 

Anonymkode: adcda...511

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller foreldre som ikke klarer å si nei til barna sine, som lar de herje rundt og bare ler av det. Det synes jeg er provoserende. Jeg har selv barn og lar ikke barnet mitt gå oppføre seg sånn.

Vi hadde besøk og vi spiste is, datteren på 4 år som også hadde is, ville plutselig ha isen til foreldrene. De lot henne få de også, så ville hun ha vår is og de skjønte ikke hvorfor hun ikke kunne få det. .hun gikk også i fryseren og hentet seg mer is, de sa ingenting på det. .

Det var et fruktfat på bordet, datteren tok på ALT og smakte på ALT, mens de så på. Hun tok en bit av alt og la det tilbake. En kveld var det en skål med sjokolade på bordet, hun tok på alt tygget på det og spyttet det ut i skålen. De LO det bort. Er det mulig?! Den ungen fikk aldri tilsnakk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 17.37):

Denne tråden var litt terapautisk. Ikke minst fordi den er (nesten) fri for forumpoliti som føler seg truffet;). Folk som kommer på besøk har man jo en relasjon til, og får litt dårlig samvittighet når de irriterer meg. Kan nikke til mye. Spesielt at noen skal komme springende i det de hører jeg står opp, jeg er alltid tidlig og elsker å lande alene med en kaffikopp. Ikke minst når huset er fullt. Jeg har virkelig ikke lyst til å være sosial da.

Virkelig irriterende er De som må kommentere alt vi må få på stell i hage og oppussingsprosjekter som vi har mange av, og tar etter kapasitet, skal mene noe om leggerutiner og oppdragelse, skal underholdes, eller ikke kan si fra eller ta seg en skive om de er sulten utover måltider. Ingen skal gå på tå hev her, så kryssord, kaffikopper og blader er ingen problem, hverdagsmaten står vi for, men alkohol, sære matønsker og sanitærartikler forventer jeg de tar med selv. Men det skal sies at venner stort sett omtrent overkompenserer i bidrag og jeg liker å ha dem her, det er egen familie som er mest slitsom. 

Med ett unntak, som gjerne kunne vært i gjerrigknarktråden: familie på fire og diger hund, rigger seg i en uke, har tilsynelatende ingenting med, (de vet vi har vilt, fisk, og skalldyr i frysen) vil gjerne ha både vin og pils, men oppbevarer sitt eget i den varme bilen, og henter en og en enhet når vårt begynner å bli tomt, av frykt for at noen andre skulle forsynt seg av deres. Vi rigger grillkveld med flere venner, og når alt vi har tatt opp er fortært, så kommer mann i familien ruslende med en pakke eksklusive pølser, som fordeles på egenfamilie. En haug med episoder til, blandt annet ønske om båttur til et sted noen timer unna, 1500 kr i bensin og ikke et ord om å ev. Bidra. Skal nevnes at de har vesentlig bedre økonomi enn oss. Da uken var gått klemte vi farvel, de dro, passet på at der ikke var noe som helst igjen av vin eller konjakk som var vanskeligå bare hente et glass av i bilen, så slantene ble pakket ned. Jeg fikk også et vippskrav på en lekebil som de mente min sønn hadde ødelagt. Utover det så hadde vi bare de digre rukene som den enorme bikkja hadde dritt ut på plenen. Helt konge å få i gressklipperen. De har skikkelig lyst til å komme tilbake, men merkelig nok passer aldri helgene deres for oss. 🤣

Anonymkode: bb180...b32

Prøver de fremdeles lykken? 🙈 altså, spør de fremdeles om å få komme? 🤭 

Anonymkode: dd5dd...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver de fremdeles lykken? 🙈 altså, spør de fremdeles om å få komme? 🤭 

Anonymkode: dd5dd...52e

Lurer jeg også på:)

 

Endret av Mousj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Prøver de fremdeles lykken? 🙈 altså, spør de fremdeles om å få komme? 🤭 

Anonymkode: dd5dd...52e

Ja😄, hvert år. Alle barna er store nå, og det har blitt en tur til. Men da hadde vi lært, og jeg sendte liste over hva de kunne handle med seg. Senere passet jeg på da vi var på butikken å hente en ekstra kurv, ha oppi ca halvparten av varene der, og sa høyt framfor kassen at hun kunne ta vogna og jeg resten, så ble det ganske likt. Det er den lengste maska jeg har sett, og vi stod nok ikke høyt i kurs under samtalen på kammerset. Spesielt ikke siden mannen min gav far i familien en pose og spade og ba ham plukke opp hundedritten før de dro. 

Anonymkode: bb180...b32

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 10.55):

Trist at folk ikke ønsker besøk eller mennesklig kontakt lenger. Jeg har pussa opp gjesterom og ønsker meg masse besøk jeg! 

Anonymkode: 2272b...7e5

Mange tenker som deg. Jeg liker også å ha besøk og inviterer med glede familie og venner inn på kaffe, men det holder med noen timer. Jeg blir veldig stresset av overnattingsgjester og klarer ikke å slappe av når svigerfamilie eller venner med barn kommer og overnatter. Det blir så mange her da, masse lyd, enda flere å lage middag til og mer oppvask, klesvask og rengjøring i etterkant. Jeg liker å ha ro i eget hjem og foretrekker dagsbesøk. 

Anonymkode: c069b...5ee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja😄, hvert år. Alle barna er store nå, og det har blitt en tur til. Men da hadde vi lært, og jeg sendte liste over hva de kunne handle med seg. Senere passet jeg på da vi var på butikken å hente en ekstra kurv, ha oppi ca halvparten av varene der, og sa høyt framfor kassen at hun kunne ta vogna og jeg resten, så ble det ganske likt. Det er den lengste maska jeg har sett, og vi stod nok ikke høyt i kurs under samtalen på kammerset. Spesielt ikke siden mannen min gav far i familien en pose og spade og ba ham plukke opp hundedritten før de dro. 

Anonymkode: bb180...b32

Bra dere sto opp for dere selv! Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt, og lurer på hva slags relasjon dere har til disse folkene? Er de greie ellers?

Og del den gjerne i "gjerrig-tråden", til glede for nye lesere 😅

Anonymkode: 2fae3...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...